Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 7. 7. 2020, 16:57

Peto píše:Dúfam že nevadí že mám veľa otázok ale keď som včera hral tak mi napadla táto situácia.
Vůbec nevadí, ptej se.
Peto píše:Vědmák použije znamenie tiwaz čo je vliv ale použije to proti útoku na svoje tělo ako obranu. Ak prehrá vyčerpá sa tělom či dušou?
Obrana se platí tím, čím se bráníš.
Znamení Tiwaz pak dává obranu zdarma, pokud se bráníš Znamením.

Vyčerpání se platí tím, na co vítěz cílil.


Pro jistotu dám příklady, aby to bylo jasné:

1) Bez Tiwazu.
Vědmák stojí proti kostlivci s lukem a už má odehranou akci z iniciativy.
Kostlivec střílí na vědmáka (tělesná akce).
Vědmák se chce bránit znamením (akce na Vliv). Protože už má odehranou akci z iniciativy, musí zaplatit 1 Vliv za manévr obrana. Kdyby se chtěl bránit třeba střelbou z kuše, platil by 1 Tělo.

Když vyhraje kostlivec, bude hrozit vědmákovi tělesná újma a tedy musí vyčerpat Tělo. Kdyby ale třeba kostlivec nestřílel přímo na vědmáka, ale zkoušel by sestřelit závěs nad vědmákem, aby spadl vědmákovi na hlavu a zmátl ho, tak by to byl útok na Duši a vědmák by musel vyčerpat Duši.

Když vyhraje vědmák, bude hrozit kostlivcovi prokletí které působí skrze Vliv a bude tedy muset vyčerpat Vliv (resp. Sudbu, pokud mu to hranice Vlivu dovolí).

2) S Tiwazem
Vědmák stojí proti kostlivci s lukem a už má odehranou akci z iniciativy.
Kostlivec střílí na vědmáka (tělesná akce).
Vědmák se chce bránit znamením (akce na Vliv). Protože už má odehranou akci z iniciativy, musí zaplatit 1 Vliv za manévr obrana, ale protože má ZS Znamení Tiwaz, nic platit nemusí a manévr obrana může použít i bez toho. Kdyby se chtěl bránit třeba střelbou z kuše, platil by 1 Tělo a ZS Znamení Tiwaz by mu nijak nepomohlo.

S vyčerpáním už to bude stejné jako v příkladu 1.

Peto píše: Potom ešte že načo je čarodějova schopnosť stačí dech keď môže mať schopnosť věčný žár ktorá je lepšia.
Každá dělá něco trochu jiného.

Dračí dech ve fikci dává možnost udělat silný žár - např. přetavit železná pouta nebo se propálit do železného trezoru jako autogenem, zabít bleskem či zášlehem plamene. Je to ale pořád krátký zášleh nebo - má-li to být delší akce, vyžaduje to soustředění. V mechanice pak umožňuje hrát vyřazovací (až smrtící) akci magií ohně.

Věčný žár ve fikci dává možnost udělat oheň, který hoří dlouho i když nikdo nepřikládá a čaroděj se nemusí dál soustředit na jeho udržování, ale jeho intenzita je pořád na úrovni táboráku/pochodně. Mechanicky pak takový oheň dokáže dát zběhlost nebo postih.

Nedá se říct, že jedna je silnější než druhá - prostě se každá hodí na jinou věc.

Peto píše:Posledná otázka Dá sa na posílené kúzlo použiť manéver?
Ano.

Ninja'ed by Fafrin.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Fafrin » 7. 7. 2020, 16:52

Vyčerpání je podle (cílové) vlastnosti akce, proti které se vyčerpávám.
Takže Tělem.

Dračí dech umožňuje sestal kouzlo, které zabije nebo ničí železo. Věčný žár umožňuje seslat kouzlo, které působí dlouho - tedy oheň hoří dlouhodobě jako magický (např, bez potřeby paliva).
To jsou dvě samostatné věci, můžu použít jedno, nebo oboje, nebo nic, podle potřeby.

Manévry a posílení jsou samostatné věci. Můžu je používat společně (a má to smysl).

Můžu například seslat kouzlo, které překryje dveře plamennou stěnou, která bude trvat dlouho a bude pro každého, kdo se pokusí projít je smrtící. A můžu ji seslat přesně, aby se mi to povedlo a nemusel jsem se vyčerpávat.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Peto » 7. 7. 2020, 16:27

Dúfam že nevadí že mám veľa otázok ale keď som včera hral tak mi napadla táto situácia. Vědmák použije znamenie tiwaz čo je vliv ale použije to proti útoku na svoje tělo ako obranu. Ak prehrá vyčerpá sa tělom či dušou?

Potom ešte že načo je čarodějova schopnosť stačí dech keď môže mať schopnosť věčný žár ktorá je lepšia.

Posledná otázka Dá sa na posílené kúzlo použiť manéver?

Ďakujem

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 7. 7. 2020, 11:05

Takže zranit vlka skrz jeho setrvačnost o prostředí je kejklíř, ale zranit ho skrz jeho setrvačnost o pasivně nastavenou zbraň je už spíše bojovník. Dobrá, děkuji, u tohohle jsme se právě bavili, kde bude ta pomyslná hranice.

A to s tím vyčerpáním dává smysl, děkuji :)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 7. 7. 2020, 10:08

Lyncz píše:Včera jsme poprvé měli naostro souboj v Drd2. Situace: vlk skočil a dřepící postavě zkusil rozervat krk (vyřazující akce). Hráč hlásil protiakci: jak dřepím, uhnu (akrobacie, kejklíř) a nastavím hůl zapíchlou o zem tak, aby se na ni nabodnul a "zrakvil se". Mechanicky jsme řešili:
Vlk se nabodne a tím, že bude sražen k zemi se mu zvýší ohrožení, nebo se může nabodnout tlamou na hůl a tím mu může být způsobena jizva? Pokud, v druhém případě, mu holí způsobí jizvu tímhle způsobem, není to spíš už bráno jako boj z blízka, tedy bojovník? (Má bojovník 1, kejklíř 2).

Přijdou mi v zásadě reálné obě varianty, zajímalo by mě, jak by jste to řešili vy.
V těhle situacích byste se měli přiklánět k tomu, co je v té akci to důležité.

Pokud zranit vlka (což Jizva nepochybně je), pak by se měl házet na bojovníka. V podstatě i to zvýšení ohrožení s tím, že po vynutí vlka srazí k zemi je spíš bojovník - v té akci ve skutečnosti jde víc o bojovnický trik přinutit soupeře naběhnout si na zbraň, než nějakou akrobacii.

Na kejklíře bych házel ve chvíli, kdy by ta postava tomu vlkovi unikala, snažila se získat náskok, dostat se mimo dosah jeho zubů apod. Případně nějaké zraňování skrze kejklíře až v takových těch situacích, kdy nějak využijete prostředí a třeba velké setrvačnosti protivníka, aby se zranil sám (rozzuřený býk se rozeběhne proti postavě se skloněnými rohy, ta čeká před zdí, na poslední chvíli uskočí a býk narazí do zdi).

Víc na tohle téma je popsané na stranách 162-163.

Pro rozhodování také funguje docela dobře poučka, že "akrobacií protivníka k smrti neuskáčeš" - a nějakou menší újmu mu způsobíš spíš až ve chvíli, kdy nějak využiješ prostředí. Samotné uhýbání nestačí.
Lyncz píše:Ještě mě napadá, pokud na mě jde vyřazovací akce a moje protiakce je zvýšení ohrožení protivníka a projde mi, zvýší se protivníkovi ohrožení o jeden bod, nebo o dva (druhý bod za neúspěšné vyřazení)?
Zvýšení Ohrožení za neúspěšné vyřazení se projeví pouze tehdy, pokud se vyřazení vyčerpáváš (tzn. protivník sice vyhrál, ale podcenil tě).

Pokud střet vyhraješ, k vyřazovací akci vůbec nedojde a děje se tvoje vítězná akce a soupeř se vyčerpává proti ní => pravidlo se neuplatní.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 7. 7. 2020, 10:01

Trajda+Erevan:
Trajda to říká dobře, já jsem nešťastně použil slovo "vyřadíš", ale myslel jsem tím jen "znehybníš". Nemyslel jsem tím vyřazovací akci.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Lyncz » 7. 7. 2020, 09:57

Včera jsme poprvé měli naostro souboj v Drd2. Situace: vlk skočil a dřepící postavě zkusil rozervat krk (vyřazující akce). Hráč hlásil protiakci: jak dřepím, uhnu (akrobacie, kejklíř) a nastavím hůl zapíchlou o zem tak, aby se na ni nabodnul a "zrakvil se". Mechanicky jsme řešili:
Vlk se nabodne a tím, že bude sražen k zemi se mu zvýší ohrožení, nebo se může nabodnout tlamou na hůl a tím mu může být způsobena jizva? Pokud, v druhém případě, mu holí způsobí jizvu tímhle způsobem, není to spíš už bráno jako boj z blízka, tedy bojovník? (Má bojovník 1, kejklíř 2).

Přijdou mi v zásadě reálné obě varianty, zajímalo by mě, jak by jste to řešili vy.

Ještě mě napadá, pokud na mě jde vyřazovací akce a moje protiakce je zvýšení ohrožení protivníka a projde mi, zvýší se protivníkovi ohrožení o jeden bod, nebo o dva (druhý bod za neúspěšné vyřazení)?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 7. 7. 2020, 09:43

peto píše:
6. 7. 2020, 06:53
Nevim, jestli se ptas na suroviny nebo na ritualni predmet, ale v obou pripadech pravidla doporucuji, aby ses nelimitoval vzhledem. To, ze se bavime o pytlicku bylin neznamena, ze to muze vyuzit jen nekdo.
Erevan píše:
7. 7. 2020, 07:01
A není znehybnění postavy vyřazení, tj. nemožná akce pro magii dřeva?
Postava je vyrazena, kdyz se nemuze konfliktu nijak zucastnit. Tzn. Postava, ktera:

-utekla z boje
-byla presunuta z bojiste pryc
-byla omracena
-byla zabita
-apod.

Definice vyrazeni rika, ze nemuze vubec nic, ani mluvit. A clovek zamotany ve vetvich muze mluvit, cili neni vyrazeny.

Muzes ale nahlasit akci: "Zamotam ho do vetvi a budu ho tam drzet tak dlouho, ze zcela kapituluje a podda se mi." (Pak to splnuje podminky vyrazeni. Ale i v takovem pripade nebyl vyrazen vetvemi, ale tvoji autoritou.)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Aen Dh'aard » 7. 7. 2020, 08:46

Erevan píše:
7. 7. 2020, 07:01

A není znehybnění postavy vyřazení, tj. nemožná akce pro magii dřeva? Resp. jak se pozná, jestli je to jen zvýšení ohrožení a nebo vyřazení? Jde mi hlavně o mezní situace typu "svážu kostlivce". Počítám si kejklíře, protože mu tím chci jen zvýšit ohrožení a nebo vědmáka, protože je to vyřazovací akce?
Záleží asi na tom, jakou akci nahlásíš, tzn. jaký následek v mechanikách aktér zamýšlí. "Svážu kostlivce, abych mu zvýšil ohrožení", nebo "Svážu kostlivce, abych ho vyřadil"?

Samotné "Svažu kostlivce" není platně nahlášená akce, je to pouze následek ve fikci, bez následku v mechanikách.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 7. 7. 2020, 07:01

MarkyParky píše:
6. 7. 2020, 12:09
Zabíjet magií můžeš třemi způsoby:
* ...
* ...
* magií ho vyřadíš tak, že je snadné ho pak dorazit. Magií rostlin ho zamotáš, znehybníš ... a pak přijdeš a podřízneš mu krk.
A není znehybnění postavy vyřazení, tj. nemožná akce pro magii dřeva? Resp. jak se pozná, jestli je to jen zvýšení ohrožení a nebo vyřazení? Jde mi hlavně o mezní situace typu "svážu kostlivce". Počítám si kejklíře, protože mu tím chci jen zvýšit ohrožení a nebo vědmáka, protože je to vyřazovací akce?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 6. 7. 2020, 12:09

Peto píše:1. Aká je maximálna náročnosť spôsobená naložením? Keď brnenie spôsobuje napr. náročnosť 2 a mám ťažké naloženie tak to beh je náročnosť 4?
Náročnosti se nesčítají. Aplikuje se vždycky jen nejsilnější vliv, případně, když by třeba působilo opravdu hodně věcí naráz, tak určíš náročnost celé situace.

Maximum náročnosti je 3 a používá se v podstatě jen ve chvílí, kdy se postava poukouší o v podstatě nemožnou akci, ale za cenu nějakého naprosto mimořádného úsilí nějak zvládne.

Například postava se zlomenou nohou (Jizva 3) asi nedokáže pokračovat v běžném pochodu (nemožná akce), ale úplně neschopná také není - dokáže si třeba udělat nějaké berly, s jejichž pomocí se dobelhá (=> Náročnost 3) někam, kde dostane pomoc.

Peto píše:2. Jak to, že nie je možné s bežnou mágiou zabiť? To ani keď použiem lstivě (velmi)? Alebo na to potrebujem posilnené kúzlo a s bežným kúzlom môžem max vyradiť?
Není možné zabít přímo. V DrDII je magie hodně univerzální nástroj, který dokáže řešit širokou paletu situací. Balancováno je to tím, že síla takového projevu v základu není až tak velká, aby dokázala zabít člověka.

Manévry s tím nesouvisí, manévr lstivě jen dokáže způsobit větší změnu situace / větší jizvu, ale stále nezpůsobí smrt.

Zabíje magií můžeš třemi způsoby:
* přímo - s pomocí kouzel posílených zvláštními schopnostmi. Za to pak zaplatíš příslušný Zdroj a nemusíš nic dalšího vymýšlet. To ale umí jen některé magie - např. oheň nebo vítr. Prostě po něm šlehneš bleskem a ten ho zabije na místě. Nebo ho poryvem vichru přerazíš o kládu a zlomíš mu vaz.
* nepřímo - tak že využiješ prostředí. Magií větru někoho postrčíš vzad - ale když stojí na kraji propasti, spadne a zabije ho propast. Magií vody někoho stáhneš hluboko pod vodu - a když tam bude dost dlouho, bude se topit (akce prostředí) a může se úplně utopit. Magií ohně zapálíš stodolu, ve které je zavřený - a přirozený oheň dokoná zbytek.
* magií ho vyřadíš tak, že je snadné ho pak dorazit. Magií rostlin ho zamotáš, znehybníš ... a pak přijdeš a podřízneš mu krk.
Peto píše:3. Pri napĺňaní rituálnych predmetov len nechápem, ako môžem využiť príklad z pravidiel- váčok naplnený bylinkami zbieranými za magického okamžiku sily 5, pri mágii inej ako mastičkář a alchymista? Len myslím, že či sú tie rituálne predmety a ich naplnenia variabilné na základe ich účelu.
Pravidla v zásadě umožňují dva různé přístupy.

Takový účetně - jednoduchý je, že Suroviny jsou prostě amorfní zdroje, neřešíš co jsou zač a v deníku máš pouze číslo, které říká počet. A podoba je pak variabilní podle účelu.

Jako poměrně časté domácí/volitelné pravidlo se ale hrává tak, že si hráči v deníčku vedou opravdu evidenci toho, co přesně mají - a pak při hře vymýšlí různé zajímavé kombinace, jak toho využít. Vznikají tím opravdu originální a vtipné nástrahy, způsoby léčení a podobně.

Oba dva způsoby fungují, každý dá trochu jiný zážitek ze hry.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od peto » 6. 7. 2020, 06:53

Ahoj, mám nejaké ďalšiie otázky.

1. Aká je maximálna náročnosť spôsobená naložením? Keď brnenie spôsobuje napr. náročnosť 2 a mám ťažké naloženie tak to beh je náročnosť 4?

2. Jak to, že nie je možné s bežnou mágiou zabiť? To ani keď použiem lstivě (velmi)? Alebo na to potrebujem posilnené kúzlo a s bežným kúzlom môžem max vyradiť?

3. Pri napĺňaní rituálnych predmetov len nechápem, ako môžem využiť príklad z pravidiel- váčok naplnený bylinkami zbieranými za magického okamžiku sily 5, pri mágii inej ako mastičkář a alchymista? Len myslím, že či sú tie rituálne predmety a ich naplnenia variabilné na základe ich účelu.

Ďakujem

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 4. 7. 2020, 06:45

Tak to mě nechápeš.

To není výjimka, naopak.

Ta pravidla pro Pouto jsou napsaná oběcne, aby si je hráči mohli obalit libovolným flufem a přitom stále pracovali s jednotnou mechanikou.

Tzn. obecně pravidla říkají, jaká mechanika jede na pozadí a dávají mantinely pro interpretaci do fikce.

Pokud někdo řekneš, že jeho konstrukt má Pouto 1, protože odflákl jeho výrobu a při první zátěžové akci se rozpadne, tak je to pořád interpretace v rámci mantinelů vymezených pravidly. Stejné tak, když někdo říká, že Platba za konstrukta má podobu oprav, které stojí prachy.

A i u lidí muže mít pouto jiné hodnoty, než jen stupnice přátelství. Může to být síla přísahy nebo fanatická oddanost nebo láska platonická či vášeň, může to být ale také nenávist ke společnému nepříteli nebo prostý vztah vyplývající z vojenské nebo společenské hierarchie.

Tohle všechno je na hráčích, jak si to popíší.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 4. 7. 2020, 02:09

to Marky: Chapu, co tim myslis. Pravidla drd2 jsou sepsana tak, aby na kazde pravidlo existovala vyjimka, a na kazdou skupinu vyjimek existovala vyjimka z vyjimek. Coz je v poradku, pravidla slibila, ze budou flexibilni a celkem se jim dari to splnit.

Ale osobne bych nezminoval konstrukty a nemrtve jako priklad vyjimky. Protoze jsem presvedcen, ze i takove bytosti maji presvedceni, priority, vedomi a podvedomi.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Návštěvník » 3. 7. 2020, 06:35

Děkuju moc

Nahoru