Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 27. 9. 2020, 11:37

Správně je to takhle:
1. kolo spotřebuješ akci na sesílání kouzla
2. kolo spotřebuješ akci na udržení kouzla
3. kolo spotřebuješ akci na změnu kouzla z "udržovaného" na dlouhodobé.

Samozřejmě, trochu se to může zkomplikovat, pokud se mezitím staneš cílem nějakých útoků a přibudou tam ještě obrany.


Pokud bys chtěl ve třetím kole už hrát něco jiného, pak jsi měl tu změnu z běžného na dlouhobé provést v rámci akce v kole druhém, nebo kouzlo pustit. Případně - tak nějak těsně na hranici pravidel, ale asi akceptovatelné, pokud to dává smysl, tohle dodatečné "přepnutí" brát jako součást té nové akce (a házet na menší z druid/dovednost nové akce, případně i zohlednit náročnost takového počítání).

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Shunker » 27. 9. 2020, 11:17

Zdravím vespolek, opět přicházím s dotazem.situace:
U magie dřeva pokud mám zs na dlouhotrvající kouzlo,které se aktivuje jednou duší. Můžu v jednom kole zazpívat píseň (zakouzlit kouzlo) a pokračovat v něm do doby dokud se na to soustředím,takže další kolo neudělám defakto nic protože pokračuji v kouzlení a kouzlo stále trvá. V dalším (třetím) kole když na mě přijde řada s iniciativou tak se rozhodnu,že to kouzlo udělám jako dlouho trvající,zaplatím duši a hraju normálně regulérní akci ( s tím ,že v příběhu věnuji pár vteřin změně melodie aby bylo patrné ,že došlo k nějaké změně).
Dotaz: je to takto regulérně použito nebo jsme udělali chybu?
Předem díky za odpověď.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Aen Dh'aard » 20. 9. 2020, 21:48

trajda píše:
12. 6. 2020, 21:20

Dokud dávají smysl, tak omezení neexistuje. Jedním požehnáním si přidáš zběhlost na obratnost, dalším požehnáním zběhlost na boj proti netvorům, třetím si přidáš zběhlost na odolání jedům. Stejně tak dlohodobá prokletí nemají omezený počet. Jen nezapomeň, že všechna dlouhodobá kouzla působí pouze do soumraku a že jsou poměrně drahá na seslání.

Edit: A každé dlouhodobé požehnání ti nepřidá jen zběhlost, ale i tu výhodu,k kvůli které požehnání vůbec existuje.
Akorát bacha na to „si“ — podle pravidel sám sobě požehnat nemůžeš.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Shunker » 20. 9. 2020, 13:45

Aha,to nám úplně vypadlo 😁 dost podstatná věc .
Díky za odpověď.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 20. 9. 2020, 11:22

Strana 189, dlouhodobá magie =)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Shunker » 20. 9. 2020, 09:21

trajda píše:
12. 6. 2020, 21:20
Lyncz píše:
12. 6. 2020, 21:02
Jinak dlouhodobých požehnání na sobě můžu mít více, nebo pouze jedno?
Dokud dávají smysl, tak omezení neexistuje. Jedním požehnáním si přidáš zběhlost na obratnost, dalším požehnáním zběhlost na boj proti netvorům, třetím si přidáš zběhlost na odolání jedům. Stejně tak dlohodobá prokletí nemají omezený počet. Jen nezapomeň, že všechna dlouhodobá kouzla působí pouze do soumraku a že jsou poměrně drahá na seslání.

Edit: A každé dlouhodobé požehnání ti nepřidá jen zběhlost, ale i tu výhodu,k kvůli které požehnání vůbec existuje.
Zdravím, nějak jsem po delší době pročetl fórum a tohle mě zaujalo. Kde se v pravidlech píše,že dlouhodobé požehnání dává zběhlost? Pro mě je to novinka :)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 2. 9. 2020, 00:27

Magie ohne (i dlouhodobá) působí na Tělo.
A jako dovednost je provozována Duší, takže pokud dané dlouhodobé kouzlo nebude nějak zásadně podporovat Duší užitečně pro Magii Ohně, nemělo by to fungovat. (Lze si třeba představit osvětlení za noční bitvy.)

3 je správně - 1 Duše za aktivaci, což nahradí základ a +1 vyřazovací a + 1 mocná. Tyto posílení by šlo platit i ze surovin získaných jinak (návnada, provaz)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Jenda » 1. 9. 2020, 17:26

Ahoj,
dotaz k čaroději: uznali byste využití dlouhodobé magie ohně (ZS) k získání zběhlosti na magii ohně? (např. předpřipravím si ohnivou kouli s ohněm o správné teplotě, kterou budu používat v průběhu celého souboje a tím si čarování usnadním)

a k nástrahám: trochu jsme posledně zápasili s prvním použití nástrahy. Prostředí bylo v lese u jezírka a skály okolo. Chtěli jsme udělat past ve stylu - najdu šutr, uvážu na lano, pověsím na strom, pod strom dám návnadu a jednoduchou spoušť (zvíře šáhne na návnadu, šutr spadne dolů). Chtěli jsme ji vytvořit jako vyřazovací a mocnou a k tvorbě použít lovecké schopnosti něco z ničeho.

Jak by vypadal zkrácený zápis? něco jako: zavěšený šutr (ten, kdo chce vzít návnadu/past > Tělo - vyřazovací + mocně / rozdrcení šutrem - smrt + jizva / je snadno vidět) ?

Kolik by taková nástraha stála zdrojů? (V pravidlech je tuším základ 3, vyřazovací +1, mocná +1 -> tzn. 5 duší?, nebo i jedna za aktivaci schopnosti? - zdálo se nám to jako pořádná pálka, když lano máme a šutr + návnada se díky příznivému prostředí najde, nakonec jsme dali za 3 duše - 1 za vytvoření + vyřazování + mocná)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 25. 8. 2020, 07:16

Lyncz píše:
24. 8. 2020, 21:37
Určitě, dotyčná postava chodí s holí, což by se mělo dát s Pláštěm lehce fikčně nakombinovat, i když je to obouruční/dlouhá zbraň, přijde mi dostatečně lehká a snadno manipulovatelná.
Fikčně ano, ale při boji by myslím nemohl využívat vlastnosti obouruční zbraně a zároveň Pláště.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 24. 8. 2020, 21:37

Určitě, dotyčná postava chodí s holí, což by se mělo dát s Pláštěm lehce fikčně nakombinovat, i když je to obouruční/dlouhá zbraň, přijde mi dostatečně lehká a snadno manipulovatelná.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 24. 8. 2020, 18:40

Ano, akorát plášť není zbraň, měli by to asi být dvě různé věci. (Třeba plášť a dýka.)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 23. 8. 2020, 22:27

Zeptám se pro jistotu:
Rodová zbraň (obrana zdarma při použití zbraně) a Plášť (když postava bojuje, může jednou svou rukou používat pláště, ubrusy, závěsy, deky a podobně, jako by to byl štít.) se normálně sčítají, což?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 23. 8. 2020, 00:41

Pokud je to vyloženě přepad, svádí mě to k tomu, že skřetí hod na výzvu bude, jestli si všimne útoku (zvuk tětivy např.), nebo ne, ale nemyslím si, že by měl mít výzvu na reakci. Pokud ho tou zkouškou chce zabít a hodí si to, skřet umře. Pokud si to hodí a vyčerpá se, skřet umře, ale zařve :D
Víc mě to ale z popisku svádí, že skřet neměl moc šanci si ho všimnout a ani ho nehledal. O to víc, pokud by byla noc. Tudíž zkouška pro útočníka bez výzvy pro obránce.

Mrkni na pravidla, strana 134. Uvidíš, co ti bude víc sedět k fikci, ve které jste se nacházeli.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Jenda » 22. 8. 2020, 22:26

Ahoj, dotaz na řešení přepadení.

situace:
Skřetí hlídka táboří kousek od malé skály. Chodí si k ní po jednom odskočit (je to už za hranicí dohledu). Hráč vyšplhal na skálu, počkal si na jednoho ze skřetů a střílí po něm opatrně přes horní hranu skály.

Vyhodnotili jsme jako zkoušku + výzvu. Hráč i skřet uspěli. Na první střelu se nám zdálo nereálné, že by hned hráče odhalil, protože byl v opravdu velmi dobrém postavení a chtěl být opatrný. Zahráli jsme, že skřet nějak náhodou uhnul, ale zpozorněl kvůli zvuku ve křoví. Situace se opakovala podruhé (včetně hodů). Tady už jsme zahráli, že si skřet šípu všimnul a zahájili jsme konflikt.

Jak byste podobnou situaci řešili vy? Po hře mě napadlo, že by byla výzva pro skřeta na všimnutí si minimálně prvního šípu lepší s nějakou náročností.

Nahoru