Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 1. 12. 2020, 08:31

Proč je útěk neznámým prostředím náročný? Je terén příliš náročný (křoviska, hustý les, bažina)? Je obtížné se v terénu orientovat (útěk mezi skalami, cestičky v bažině, není jasné, zda půjde jít dál)? Nebo něco jiného? Podle toho bude záležet, co mohou postavy pro snížení náročnosti použít. Například zpevnění půdy přes druida, levitace přes čaroděje; přehled o situaci skrz ovládnutí zvířete/přeměny ve zvíře; znalost prostředí přes druida (rozšířený dotyk) atp.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 30. 11. 2020, 15:22

Zdravím,

když družina utíká neznámým prostředím, zatímco je pronásledována, zahlásím jako PJ náročnost takové akce na Tělo. Jaké jsou způsoby, jak zmírnit jako hráč následky?

Hádám, že můžu na Orientaci v divočině zahlásit, že chci hromadně pomoci se zahlazením stop/zpomalením nepřítele a tím dát všem Výhodu? Čímž se náročnost vyrovná.

Mám nějakou možnost, jak zmírnit náročnost takového útěku, tzn. abych si jako hráč nemusel odečítat 1 Tělo?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Remie » 29. 11. 2020, 17:05

Ďakujem za odpovede obom, teraz už budeme mať lepšiu predstavu, ako to so Zariekavačom chodí :) Dosť nás miatla veta, že Prekliatie, aj Požehnanie pôsobia len po dobu ich zosielania (str. 198), takže nám to prišlo, že si Zariekavač musí hádzať každé kolo, inak prestane kúzlo pôsobiť a Výhoda pominie, alebo zvýšenie Ohrozenia sa zruší.

A keď už som pri tých otázkach.. postupne lúskam toto vlákno a na str. 4 som narazil na otázku od Erevana:
Erevan píše:
3. 1. 2018, 08:19
2) Na straně 191 vpravo uprostřed je text "Podobně večeře mocných obvykle probíhají až po setmění, neboť to už je zřejmé, zda ochutnávači, kteří jídlo pozřeli ještě před soumrakem, jsou stále naživu." Jsou ale vůbec ochutnávači potřeba? O pár stránek dříve je totiž uvedeno, že jed ztrácí své schopnosti při nejbližším magickém okamžiku (str. 187: "Pokud se guláš nesní do nejbližšího soumraku či úsvitu, jed vyprchá"). Tj. pokud někdo otráví večeři před setměním, pak při západu slunce jed přestane účinkovat, takže když sní někdo tuto večeři po západu slunce, tak se mu nic nestane. A pokud by někdo otrávil jídlo až po západu slunce, tj. např. při servírování, tak ani ochutnávač nepomůže.
Na odpoveď som zatiaľ nenatrafil, ale v e-verzii pravidiel text vyzerá byť ten istý.

Taktiež mi nie je jasné, kedy sa v rámci Stretu vyhodnocuje akcia ako Skúška. Napríklad na str. 7 tohto vlákna je príklad s Jarikom, Borrim a kostlivou ženou, kostlivá žena Jarikovi zasadí Jazvu, ak sa Jarik nebude brániť a žena hodí zároveň viac ako 9? Alebo už miešam rôzne pravidla?

R.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 29. 11. 2020, 16:17

Erevan: Přístup "pomalu" můžeš vynutit i fyzickými akcemi (teda jestli si to pamatuji dobře) - třeba někomu zatuhnout svaly a tak ho zpomalit.

EDIT: A k tomu důsledku - úplně přesně pravidlově máme:

> důsledek ve fikci a
> následek v mechanice.

Ty jdou vždycky spolu, nemůže být jedno bez druhého. U akce vždy určuješ oboje.

Důsledek ve fikci je zhoršení situace enemíka.
Následek v mechanice je, že se mu zvedne Ohrožení.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 29. 11. 2020, 16:08

Remie píše:
28. 11. 2020, 21:00
Náša Zariekavačka prekliala Kejklířku so slovami Budeš mať taký strach, že sa ti budú strašne triasť ruky, tým pádom sme si mysleli, že Vrh bude pre ňu náročný. Z tvojho výkladu to beriem tak, že sme to nehrali správne? Kliatby fungujú teda tým spôsobom, že buď zvýšia Ohrozenie, alebo dostanú človeka do nejak obtiažnej situácie?
Ano, je to ale jedno a to samé. Mechanicky (pravidlově) se zvýší cíli ohrožení a fikčně se to projeví zhoršením situace, tj. nejsou to dvě různé věci, jen dva důsledky té samé situace.
Remie píše:
28. 11. 2020, 21:00
A ešte rozdiel medzi Požehnaním a Kliatbou - normálnym a dlhodobým

Požehnanie - normálne = zníženie Ohrozenia alebo Výhoda, dlhodobé = zbehlosť?
Kliatba - normálna = zvýšenie Ohrozenia, dlhodobé = postih/vynútený prístup?
Ano, až na ten vynucený přístup. Zaříkávač cílí na fyzické akce, přístup je duševní.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Remie » 28. 11. 2020, 21:00

Vďaka za odpovede ;) Priznávam sa, mágiu som zatiaľ prechádzal len raz a na možnosť dlhodobej mágie som akosi pozabudol.

Ešte by som si ale rád ohľadom Zariekavača čosi ujasnil:

Náročnost:
MarkyParky píše: Přímo ne - to by nepříteli ta akce musela způsobit Jizvu a z té by pak pramenila náročnost. Jiné magie to umí, zaříkání je slabé.

Může to ale zvládnout nějak nepřímo, pokud vhodně využije prostředí - vytvořit situaci, ve které něco náročné bude. Například pokud má nepřítel na sobě zbroj, ve které je typicky náročné, potyčka probíhá na břehu řeky a zaříkávač vyvolá křeč v noze, která dotyčného shodí do vody, potom důsledkem situace v příběhu bude náročnost pro onoho plavce.
Náša Zariekavačka prekliala Kejklířku so slovami Budeš mať taký strach, že sa ti budú strašne triasť ruky, tým pádom sme si mysleli, že Vrh bude pre ňu náročný. Z tvojho výkladu to beriem tak, že sme to nehrali správne? Kliatby fungujú teda tým spôsobom, že buď zvýšia Ohrozenie, alebo dostanú človeka do nejak obtiažnej situácie?

A ešte rozdiel medzi Požehnaním a Kliatbou - normálnym a dlhodobým

Požehnanie - normálne = zníženie Ohrozenia alebo Výhoda, dlhodobé = zbehlosť?
Kliatba - normálna = zvýšenie Ohrozenia, dlhodobé = postih/vynútený prístup?

R.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 27. 11. 2020, 20:48

Remie píše:A kameň úrazu - moja verzia - všetci ostatní, ktorí hodili menej ako Umor, majú smolu, ich akcia sa tiež neuplatní. Sprievodca si ale myslí, že by sa akcie ostatných mali vyhodnotiť ako Skúška, a ak hodili viac ako 9 sú úspešní. Čo je správne?
Ty to říkáš správně.

Protože Umor přehodil ostatní, hráč Umora si může popsat, jak se útokům Remie a IZZIdora vyhnul nebo proč nebyly úspěšné.

K zaříkávači:
Remie píše:Dokáže ale spôsobiť aj to, že bude nejaká akcia náročná?
Přímo ne - to by nepříteli ta akce musela způsobit Jizvu a z té by pak pramenila náročnost. Jiné magie to umí, zaříkání je slabé.

Může to ale zvládnout nějak nepřímo, pokud vhodně využije prostředí - vytvořit situaci, ve které něco náročné bude. Například pokud má nepřítel na sobě zbroj, ve které je typicky náročné, potyčka probíhá na břehu řeky a zaříkávač vyvolá křeč v noze, která dotyčného shodí do vody, potom důsledkem situace v příběhu bude náročnost pro onoho plavce.
Remie píše:Alebo s postihom?
Postihy jsou domény dlouhodobé magie - tedy v případě zaříkání musí být kouzlo posílené Zvláštní schopností Modlitby a uřknutí, aby působilo dlouho.
Remie píše:A ako funguje Požehnanie z hľadiska trvania? 1 kolo? Čo ak Zariekavač požehná postavu na konci kola konfliktu, trvá Požehnanie do ďalšieho kola?
Požehnání se typicky projeví buďto jako změna situaci (např. dodá sílu oslabeným svalům, švih bojujícím rukám) a tedy Výhoda nebo jako snížení Ohrožení.

Kouzlo přestane působit okamžitě (pokud není dlouhodobé, viz výše), ale situace zůstane změněná dál .... přinejmenším, dokud se situace znovu nezmění - tzn. Ohrožení zůstane snížené nebo Výhodu cíl akce drží a může s ní zaplatit nějakou aktivaci, manévr nebo část vyčerpání i později v boji.

Kdykoliv se samozřejmě může stát, že nepřítel situaci otočí zase ve svůj prospěch (Ohrožení zase zvýší, nebo přinutí postavu se vyčerpat a při tom spálit Výhodu), ale kdyby štěstí a hráčský um přál, obojí vydrží nejdéle do konce konfliktu.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Remie » 27. 11. 2020, 18:01

Zdravím vospolok,

v úvode chcem už teraz poďakovať za trpezlivosť pri odpovedi na otázky :D . Toto fórum už špehujem dlhšiu dobu a od kedy sme začali s družinou pravidelnejšie hrať DrD2, tak som si povedal, že budem musieť prelomiť komunikačnú bariéru a využiť túto studnicu vedomostí.

Čo sa týka našej hernej histórie, sme skupinka 5 hráčov a 1 Sprievodca, asi 2 ľudia už mali niečo dočinenia s D&D. V DrD2 máme za sebou Návrat na Biely hrad a pri čakaní, kým si náš Sprievodca pripraví na nás niečo nové, jeden z hráčov sa rozhodol, že pre nás vytvorí niekoľko zápasov v Aréne - taká gladiátorská miestnosť, kde by sme si mohli trocha viac precvičiť rôzne situácie, aby nám pravidlá rýchlejšie prešli do krvi. Ukazuje sa to ako veľmi dobrá myšlienka, lebo pomerne často premýšľame nad tým, ako ktorú situáciu vyhodnotiť, popravde aj pri Bielom hrade nám vyhodnotenie 1 kola konfliktu trvalo aj 40 minút :D.

Náš terajší problém sa väčšinou týka všeobecného stretu. Rád by som sa opýtal na riešenie tejto situácie:
V Aréne proti sebe stoja 2 tímy - A - naša družina - Rodi, Chia, IZZIdora, Remie
- B - bojovníci Arény - Umor, Macu
Hádžeme si na iniciatívu v poradí IZZIdora, Macu, Umor, Remie, Chia, Rodi.
IZZIdora iniciatívu odkladá, Macu sa schováva za stĺp, aby si znížila Ohrozenie. V ďalšom slede hry ostatní hlásia akcie:&

Bojovník Umor ohlási vyraďovaciu akciu na Remieho - chce ho úderom meča na plocho omráčiť
Remie samozrejme reaguje, chce zvýšiť Umorovi ohrozenie poranením nohy.
Chia sa tiež zapojí, hlási vyraďovaciu akciu proti Umorovi - hádže mu vrhací nôž do hlavy, achce ho omráčiť.
A nakonice IZZIdora využíva odloženú iniciatívu a hádže po Umorovi fakľu, opäť do hlavy, s cieľom vyradiť Umora.

Na rad prichádzajú kocky: Chia hodí 14, Umor 13, Remie 11, IZZIdora 9

Situáciu sme vyhodnotili takto:
Chiina akcia je úspešná - vyraďuje Umora. Ten sa ale proti Chiinej akcii vyčerpáva, zdvíha si Ohrozenie. Tým pádom sa ale jeho vyraďovacia akcia na Remieho neuplatní.... je to zatiaľ v poriadku?

A kameň úrazu - moja verzia - všetci ostatní, ktorí hodili menej ako Umor, majú smolu, ich akcia sa tiež neuplatní. Sprievodca si ale myslí, že by sa akcie ostatných mali vyhodnotiť ako Skúška, a ak hodili viac ako 9 sú úspešní. Čo je správne?

A ešte otázka ohľadom Zariekavača - Požehnania a Kliatby.
Čo všetko dokáže Zariekavač pomocou Kliatby? Podľa pravidiel chápeme, že dokáže zdvihnúť Ohrozenie. Dokáže ale spôsobiť aj to, že bude nejaká akcia náročná? Alebo s postihom? Podľa flavour textu k povolaniu to tak aj vcelku znie.
A ako funguje Požehnanie z hľadiska trvania? 1 kolo? Čo ak Zariekavač požehná postavu na konci kola konfliktu, trvá Požehnanie do ďalšieho kola?

Toto je asi prvá várka otázok, ešte raz vďaka za trpezlivosť a odpovede :)

R.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od pinkhair346 » 26. 11. 2020, 21:38

Moc děkuji za vysvětlení

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 21. 11. 2020, 13:34

Podotknu že Čaroděj by měl mít problém získat ke svým akcím manévry zdarma, kdežto ostatní povolání je mohou čerpat ze zbraní, ZS a mohou jich použít v jedné akci více, pokud mají k dispozici zbraň dlouhou (obouruční).

Tím mají být mechanicky vyvážení kouzlící povolání oproti ostatním.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 21. 11. 2020, 00:31

pinkhair346 píše:
21. 11. 2020, 00:08
Zdravím, chtěl bych se prosím zeptat, proč je u povolání vědmáka specifikován boj proti neživým pouze jako boj zblízka, kdežto u hraničáře je boj proti netvorům všeobecný, neomezený typem boje.
Je to trochu historický důvod:
> Hraničář vychází z bojovníka a lovce - ovládá tedy jak boj na blízko, tak na dálku
> Vědmák vychází z bojovníka a mastičkáře - boj na dálku se tedy neměl jak naučit.

Je ale možné využít pravidla o kombinování dovedností, pokud ovládá zároveň kejklíře nebo lovce.
pinkhair346 píše:
21. 11. 2020, 00:08
Také mám problém s čarodějem v naší družině, při všech soubojích je šíleně OP. Nejsem si jistý, jak stanovit hranici jeho schopností. Může čaroděj využívat (přičítat) svou charakteristiku při boji s neživými, stejně jako proti lidem?
Ano, čaroděj je mechanicky hodně silný v útoku a může používat svou charakteristiku proti všem bytostem, na které platí oheň nebo vítr.

Trochu je to kompenzováno podobou těch kouzel - jsou vesměs destruktivní a nápadná (blesky, ohnivé koule, údery vichru, větrné víry) a trochu je to kompenzováno tím, že mimo boj ta kouzla zas tak platná nejsou + cenou, pokud má být smrtící nebo dlouhodobá. Dost tedy záleží na tom, jestli máte ve hře převážně bojové scény, nebo to mícháte.

Jinak ještě víc OP než čaroděj je mágova magie iluzí :), je trochu tricky se jí naučit používat, ale když to zvládnete a správné odhadnete smysly protivníka, je univerzálně platná v boji a velmi efektivní i mimo boj.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od pinkhair346 » 21. 11. 2020, 00:08

Zdravím, chtěl bych se prosím zeptat, proč je u povolání vědmáka specifikován boj proti neživým pouze jako boj zblízka, kdežto u hraničáře je boj proti netvorům všeobecný, neomezený typem boje.
Také mám problém s čarodějem v naší družině, při všech soubojích je šíleně OP. Nejsem si jistý, jak stanovit hranici jeho schopností. Může čaroděj využívat (přičítat) svou charakteristiku při boji s neživými, stejně jako proti lidem?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 1. 11. 2020, 15:17

Lyncz: Efekty dlouhodobé magie si představ jako aktivní efekty, které něco dělají.

Takže příklady:
Na to, vyrobit bláto a nechat ho tam, dokud nevyschne dlouhodobou magii nepotřebuješ.
Ale na to, udělat bláto, které bude "aktivně" stahovat nohy lidí, co přesně potřebují a zatěžovat jim nohy těžkými bačkorami (= mechanicky dát k fikčnímu efektu ještě postih) už ano.

Také může jít o oddalování tomu vysychání.
> V letním dnu bláto vyrobené běžným kouzlem vyschne rychle
> Bláto udržované dlouhodobou magií zůstane blátem do soumraku ... a pak vyschne.
> Oba efekty ale někdo může (klidně i nemagicky) kdykoliv zrušit třeba tím, že ho vysuší dostatečně silným ohněm (... ale proti té dlouhodobé magii to může mít s postihem, pže ta mu bude vzdorovat).
Lyncz píše:To už mi zavání, že je magie inteligentní a rozlišuje bytosti.
Hmm, koukám na to ...
> základní magie určitě dokáže zarazit meč do skály jako do másla
> to vytažení jen někým, to už zavání chytrým obrazcem.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 1. 11. 2020, 15:01

Děkuji. Ještě by mě zajímal rozdíl mezi okamžitou a dlouhodobou magií, zda to chápeme správně.

Když budu mít kopec a udělám na něm bláto, bude na něm, dokud přírodním procesem nevyschne. Když ho udělám dlouhodobě, bude tam do magického okamžiku.
Je rozdíl, když někoho omotám větví a když to samé kouzlo udělám dlouhodobě? Bude se pak ta větev v daném konečném tvaru vzpírat rozmotání?

Taky nechápu v příručce "Taktéž
dokáže zarazit meč do skály jako do másla a určit, kdo
má být jako jediný schopen jej z ní vytáhnout." ...určit ale pouze tím, že to sám kouzlem ovlivní, ne? To už mi zavání, že je magie inteligentní a rozlišuje bytosti.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 1. 11. 2020, 13:07

Lyncz: Tohle souvisí spíš se zoomem a rychlostí kola, než s pravidly. Magie země oba posané efekty umí a jde spíš o vaši společnou představu, jestli se stihnout.

Pokud je vzdálenost a rychlost boje taková, že než doběhne, stihne druidka určitě v pohodě celou akci jako jedno kouzlo.

Pokud je blízko nebo jsou kola krátká, tak jsou dvě možnosti, jak se k tomu postavit:
* prohlásíte to za složitější kouzlo a stihne to v jedné akci, s náročností
* rozložíte to do dvou kol:
> v prvním kole bude střet, který rozhodne, jestli ho druidka zpomalí a začne se bořit (zvednutí Ohrožení), nebo on k ní doběhne
> pokud uspěje, v druhém kole bude střet na zatvrdnutí země, ve které se boří

Nahoru