Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 5. 6. 2020, 23:06

Důležité změny revize:

Mechanika:
1) Vyčerpání zvedá Ohrožení
2) Jizvy způsobují Náročnost
3) Silně magické Léčení navázané na magické okamžiky
4) Jinak nastavená ekonomika odpočinku
5) Zrušení submechaniky Překvapení - i skrývačky se řeší jako podvarianty základní mechaniky zkoušky/výzvy/střetu.
6) Překopaný systém manévrů z vybavení
7) Překopaný systém odolnosti - sjednocení subsytémů zbrojí, odolnosti materiálu, výbušnin a pod...
8 ) Jinak nastavená ekonomika pomocníků, Sudby a Pouta
9) Překopaný a sjednocený subsytém pro limity magií - dosahy, rozsahy, trvání ...
10) Dotažení pravidel pro snový svět
11) Překopaná submechanika nástah
12) Plošné akce
13) Pravidla pro kombinování akcí
14) Vyvolávání nestvůr

Obsah - důležité změny:
1) Změny Zvláštních schopností všech povolání
2) Překopání Sociálních dovedností
3) Překopání cestovatelských dovedností
4) Překopání "pasivek" (odolnosti, výdrže)
5) Nové druhy léčiv
6) Znamení a Hadačství implemetovaný jako standardní magie

a pak bambilión drobných změn a taky několik desítek stránek nového textu, který učí hráče jak používat dovednosti v které situaci, jak kombinovat mechaniky ve složitých vyhodnoceních a pod...

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Markus » 5. 6. 2020, 22:47

MarkyParky píše:
5. 6. 2020, 22:30
Jinými slovy - pokud chceš rozlišovat mezi DrD1.3 a DrD1.5, tak v tom případě rozlišení DrDII revize od vanilly udělej určitě.
Tíhnu spíš k tomu, že to nebudu odlišovat ani jedno na úrovni záznamu v DB, ale že se k tomu připíše vysvětlující text v samotné anotaci.

Dokázal bys prosím nějak shrnout, co je tedy podstatou změny toho vyhodnocovacího systému?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 5. 6. 2020, 22:34

Sosacek píše:To mi zni, jako ze je to drd2.5.
Popravdě - za mě trochu ano. Ale Bouchi se rozhodl to prezentovat jako "DrDII revidované" a je to jeho volba.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Sosacek » 5. 6. 2020, 22:32

To mi zni, jako ze je to drd2.5.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 5. 6. 2020, 22:30

Markus píše:Jelikož asi znáš oba Dračáky, jak bys hodnotil "míru změněnosti" mezi oběma verzemi DrD 2, třeba ve srovnání s "mírou změněnosti" napříč edicemi starého DrD?
V principu bych řekl, že:
* co se týká třeba obsahu povolání, nebo fungování některých dílčích submechanik (např. magie) je rozdíl mezi revizí a původním DrDII podobný, jako třeba rozdíl mezi DrD1.0 (to nečíslované) a 1.3, nebo mezi 1.3 a 1.5/1.6. Některá povolání najednou umí trochu jiné věci ... nebo umí stejné věci, ale mají jiný mechanický rámec.

* co se týká změny základní mechaniky, tak změna mezi DrDII revizí a DrDII vanilou je IMHO větší posun v základní mechanice, než cokoliv co bylo mezi DrD1.0 a DrD1.6, kde jádro zůstalo fakt nezměněné a obměňovala se jen volitelná pravidla.

Jinými slovy - pokud chceš rozlišovat mezi DrD1.3 a DrD1.5, tak v tom případě rozlišení DrDII revize od vanilly udělej určitě.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od York » 5. 6. 2020, 17:24

Markus píše:
5. 6. 2020, 16:14
Jelikož asi znáš oba Dračáky, jak bys hodnotil "míru změněnosti" mezi oběma verzemi DrD 2, třeba ve srovnání s "mírou změněnosti" napříč edicemi starého DrD?
To podle mě moc nejde srovnávat. V DrD nikdy nedošlo k kompletnímu redesignu základní mechaniky, to se stalo až při přechodu na DrD 2. Zato tam proběhlo hodně obsahovejch změn (povolání přicházela o schopnosti a získávala jiný, přibyla pokročilá povolání, přibyly dovednosti). Největší mechanická změna bylo zavedení rozšířenýho soubojáku, ten ale existoval paralelně s původním.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Markus » 5. 6. 2020, 16:14

Jelikož asi znáš oba Dračáky, jak bys hodnotil "míru změněnosti" mezi oběma verzemi DrD 2, třeba ve srovnání s "mírou změněnosti" napříč edicemi starého DrD? :D (Potřebuju nějak nastavit guideliny, takže tohle mi dost pomáhá jako modelový případ.)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 5. 6. 2020, 15:57

Není "vesměs jedno" jestli hraješ před revizí nebo po.

Zejména mechanika "vyčerpaní zvedá ohrožení" zásadním způsobem hru proměnilo.

Magie jsou si podobné jen zvnějšku, ale jejich celý vnitřek je překopaný.

A hrozně velké množství ad-hoc mechanik že starých pravidel bylo sjednoceno a převedeno na jednotné nebo alespoň analogicky fungující.

Večer k tomu zkusím napsat víc, ale rozdělení na dva různé, samostatně hodnocené produkty si to IMHO zaslouží.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Markus » 5. 6. 2020, 15:22

Paralelně se stejnou otázkou ke starému DrD se ptám: Jak moc se liší přepracované vydání od původního vydání? A je to "druhé přepracované vydání" nebo "druhé, přepracované vydání"? Čárka výrazně mění význam! :D

Chtěl bych dokončit anotaci DrD II v databázi. Fafrin zadal doplňující příručky, díky! Já řeším základní příručku a konkrétně, jestli ji mám zadat jenom jednou, nebo dvakrát - samostatně pro původní verzi a pro revidovanou verzi.

Obecně je pravidlo, že pokud je "vesměs jedno", podle čeho hraješ, tak nemá smysl spamovat databázi zadáváním každé dílčí verze a udělá se prostě jen jeden společný záznam. Zatímco ve chvíli, kdy revize přinese takovou změnu, že už jde skutečně o "dost jiná pravidla", tak by měla mít vlastní záznam.

Funkčně to má význam hlavně v tom, že samostatný záznam umožňuje hodnotit obě verze nezávisle, a tudíž dát například původnímu vydání míň hvězdiček než novému vydání. Nebo uvést jiné autory (!)

Zatím tíhnu k tomu, že bych nechal pro základní příručku jeden společný záznam (navzdory tomu, že tam je teď původní vydání samostatně - to bych smazal) a změny mezi původní edicí a revidovanou edicí vysvětlit až v textu anotace. Ale možná mi řeknete, že by bylo vhodnější mít je samostatně, aby to bylo viditelněji odlišeno, daly se samostatně hodnotit atd.

Nehledě na odpověď by se mi hodilo by se mi nějaké shrnutí do pár vět, které bych mohl copy&pastnout do textu anotace. Například "Přepracované vydání oproti původní verzi změnilo... , zpřesnilo... a vyhodilo ..., takže teď je hra mnohem ... a ...." :)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Korhul » 5. 6. 2020, 07:16

Jenom bych přidal, že v tom je právě rozdíl oproti jiným hrám typu DrD 1.X. Tam když řeknu, že čaruju ohnivou kouli, tak pravidla už jasně říkají, jaký je mechanický důsledek (úbytek životů) a pokud jde o projevy ve fikci (cíl začal hořet, odhodilo ho to 10 metrů zpátky, ...), ty se mohou řešit volitelně, ale DrD 1.X to jako hra ustojí, i když se nepopíšou, a zároveň nedává žádná vodítka jak s tím pracovat. Většinou je to pak na PJovi, což má všechna možná úskalí.

U DrD II musíš jako hráč jednak vybrat požadovaný mechanický důsledek (změna ohrožení / jizva / vyřazení) a zároveň to sladit s projevem v příběhu, jinak to nebude dobře fungovat. Na druhou stranu ti pravidla dávají rámec, jak to udělat a dává ty pravomoce do rukou hráčů.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 5. 6. 2020, 06:45

Zkusím ještě přeformulovat totéž, co říká trajda, jen v termínech, co používají pravidla.

* "Házím ohnivou kouli" je podoba činosti.
* "abych mu zvýšil ohrožení" je mechanický následek činosti.
a trajda má naprostou pravdu, že u takového hlášení chybí fikční důsledek.

Tahle trojička by mě měla jít vždycky ruku v ruce, na tom je hra hodně založená.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 5. 6. 2020, 06:40

Doporučuju si dávat pozor na akce typu: "Hodím po něm ohnivou kouli a zvýším mu ohrožení." Ohrožení se mění, když se změnila situace v příběhu. Fakt, že tě zasáhla ohnivá koule tvoji situaci v příběhu samo o sobě nezmění. Proto vždycky nahlašujte: "Házím po něm ohnivou kouli, abych ho dezorientoval"; "Házím po něm kouli, abych ho vylekal a on spadl." "Házím po něm salvu ohnivých koulí a on jim uskakuje tak dlouho, že přestal věnovat pozornost okolí a teď stojí v rohu místnosti a neví, jak se tam dostal."

Pokud někdo nahlásí samotné "Hodím po něm kouli", nezní to, jakože se snaží dostat nepřítele do horší situace, zní to spíš, jakože mu chce ublížit. A "ublížit" v DRDII mechanikách znamená Jizva.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 4. 6. 2020, 11:58

Lyncz: Zvláštní schopnost Modlitby a uřknutí.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 4. 6. 2020, 09:59

Jasné, chápu, jak říkám, fikčně se to dá obhájit. Děkuju za příklady :)

Ten příklad s tím obrazcem je super možnost, i když, když vidím, že mu dává postih na boj z blízka, budu si ještě muset osvěžit, kdy a jak může zaříkávač dávat postihy...

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 4. 6. 2020, 07:19

Lyncz: Je to jak píše Korhul. Ještě dám 1 příklad.

1. kolo
Osoba A prokleje osobu B "nechť se ti podlomí kolena", uspěje a zvýší osobě B ohrožení

2. kolo
Osoba B má sice už kolena v pořádku, ale neví, co se s nimi stalo, a proto věnuje svoji akci na jejich kontrolu, zjistí, že jsou v pořádku a ohrožení si sníží. Tady jenom dodám, že pokud je osoba B v klidném prostředí, bude to samozřejmá akce, tj. bez hodu. Pokud se ale kolem ní bojuje nebo střet probíhá na vratkém provazovém mostě atp., tak by to měla být zkouška pro postavu B. Případně střet, pokud soupeř nechce nechat postavu B vydechnout a zaútočí na ní v rámci protiakce.

a nebo

Na osobu B někdo zaútočí a tudíž osoba B věnuje svoji akci na vyřešení daného útoku a nemá čas se věnovat svým kolenům, což ji udržuje v nejistotě, co s nimi je, a proto efekt zvýšeného ohrožení trvá.

P.S.: Pokud má zaříkávač čas a může se na souboj připravit, tj. může načrtnout ochranný obrazec, je hodně silný, neboť proti útokům skrze obrazec ji nemůže obránce ublížit. Příklad: Na družinu tábořící v lese zaútočí hladový medvěd. Tím ale vběhne do obrazce, který tam zaříkávač večer připravil. Zaříkávač, který spal raději na stromě, prokleje skrze symbolický dotyk (obrazec) medvěda, využije svoji zvláštní schopnost a udělí mu kromě zvýšení ohrožení i nepřesně na boj zblízka, které bude trvat až do svítání. Šance, že medvěd zraní družinu se tak hodně sníží, obzvláště, pokud družina může využívat manévr přesně.
Poznámka: Tohle se skutečně stalo v mojí družině a medvěd nakonec utekl.

Nahoru