od Ondris » 29. 3. 2012, 21:05
Tadeas píše:
2) hra samotna je pak hodne svezi a zda se ze muze paradne odsypat. s pochopenim systemu hazeni jsem nemel problem, i kdyz priklad by to asi pro jistotu chtelo. Co jsem naopak nepochopil je urceni vedouciho vypravece ["Poslední rozhodující slovo má vedoucí vypravěč, ale nápady a detaily může přidávat každý..."], neni mi uplne jasne zda jim je ten ktery zacina konflikt, ten co je aktualne na rade s hazenim nebo ten ktery konflikt ukoncuje.
Má to být ten , který zrovna hází. Ve verzi 1.1 to explicitně napíšu. Jde o to, aby ostatní jen neseděli, ale taky se zapojovali.
4) i tuhle hru jsem dal precist sve kamaradce, ktera nikdy nic podobneho nehrala. sve dojmi vyjadrila takto:
Tohle mi připadá jako jednoduchá, nenáročná hra, u které se nemusí myslet, což je, přiznejme si, občas výhodou J mechanika je jednoduchá, stačí mít dost kostek a chuť do hry. Dovedu si představit, že na téhle hře učím děti počítat, tak si ji schovám, třeba se někdy bude hodit J
5) myslim ze to velice dobre vystihla ba az k tomu tezko neco dodat. opravdu je znat ze hra byla delana s radosti a pro radost. nevim jestli bych ji hral opakovane se stejnymi hraci, to asi ne. ale na spestreni nedelniho odpoledne a zablbnuti v roli plizicich se zviratek, ktere se snazi odtahnout do lesa co nejvic nakradene kapusty je to idealni
[/quote]
Jestli si to dal přečíst své kamarádce a ona si to schovala s tím, že si to zahraje, tak to je jedna z nejlepších pochval co se mi mohla dostat.
PetrH:
chtel bych hobitin zkusit na slezine:) bude autor?
Neměl jsem to v plánu, ale vzhledem k trvajícím nejasnostem bude lepší přímo předvést. Jen rozhodně nepojedu na celý víkend, takže popřemýšlím a na jedno přespání se pokusím přijet.
Bifi:
Ok, tady jsem opravdu názvosloví domotal. Přepíšu to tak, aby se odebíralo z banku. A na začátku popisu mechaniky jasně zadefinuji, co je bank a co zásoba atd.
- Potom je jasnejšia aj stratégia - neoplatí sa používať kocky s nižšou hodnotou ako 5 alebo 6 (kým človek naozaj nemusí).
Jo, je to tak. Dokonce na první hod se často hráči i zdráhají odebírat pětky a pokud jim nepadne žádná šestka, tak to berou jako špatný hod. Na konci naopak berou i čtyřky a jsou rádi.
Možno by som navrhol jednu modifikáciu.....
Skvělí nápad, díky za něj. Střídání mi přišlo nejlepší, aby se všichni dostali k hře stejně a bylo jasný kdo hází. Ovšem aby hrál ten, kdo prohrává je klasika snad ve většině systémech, který jsem hrál, takže by to i při hře mělo působit intuitivně.
Volitelný pravidlo taky dobrý, jen si nejsem úplně jist jak často nastane. Ta pravděpodobnost vychází hodně často kolem 30 a odchylky jsou v řádu jednotek. Vyzkouším a uvidím, jak často taková situace nastane. Pravidlo, na který dojte jednou za několik her mi přijde zbytečný.
Ecthelion
Umím si představit hrát to jako deskovku i jako dobré RPG.
O tomhle jsem taky zpětně přemýšlel. Testoval jsem to s hráči, kteří hrajou rpg, po jednom sezení ve Střepech s tím, že si zahrajem ještě další rpg a pak se není co divit, že z toho vyleze rpg. Ale dát to někomu náhodně vybranému, kdo ví, jak by to dopadlo. Každopádně deskovky moc nehraju, takže ani komerční vydání si netroufám.
Zdá se mi to nebo se tohle již do hry nedostalo? Nebo jsem to jen nenašel. Bylo to míněno tak, že se přetahují (chodí si krás navzájem)? Nebo si mohou koupit od sousedů potraviny, které jim chybí (a za co?)? Nebo to tam nemá být?
Vypadlo pravidlo o rozdělování jídla po sklizni. Jako, že celá vesnice něco vypěstuje dohromady (několik bodů zásoby) a pak podle "zásluh" si je rozdělí. Dopíšu to jako volitelné pravidlo. Spíš zamrzí, že vypadli testeři, ale jednoduchá věta - poděkování testerům- uvedená na konci vypadá jako by to byl záměr. Ve skutečnosti tam měla být dvojtečka a vypsaná jména. Když jsem to psal, tak jsem nevěděl kdo všechno bude testovat, takže jsem to nechával nedopsaný, ale druhý týden se ukázal hektičtější než jsem čekal.
morech11
Teď si mě nahlodal
Problém je, že vůbec neznám trendy, úroveň, neumím se vcítit do toho co lidé od deskovky požadují. Jako jo, hrál jsem deskovky, který mě baví, i ty který ne. Budu nad tím ještě meditovat, ale opravdu netuším jakým způsobem začít. Dokážeš popsat prvky, který tě na deskovkách baví?
Jinak všem děkuji za názory. Na vaše hry se taky dostanu, i kdyby to mělo trvat do dalšího ročníku rpg Kuchyně
Pozitivními ohlasy jste mě na motivovaly, jdu se postit do Hobitína 1.1 s více příklady, více obrázky a více zábavy než kdy předtím.
[quote="Tadeas"]
2) hra samotna je pak hodne svezi a zda se ze muze paradne odsypat. s pochopenim systemu hazeni jsem nemel problem, i kdyz priklad by to asi pro jistotu chtelo. Co jsem naopak nepochopil je urceni vedouciho vypravece ["Poslední rozhodující slovo má vedoucí vypravěč, ale nápady a detaily může přidávat každý..."], neni mi uplne jasne zda jim je ten ktery zacina konflikt, ten co je aktualne na rade s hazenim nebo ten ktery konflikt ukoncuje. [/quote]
Má to být ten , který zrovna hází. Ve verzi 1.1 to explicitně napíšu. Jde o to, aby ostatní jen neseděli, ale taky se zapojovali.
[quote]4) i tuhle hru jsem dal precist sve kamaradce, ktera nikdy nic podobneho nehrala. sve dojmi vyjadrila takto:
[quote]
Tohle mi připadá jako jednoduchá, nenáročná hra, u které se nemusí myslet, což je, přiznejme si, občas výhodou J mechanika je jednoduchá, stačí mít dost kostek a chuť do hry. Dovedu si představit, že na téhle hře učím děti počítat, tak si ji schovám, třeba se někdy bude hodit J[/quote]
5) myslim ze to velice dobre vystihla ba az k tomu tezko neco dodat. opravdu je znat ze hra byla delana s radosti a pro radost. nevim jestli bych ji hral opakovane se stejnymi hraci, to asi ne. ale na spestreni nedelniho odpoledne a zablbnuti v roli plizicich se zviratek, ktere se snazi odtahnout do lesa co nejvic nakradene kapusty je to idealni :)[/quote][/quote]
Jestli si to dal přečíst své kamarádce a ona si to schovala s tím, že si to zahraje, tak to je jedna z nejlepších pochval co se mi mohla dostat. :)
[b]PetrH:[/b]
[quote]chtel bych hobitin zkusit na slezine:) bude autor?[/quote]
Neměl jsem to v plánu, ale vzhledem k trvajícím nejasnostem bude lepší přímo předvést. Jen rozhodně nepojedu na celý víkend, takže popřemýšlím a na jedno přespání se pokusím přijet.
[quote]Bifi:[/quote]
Ok, tady jsem opravdu názvosloví domotal. Přepíšu to tak, aby se odebíralo z banku. A na začátku popisu mechaniky jasně zadefinuji, co je bank a co zásoba atd.
[quote]- Potom je jasnejšia aj stratégia - neoplatí sa používať kocky s nižšou hodnotou ako 5 alebo 6 (kým človek naozaj nemusí).[/quote]
Jo, je to tak. Dokonce na první hod se často hráči i zdráhají odebírat pětky a pokud jim nepadne žádná šestka, tak to berou jako špatný hod. Na konci naopak berou i čtyřky a jsou rádi.
[quote]Možno by som navrhol jednu modifikáciu..... [/quote]
Skvělí nápad, díky za něj. Střídání mi přišlo nejlepší, aby se všichni dostali k hře stejně a bylo jasný kdo hází. Ovšem aby hrál ten, kdo prohrává je klasika snad ve většině systémech, který jsem hrál, takže by to i při hře mělo působit intuitivně.
Volitelný pravidlo taky dobrý, jen si nejsem úplně jist jak často nastane. Ta pravděpodobnost vychází hodně často kolem 30 a odchylky jsou v řádu jednotek. Vyzkouším a uvidím, jak často taková situace nastane. Pravidlo, na který dojte jednou za několik her mi přijde zbytečný.
[b]Ecthelion[/b]
[quote]
Umím si představit hrát to jako deskovku i jako dobré RPG.[/quote]
O tomhle jsem taky zpětně přemýšlel. Testoval jsem to s hráči, kteří hrajou rpg, po jednom sezení ve Střepech s tím, že si zahrajem ještě další rpg a pak se není co divit, že z toho vyleze rpg. Ale dát to někomu náhodně vybranému, kdo ví, jak by to dopadlo. Každopádně deskovky moc nehraju, takže ani komerční vydání si netroufám.
[quote]Zdá se mi to nebo se tohle již do hry nedostalo? Nebo jsem to jen nenašel. Bylo to míněno tak, že se přetahují (chodí si krás navzájem)? Nebo si mohou koupit od sousedů potraviny, které jim chybí (a za co?)? Nebo to tam nemá být?[/quote]
Vypadlo pravidlo o rozdělování jídla po sklizni. Jako, že celá vesnice něco vypěstuje dohromady (několik bodů zásoby) a pak podle "zásluh" si je rozdělí. Dopíšu to jako volitelné pravidlo. Spíš zamrzí, že vypadli testeři, ale jednoduchá věta - poděkování testerům- uvedená na konci vypadá jako by to byl záměr. Ve skutečnosti tam měla být dvojtečka a vypsaná jména. Když jsem to psal, tak jsem nevěděl kdo všechno bude testovat, takže jsem to nechával nedopsaný, ale druhý týden se ukázal hektičtější než jsem čekal.
[b]morech11[/b]
Teď si mě nahlodal :D Problém je, že vůbec neznám trendy, úroveň, neumím se vcítit do toho co lidé od deskovky požadují. Jako jo, hrál jsem deskovky, který mě baví, i ty který ne. Budu nad tím ještě meditovat, ale opravdu netuším jakým způsobem začít. Dokážeš popsat prvky, který tě na deskovkách baví?
Jinak všem děkuji za názory. Na vaše hry se taky dostanu, i kdyby to mělo trvat do dalšího ročníku rpg Kuchyně :wink:
Pozitivními ohlasy jste mě na motivovaly, jdu se postit do Hobitína 1.1 s více příklady, více obrázky a více zábavy než kdy předtím. :D