Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 16. 4. 2024, 12:30

Do záznamu:
Tahle výměna názorů je zajímavá a asi má smysl jako debata o tom, jaká interpretace a vlastnosti běsů jsou kanonické v autorských textech.

Ale pravidlově žádné takové tvrdé vymezení neexistuje. Tam prostě běs jen představuje nějakou magickou entitu, sílu nebo princip s vlastní agendou, která se manifestuje do tohoto světa skrze nějaké tělo.

Not less, no more.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Jezus » 16. 4. 2024, 12:27

trajda píše: 16. 4. 2024, 11:56 Příšery mají přirozené zbraně, mohou tedy mít i přirozené nástroje.
Mohou. Obvykle jim říkáme zběhlost na nějakou činnost. Nicméně uznávám, že by dávalo smysl si připsat něco jako "dlouhý jazyk - nástroj na chytání hmyzu".
trajda píše: 16. 4. 2024, 11:56 Elementálové, tak jak je známe z DrdO, Dnd nebo z wowka neodpovídají definici běsa z Drd2, protože běsové mají lidskou inteligenci a lidské touhy.
1) nemají, to sis ve svém světě zavedl ty - viz tvůj odkaz na to, co dokazuje jen to, co sis vybájil. Jako je to cool, já ti to nehaním, klidně to tak ve svém světě měj, ale nevydávej to prosím za oficiální default, když příručky tvrdí něco jiného.

2) Že něco v jedné hře neodpovídá definici něčeho v jiné hře, mnoho neznamená. Démony ani elementály nedefinuje DnD nebo WoWko (i když se budou vzájemně vykrádat). Nicméně pokud opustíš svoji definici běsů coby prokletých lidí, můžeš tam klidně DnD-like elementály a démony zavést, viz výše.
trajda píše: 16. 4. 2024, 11:56 Ne každá okřídlená rohatá potvora odpovídá definici běsa. (...) Mohl ty příšery nazvat čímkoliv a zkrátka by byli tím, čím je nazve. Já mu pouze poradil, jak jít s duší pravidel, protože evidentně mu na tom záleželo.
Neříkal jsem každá okřídlená příšera, přečti si to znovu. Myslím, že jsem svými příklady dost jasně ukázal dva nejčastější příklady démonů (sukuby a ohnivého rohatého po krvi lačnící stvůry posedlé plněním dohod, co neublíží nevinným...), klidně nahoď další, byť neříkám, že v DrD2 jsou, jen že jdou podobným způsobem dotvořit (ano, nerozporuji, že DrD2 nepoužívá jako inspiraci židovsko-křesťanskou démonologii jako DnD, používá pohanské mýty).

Poradil jsi mu dobře. Z 80 % jsem s tebou souhlasil. Problém je, že "duch pravidel" nevidí běsy tak, jako ty, takže tvá rada byla zavádějící. Já ji opravil.
Netvrdím, že to, jak běsy prezentuješ je vyloženě špatně - v zásadě nic nerozbije, když si to takhle zavedeš (a je to stále blízko původní myšlence), a DrD2 schválně nemá přesný setting, aby si to každý upravil, jak se mu líbí. Jen prosím netvrď, že je to takhle primárně myšleno.
Bestiář, Zloději těl, stra. 111 píše:Nikdo neví, odkud běsi přicházejí. Někdo říká, že z podsvětí, pekel či říše snů, jiní se domnívají, že představují zosobnění živlu, který na sebe musí vzít podobu člověka, aby mohl s lidmi jednat. Většina běsů se spokojí s osídlením mrtvého těla, jež promění podle svých potřeb. Nebožtík si sice zachová lidské rysy, ale celkově se změní k nepoznání.

Jsou ale i běsi, kteří si raději vypůjčí tělo živého člověka, například vlkodlak, noční můra nebo zmrzlík. V takovém případě si podmaní jeho duši a buď ji úplně potlačí, nebo jí dávají volnost ve chvílích, kdy je to pro ně prospěšné. Tvrdí se, že i takového člověka je možné zachránit, avšak jen zkušený vymítač dokáže přimět běsa, aby opustil tělo nepoškozené.
(zvýrazněno mnou)

Jak vidíš, primárně to nejsou živí lidé, i když to, že někoho, kdo je posedlý nějakými touhami (či komplexy) běs posednout může a tvůj koncept se mi líbí.
Běsové jsou lidi, kteří se stali něčím víc, než lidmi.(...) Protože běsové nikdy nebudou mít dost. Polednice je krásný příklad. Jediné, po čem touží, je být uctívána jako bohyni. když tedy bude uctívána, bude šťastná? Jistěže ne, protože bude chtít víc. Nikdy nebude šťastná. A obyčejní lidé v její přítomnosti budou umírat.
Pokud bys první větu změnil na "běsové se mnohdy chovají jako lidé, kteří se stali více, než lidmi." Tak jsme v dokonalé shodě. Prakticky je to skoro jedno (a i já mám v dobrodružství člověka - teda pulčici - co se nechala záměrně posednout mocným běsem a teď užívá jeho sílu, přičemž s ním zápasí o své tělo), jen dle pravidel nejsou běsové původně lidé. Používají jen jejich těla a někteří část nebo celou duši či vzpomínky oběti. Ale není to pravidlo.
(Byť u tebe - zvlášť když hraješ hodně "středověce" - klidně mohou být běsové už výhradně posedlí lidé, kterým běs pokroutil nejen tělo, ale i původní osobnost, jen to prostě není default příručky, byť tu inspiraci k tomu dává a hezky jsi ji využil :-) ).

EDIT: Fakt, že se mnoho běsů živí lidskými emocemi (nebo jinou částí jejich duší), z nich dělá ty pravé démony ;-) Nicméně někteří se živí spíš přírodními silami (polednice a hejkal obdělanou půdou, respektive surovou divočinou, rusalka z vody). To jsou zase vlastně takoví pohádkovější "elementálové". Ohnivec je něco mezi. Oheň mu dává sílu, ale taky ji čerpá z lidského strachu z ohně...

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 16. 4. 2024, 11:56

Jezus píše: 16. 4. 2024, 10:04 ...mají být vzácné, a o dlouhých nástrojích to pak platí dvojnásob a mají být navíc objemné (velké, dlouhé)...
To jsem nikdy nerozporoval.
Jezus píše: 16. 4. 2024, 10:04U zvířat a primitivních netvorů pak používání nástrojů nedává moc smysl (nevím, jak by vypadaly).
To proto, že tvůj pohled na problém je velice omezený. A možná je to způsobeno nedostatečnou znalostí pravidel. Zbraně jsou nástroje. Příšery mají přirozené zbraně, mohou tedy mít i přirozené nástroje.
Jezus píše: 16. 4. 2024, 10:04 Nesmysl. Elementálové jsou jinou verzí ohnivce, rusalky, větrnice...
Elementálové, tak jak je známe z DrdO, Dnd nebo z wowka neodpovídají definici běsa z Drd2, protože běsové mají lidskou inteligenci a lidské touhy.
Jezus píše: 16. 4. 2024, 10:04Démoni jsou pak doslova běsové, a i ty vytvoříš podle stejných pravidel jako běsy.
Ne každá okřídlená rohatá potvora odpovídá definici běsa. Jasně, nic ti nebrání sepsat jakoukoliv bytost a tvrdit o ní, že je cokoliv. Ale to už nepůjde s duší pravidel. Erevan nepotřeboval naši radu. Mohl ty příšery nazvat čímkoliv a zkrátka by byli tím, čím je nazve. Já mu pouze poradil, jak jít s duší pravidel, protože evidentně mu na tom záleželo.
Jezus píše: 16. 4. 2024, 10:04Duch je nezranitelný běžnou zbraní (má Nezranitelnost na fyzické útoky), potřebuješ stříbro.
Bohužel, tak jak jsou pravidla v tuto chvíli napsaná, nezranitelnost neznamená nemožnou akci. Nezranitelnost se dá promonit nahlašováním vyřazovacích akcí a dokonce (jestli se nepletu) se dá prolomit i dlouhodobým požehnáním.
Jezus píše: 16. 4. 2024, 10:04O lidských touhách u běsů pak nic z příručky nevím.
viewtopic.php?p=647163#p647163
Už jsem to tu jednou rozebíral. Běsové jsou lidi, kteří se stali něčím víc, než lidmi. Podobně jako spuštěná esence. Rohatý je pokrytec, který zabíjí vrahy. Ohnivec je chamtivý. Polednice chce být uctívána. Hor má komplex méněcennosti. Větrnice nesnáší staré lidi a touží po nesmrtelnosti. Všechno je to v té příručce sepsané. Proto běsové nedokáží žít mezi lidmi. Protože běsové nikdy nebudou mít dost. Polednice je krásný příklad. Jediné, po čem touží, je být uctívána jako bohyni. když tedy bude uctívána, bude šťastná? Jistěže ne, protože bude chtít víc. Nikdy nebude šťastná. A obyčejní lidé v její přítomnosti budou umírat.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Jezus » 16. 4. 2024, 10:04

trajda píše: 15. 4. 2024, 20:48 Tohle funguje pouze dokud máš limit jeden manévr za kolo. Jakmile máš nadání na nebojovou nemagickou dovednost, potřebuješ zběhlost + nástroj. A to jsem nezmínil existenci dlouhých nástrojů.
Souhlas.

Na druhé straně mám pocit, že nástroje na jednotlivé dovednosti, které dávají zběhlost (nejen, že tu věc umožňují jako třeba sekera), mají být vzácné, aby si postavy nekupovaly schopnosti. O dlouhých nástrojích to pak platí dvojnásob a mají být navíc objemné (velké, dlouhé)...

U zvířat a primitivních netvorů pak používání nástrojů nedává moc smysl (nevím, jak by vypadaly). Tvorbou nástrojů (dost sofistikovaných, aby dávaly zběhlost, nemyslím teď klacík, co použije vrána) pak proslul člověk, protože má inteligenci a hlavně chápavé palce, které mu umožňují dělat docela divy.
Zvířata používají přirozené zbraně (drápy, zuby), případně mají nějaký zabudovaný nástroj, co jim dává dovednost (zobák na louskání ořechů, různé dechy, jedy a zkameňující pohledy u netvorů), plus jsou přizpůsobeni tomu prostředí (zběhlost, mistrovství). To za mě reprezentuje maximální přizpůsobení a možnosti zvířat a primitivních netvorů.

Ano, člověk díky nástrojům má nad nimi výhodu, ale to je tak nějak normální, proto člověk postupně nad přírodou dominuje.

Co se týká inteligentních netvorů, nic jim nebrání používat lidské nástroje, pokud mají čím (jezinka) nebo mít nějaké přizpůsobené (umím si představit draka, jak plánuje nad velikou "šachovnicí" a hýbe figurami svým ocasem nebo spáry). Běsové pak mívají humanoidní tělo by default, klidně může vodník lovit do sítí a rusalka toužit po harfě ze zámku, co by jí umožnila ještě lépe používat její mámivou píseň. Tohle mi smysl dává.

Samozřejmě mohlo by být zajímavé vidět nějaký specifický nástroj vytvořený přímo běsem, ale vsadím se, že bude spíš na magii či nějaké to ovlivňování, protože to běsové nejčastěji dělají (ptej se Jagy). A motyku si mohou "půjčit" od lidí.
trajda píše: 16. 4. 2024, 07:46 V drd2 je velice složité vytvořit elementály a démony, protože drd2 předpokládá, že nic jako příšera tvořená čistou magií neexistuje.
Nesmysl. Elementálové jsou jinou verzí ohnivce, rusalky, větrnice nebo... zemní mě žádný nenapadá, asi budu muset nějakého vytvořit, když mi teď vlezou postavy do starých trpasličích síní :-) Jen bys jim při vyvolávání měl nabídnout fyzické tělo, které si mohou oblíknout a přetvořit. To je rozdíl oproti klasické invokaci jak ji známe odjinud, ale prostě je v souladu s metafyzikou tohoto světa (prostě potřebují "skafandr", aby mohli existovat mimo sféry. Tam oheň může hořet sám o sobě, tady ne). Taky je to cool důvod, proč mohou být podobní theurgové pronásledováni a zaměňováni za nekromanty :-)

Démoni jsou pak doslova běsové, jen se jim říká "česky" ;-) A jako jo, jsou jiní než ti typičtí křídlatí rohatí určení primárně do kombatu. Ale i ty vytvoříš podle stejných pravidel jako běsy. Navíc v bestiáři je čatěž (teoreticky démon vášně - sukuba/inkubus - který se ale neomezuje čistě na sexuální touhy) a rohatý, což je überdémon. Vytvořit jeho nižší formu (sekám, hořím oheň, mám rohy) pro DnD-like fantasy nebude moc těžké. Dokonce má zběhlost proti tomu, kdo porušil úmluvu (což možná zavedu u vícero běsů - už dlouho je hraju, že většina z nich bývá svazována dohodami a čeká to samé od lidí, ale možná nechám jen to, že je porušení úmluvy rozzuří).
trajda píše: 16. 4. 2024, 07:46 Každá příšera se dá zranit obyčejnou zbraní; z každé příšery se dá vzít trofej. To znamená, že každá příšera má alespoň částečně fyzické tělo. Včetně ducha, bledé paní, čarovného hřebce, větrnice, ohnivce a hrůzy.
Ty jsi důvod, proč umírá tolik vesničanů! Vědmácký cech na tebe! :-D Duch je nezranitelný běžnou zbraní (má Nezranitelnost na fyzické útoky), potřebuješ stříbro ;-) Jinak jo, něco vzdáleně fyzického tam bývá, i když u ducha a bledé paní to může být ektoplazma, co se brzy vypaří, případně trocha popela z pohřební hranice, hrst průsvitných vlasů. Po ohnivci může zbýt hromádka popela a jeho srdce obalené spečenou krustou (někdy milně povážováno za vejce ohnivého kohouta) etc... Trofeje mohou být značně nečekané :-)
trajda píše: 16. 4. 2024, 07:46 Všichni netvoři se rozmnožují přirozeně, všichni netvoři potřebují dýchat, jíst a spát. Včetně čarovného hřebce.
Asi jo, jen podotýkám, že jeden čarovný hřebec se může třeba pást na mracích jiný spásat popel po požáru. Salamandři pak konzumují nerosty atd.
trajda píše: 16. 4. 2024, 07:46 Pokud to býval člověk a přeměnil se ještě během svého života, je to běs. Všichni běsové mají lidskou inteligenci a lidské touhy.
Možná ve tvém světě, ale defaultně vniká běs z mrtvého, kterému podstata běsa ukradne tělo. (Původně živí teda existují taky, třeba vlkodlak). Rozdíl oproti nemrtvému je ten, že nemá (pokřivený zbytek) původní duše, ale úplně jinou podstatu.
O lidských touhách u běsů pak nic z příručky nevím. Dává smysl, že u některých bude (čekal bych to zejména u "mladých" běsů), ale rozhodně bych to nezobecňoval.
Samozřejmě budou mít nějaké ekvivalentní touhy (jako má člověk touhy ekvivalentní zvířatům), ale mohou se (minimálně v prioritách) dost lišit. Primární touhou běsa je získávat větší sílu, což se typicky děje rozšiřováním území, co mu dává sílu (polednice, vodník) nebo skrze "těžení" lidských duší. Buď přímo (zase vodník, v podstatě rohatý) nebo nepřímo (zmrzlík, hor).
Někteří ale touží lovit (vlkodlak), někteří si s lidmi hrají a baví je divoké emoce (čatěž), jiní jsou doslova ledově chladní a živí se bolestí, strachem... (zmrzlík, můra).
Jídlo nepotřebují běsové typicky vůbec (jen zdroj síly), luxusní požitky pak vypadají pro každého jinak a společnost (zejména tu lidskou) pak vyhledávají jen někteří (a užívají ji taky dost rozmanitě).
trajda píše: 16. 4. 2024, 07:46 Pokud to nebylo a najednou to je a není schopné se to rozmnožovat, je to oživený.
Tady souhlas :-)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 16. 4. 2024, 09:13

Ent je určitě netvor.

Elementalové jsou v pohodě, ti mají jako základ živel a tedy mají nějaké zabarvení/charakter a fungují jako běsi.

Dokonce i Nevidění z DrDO jsou z(ne)ztělesněním zlá a dají se popsat jako běsi.

Ono je fakt občas řešení se zamyslet a něco se objeví, třeba Pure Magic potvora na zřídle může být duch toho zřídla.

Ale jo, aby to dobře v DrDII fungovalo musí tam ale něco být. Čistá amorfní magie pro magií není pro DrDII dobrá.

Ono to platí i pro kouzla. Magic Missile je nuda a DrDII ji neumí :)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 16. 4. 2024, 07:53

Tak to vypadá spíš na netvory, díky. Tím pádem i klasického enta pojmu jako netvora, neboť Lešij je také netvor. Bytosti tvořené čirou magií vytvořit nezbytně nepotřebuji, vždy je tam nějaký fyzický základ, ať už rostliny nebo zvířete, tím pádem lze brát trofej.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 16. 4. 2024, 07:46

Erevan píše: 16. 4. 2024, 06:59 Do jaké kategorie bytostí bych měl zařadit magické bytosti žijící výhradně v oblastech magických zřídel? Ať už bytosti mající fyzickou podstatu, tj. například oživlý keř, tak bytosti tvořené samotnou magií? Napadají mě Oživení, jenže u nich se píše, že podstata není živá, ale např. keř živý je.
Všechny oživlé rostliny jsou netvoři. Co se týče bytostí tvořených čistě z magie, drd2 s tím má veliký problém. V drd2 je velice složité vytvořit elementály a démony, protože drd2 předpokládá, že nic jako příšera tvořená čistou magií neexistuje. Každá příšera se dá zranit obyčejnou zbraní; z každé příšery se dá vzít trofej. To znamená, že každá příšera má alespoň částečně fyzické tělo. Včetně ducha, bledé paní, čarovného hřebce, větrnice, ohnivce a hrůzy.

Pokud i přesto plánuješ sepisovat příšery tvořené čistou magií, drž se jednoduchého pravidla:
- Všichni netvoři se rozmnožují přirozeně, všichni netvoři potřebují dýchat, jíst a spát. Včetně čarovného hřebce.
- Pokud to bylo živé a zemřelo to, je to nemrtví. Včetně bludného kořenu - mrtvého stromu.
- Pokud to býval člověk a přeměnil se ještě během svého života, je to běs. Všichni běsové mají lidskou inteligenci a lidské touhy.
- Pokud to nebylo a najednou to je a není schopné se to rozmnožovat, je to oživený.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od MarkyParky » 16. 4. 2024, 07:37

Ty, co mají živou podstatu, jen to jsou nějací mutanti s nezvyklými schopnostmi, bych považoval za netvory.


U těch, co jsou z magie vyloženě stvoření jsme předpokládali, že vždy mají nějaký zdroj síly, který má charakter, co do nich otiskne. Většina tedy budou spíš běsi.

Ale jestli chceš nějaké specifické věci jako "opaleskující koule čisté magie, která samovolně vznikla přímo nad zřídlem", tak ti Oživení nemusí být blbě. Já bych to ale asi spíš hrál jako běsa, jen bych třeba řekl, že je to "běs čisté magie" nebo "běs chaosu" nebo tak něco.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Erevan » 16. 4. 2024, 06:59

Do jaké kategorie bytostí bych měl zařadit magické bytosti žijící výhradně v oblastech magických zřídel? Ať už bytosti mající fyzickou podstatu, tj. například oživlý keř, tak bytosti tvořené samotnou magií? Napadají mě Oživení, jenže u nich se píše, že podstata není živá, ale např. keř živý je.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 15. 4. 2024, 21:28

Jezus píše: 15. 4. 2024, 12:30 Získá tou proměnou postava i "status" netvora? Protože pokud jo, připadá mi to hrozně silné a trochu i rozbíjející.
Podle mě nezíská. Ta ZS funguje jinak než proměna u šamana. Touhle ZS se ničitel nepromění v kompletního netvora, pouze v anthropomorfní zvířátko.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 15. 4. 2024, 20:48

Jezus píše: 15. 4. 2024, 12:19
trajda píše: 14. 4. 2024, 22:19 Přijde mi, že spousta potvor by ocenila nástroj na orientaci, pohyblivost, plavání, či létání.
Potvorami myslíš opravdu nestvůry a zvířata? Asi jo, protože humanoidi mohou používat stejné nástroje jako družina :-)

Jak by sis takový nástroj pro potvoru představoval? Imho zvířata mívají za určitých podmínek zběhlost, která takový nástroj vynahrazuje. Nestvůry jsou pak zase často při jistých podmínkách mistry, takže technicky si mohou doplatit manévr přesně, až když ho potřebují. To by jim mělo zajistit, že při tom, co běžně dělají (zkoušky), uspějí = nástroj nepotřebují.

Za mě ale lze klidně nechat mluvící vránu číst v mapě nebo používat paklíč, pokud se ti to hodí :-)
Tohle funguje pouze dokud máš limit jeden manévr za kolo. Jakmile máš nadání na nebojovou nemagickou dovednost, potřebuješ zběhlost + nástroj. A to jsem nezmínil existenci dlouhých nástrojů.

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Jezus » 15. 4. 2024, 12:30

Jinak já mám dotaz ke zvláštní schopnosti Drakočlověk z Her mocných.
Hry mocných píše:Ničitel se pomocí Braní trofejí nebo Znamení dokáže do konce konfliktu proměnit v netvora, ale pouze v takového, kterého už v životě vlastní rukou zabil, tj. zasadil mu poslední ránu.
Získá tou proměnou postava i "status" netvora? Protože pokud jo, připadá mi to hrozně silné a trochu i rozbíjející.

Nemám nic proti tomu, když ničitel rozseká celé oddíly nepřátel, ani že nemá mezi běžnými bojovníky soupeře - to je tak nějak pointa celých mistrovských povolání. Nicméně pokud by bojoval proti oddílu bojovníků, tito ho mohou se svoji charakteristikou okolo 3 alespoň sem tam ohrozit (donutit čerpat zdroje).
Pokud se ale promění v netvora, jejich charakteristika pro boj s ním bude 0. To je oproti postavě s povoláním bojovníka 4 takový rozdíl, že boj ztratí veškeré sázky (nebude se hrát ani o to, jestli proměněného bojovníka unaví). Připadá mi trochu blbé, se jednou schopností takhle úplně "přepnout", ale možná je to tím, že Hry mocných jsme nikdy pořádně nehráli, pořádně do nich zabrušujeme až teď.

Samozřejmě bych si s tím uměl poradit "jinak". Na těchto úrovních už postavy potkávají nějaké ty čaroděje a tak, kteří umí ublížit i netvorovi. Ale přijde mi nešikovné, že tímhle "vypne" běžné bojovníky, kteří se (alespoň ve větších počtech) nabízejí jako přirození nepřátelé. Je cool jako jediný bojovník bránit průsmyk před střety. A je ještě víc cool to udělat tak, že se proměním v draka. Ale herně mi přijde nezajímavé, když tou proměnou ztratí ten boj jakoukoli výzvu.

"Oprava" je jednoduchá - prostě proměnou získá fyzické možnosti (létání, přirození zbraně, zbroj...), ale boj proti němu bude stále spadat do bojovníka. Zase s tím ale nechci vyrukovat, kdyby to byl čistě můj dojem. Takže by mě zajímalo, co o tom soudí autoři či věci znalí lidé :-)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od Jezus » 15. 4. 2024, 12:19

trajda píše: 14. 4. 2024, 22:19 Přijde mi, že spousta potvor by ocenila nástroj na orientaci, pohyblivost, plavání, či létání.
Potvorami myslíš opravdu nestvůry a zvířata? Asi jo, protože humanoidi mohou používat stejné nástroje jako družina :-)

Jak by sis takový nástroj pro potvoru představoval? Imho zvířata mívají za určitých podmínek zběhlost, která takový nástroj vynahrazuje. Nestvůry jsou pak zase často při jistých podmínkách mistry, takže technicky si mohou doplatit manévr přesně, až když ho potřebují. To by jim mělo zajistit, že při tom, co běžně dělají (zkoušky), uspějí = nástroj nepotřebují.

Za mě ale lze klidně nechat mluvící vránu číst v mapě nebo používat paklíč, pokud se ti to hodí :-)

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 14. 4. 2024, 22:19

MarkyParky píše: 12. 4. 2024, 21:27
Pravidla se zmiňují o existenci nástrojů, které umožňují manévr zdarma. Jedná se o nástroje na boj, magii a jednání. Také se letmo zmiňují o nástrojích na Umění, ale není tam specificky zmíněný manévr. Nikde ale nejsou zmíněné nástroje na tělesné nebojové a duševní nemagické dovednosti. Dříve jsem si myslel, že nejsou sepsané, aby si je prostě družina dovymyslela, pokud o ně mají zájem. Pak jsem si ale uvědomil, že ani v bestiáři nejsou takové nástroje sepsané. Přijde mi, že spousta potvor by ocenila nástroj na orientaci, pohyblivost, plavání, či létání. A nepřímo by to posílilo i šamanovo přeměny. Byla někdy debata na tohle téma?

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

od trajda » 12. 4. 2024, 21:39

MarkyParky píše: 12. 4. 2024, 21:27 Tohle se už řešilo.

Kružný i kružmý sek jsou přípustné termíny, mělo by to být dobře.
Jde o vyhledávání v pdfku.

Nahoru