od Nekra » 25. 2. 2009, 21:17
Zajímalo by mě, jestli když sem mám dávat nějaký odkaz, tak jestli musí být někde na webu nebo to můžu natáhnout i normálně z PC.
Majo píše:Celkom drsné. Páči sa mi ako je to napísané, viackrát som sa schuti zasmial . V niektorých úsekoch je to dosť komplikovane, trošku ma rozbolela hlava. Hlavne pri tomto úseku: „Postava také může rozhodovat o dění v budoucnosti, ale přechod ve chvíli, kdy bývalá budoucnost je skutečností může být velmi neplynulý až násilný a mohou chybět dopady vlivů, způsobené mezi těmito dobami, zvlášť pokud nebyly předpokládány.“
Aha, tak to asi nebylo úplně jasně vysvětleno, nicméně když hraješ budoucnost s tím, že si se do ní "nedopracoval" z přítomnosti, tak tam může něco chybět, třeba informace o nějakém činu, ztrátě či zničení věci apod. Přítomnost je stejná, ale jelikož v přítomnosti postava, která má Oko v budoucnosti ví, co se v budoucnosti právě děje, (a Hráči ani Dohlížitel bohužel nejsou jasnovidci), tak nevědí, co se skutečně stane. Buď odehrajeme hru až do chvíle, kdy si tam postava vytvoří Oko, takže víme, co se v budoucnosti děje, a "vrátíme se", protože info o tom , co se děje postava měla dřív, nebo to tam neodehrajeme a jen si tak typnem, co se tam stane. (Takže zatímco v první variantě postava může s klidem [nebo spíš rozčilením] vyprávět, že někde v Lese ztratila svoji nejmilovanější čepici, tak v té druhé to těžko udělá, protože to, že postava čepici ztratí, se nejspíš předpokládat nebude) [blbý říklad, co?].
Jestli tě napadá nějaký jiný způsob hry, sem s ním!
Cestování v čase-rozhodně to není kouzelným předmětem (to by ho stařčilo někomu ukrást a nemusely by na to být žádné Žetony), ani to není anomálie. Je to spíš schopnost, která je omezená (tím, kolik Hráči dostanou na začátku Žetonů Času), ale pokud se skupina nedohodne na omezení, tak kdokoli může zvýšit svoji schopnsot manipulovat časem a to tak, že si nějakou tu hodinku "ušetří". Ono tím že postava za manipulaci s Časem platí žetony se vlastně "vyčerpává" v této oblasti (manipulace s časem).
To máš pravdu, asi by bylo fakt vhodné upozornit, že by tam nějaké konflikty měly být (byť ne nutně jen s Hráčskými Postavami).
Napíšu to takhle-hra je předně zaměřená na ono Ovládání Času (z "omezující podmínky" byla udělána jakási "stěžejní kostra" hry, a taky to má být o tom, aby si Hráči mohli vyzkoušet manipulovat s Časem [protože ve skutečném životě tuto možnost nemají] prostřednictvím Postav.) Samozřejmě je možné, aby se Postavy spojily proti společné překážce (vojna?), nebo aby jen řešily problémy mezi sebou. Nějakou zápletku je sice možné vymyslet, ale vzhledem k tomu, že Postavy mají možnost se přenést do minulosti a tu změnit, tak může složitá zápletka velmi rychle padnout (a tudíž námaha s jejím vytvářením přijde téměř vniveč).
To je sice zajímavý nápad, udělat Obecné postavy na kartičky, ale obecnou postavou může být téměř kdokoli, vyjma silných osobností (starý moudrý čaroděj, kulturista, atlet...). Takových slabých Obecných postav může být strašně moc druhů (vandrák, ševcovský učedník, lupič, zloděj, zběhlý voják, houbař, sirotek, potulný muzikant...) a bylo by problematické je mít všechny vypsané na kartičkách. Ale ty nejčastější by mohly.
Jo, postava může mít Ok víc. V nejkranějším případě má postava Oka ve všech ostatním místech, kde nemá Základní Polohu.
Aljene, příběh tam není, teda pokud nepočítáš za příběh to, co budou postavy vyvádět, když se budou snažit řešit konflikty změnami času.
RP-RolePlaing..
Co je to MA (matematická analýza mi do toho nesedí).
Zajímalo by mě, jestli když sem mám dávat nějaký odkaz, tak jestli musí být někde na webu nebo to můžu natáhnout i normálně z PC.
[quote="Majo"]Celkom drsné. Páči sa mi ako je to napísané, viackrát som sa schuti zasmial . V niektorých úsekoch je to dosť komplikovane, trošku ma rozbolela hlava. Hlavne pri tomto úseku: „Postava také může rozhodovat o dění v budoucnosti, ale přechod ve chvíli, kdy bývalá budoucnost je skutečností může být velmi neplynulý až násilný a mohou chybět dopady vlivů, způsobené mezi těmito dobami, zvlášť pokud nebyly předpokládány.“[/quote]
Aha, tak to asi nebylo úplně jasně vysvětleno, nicméně když hraješ budoucnost s tím, že si se do ní "nedopracoval" z přítomnosti, tak tam může něco chybět, třeba informace o nějakém činu, ztrátě či zničení věci apod. Přítomnost je stejná, ale jelikož v přítomnosti postava, která má Oko v budoucnosti ví, co se v budoucnosti právě děje, (a Hráči ani Dohlížitel bohužel nejsou jasnovidci), tak nevědí, co se skutečně stane. Buď odehrajeme hru až do chvíle, kdy si tam postava vytvoří Oko, takže víme, co se v budoucnosti děje, a "vrátíme se", protože info o tom , co se děje postava měla dřív, nebo to tam neodehrajeme a jen si tak typnem, co se tam stane. (Takže zatímco v první variantě postava může s klidem [nebo spíš rozčilením] vyprávět, že někde v Lese ztratila svoji nejmilovanější čepici, tak v té druhé to těžko udělá, protože to, že postava čepici ztratí, se nejspíš předpokládat nebude) [blbý říklad, co?].
Jestli tě napadá nějaký jiný způsob hry, sem s ním!
Cestování v čase-rozhodně to není kouzelným předmětem (to by ho stařčilo někomu ukrást a nemusely by na to být žádné Žetony), ani to není anomálie. Je to spíš schopnost, která je omezená (tím, kolik Hráči dostanou na začátku Žetonů Času), ale pokud se skupina nedohodne na omezení, tak kdokoli může zvýšit svoji schopnsot manipulovat časem a to tak, že si nějakou tu hodinku "ušetří". Ono tím že postava za manipulaci s Časem platí žetony se vlastně "vyčerpává" v této oblasti (manipulace s časem).
To máš pravdu, asi by bylo fakt vhodné upozornit, že by tam nějaké konflikty měly být (byť ne nutně jen s Hráčskými Postavami).
Napíšu to takhle-hra je předně zaměřená na ono Ovládání Času (z "omezující podmínky" byla udělána jakási "stěžejní kostra" hry, a taky to má být o tom, aby si Hráči mohli vyzkoušet manipulovat s Časem [protože ve skutečném životě tuto možnost nemají] prostřednictvím Postav.) Samozřejmě je možné, aby se Postavy spojily proti společné překážce (vojna?), nebo aby jen řešily problémy mezi sebou. Nějakou zápletku je sice možné vymyslet, ale vzhledem k tomu, že Postavy mají možnost se přenést do minulosti a tu změnit, tak může složitá zápletka velmi rychle padnout (a tudíž námaha s jejím vytvářením přijde téměř vniveč).
To je sice zajímavý nápad, udělat Obecné postavy na kartičky, ale obecnou postavou může být téměř kdokoli, vyjma silných osobností (starý moudrý čaroděj, kulturista, atlet...). Takových slabých Obecných postav může být strašně moc druhů (vandrák, ševcovský učedník, lupič, zloděj, zběhlý voják, houbař, sirotek, potulný muzikant...) a bylo by problematické je mít všechny vypsané na kartičkách. Ale ty nejčastější by mohly.
Jo, postava může mít Ok víc. V nejkranějším případě má postava Oka ve všech ostatním místech, kde nemá Základní Polohu.
Aljene, příběh tam není, teda pokud nepočítáš za příběh to, co budou postavy vyvádět, když se budou snažit řešit konflikty změnami času.
RP-RolePlaing..
Co je to MA (matematická analýza mi do toho nesedí).