od Jezus » 16. 4. 2024, 10:04
trajda píše: ↑15. 4. 2024, 20:48
Tohle funguje pouze dokud máš limit jeden manévr za kolo. Jakmile máš nadání na nebojovou nemagickou dovednost, potřebuješ zběhlost + nástroj. A to jsem nezmínil existenci dlouhých nástrojů.
Souhlas.
Na druhé straně mám pocit, že nástroje na jednotlivé dovednosti, které dávají zběhlost (nejen, že tu věc umožňují jako třeba sekera), mají být vzácné, aby si postavy nekupovaly schopnosti. O dlouhých nástrojích to pak platí dvojnásob a mají být navíc objemné (velké, dlouhé)...
U zvířat a primitivních netvorů pak používání nástrojů nedává moc smysl (nevím, jak by vypadaly). Tvorbou nástrojů (dost sofistikovaných, aby dávaly zběhlost, nemyslím teď klacík, co použije vrána) pak proslul člověk, protože má inteligenci a hlavně chápavé palce, které mu umožňují dělat docela divy.
Zvířata používají přirozené zbraně (drápy, zuby), případně mají nějaký zabudovaný nástroj, co jim dává dovednost (zobák na louskání ořechů, různé dechy, jedy a zkameňující pohledy u netvorů), plus jsou přizpůsobeni tomu prostředí (zběhlost, mistrovství). To za mě reprezentuje maximální přizpůsobení a možnosti zvířat a primitivních netvorů.
Ano, člověk díky nástrojům má nad nimi výhodu, ale to je tak nějak normální, proto člověk postupně nad přírodou dominuje.
Co se týká inteligentních netvorů, nic jim nebrání používat lidské nástroje, pokud mají čím (jezinka) nebo mít nějaké přizpůsobené (umím si představit draka, jak plánuje nad velikou "šachovnicí" a hýbe figurami svým ocasem nebo spáry). Běsové pak mívají humanoidní tělo by default, klidně může vodník lovit do sítí a rusalka toužit po harfě ze zámku, co by jí umožnila ještě lépe používat její mámivou píseň. Tohle mi smysl dává.
Samozřejmě mohlo by být zajímavé vidět nějaký specifický nástroj vytvořený přímo běsem, ale vsadím se, že bude spíš na magii či nějaké to ovlivňování, protože to běsové nejčastěji dělají (ptej se Jagy). A motyku si mohou "půjčit" od lidí.
trajda píše: ↑16. 4. 2024, 07:46
V drd2 je velice složité vytvořit elementály a démony, protože drd2 předpokládá, že nic jako příšera tvořená čistou magií neexistuje.
Nesmysl. Elementálové jsou jinou verzí ohnivce, rusalky, větrnice nebo... zemní mě žádný nenapadá, asi budu muset nějakého vytvořit, když mi teď vlezou postavy do starých trpasličích síní
Jen bys jim při vyvolávání měl nabídnout fyzické tělo, které si mohou oblíknout a přetvořit. To je rozdíl oproti klasické invokaci jak ji známe odjinud, ale prostě je v souladu s metafyzikou tohoto světa (prostě potřebují "skafandr", aby mohli existovat mimo sféry. Tam oheň může hořet sám o sobě, tady ne). Taky je to cool důvod, proč mohou být podobní theurgové pronásledováni a zaměňováni za nekromanty
Démoni jsou pak doslova běsové, jen se jim říká "česky"
A jako jo, jsou jiní než ti typičtí křídlatí rohatí určení primárně do kombatu. Ale i ty vytvoříš podle stejných pravidel jako běsy. Navíc v bestiáři je čatěž (teoreticky démon vášně - sukuba/inkubus - který se ale neomezuje čistě na sexuální touhy) a rohatý, což je überdémon. Vytvořit jeho nižší formu (sekám, hořím oheň, mám rohy) pro DnD-like fantasy nebude moc těžké. Dokonce má zběhlost proti tomu, kdo porušil úmluvu (což možná zavedu u vícero běsů - už dlouho je hraju, že většina z nich bývá svazována dohodami a čeká to samé od lidí, ale možná nechám jen to, že je porušení úmluvy rozzuří).
trajda píše: ↑16. 4. 2024, 07:46
Každá příšera se dá zranit obyčejnou zbraní; z každé příšery se dá vzít trofej. To znamená, že každá příšera má alespoň částečně fyzické tělo. Včetně ducha, bledé paní, čarovného hřebce, větrnice, ohnivce a hrůzy.
Ty jsi důvod, proč umírá tolik vesničanů! Vědmácký cech na tebe!
Duch je nezranitelný běžnou zbraní (má Nezranitelnost na fyzické útoky), potřebuješ stříbro
Jinak jo, něco vzdáleně fyzického tam bývá, i když u ducha a bledé paní to může být ektoplazma, co se brzy vypaří, případně trocha popela z pohřební hranice, hrst průsvitných vlasů. Po ohnivci může zbýt hromádka popela a jeho srdce obalené spečenou krustou (někdy milně povážováno za vejce ohnivého kohouta) etc... Trofeje mohou být značně nečekané
trajda píše: ↑16. 4. 2024, 07:46
Všichni netvoři se rozmnožují přirozeně, všichni netvoři potřebují dýchat, jíst a spát. Včetně čarovného hřebce.
Asi jo, jen podotýkám, že jeden čarovný hřebec se může třeba pást na mracích jiný spásat popel po požáru. Salamandři pak konzumují nerosty atd.
trajda píše: ↑16. 4. 2024, 07:46
Pokud to býval člověk a přeměnil se ještě během svého života, je to běs. Všichni běsové mají lidskou inteligenci a lidské touhy.
Možná ve tvém světě, ale defaultně vniká běs z mrtvého, kterému podstata běsa ukradne tělo. (Původně živí teda existují taky, třeba vlkodlak). Rozdíl oproti nemrtvému je ten, že nemá (pokřivený zbytek) původní duše, ale úplně jinou podstatu.
O lidských touhách u běsů pak nic z příručky nevím. Dává smysl, že u některých bude (čekal bych to zejména u "mladých" běsů), ale rozhodně bych to nezobecňoval.
Samozřejmě budou mít nějaké ekvivalentní touhy (jako má člověk touhy ekvivalentní zvířatům), ale mohou se (minimálně v prioritách) dost lišit. Primární touhou běsa je získávat větší sílu, což se typicky děje rozšiřováním území, co mu dává sílu (polednice, vodník) nebo skrze "těžení" lidských duší. Buď přímo (zase vodník, v podstatě rohatý) nebo nepřímo (zmrzlík, hor).
Někteří ale touží lovit (vlkodlak), někteří si s lidmi hrají a baví je divoké emoce (čatěž), jiní jsou doslova ledově chladní a živí se bolestí, strachem... (zmrzlík, můra).
Jídlo nepotřebují běsové typicky vůbec (jen zdroj síly), luxusní požitky pak vypadají pro každého jinak a společnost (zejména tu lidskou) pak vyhledávají jen někteří (a užívají ji taky dost rozmanitě).
trajda píše: ↑16. 4. 2024, 07:46
Pokud to nebylo a najednou to je a není schopné se to rozmnožovat, je to oživený.
Tady souhlas
[quote=trajda post_id=692864 time=1713206906 user_id=26314]
Tohle funguje pouze dokud máš limit jeden manévr za kolo. Jakmile máš nadání na nebojovou nemagickou dovednost, potřebuješ zběhlost + nástroj. A to jsem nezmínil existenci dlouhých nástrojů.
[/quote]
Souhlas.
Na druhé straně mám pocit, že nástroje na jednotlivé dovednosti, které dávají zběhlost (nejen, že tu věc umožňují jako třeba sekera), mají být vzácné, aby si postavy nekupovaly schopnosti. O dlouhých nástrojích to pak platí dvojnásob a mají být navíc objemné (velké, dlouhé)...
U zvířat a primitivních netvorů pak používání nástrojů nedává moc smysl (nevím, jak by vypadaly). Tvorbou nástrojů (dost sofistikovaných, aby dávaly zběhlost, nemyslím teď klacík, co použije vrána) pak proslul člověk, protože má inteligenci a hlavně chápavé palce, které mu umožňují dělat docela divy.
Zvířata používají přirozené zbraně (drápy, zuby), případně mají nějaký zabudovaný nástroj, co jim dává dovednost (zobák na louskání ořechů, různé dechy, jedy a zkameňující pohledy u netvorů), plus jsou přizpůsobeni tomu prostředí (zběhlost, mistrovství). To za mě reprezentuje maximální přizpůsobení a možnosti zvířat a primitivních netvorů.
Ano, člověk díky nástrojům má nad nimi výhodu, ale to je tak nějak normální, proto člověk postupně nad přírodou dominuje.
Co se týká inteligentních netvorů, nic jim nebrání používat lidské nástroje, pokud mají čím (jezinka) nebo mít nějaké přizpůsobené (umím si představit draka, jak plánuje nad velikou "šachovnicí" a hýbe figurami svým ocasem nebo spáry). Běsové pak mívají humanoidní tělo by default, klidně může vodník lovit do sítí a rusalka toužit po harfě ze zámku, co by jí umožnila ještě lépe používat její mámivou píseň. Tohle mi smysl dává.
Samozřejmě mohlo by být zajímavé vidět nějaký specifický nástroj vytvořený přímo běsem, ale vsadím se, že bude spíš na magii či nějaké to ovlivňování, protože to běsové nejčastěji dělají (ptej se Jagy). A motyku si mohou "půjčit" od lidí.
[quote=trajda post_id=692879 time=1713246403 user_id=26314]
V drd2 je velice složité vytvořit elementály a démony, protože drd2 předpokládá, že nic jako příšera tvořená čistou magií neexistuje.
[/quote]
Nesmysl. Elementálové jsou jinou verzí ohnivce, rusalky, větrnice nebo... zemní mě žádný nenapadá, asi budu muset nějakého vytvořit, když mi teď vlezou postavy do starých trpasličích síní :-) Jen bys jim při vyvolávání měl nabídnout fyzické tělo, které si mohou oblíknout a přetvořit. To je rozdíl oproti klasické invokaci jak ji známe odjinud, ale prostě je v souladu s metafyzikou tohoto světa (prostě potřebují "skafandr", aby mohli existovat mimo sféry. Tam oheň může hořet sám o sobě, tady ne). Taky je to cool důvod, proč mohou být podobní theurgové pronásledováni a zaměňováni za nekromanty :-)
Démoni jsou pak doslova běsové, jen se jim říká "česky" ;-) A jako jo, jsou jiní než ti typičtí křídlatí rohatí určení primárně do kombatu. Ale i ty vytvoříš podle stejných pravidel jako běsy. Navíc v bestiáři je čatěž (teoreticky démon vášně - sukuba/inkubus - který se ale neomezuje čistě na sexuální touhy) a rohatý, což je überdémon. Vytvořit jeho nižší formu (sekám, hořím oheň, mám rohy) pro DnD-like fantasy nebude moc těžké. Dokonce má zběhlost proti tomu, kdo porušil úmluvu (což možná zavedu u vícero běsů - už dlouho je hraju, že většina z nich bývá svazována dohodami a čeká to samé od lidí, ale možná nechám jen to, že je porušení úmluvy rozzuří).
[quote=trajda post_id=692879 time=1713246403 user_id=26314]
Každá příšera se dá zranit obyčejnou zbraní; z každé příšery se dá vzít trofej. To znamená, že každá příšera má alespoň částečně fyzické tělo. Včetně ducha, bledé paní, čarovného hřebce, větrnice, ohnivce a hrůzy.
[/quote]
Ty jsi důvod, proč umírá tolik vesničanů! Vědmácký cech na tebe! :-D Duch je nezranitelný běžnou zbraní (má Nezranitelnost na fyzické útoky), potřebuješ stříbro ;-) Jinak jo, něco vzdáleně fyzického tam bývá, i když u ducha a bledé paní to může být ektoplazma, co se brzy vypaří, případně trocha popela z pohřební hranice, hrst průsvitných vlasů. Po ohnivci může zbýt hromádka popela a jeho srdce obalené spečenou krustou (někdy milně povážováno za vejce ohnivého kohouta) etc... Trofeje mohou být značně nečekané :-)
[quote=trajda post_id=692879 time=1713246403 user_id=26314]
Všichni netvoři se rozmnožují přirozeně, všichni netvoři potřebují dýchat, jíst a spát. Včetně čarovného hřebce.
[/quote]
Asi jo, jen podotýkám, že jeden čarovný hřebec se může třeba pást na mracích jiný spásat popel po požáru. Salamandři pak konzumují nerosty atd.
[quote=trajda post_id=692879 time=1713246403 user_id=26314]
Pokud to býval člověk a přeměnil se ještě během svého života, je to běs. Všichni běsové mají lidskou inteligenci a lidské touhy.
[/quote]
Možná ve tvém světě, ale defaultně vniká běs z mrtvého, kterému podstata běsa ukradne tělo. (Původně živí teda existují taky, třeba vlkodlak). Rozdíl oproti nemrtvému je ten, že nemá (pokřivený zbytek) původní duše, ale úplně jinou podstatu.
O lidských touhách u běsů pak nic z příručky nevím. Dává smysl, že u některých bude (čekal bych to zejména u "mladých" běsů), ale rozhodně bych to nezobecňoval.
Samozřejmě budou mít nějaké ekvivalentní touhy (jako má člověk touhy ekvivalentní zvířatům), ale mohou se (minimálně v prioritách) dost lišit. Primární touhou běsa je získávat větší sílu, což se typicky děje rozšiřováním území, co mu dává sílu (polednice, vodník) nebo skrze "těžení" lidských duší. Buď přímo (zase vodník, v podstatě rohatý) nebo nepřímo (zmrzlík, hor).
Někteří ale touží lovit (vlkodlak), někteří si s lidmi hrají a baví je divoké emoce (čatěž), jiní jsou doslova ledově chladní a živí se bolestí, strachem... (zmrzlík, můra).
Jídlo nepotřebují běsové typicky vůbec (jen zdroj síly), luxusní požitky pak vypadají pro každého jinak a společnost (zejména tu lidskou) pak vyhledávají jen někteří (a užívají ji taky dost rozmanitě). [quote=trajda post_id=692879 time=1713246403 user_id=26314]
Pokud to nebylo a najednou to je a není schopné se to rozmnožovat, je to oživený.
[/quote]
Tady souhlas :-)