Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Aen Dh'aard » 15. 10. 2020, 10:14

Je potřeba vědět, jakou akci sesilatel iluze hlásí (čeho chce dosahnout), a podle toho se rozhodnout, zda v daném střetu nebo výzvě je vaše (proti)akce automatická, možná, apod.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 15. 10. 2020, 00:56

Obecně; pokud je nějaká akce automatická, Hod nemusí být potřeba.
Určitě existuje nějaká automatická akce, která zlikviduje trs iluzorní trávy.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Čutis » 12. 10. 2020, 21:16

Pohyb rukou upozorní ostatní na iluzi, ale sama o sobě ji nezruší, nebo se pletu? Na to je třeba odpovídající hod...máme v družině i mága, takže iluzi nakonec zlomili. Díky.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 12. 10. 2020, 01:56

Jen podotknu, že "zrušení přirozenými prostředky" nemusí být tak radikální.

Iluzorní trs nereaguje na vítr, takže zjevně stačí do něj strčit ruku, aby bylo vidět, že je to iluze i pro všechny ostatní.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 9. 10. 2020, 22:57

To, že prokoukne, který trs trávy je falešný, iluzi ještě nezruší. Iluze pořád bude na místě působit a všichni (včetně něj) ji pořád uvidí. Nicméně jeho úspěch znamená, že ví, že je to jen iluze a když se soustředí, nebo šikovně podívá, tak na okamžik zahlédne, co je za ní nebo ví kam sáhnout.

Ve hře se to mechanicky projeví tak, že může hrát akce, kterým by jinak iluze bránila (třeba se snažit ukrytý předmět vzít, prohlédnout si ho, rozbít ho, otevřít tajné dveře kryté iluzí a pod..) ale pokud je to kouzlo, které předmět brání, seslané jako dlouhodobé, bude při tom mít nějaký postih (mechanika dlouhodobé magie), což vyjadřuje, že to kouzlo mu to komplikuje.

Kdyby chtěl iluzi úplně zrušit (přičemž to znamená zrušit pro všechny) má dvě, resp. tři možnosti, jak to udělat.

* zlomit kouzlo magií iluzí - prostě jí magický zrušit podle pravidel pro lámání
* zrušit kouzlo přirozenými prostředky - tedy vytvořit takovou situaci, že magie už nebude schopna předmět ukrývat a selže (např. vypálit celou louku - pak iluze nebude schopna napodobit změnu prostředí kolem sebe a selže)
* zrušit kouzlo protikouzlem jiné magie - což je vlastně to samé, jako předchozí bod, jen tu situaci vytváříš kouzlem (např. to vypálení louky provést ohněm, nebo všechnu trávu poválet magií větru)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Čutis » 9. 10. 2020, 19:16

Mám po dlouhé době dotaz ohledně magie iluzí ve fázi hledání předmětu ukrytých v iluzi...jakmile si hráč hodí na hledání, odhalí skrýš pomocí hledání v divočině, trs trávy, který je statický a okolní vegetace se hýbe ve větru...zkusí překonávat iluzi a ta pro něj zmizí? Nebo zůstává a prohlédne skrze ní, nebo jenom ví, že kouká na iluzi? Vyřešili jsme to zatím tak, že hmatem zjistil, že trs tam není, že tam je ukrytý kámen.

Musí se kouzlo zlomit pomocí magie iluzí aby šlo vidět za iluzi? Nebo ji lze tedy prohlédnout tím, že dotyčný odolá kouzlu iluze?

Doufám, že jsem to popsal nějak rozumně 😂

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 7. 10. 2020, 17:51

chápu, marky, uznávám, že jsem zas v rychlosti vyhodil něco, co by v reálu nebylo reálně zahratelné, aby to dávalo smysl =)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 7. 10. 2020, 15:37

Ano, hejna jsou spíš o tom, že ti jedinci se spočítat moc nedají .. takže ne "hejno 2 nebo 5 netopýrů" ale spíš "hejno tuctu nebo kopy netopýrů". A pak už to "od oka" nebude tolik bít do očí.

A pak ještě poznámka k tomuhle:
Lyncz píše: a pak si hráči začnou házet nahovno a já dobře -> sice jste předtím jednou ranou zabili 5 hmyzáků zaráz, ale teď vás už 3 kola 2 hmyzáci strašně rozbíjí :D
Samozřejmě nevím, jak přesně ta scéna vypadala, ale v DrDII o proveditelnosti a uvěřitelnosti rozhodují hráči před hodem, ne kostky - a tím pádem platí garbage in => garbage out.

Pokud není uvěřitelné aby (oslabené) hejno hráče rozbíjelo, tak v první řadě neměla vůbec být hlášená akce, která by hráče rozbíjela a nemělo se na ní vůbec házet. A pokud po něm hráči šli, to hejno mělo zkusit něco jiného, uvěřitelného - třeba zdrhat, nebo využít terénu (např. pokud by hráči byli na kraji srázu, tak je asi legit hlásit akci, ve které i oslabené hejno hráče dostane na hranu srázu nebo je přiměje vykročit do prázdna a spadnout).

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Jenda » 7. 10. 2020, 13:00

Taky jsem ted shodou okolností narazil na hejna.. moje představa je, že je tam jedinců tolik, že se nedají vlastně spočítat. (Mračno netopýrů) Informaci o počtu bych dával ve smyslu jak moc to hejno prořídlo (není vidět nic, než rychlé stíny > jde sem tam prohlédnout na druhou stranu > už tam létá jen sem tam nějaký).

+ si teda nedovedu představit, že by dobrodruzi vybili všechny jedince z takového hejna, spíš by zasáhli jen pár a zbytek by utekl, nebo by se hejno na konci boje mohlo rozpadnout na jednotlivce..

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 6. 10. 2020, 08:11

Jakože proč ne, ale občas to může trochu haprovat, když v každém kole spálím stejně Sudby a pak si hráči začnou házet nahovno a já dobře -> sice jste předtím jednou ranou zabili 5 hmyzáků zaráz, ale teď vás už 3 kola 2 hmyzáci strašně rozbíjí :D

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 5. 10. 2020, 23:36

Nechci úplně mluvit za Maugira, který tu mechaniku myslím vymyslel, ale jak ho znám, "od oka" je autorský záměr. :)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 5. 10. 2020, 23:34

Tak mě napadlo, počítáte jednotlivce v hejnu? Třeba v poměru k Sudbě nebo nějak jinak. Pokud ne, nezajímá hráče, kolik tam těch potvor ještě je? Pokud jo, máte nějakou vychytávku, aby jejich úbytek koreloval s fikcí a Sudbou?
Já to dělal prostě "od oka" a byl v zásadě spokojený, ale ne vždy se to může povést takhle hladce...

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 27. 9. 2020, 11:37

Správně je to takhle:
1. kolo spotřebuješ akci na sesílání kouzla
2. kolo spotřebuješ akci na udržení kouzla
3. kolo spotřebuješ akci na změnu kouzla z "udržovaného" na dlouhodobé.

Samozřejmě, trochu se to může zkomplikovat, pokud se mezitím staneš cílem nějakých útoků a přibudou tam ještě obrany.


Pokud bys chtěl ve třetím kole už hrát něco jiného, pak jsi měl tu změnu z běžného na dlouhobé provést v rámci akce v kole druhém, nebo kouzlo pustit. Případně - tak nějak těsně na hranici pravidel, ale asi akceptovatelné, pokud to dává smysl, tohle dodatečné "přepnutí" brát jako součást té nové akce (a házet na menší z druid/dovednost nové akce, případně i zohlednit náročnost takového počítání).

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Shunker » 27. 9. 2020, 11:17

Zdravím vespolek, opět přicházím s dotazem.situace:
U magie dřeva pokud mám zs na dlouhotrvající kouzlo,které se aktivuje jednou duší. Můžu v jednom kole zazpívat píseň (zakouzlit kouzlo) a pokračovat v něm do doby dokud se na to soustředím,takže další kolo neudělám defakto nic protože pokračuji v kouzlení a kouzlo stále trvá. V dalším (třetím) kole když na mě přijde řada s iniciativou tak se rozhodnu,že to kouzlo udělám jako dlouho trvající,zaplatím duši a hraju normálně regulérní akci ( s tím ,že v příběhu věnuji pár vteřin změně melodie aby bylo patrné ,že došlo k nějaké změně).
Dotaz: je to takto regulérně použito nebo jsme udělali chybu?
Předem díky za odpověď.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Aen Dh'aard » 20. 9. 2020, 21:48

trajda píše:
12. 6. 2020, 21:20

Dokud dávají smysl, tak omezení neexistuje. Jedním požehnáním si přidáš zběhlost na obratnost, dalším požehnáním zběhlost na boj proti netvorům, třetím si přidáš zběhlost na odolání jedům. Stejně tak dlohodobá prokletí nemají omezený počet. Jen nezapomeň, že všechna dlouhodobá kouzla působí pouze do soumraku a že jsou poměrně drahá na seslání.

Edit: A každé dlouhodobé požehnání ti nepřidá jen zběhlost, ale i tu výhodu,k kvůli které požehnání vůbec existuje.
Akorát bacha na to „si“ — podle pravidel sám sobě požehnat nemůžeš.

Nahoru