od sirien » 19. 3. 2008, 22:51
Já jsem neragoval na abstraktnost/konkrétnost statistik. Mě jenom přišlo, že je jich nějak moc různých.
To je zajímavá připomínka. Osobně mi připadá že tyhle mechaniky nemusí dávat ucelený obraz (jako třeba v MlwM, kde se vzájemně harmonicky doplňuje Strach, Sebenenávist a Láska), pokud jsou rozhozené tak aby vyplňovaly prostor, který hra potřebuje vzhledem k tomu, jak a kam je zasazena. Tudíž když budu konkrétní v téhle hře může být klidně Stres a Přátelství, které až tak moc nesouvisí, protože každá tahle mechanika pokrývá jinou problematiku, kterou se chce hra zaobírat.
Uznávám, že to nevypadá tak harmonicky a esteticky, jako kdyby na sebe navazovaly, ale zase v tom nevidím až takový problém... naopak zase není třeba nějak moc hlídat mechaniky aby vzájemně ladily - i když i to může mít své kouzlo.
Ohledně akčně-dobrodružných her - pokud jsou kvalitní hráči a chtějí RP, tak se tam rozhádají sami a velmi rádi. Pokud to jsou naopak hráči kterým jde o tu akci atd. atd., tak proč jim ten bonus nedat, když to je to co chtějí? Takoví hráči chtějí být cool, mít schopnosti, dostat se do nějakých drsných problémů které na ně GM hodí a pak se z nich vysekat nějakým správně epickým způsobem - a k tomu jsou přece bonusy jako stvořené!! Kdyby to tak nebylo, tak DnD nemá většinu trhu. Takže na tom že hra poskytuje bonusy které by tam nemusely být (ty postihy za nespolupráci jak nadhazuješ) nevidím žádný problém - jde IMO o variaci z načeho pohledu lidí kteří jsou ohledně RPG někde jinde - Ty jsi ve svém narativismu, já jsem naopak ve svém immersio/dramatismu, takže oba vidíme ten potenciál, ačkoliv každý trochu jinak, spíše v těch interakcích a skupinové dynamice, vzájemně se doplňujícím RP. Tihle hráči to ale vidí jinak a nevidím nic špatného na tom jim to nabídnout - naopak to je něco, co myslím že ocení.
[quote]Já jsem neragoval na abstraktnost/konkrétnost statistik. Mě jenom přišlo, že je jich nějak moc různých.[/quote]
To je zajímavá připomínka. Osobně mi připadá že tyhle mechaniky nemusí dávat ucelený obraz (jako třeba v MlwM, kde se vzájemně harmonicky doplňuje Strach, Sebenenávist a Láska), pokud jsou rozhozené tak aby vyplňovaly prostor, který hra potřebuje vzhledem k tomu, jak a kam je zasazena. Tudíž když budu konkrétní v téhle hře může být klidně Stres a Přátelství, které až tak moc nesouvisí, protože každá tahle mechanika pokrývá jinou problematiku, kterou se chce hra zaobírat.
Uznávám, že to nevypadá tak harmonicky a esteticky, jako kdyby na sebe navazovaly, ale zase v tom nevidím až takový problém... naopak zase není třeba nějak moc hlídat mechaniky aby vzájemně ladily - i když i to může mít své kouzlo.
Ohledně akčně-dobrodružných her - pokud jsou kvalitní hráči a chtějí RP, tak se tam rozhádají sami a velmi rádi. Pokud to jsou naopak hráči kterým jde o tu akci atd. atd., tak proč jim ten bonus nedat, když to je to co chtějí? Takoví hráči chtějí být cool, mít schopnosti, dostat se do nějakých drsných problémů které na ně GM hodí a pak se z nich vysekat nějakým správně epickým způsobem - a k tomu jsou přece bonusy jako stvořené!! Kdyby to tak nebylo, tak DnD nemá většinu trhu. Takže na tom že hra poskytuje bonusy které by tam nemusely být (ty postihy za nespolupráci jak nadhazuješ) nevidím žádný problém - jde IMO o variaci z načeho pohledu lidí kteří jsou ohledně RPG někde jinde - Ty jsi ve svém narativismu, já jsem naopak ve svém immersio/dramatismu, takže oba vidíme ten potenciál, ačkoliv každý trochu jinak, spíše v těch interakcích a skupinové dynamice, vzájemně se doplňujícím RP. Tihle hráči to ale vidí jinak a nevidím nic špatného na tom jim to nabídnout - naopak to je něco, co myslím že ocení.