od morech11 » 5. 3. 2012, 14:43
tak... poďme na to
(Wall of text ahead, určite nebudem odudzovať nikoho, kto zahlási: tldr
)
first feeling
Prvý dojem robí veľa
(bohužiaľ) ale snažil som sa od neho oprostiť
Chaotická grafická úprava, niektoré veci som si musel čítať aj tri krát a potom sa k nim ešte vracať. AVŠAK (takmer
) nikto z nás, kto prispieva do RPG kuchyne nemá prsty v žiadnej predávanej hre, nikto z nás nie je profesionál. Tieto veci sa teda dajú odpustiť, navyše sa naprávajú najľahšie. Bližšie sa k tomu vrátim v príslušnej časti hodnotenia
Nápad ma však zaujal, takže som sa do toho pustil hneď ako som si našiel čas
Nápad, atmosféra a celkový dojem
Ako som spomenul vyššie, nápad zaujal, rozhodne by som si to chcel zahrať (čo by ešte dodalo objektívnosť hodnoteniu). Bohužiaľ, moja družinka sa skladá z troch ľudí, ktorí zo všetkého robia paródiu, jednoho, ktorý dostáva expy automaticky, keď otvorí ústa, jedného totálne egoistického ignoranta a jedej maturantky, ktorá teraz nemá veľa času. Keď to zosumarizujem, nedostal som sa ani k hre mojej vlastnej hry, takže veľmi nečakaj, že sa k tomu dostanem (aj keď by som fakt veľmi chcel)
Mám veľmi rád hry, kde nevieš kto je kto (a som rád, že tento trend láka čím viac ľudí a dajú sa nájsť rôzne hry založené na tomto princípe). Tieto hry sú
vždy sprevádzané trochou paranoje a keď sa to skĺbi s dobrým (a originálnym) systémom a settingom, nemôže z toho vzísť nič zlé. Čo sa týka settingu, v tvojej hre máme úplnú voľnosť, čo sa systému týka, ja osobne som sa ešte s podobnou vecou nestretol, preto s kľudným vedomím:
5/5
Hratelnost a provedení
V zásade sú pravidlá dosť jednoduché, čo je určite plus, pretože minimálne mne sa veľmi nechce babrať s týždňovou prípravou hry, radšej niečo, čo sa dá hrať pár minút po prečítaní hry, čo je určite aj tento prípad. Myslím, že ide o viackrát hrateľnú vec, avšak vždy začíname od nuly a hra sa nedá prepájať do ťažení (čo nemusí byť nutne zle, dá sa to hrať dosť one-shotovo, čo mi vyhovuje). Ako som ale spomenul vyššie, s mojou družinkou sa nič ako DrD2 hrať nedá (a aj to už sa nám dlho nepodarilo), takže po zahraní by som to možno hodnotil inak. Ak by pravidlá prešli poriadnym faceliftom, asi (určite) by dostali viac, takto len (nezasahovať ale prosím do mechaník, takto sa mi to páči
)
3.5/5 (tri by hru zbyočne podceňovali, štyri by v tomto štádiu boli veľa, preto pol bod, aj keď som sa tomu chcel vyhnúť)
Ucelenost, srozumitelnost a podání
Tu to bolo trochu ťažšie... Ukázalo sa tu totiž presne to, čo som načal na začiatku. S tvorením hier zjavne (takmer) nikto nemáme skúsenosti a som si istý, že ak by si si k tomu sadol trebars s E^2, pravidá by vyzerala úplne inak a pritom by si zachovali všetko, čo v nich je
Párkrát som sa musel vrátiť v texte, celé som to pre istotu čítal dvakrát. Musím povedať, že tvoja zmienka o matfyze mi pomohla naladiť sa na správnu vlnu a potom sa mi text čítal oveľa ľahšie
V zásade to ale nebolo zlé (dosť ma škrelo, že si odbil grafickú úpravu, ale neviem, čo za tým stálo (i keď... matfyzák
) takže som to nejak skusol, predsa len o to vlastne nešlo)
Forma na denník určite fajn (zasa raz nanešťastie veľmi schematická), diagaramy určite veľa ľuďom pomôžu, i keď ja som ich nejak veľmi nepotreboval (zvládol som ale pochopiť "rock, paper, scissors, lizard, Spock", takže možno budem výnimka
)
Veľmi ma pobavili skratky (a vlastne celé pravidlá boli podané vtipne, čo znamená, že hra sa nesnaží hrať na niečo vážne, čím skutočne nie je. pre mňa ďalšie plus)
Hlavne kvôli neprehľadnosti tak málo, facelift by tomu znova pomohol
3/5
Zapojení ingrediencí
Ingrediencie... nuž, všetci ste to zvládli lešie než ja, takže nevim, či som vhodný človek, aby som to hodnotil
asi by sa v inom nápade dali zapracovať lepšie, ale takto je to tiež fajn
4/5
na záver
Chcel som sa zhruba držať kategórií a hodnotenia pre porotu, pretože mi príde, že takto sa dajú dojmy z hier najlepšie porovnávať.
Mal som dobrú náladu, čo sa možno odrazilo na hodnotení, ale budem si za ním stáť, pretože ten nápad si to zaslúži. Spolu s Reloadingom totiž išlo o asi dva najlepšie nápady (podľa mňa) na tohtoročnej kuchyni.
Vec, ktorú som už párkrát povedal: facelift!... Ak by ti niekto spracoval text, som ochotný pustiť sa do grafiky
Tá hra bude vyzerať ešte úplne inak
čo sa týka otázky systém vs. hra, myslím, že najlepšia bude hra v dobrom systéme
u teba dostatočné oboje zložky, len to mal celé vysvetliť niekto iný, nie matfyzák :>;o)
Rozhodne je to hra, ktorú by som bol ochotný zahrať si a to je podľa mňa na hodnotení najdôležitejšie. Vlastne, ak sa nenájde nikto na ten faceclift, vytlačím si ju aj tak a budem ju nosiť v zložke, tých pár papierov veľa neváži a... čo ak?
tak... poďme na to :) (Wall of text ahead, určite nebudem odudzovať nikoho, kto zahlási: tldr :))
:arrow? [b]first feeling[/b]
Prvý dojem robí veľa ;) (bohužiaľ) ale snažil som sa od neho oprostiť
Chaotická grafická úprava, niektoré veci som si musel čítať aj tri krát a potom sa k nim ešte vracať. AVŠAK (takmer :-)= ) nikto z nás, kto prispieva do RPG kuchyne nemá prsty v žiadnej predávanej hre, nikto z nás nie je profesionál. Tieto veci sa teda dajú odpustiť, navyše sa naprávajú najľahšie. Bližšie sa k tomu vrátim v príslušnej časti hodnotenia ;)
Nápad ma však zaujal, takže som sa do toho pustil hneď ako som si našiel čas :)
:arrow? [b]Nápad, atmosféra a celkový dojem[/b]
Ako som spomenul vyššie, nápad zaujal, rozhodne by som si to chcel zahrať (čo by ešte dodalo objektívnosť hodnoteniu). Bohužiaľ, moja družinka sa skladá z troch ľudí, ktorí zo všetkého robia paródiu, jednoho, ktorý dostáva expy automaticky, keď otvorí ústa, jedného totálne egoistického ignoranta a jedej maturantky, ktorá teraz nemá veľa času. Keď to zosumarizujem, nedostal som sa ani k hre mojej vlastnej hry, takže veľmi nečakaj, že sa k tomu dostanem (aj keď by som fakt veľmi chcel) $D
Mám veľmi rád hry, kde nevieš kto je kto (a som rád, že tento trend láka čím viac ľudí a dajú sa nájsť rôzne hry založené na tomto princípe). Tieto hry sú [u]vždy[/u] sprevádzané trochou paranoje a keď sa to skĺbi s dobrým (a originálnym) systémom a settingom, nemôže z toho vzísť nič zlé. Čo sa týka settingu, v tvojej hre máme úplnú voľnosť, čo sa systému týka, ja osobne som sa ešte s podobnou vecou nestretol, preto s kľudným vedomím:
5/5
:arrow? [b]Hratelnost a provedení[/b]
V zásade sú pravidlá dosť jednoduché, čo je určite plus, pretože minimálne mne sa veľmi nechce babrať s týždňovou prípravou hry, radšej niečo, čo sa dá hrať pár minút po prečítaní hry, čo je určite aj tento prípad. Myslím, že ide o viackrát hrateľnú vec, avšak vždy začíname od nuly a hra sa nedá prepájať do ťažení (čo nemusí byť nutne zle, dá sa to hrať dosť one-shotovo, čo mi vyhovuje). Ako som ale spomenul vyššie, s mojou družinkou sa nič ako DrD2 hrať nedá (a aj to už sa nám dlho nepodarilo), takže po zahraní by som to možno hodnotil inak. Ak by pravidlá prešli poriadnym faceliftom, asi (určite) by dostali viac, takto len (nezasahovať ale prosím do mechaník, takto sa mi to páči :))
3.5/5 (tri by hru zbyočne podceňovali, štyri by v tomto štádiu boli veľa, preto pol bod, aj keď som sa tomu chcel vyhnúť)
:arrow? [b]Ucelenost, srozumitelnost a podání[/b]
Tu to bolo trochu ťažšie... Ukázalo sa tu totiž presne to, čo som načal na začiatku. S tvorením hier zjavne (takmer) nikto nemáme skúsenosti a som si istý, že ak by si si k tomu sadol trebars s E^2, pravidá by vyzerala úplne inak a pritom by si zachovali všetko, čo v nich je ;) Párkrát som sa musel vrátiť v texte, celé som to pre istotu čítal dvakrát. Musím povedať, že tvoja zmienka o matfyze mi pomohla naladiť sa na správnu vlnu a potom sa mi text čítal oveľa ľahšie :)
V zásade to ale nebolo zlé (dosť ma škrelo, že si odbil grafickú úpravu, ale neviem, čo za tým stálo (i keď... matfyzák :D) takže som to nejak skusol, predsa len o to vlastne nešlo)
Forma na denník určite fajn (zasa raz nanešťastie veľmi schematická), diagaramy určite veľa ľuďom pomôžu, i keď ja som ich nejak veľmi nepotreboval (zvládol som ale pochopiť "rock, paper, scissors, lizard, Spock", takže možno budem výnimka :D)
Veľmi ma pobavili skratky (a vlastne celé pravidlá boli podané vtipne, čo znamená, že hra sa nesnaží hrať na niečo vážne, čím skutočne nie je. pre mňa ďalšie plus)
Hlavne kvôli neprehľadnosti tak málo, facelift by tomu znova pomohol
3/5
:arrow? [b]Zapojení ingrediencí[/b]
Ingrediencie... nuž, všetci ste to zvládli lešie než ja, takže nevim, či som vhodný človek, aby som to hodnotil :P
asi by sa v inom nápade dali zapracovať lepšie, ale takto je to tiež fajn
4/5
:arrow? [b]na záver[/b]
Chcel som sa zhruba držať kategórií a hodnotenia pre porotu, pretože mi príde, že takto sa dajú dojmy z hier najlepšie porovnávať.
Mal som dobrú náladu, čo sa možno odrazilo na hodnotení, ale budem si za ním stáť, pretože ten nápad si to zaslúži. Spolu s Reloadingom totiž išlo o asi dva najlepšie nápady (podľa mňa) na tohtoročnej kuchyni.
Vec, ktorú som už párkrát povedal: facelift!... Ak by ti niekto spracoval text, som ochotný pustiť sa do grafiky :D Tá hra bude vyzerať ešte úplne inak ;)
čo sa týka otázky systém vs. hra, myslím, že najlepšia bude hra v dobrom systéme :-)= u teba dostatočné oboje zložky, len to mal celé vysvetliť niekto iný, nie matfyzák :>;o)
Rozhodne je to hra, ktorú by som bol ochotný zahrať si a to je podľa mňa na hodnotení najdôležitejšie. Vlastne, ak sa nenájde nikto na ten faceclift, vytlačím si ju aj tak a budem ju nosiť v zložke, tých pár papierov veľa neváži a... čo ak? :clap: