Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 13. 8. 2020, 11:27

Odpovědi co tu zazněli jsou zcela na místě.

TVOREM v dané ZS může být i netvor, nemrtvý, oživený apod. Stejně tak sedlem by mohl být i pařez na kolečkách, pokud vám ho někdo táhne. Platí zde ta Fiction first, co tu byla zmíněna, ale můžeme mít za to, že, že pravý Kavalír dokáže vypadat důstojně i a praseti.(Možná, to prozradí hod.)

Co se týče použití jiného hráče jako zvířete, tak podmínka toho, že se nechá ovládat je nutnou, nikoliv nezbytně dostačující. Bál bych se exploitů, jak tu již zaznělo.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Jezus » 12. 8. 2020, 19:54

Na druhé straně jde právě o to, co postava dělá a čeho dociluje. Pokud bude například hobit na praseti zesměšnovat Černého rytíře - postrach Oujezdských lesů, tak bravuru na umění parodie mít bude. Stejně jako pokud chce lidi uměním své jízdy prostě bavit. Stejně tak pokud bude pointou nějakého předvádění napíchávání visících věnců kopím z klády na kolečkách, tak zmíněný kavalír to bude dělat bravurně.

S tou sebedůvěrou je to už horší. Jde prostě o to, jak to vypadá. Řítí-li se trpaslík na bojovém kanci z kopce na nepřítele, sebedůvěru má evidentně velkou (a nepřátele tak bravurně děsí). Zmíněný hobit na praseti asi už moc ne, ale třeba mu prase a vyšší pozice dodává odvahu, takže se alespoň těch skřetů nezalekne.

Mimochodem, taky jde trochu o to, jak je zvíře ovladatelné, tedy jestli je ochotno jezdce nést (což ale třeba u toho vesnického představení ani vadit nemusí)
Pervinthir píše:
12. 8. 2020, 18:55
Jo a je možné použít dalšího hráče jako jezdecké "zvíře"?
Pouze s jeho svolením :-D

Tady bych se zase řídil logikou. Tedy, pokud hobit jede na krollovi a křičí "Jsem největší Pytlík v kraji!" v očích jeho krajanů mu to asi přidá ("Podívej jak je statečný a rozhodný, když ho vezme na záda i kroll ").

Dával bych ale pozor, aby se to moc neexpoitovalo třeba u podobné schopnosti Bohatýr a jízdním boji. Tam se předpokládá, že zvíře jezdce nese a proráží šiky nepřátel (případně poskytuje výškovou převahu). Asi by u toho zároveň nemělo máchat obouruční zbraní apod. Naopak rozjet se na dřevěné kládě na kolečkách z kopce do šiku skřetů tu podmínku imho splní (alespoň v prvním kole). Pak už dřevo nereaguje na jezdcovy pokyny (nepřesouvá se, nenatáčí apod.) a ta bravura pro boj se tím ztrácí.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Aegnor » 12. 8. 2020, 19:17

Eeh. DrD II vlastně skoro neznám, ale co vím, tak hodně staví na fikční logice (fiction first). Představ si rytíře v plátovce, jak projíždí vesnicí na praseti. Jak charismaticky bude působit? Jak vysokou bude mít sebedůvěru?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Pervinthir » 12. 8. 2020, 18:55

Mám dotaz. Je to konkrétně dotaz na Válečníka - Kavalír ZS.

Tam se píše, že "postava bravůrně ovládá sebedůvěru, charisma a umění, využije li v akci svého jízdního TVORA či postavení v sedle. Jaké to má omezení? stačí mi kráva? osel? špalek na kolečkách?

Další příklad, který mě napadl je, že by jeden hráč (Hobit) vlezl na záda druhému hráči (krolovi). Jak přesně by to fungovalo v tomhle případě. Předem díky za odpovědi.

Jo a je možné použít dalšího hráče jako jezdecké "zvíře"?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od portak » 11. 8. 2020, 16:05

Hry mocných by byly určitě fajn, ale zatím čekám, jestli vyjde nějaká verze, co bude pasovat na nová vydání základní hry a bestiáře.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 10. 8. 2020, 09:08

Jinak co se Her Mocných týče, tak je tam ZS Mystický lovec pro Ničitele, která dává mistrovství (bravuru) k boji z dálky proti nemrtvím a běsům a umožňuje používat level Zvěda na střelbu a level Vědmáka na boj zblízka.
Pak je tam ZS Rytíř světla pro Paladina, která opět dává mistrovství (bravuru) a umožňuje boj ze sedla zblízka proti neživím levelem vědmáka / válečníka.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od portak » 9. 8. 2020, 23:38

Ok diky za vycerpavajici odpovedi :). Takhle to dava smysl :)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 9. 8. 2020, 20:47

Houba má pravdu + ještě je dobré k tomu brát v potaz pravidlo o tom, že pokud je cíl i druh útoku dostatečné podobný člověku, stačí kejklíř.

Shrnutí:
Kdokoliv může vrhat na libovolného neživého (nemrtvého, běsa nebo oživeného), přižemž:
* Pokud je důležitý samotný zásah a cíl dostatečně podobný člověku na to, aby na něj zamýšlený následek zafungoval (např. střelím umrlce do hrudi a šíp ho shodí ze strázu), počítá se kejklíř (podobně jako by v téhle situaci stačil jen válečník).
* Pokud je důležité jen to, co hážu a nejde o to jak přesně (např. rozprašuji česnekové květy, abych odradil od útoku upíra), počítá se vědmák.
* A pokud jsou důležité znalosti obou povolání (např. chci zasáhnout dýkou nehmotnou bytost, nebo chci dát headshot zombii tak, aby už nevstala), tak s počítá menší z obou.

V Základních pravidlech nejsou zvláštní schopnosti, které by vrh a střelbu proti neživým rozvíjely (tyhle zvláštní bytosti se prostě likvidují osobním kontaktem).
V Hrách mocných nějaké historicky jsou.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Houba » 9. 8. 2020, 20:20

Neživí jsou souhrnně nemrtví, oživení a běsi, protože ti de facto nežijí, ale jsou to "jen" nějací duchové (nebo něco na ten způsob) uvěznění v předmětech, mrtvých tělech apod.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Aegnor » 9. 8. 2020, 20:13

Co jsou neživí? Jsou to nemrtví, nebo něco jiného?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Houba » 9. 8. 2020, 20:11

Pokud si pamatuji, tak se to řeší tak, že si k hodu přičteš nižší z úrovně lovce/kejklíře a vědmáka, nebo minimálně já bych to tak řešil.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od portak » 9. 8. 2020, 19:06

To znamená, že v základních pravidlech není možné střílet na neživé ?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 9. 8. 2020, 12:35

To bude v Hrách mocných...

nějaká ZS. Nemám teď u sebe pravidla, mrknu se doma.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od portak » 8. 8. 2020, 23:39

Ahoj,

doufám že to tu už není (nenašel jsem to), ale jaká dovednost se používá při střelbě, nebo vrhání zbraněmi na neživé? U vědmáka je napsáno že jde vyloženě o boj z blízka a u lovce, či kejklíře je v závorce uvedeno (proti lidem, zvířatům). Díky

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 30. 7. 2020, 09:24

trajda píše:
30. 7. 2020, 06:59
Fafrin píše:
25. 7. 2020, 17:29
Ad netradiční zbraně;
Smysl tam dává se zamyslet, jaký taková zbraň dává manévr a zařadit ji podle toho. Je foukačka lstivá, nebo přesná?
(Bič jsme zařadili u nás jako vrhací. Nicméně takovéhle chuťovky - https://en.wikipedia.org/wiki/Kusarigama - prostě dávají manévr podle toho, jak ji zrovna použiješ v tom kole.)
Dýka je taky bodná a zároveň vrhací, ne? Tahle hračka taky vypadá jako bodná a vrhací. Horší problém je koule na řetězu, která by měla být drtivou a vrhací.
Nevím, nakolik je bodná a vrhací, jedná se prakticky o srp - https://en.wikipedia.org/wiki/Kama_(weapon); takže samostatně bych to považoval spíše za sečnou či nouzovou(nouzovou na házení určitě).

Koule na řetězu bu mohla být vrhací s tím, že působí drtivě, nikoliv lstivě.

Nahoru