Svět Velimaru

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Svět Velimaru

Re: Svět Velimaru

od Ordo Draconis » 16. 2. 2020, 10:22

Přátelé, pro Vaši informaci. Odezva komunity na tento projekt byla bohužel neadekvátní časové investici nutné k tvorbě modulů. Proto předpokládáme, že o tyto moduly je v hráčské komunitě relativně malý zájem a jejich tvorba by tedy byla víceméně ztrátou času. V každém případě mnohokrát děkujeme všem, kdož se zapojili do diskuze výše. Vážíme si Vašeho zájmu i podnětů. A samozřejmě pořád platí, že budeme rádi za jakékoliv další poznámky. Rovněž budeme rádi, pokud nám své dojmy napíšou ti, kdož naše dobrodružství odehráli, anebo jakýmkoliv jiným způsobem naši práci využili (třeba jen jako inspirace - co se Vám líbilo, co jste převzali, co jste naopak zavrhli apod.). Pokud někoho bude svět Velimaru i nadále zajímat, budeme informace o něm postupně doplňovat zde (pro správné zobrazení nutno prohlížet na PC): https://svet-velimaru.fandom.com/cs/wik ... t_Velimaru.

Re: Svět Velimaru

od jjelen » 23. 3. 2019, 15:57

Ordo Draconis píše:
18. 1. 2019, 15:56
Ač jakýmsi podkladem je Velká Morava, mnoho věcí je inspirováno společností 14. - 15. století (laickým odhadem, ani nemáme historika, vlastně je to zatím z 99% one-man-show projekt). Důvod je prostý. Jednoznačně totiž předřazujeme hratelnost před historickou přesností a rozvinutější feudální systém je dle mého laického názoru z tohoto hlediska příhodnější.
Nu v tom případě si říkám proč vůbec zrovna "Velká Morava" a 9. století... Rok by šlo zvýšit, Avary nahradit Maďary, Kumány či Tatary a pokud trváš z jakéhokoliv důvodu na "Moravě"... řekněme že Mojmírovci měli víc sil/štěstí při odrážení Maďarů a jádrem "českého" státu se stala "Morava" namísto pražské kotliny a Mojmírovci (nebo nějaký jiný rod? ti Mojmírovci to přece jen tlačí opravdu do až moc raného středověku) místo Přemyslovců...
Ale tak tvoříš tu fantasy nikoliv historické, tyhle moje námitky jsou asi spíš o individuálním vkuse a hlavně jsem téma toliko rychle projel a do materiálů na začátku se teď nedostanu, tak možná mluvím poněkud z cesty :D

Re: Svět Velimaru

od Ordo Draconis » 12. 3. 2019, 20:37

Beowulf píše:
11. 3. 2019, 09:19
Nápad hezký, zpracování vynikající. Co dodat, snad jen, že děkuji za inspiraci a držím palce do další tvorby.
Díky!

Re: Svět Velimaru

od Beowulf » 11. 3. 2019, 09:19

Nápad hezký, zpracování vynikající. Co dodat, snad jen, že děkuji za inspiraci a držím palce do další tvorby.

Re: Svět Velimaru

od Ordo Draconis » 15. 2. 2019, 18:46

Jezus píše:
14. 2. 2019, 10:31
Jinak hodně dobrá práce! Přiznám se, že jsem poslední dobrodružství zatím jen prolétl, ale pocit z toho mám dobrý.

Spíš mě dost zaujal přímo ten Svět Valimaru. Taky ho musím ještě projít pořádně, ale ta mapka "Moravy" s vlastními erby, názvy, osobnostmi, vztahy... Hodně dobrá práce. Sám mám s vymýšlení jmen rodů a knížectví problém, ale u tebe to působí dobře, ne moc uměle (Třeba Falcká říše; místní jim mohou trochu posměšně říkat třeba "falkové" nebo "falci" :-) ). Erby jsou taky super.
Sám hraju v něčem inspirovaném Velkou Moravou, takže "měst" a vůbec mám míň (a vlastně zatím nebyly ani důležité :-) ), ale jestli začnou postavy "dělat" do vyšší politiky, určitě si toho hodně od tebe půjčím...

Jinak "bojím se", že až si to pořádně pročtu, dostanu zase chuť na klasickou hrdinskou fantasy :-)
Díky, budu rád, když naši tvorbu někdo využije (ať už vcelku, nebo její části). Naše první postavy se poměrně rychle dostali do kontaktu s "vysokou" politikou knížectví, takže tato jeho stránka je poměrně důkladně rozpracována. Vesnice a venkov je naopak bohužel relativně zanedbán (nepočítaje pár velmi dobrých venkovských "příhod na cestě"), což hodlám napravit v našem druhém tažení, které s mojí družinou pozvolna rozjíždíme.

Re: Svět Velimaru

od Ordo Draconis » 15. 2. 2019, 18:35

Jezus píše:
14. 2. 2019, 10:18
Taky to tak beru. Ale jestli je to určeno i začínajícím hráčům, Fafrin má malinko pravdu. Možná by si to zasloužilo nějaký rámeček nebo na začátku zdůraznění, že se není třeba bránit jiným cestám, se kterými příjdou hráči, pokud jsou logické... Jako to je obecná rada, která se válí všude na netu, ale pokud je v nějáké části takový pocit "jen jeden způsob", asi je dobré to pár větami (v rámečku) připomenout.
Stejně tak by mohlo (ne muselo :-) ) být někde v závěru alespoň krátné doporučení, co dělat, jestli postavy přeci jen Hanuše odhalí. Klidně i s doporučením, že zrovna tohle je nežádoucí. On Hanuš asi bude mít nějaký záložní plán, kdyby něco...
Souhlasím s vámi, pánové. Toto by se v případné další verzi mělo doplnit. Já si potom před aktualizací projdu celé toto vlákno a zvážím veškeré nápady. Tyto určitě zapracuji. Díky!

Re: Svět Velimaru

od Ordo Draconis » 15. 2. 2019, 18:32

Fafrin píše:
15. 2. 2019, 15:41
Hele, jsem olomoučák, nikoliv historik, ale v centru města jsem vyrostl a okolní obce mám obražené po tancovačkách, takže něco přispět můžu.
Jasný. No hele, když mi ty, nebo kdokoliv jiný znalý historických poměrů Olomouce a okolí napíšete nějaký "rozbor" (libovolné literární formy a rozsahu), co by mohlo být na mapách či světě celkově vylepšeno, pak nejen že budu potěšen, ale minimálně něco z toho zohledním v případné další verzi ;-)

Re: Svět Velimaru

od Ordo Draconis » 15. 2. 2019, 18:29

Fafrin píše:
15. 2. 2019, 15:41
U velkého města mě dost zaráží "Jediná brána". Obecně mívají města více bran, jsou postavena ostatně na křižovatce nějakých obchodních cest apod.
Na jihu města je také jedna brána, ale ta není na první pohled tak patrná, protože před ní nejsou strážní věže a v bezprostřední blízkosti není ani most přes řeku.

Re: Svět Velimaru

od Fafrin » 15. 2. 2019, 15:41

Hele, jsem olomoučák, nikoliv historik, ale v centru města jsem vyrostl a okolní obce mám obražené po tancovačkách, takže něco přispět můžu.

U velkého města mě dost zaráží "Jediná brána". Obecně mívají města více bran, jsou postavena ostatně na křižovatce nějakých obchodních cest apod.

Re: Svět Velimaru

od Jezus » 14. 2. 2019, 10:31

Jinak hodně dobrá práce! Přiznám se, že jsem poslední dobrodružství zatím jen prolétl, ale pocit z toho mám dobrý.

Spíš mě dost zaujal přímo ten Svět Valimaru. Taky ho musím ještě projít pořádně, ale ta mapka "Moravy" s vlastními erby, názvy, osobnostmi, vztahy... Hodně dobrá práce. Sám mám s vymýšlení jmen rodů a knížectví problém, ale u tebe to působí dobře, ne moc uměle (Třeba Falcká říše; místní jim mohou trochu posměšně říkat třeba "falkové" nebo "falci" :-) ). Erby jsou taky super.
Sám hraju v něčem inspirovaném Velkou Moravou, takže "měst" a vůbec mám míň (a vlastně zatím nebyly ani důležité :-) ), ale jestli začnou postavy "dělat" do vyšší politiky, určitě si toho hodně od tebe půjčím...

Jinak "bojím se", že až si to pořádně pročtu, dostanu zase chuť na klasickou hrdinskou fantasy :-)

Re: Svět Velimaru

od Jezus » 14. 2. 2019, 10:18

Taky to tak beru. Ale jestli je to určeno i začínajícím hráčům, Fafrin má malinko pravdu. Možná by si to zasloužilo nějaký rámeček nebo na začátku zdůraznění, že se není třeba bránit jiným cestám, se kterými příjdou hráči, pokud jsou logické... Jako to je obecná rada, která se válí všude na netu, ale pokud je v nějáké části takový pocit "jen jeden způsob", asi je dobré to pár větami (v rámečku) připomenout.
Stejně tak by mohlo (ne muselo :-) ) být někde v závěru alespoň krátné doporučení, co dělat, jestli postavy přeci jen Hanuše odhalí. Klidně i s doporučením, že zrovna tohle je nežádoucí. On Hanuš asi bude mít nějaký záložní plán, kdyby něco...

Re: Svět Velimaru

od Ordo Draconis » 13. 2. 2019, 22:22

Jezus píše:
12. 2. 2019, 21:24
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
Jo, a určitě jde sestrojit něco, co se dá soše vrazit do chřtánu a není to ruka. But hey...
No a? Tak postavy obejdou hádanku tak, že vymyslí jiný způsob, aby neriskovaly ruce... Za mě v poho. Překážky se přeci nemusí řešit jediným možným způsobem...
Díky za komentář, Jezusi. Určitě! Text představuje návrh pr PH a to jak se ho bude nebo nebude držet je jen a pouze na něm. :-)

Re: Svět Velimaru

od Ordo Draconis » 13. 2. 2019, 22:20

Fafrine, díky moc za komentář a důkladné přečtění. Vážíme si toho!
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 19:47
Poznámka - populace přesná na osobu, v dobách, kdy se pořítalo tak na rodiny, bojeschopné muže, nebo obdělávané dvorce či obydlené doby, je trošku zvláštní. (Nejsem si jist, jestli jsem ok s použitím novodobých krajů jako hranic tří moravských údělů, ale to je jiná pohádka. Falc je jinde, ale to už je detail.)
Samozřejmě to není myšleno tak, že by ve světě někdo přesně věděl, kolik má ten či onen správní celek obyvatel. Je to jen informace pro PH, aby měl představu. Co se přesnosti týče, tak k získání těchto čísel byl použit simulátor středověkých království a měst, který střílí počty obyvatel na jednotky a neviděl jsem důvod k zaokrouhlování. Ale je mi jasné, že přesné počty nikdy nikdo nejspíš nepoužije. Co se krajů týče, tak to má prostý důvod. Svět jsem dělal primárně pro "sebe" (čti "moji družinu") a protože když něco dělám, tak se snažím, abych si za vynaložený čas odnesl co nejvíc. Proto jsem tvorbu světa prostě spojil s opáčkem geografie Moravy. Např. "hlavní města" okolin hornomarského knížectví jsou v místěch, kde dnes leží města i přesto, že některá z nich v 9. století neexistovala (ve smyslu, že zde nejspíš nebylo ani nějaké sídlo). Hlavu si s tím nedělám, protože nemá jít o věrnou historickou rekonstrukci.
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 19:47
Když už máme v Olomoucích biskupský palác a katedrálu, hodili by se možná i ty kláštery (a cca tři kostely a hřbitov, který je samozřejmě moderně zastavěn). A možná přidat historická ramena Moravy, která zásadně zvyšovala obranyschopnost tohoto pevnostního města, a možná bych přidal i informaci o hlavních cestách, vnitřních hradbách (Olomouc je soustředěna kolem dvou center - světského a církevního - která byla oddělena hradbou), tržištích a u těch cest by se hodili i informace o další nejbližší vesnici. Okolní vesnice jsou důležitou součástí měst; zásobují je potravinami a pochází odtud všichni ti užiteční trhovci, prchlé děvečky a naverbovaní vojáci, kteří mohou dobře dokreslit město. A taky se používají pro udání směru či názvu brány.
Hmm, tak tento nápad se mi velmi líbí a rád bych ho aplikoval. Problém je, že nemám problematiky znalého historika a sám nebudu schopen najít čas na poctivou rešerší, abych to dal dohromady. Už tak se ukázalo, že je ten projekt za hranicemi mých časových možností. Kdyby měl nějaký historik nebo znalec zájem se zapojit, dejte vědět! ;-)
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
Předpoklad, ne počátku, že hráči Hanuše neodhalí (neprohlédnou) nebo, že si nevšimnou že provádějí lámací místo obnovovacího rituálu (zvláště, když už mám třeba postavy na 5./6. úrovni - start na 3. a první dobrodružství + úvod druhého + možná ještě něco) ponechám stranou. Mě občas vyvádějí hráči takové věci, jako že si na likvidaci lapků seženou posili od vladiky, pak si nechají vykopat poklad, všechny podřežou, zakopou poklad jinde a dojdou si pro odměnu za hlavu Lišáka aby si následně vyzvedli poklad. Ale co už.
Jasné, každá družina je unikum a každý PH se s tou svojí musí naučit pracovat. Počítá se s tím, že tedy případně přizpůsobí tuto výpravu své družině. Nikomu nic nevnucuji :-)
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
Asi mi nepřjde OK, že Hanuš, který jde pro vlasy krále Dagoberta se tvářil, že Fensalir je jen poudačka pro děti. To je vyloženě nějaké podezřelé a jen trošku žánru znalý hráč začne něco čout. Daleko větší smysl dává, že "Fensalir láme svá pouta a podrobil si královy zbrojnoše i jeho. Svou myslí sem láká temné tvory z okolí..."
Hm, hm, podezřelé by to být nemělo, takže je blbé, že to tak působí. Temný král v té době už má být skutečně pro většinu lidí jen mýtus. Budu se nad tím muset zamyslet a případně to poupravím v další verzi.
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
(A teď se nechci pouštět do toho, že skřeti jsou hratelná rasa a Krolové jejich civilizovaní(tfuj!) bratranci. Kde se tam vzali skřeti a kde vzali na hostinu?)
No v DrDII skřeti hratelnou rasou nejsou, pokud se nemýlím (neberu v potaz případná home rules). Kde se tam vzali je vymyšleno, protože je pro mě osobně důležité, aby dungeony a svět obecně byli funkční a realistické. Skřeti se tam prostě někudy prohrabali. Je tam i chodba vedoucí někam do hlubin na západ. Hostinu mohou mít z drancování. Starhradsko je tvrdý kraj a dost často chodí drancovat do vesnic, osad a samot nebo i do hvozdů Koldavy, což je obzvlášť drsný kraj (viz jedna z budoucích výprav).
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26

Ukrást mumii dvě mince z očí v temné hrobce prodknuté magii znamená minimálně pomstu Mumie později, když ne hned. :P
Jinak se nemůžu zbavit pocitu že snad všichni lidé kromě skřítka i sám král Dagobert mají nějakou nízkou Sudbu, ale to je asi otázka vkusu.
Toto je v rukách PH. Nic mu nebrání mumii oživit, muhehehehe. Co se sudby týče, tak se vychází většinou z nějakých bestií z oficiálních bestiářů. Např. Dagobert je prostě trochu lepší Smrtonoš, apod. Ale popravdě se mi taky většinou zdála malá, ale hrajeme teď už dost dlouho mistrovskou hru, tak jsem měl obavu, že mé dojmy mohou být trochu zkreslené a radši jsem se držel oficiálních bestiářů, které jsou testované a optimalizované.
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26

Co se bude dít, poté, co postavy získají vlasy a začnou vykládat něco, jako, že svou část úkolu splnili a je čas jít? Bereme meč a korunu jako bonus a padáme?
Myslím, že většina družin snad bude mít něaký "let´s save the world" feeling, ale opět to záleží na PH. Reálně by se asi stalo to, že by se Hanuš od družiny oddělil a pokusil se to udělat sám. Družina, která by tou dobou luštila rébus v Síni příběhů by pak slyšela zvuky boje s kostlivci a předpokládám, že mnozí by vyrazili Hanušovi na pomoc. Už jen proto, že když Hanuš umře, tak nemohou očekávat žádnou odměnu (naopak by mohli očekávat trest, protože odvedli jednu z nejdůležitějších starhradských osob a vrátili se bez ní, což může vzbuzovat otázky.
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
Během boje o zaříkání by se kostlivci měli snažit probojovat přes postavy k zaříkávajícímu "Hanušovi", a postavy spíše jen odstrkávat a podobně.
Určitě může být, záleží na PH.
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
Obecně si myslím, že z narativního hlediska by bylo fajn, kdyby byly sem tam příběhem rozhozeny nápovědy, že něco není v pořádku. "Hanuš" schopnější, než by měl být(ovládat magii, kterou postavy nečekají), Slavoj ho nejdříve nemohl poznat (zhubnuls, brachu?), občas vypadávající z role, informace o společné minulosti Slavoje, Hanuše a Kazimíra...
Tady právě pro dobro narativu bych se tomuto vyvaroval, protože to mají dělat nezkušení dobrodruzi. Je to důležitý start celého tažení. Ale náznaky mohou být, např. když jsme to hráli my, tak se událo toto (následuje zápis z naší kroniky - je to psané z pohledu postavy, trpasličího zaříkávače Galwina):

"...Málem nás tam rozcupovali, ale Hanuš sundal jednoho flakónkem svěcené vody a druhého rozmetal poryvem větrné magie. Já jednoho umlátil sekerou, kterou jsem našel v kobce a Gdorij jednoho roztrhl vejpůl. Když se král chystal zasadit vyčerpanému a zraněnému Gdorijovi smrtelnou ránu, skočil jsem mu do cesty, král mě chytil pod krkem, zvedl ze země a chystal se mě stít. Napřáhl se k seku a tehdy jsem se málem posral počtvrté. Naštěstí Hanuš pomocí magie mysli ovládl královo tělo a přiměl ho, aby do sebe vrazil svůj vlastní stříbrný meč Anglachel. Tak skončil Dagobert, hrdinný král lidí."

Tady Hanuš použil černokněžnickou ZS Temné mysli, což bylo nápadné. Moji hráči to tehdá ale neprohlédli, protože (stejně jako jejich postavy) neznali ještě tak dobře pravidla, aby věděli, že to není normální Magie mysli. Magie mysli, jim podezřelá nepřišla. Byli v začátcích své dobrodružné kariéry a Hanuš byl pro ně high-leveled badass metající blesky a ohnivé koule.
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
Jo, a určitě jde sestrojit něco, co se dá soše vrazit do chřtánu a není to ruka. But hey...
Opět jak si to PH udělá, takové to bude mít. Celý dokument je v podstatě jedno velké doporučení pro PH, ale jak to bude v jeho podání vypadat záleží jen a jen na něm. Chtěl jsem být schválně dosti detailní, aby to bylo hratelné i pro nezkušené průvodce.
Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
Jinak super.
Díky moc, fakt si vážím, že to někdo důkladně četl a napsal :-)
Fafrin píše:
13. 2. 2019, 22:14
No, text dobrodružství se tváří, že "nejde".
Aby se pak nevytvářeli v družině špatné návyky jako že "pravidla říkají NE".
Viz výše. Byl bych nerad, kdyby ten text někdo vnímal jako "pravidla". Jde prostě o návrh, který lze přizpůsobit konkrétní družině (a myslím, že by měl být přizpůsoben - každá družina je unikum a je to úloha dobrého PH, aby svoji družina znal a věděl jak s ní pracovat tak, aby se všichni bavili).

Re: Svět Velimaru

od Fafrin » 13. 2. 2019, 22:14

No, text dobrodružství se tváří, že "nejde".
Aby se pak nevytvářeli v družině špatné návyky jako že "pravidla říkají NE".

Re: Svět Velimaru

od Jezus » 12. 2. 2019, 21:24

Fafrin píše:
10. 2. 2019, 23:26
Jo, a určitě jde sestrojit něco, co se dá soše vrazit do chřtánu a není to ruka. But hey...
No a? Tak postavy obejdou hádanku tak, že vymyslí jiný způsob, aby neriskovaly ruce... Za mě v poho. Překážky se přeci nemusí řešit jediným možným způsobem...

Nahoru