od boubaque » 10. 3. 2010, 13:11
crowen píše:Precital som dnes rano v buse, prvy koment: preco zapajas do hry fyzicke peniaze? Aspon si mohol napisat, ze peniaze idu do spolocneho banku, ktory sa po hre pouzije na zakupenie vysokoenergetickych tekutin zlepsujucich naladu
Do hry zapojuju skutečné preníze, protože mi to přišlo jako dobrý nápad
Ale hlavně proto, aby
hráče skutečně úspěch něco stál a neúspěch měl smysl. Že peníze jdou vypravěči a ne do společného banku s tím ale tak trochu souvisí. Zaprvé by hráč zaplacením stejně nakonec platil sám sobě (jen by ty oeníze prostě musel po hře utratit), zadruhé já to chápu jako odměnu pro vypravěče. 30 Kč za večer není žádná velká částka, ale pokud se nasbírá od všech hráčů, zaplatí vypravěči ten večer (v hospodě 4 piva, v čajovně konvičku čaje a nějaké pamlsky k tomu). Na hru se totiž stejně nejvíc připravuje vypravěč, zatímco hráči často jen přijdou na hru a jinak nemusí nic udělat.
Trochu som nepochopil tvorbu hry na prve precitanie, musel som si to prejst 2x aby som pochopil (dufam, ze spravne), ze do slnecnej vlastnosti (4) si das take znamenie, ake vlastnosti su pre postavu najvyraznejsie atd. Co je to ascent (ci ako sa to vola, nechce sa mi teraz hladat v PDFku)?
Tohle je moje chyba, myslel jsem, že je to trochu známější, než to skutečně je. Systémově "sluneční znamení" je aspekt s hodnocením 4, "ascendent" je aspekt s hodnocením 3, a "měsíční znamení" je aspekt s hodnocením 2. Nic víc, nic míň. V astrologii je sluneční znamení to "normální" znamení (slunce je ve znamení kozoroha, berana...), ascendent je znamení, které v okamžiku narození stoupalo na východě na obzor (tzn. pokud se člověk narodil v 6 hodin ráno, tak má shodný ascendent se slunečním znamením), a měsíční znamení je znamení, ve kterém se v okamžiku narození nacházel měsíc. Běžně se říká, že nejvíc člověka ovlivňuje sluneční znamení, důležitý je i ascendent a pak je plno dalších věcí (postavení planet, astrologické domy apod.), které se na osobnosti a budoucnosti člověka dál podílejí. Já jsem vybral měsíční znamení, protože mi přišlo jako jednoduché na pochopení
Co mi chyba: priklad, ako odohrat konflikt, niekolko vzorovych NPC, vzorova lod, vzorova komunita - orbitalna stanica alebo nieco podobne.
Vím. Příklady jsou moje nejslabší stránka ve všech třech dosavadních ročnících (v žádné mnou napsané hře prakticky nejsou příklady
). Kromě toho tam chybí taky popis, jak řešit situace, kdy proti sobě stojí postavy dvou hráčů, anebo fikční pois toho, jak může někdo "uplatit" překážku, když to není inteligentní bytost (tj. že si zapltil horoskop, a proto ví, jak z toho ven
).
Celkovy dojem: hra sa mi paci
Díky moc, to mě těší. Bohužel tam dost věcí není napsaných, protože jsem na ně zapomněl, a po přečtení dalších her si říkám, že to chtělo ještě nějaký zajímavý doplněk ve stylu hráčských schopností nebo tak něco. A příklady, ty hlavně
[quote="crowen"]Precital som dnes rano v buse, prvy koment: preco zapajas do hry fyzicke peniaze? Aspon si mohol napisat, ze peniaze idu do spolocneho banku, ktory sa po hre pouzije na zakupenie vysokoenergetickych tekutin zlepsujucich naladu $P [/quote]
Do hry zapojuju skutečné preníze, protože mi to přišlo jako dobrý nápad :D Ale hlavně proto, aby [i]hráče[/i] skutečně úspěch něco stál a neúspěch měl smysl. Že peníze jdou vypravěči a ne do společného banku s tím ale tak trochu souvisí. Zaprvé by hráč zaplacením stejně nakonec platil sám sobě (jen by ty oeníze prostě musel po hře utratit), zadruhé já to chápu jako odměnu pro vypravěče. 30 Kč za večer není žádná velká částka, ale pokud se nasbírá od všech hráčů, zaplatí vypravěči ten večer (v hospodě 4 piva, v čajovně konvičku čaje a nějaké pamlsky k tomu). Na hru se totiž stejně nejvíc připravuje vypravěč, zatímco hráči často jen přijdou na hru a jinak nemusí nic udělat.
[quote]Trochu som nepochopil tvorbu hry na prve precitanie, musel som si to prejst 2x aby som pochopil (dufam, ze spravne), ze do slnecnej vlastnosti (4) si das take znamenie, ake vlastnosti su pre postavu najvyraznejsie atd. Co je to ascent (ci ako sa to vola, nechce sa mi teraz hladat v PDFku)?[/quote]
Tohle je moje chyba, myslel jsem, že je to trochu známější, než to skutečně je. Systémově "sluneční znamení" je aspekt s hodnocením 4, "ascendent" je aspekt s hodnocením 3, a "měsíční znamení" je aspekt s hodnocením 2. Nic víc, nic míň. V astrologii je sluneční znamení to "normální" znamení (slunce je ve znamení kozoroha, berana...), ascendent je znamení, které v okamžiku narození stoupalo na východě na obzor (tzn. pokud se člověk narodil v 6 hodin ráno, tak má shodný ascendent se slunečním znamením), a měsíční znamení je znamení, ve kterém se v okamžiku narození nacházel měsíc. Běžně se říká, že nejvíc člověka ovlivňuje sluneční znamení, důležitý je i ascendent a pak je plno dalších věcí (postavení planet, astrologické domy apod.), které se na osobnosti a budoucnosti člověka dál podílejí. Já jsem vybral měsíční znamení, protože mi přišlo jako jednoduché na pochopení ;)
[quote]Co mi chyba: priklad, ako odohrat konflikt, niekolko vzorovych NPC, vzorova lod, vzorova komunita - orbitalna stanica alebo nieco podobne.[/quote]
Vím. Příklady jsou moje nejslabší stránka ve všech třech dosavadních ročnících (v žádné mnou napsané hře prakticky nejsou příklady ;)). Kromě toho tam chybí taky popis, jak řešit situace, kdy proti sobě stojí postavy dvou hráčů, anebo fikční pois toho, jak může někdo "uplatit" překážku, když to není inteligentní bytost (tj. že si zapltil horoskop, a proto ví, jak z toho ven :D).
[quote]Celkovy dojem: hra sa mi paci :-)[/quote]
Díky moc, to mě těší. Bohužel tam dost věcí není napsaných, protože jsem na ně zapomněl, a po přečtení dalších her si říkám, že to chtělo ještě nějaký zajímavý doplněk ve stylu hráčských schopností nebo tak něco. A příklady, ty hlavně :)