od trajda » 7. 9. 2018, 16:14
1.
Souhlasím s Jezusem v tom, že je tady třeba rozlišovat strach a obavy. To je důležité... Je fakt, že si popis ZS zřejmě zaslouží přeformulovat. Navrhuji proto "...ty, kteří potlačí svůj strach..." místo "...ty, kteří zcela přemůžou svůj strach..."... Jaký smysl má snaha o vytvoření RPG systému, který bude stejně komplexní, jako realita? Zkrátka mám dojem, že by takové situace měly být v systému DrD2 mechanicky relativně jednoduše vyhodnotitelné.
Mozna to tak nevipada, ale snazim se o uplne to same. Pokud tu nekdo necetl moje predchozi prispevky, snazim se naznacit, ze mechanika drd2 mechanika nedokaze rozlisit, co je strach, co uz neni strach, ale obava, a co uz neni ani obava. To neni neco, co by mela resit mechanika, to by mela resit fikce. Takhle definovana zvlastni schopnost se bude v kazde druzine resit jinak, kazdy pruvodce ji bude resit jinak, vzniknou zpory. Zbytecne. S oficialnim bestiarem se to neda srovnavat. Coz je skoda, protoze by mohlo. Jen by se musela predelat ta jedna zs a par malickosti.
Podivej se na jakoukoliv neschopnost, nezranitelnost, jakykoliv jed nebo talenty. "Kdyz je noc", "Kdyz je den", "Kdyz prsi", "Kdyz stoji na vode", "Kdyz v okoli hori 3 ohne", "Kdyz se napil krve sve obeti", "Kdyz je obet alespon castecne zaujata navnadou", "Kdyz si policil", "Kdyz brani sve uzemi", "Kdyz ma hlad", "Na toho, kdo se ho zepta", "N toho, kdo se ho dotkne"....atd atd atd.
Vsechny ty podminky, ktere jsou pouzite v bestiarich (myslim tim vsech trech, resp. ctyrech) jsou jasne formulovane, aby se zabranilo nedorozumneni. Ano, existuje par podminek v bestiari, ktere potrebuji vysperkovat, jako treba "kdyz v okoli hori tri ohne" neni jasne, jak velke je okoli. A v podmince "po proliti prvni krve" neni jasne, jestli svoji nebo nepritele. Ale podminka "...ti, kteří potlačí svůj strach..." potrebuje vysperkovat, a to poradne. Je mnoho zpusobu, jak toho dosahnout, napriklad je mnohem jednodussi definovat, kdy se strachopuda zacali bat, nez definovat, kdy se ho bat prestali. U pasti je jednoduche kdy sklapla a kdy ne, u dlouhodobeho kouzla kdy pusobi, a kdy prestalo, u predatora kdy se soustredi na obet a kdy ne. Se zvlastnima schopnodtma ti muzu pomoct, ale to bych musel vedet, co je pro tebe dulezite, a co se da predelat. Nebo staci napsat, ze se ti libi takova jaka je, a uz nenapisu ani carku, to slibuji.
2) Necetl jsem cely uryvek z knihy, ale besove vznikaji z humanoidu, zatimco zvirata, ktera podstoupila experiment, jsou nemrtvi ci netvori. Jsme zpatky u prvotniho problemu, od ktereho se odvijeji vsechny ostatni.
1. [quote] Souhlasím s Jezusem v tom, že je tady třeba rozlišovat strach a obavy. To je důležité... Je fakt, že si popis ZS zřejmě zaslouží přeformulovat. Navrhuji proto "...ty, kteří potlačí svůj strach..." místo "...ty, kteří zcela přemůžou svůj strach..."... Jaký smysl má snaha o vytvoření RPG systému, který bude stejně komplexní, jako realita? Zkrátka mám dojem, že by takové situace měly být v systému DrD2 mechanicky relativně jednoduše vyhodnotitelné. [/quote]
Mozna to tak nevipada, ale snazim se o uplne to same. Pokud tu nekdo necetl moje predchozi prispevky, snazim se naznacit, ze mechanika drd2 mechanika nedokaze rozlisit, co je strach, co uz neni strach, ale obava, a co uz neni ani obava. To neni neco, co by mela resit mechanika, to by mela resit fikce. Takhle definovana zvlastni schopnost se bude v kazde druzine resit jinak, kazdy pruvodce ji bude resit jinak, vzniknou zpory. Zbytecne. S oficialnim bestiarem se to neda srovnavat. Coz je skoda, protoze by mohlo. Jen by se musela predelat ta jedna zs a par malickosti.
Podivej se na jakoukoliv neschopnost, nezranitelnost, jakykoliv jed nebo talenty. "Kdyz je noc", "Kdyz je den", "Kdyz prsi", "Kdyz stoji na vode", "Kdyz v okoli hori 3 ohne", "Kdyz se napil krve sve obeti", "Kdyz je obet alespon castecne zaujata navnadou", "Kdyz si policil", "Kdyz brani sve uzemi", "Kdyz ma hlad", "Na toho, kdo se ho zepta", "N toho, kdo se ho dotkne"....atd atd atd.
Vsechny ty podminky, ktere jsou pouzite v bestiarich (myslim tim vsech trech, resp. ctyrech) jsou jasne formulovane, aby se zabranilo nedorozumneni. Ano, existuje par podminek v bestiari, ktere potrebuji vysperkovat, jako treba "kdyz v okoli hori tri ohne" neni jasne, jak velke je okoli. A v podmince "po proliti prvni krve" neni jasne, jestli svoji nebo nepritele. Ale podminka "...ti, kteří potlačí svůj strach..." potrebuje vysperkovat, a to poradne. Je mnoho zpusobu, jak toho dosahnout, napriklad je mnohem jednodussi definovat, kdy se strachopuda zacali bat, nez definovat, kdy se ho bat prestali. U pasti je jednoduche kdy sklapla a kdy ne, u dlouhodobeho kouzla kdy pusobi, a kdy prestalo, u predatora kdy se soustredi na obet a kdy ne. Se zvlastnima schopnodtma ti muzu pomoct, ale to bych musel vedet, co je pro tebe dulezite, a co se da predelat. Nebo staci napsat, ze se ti libi takova jaka je, a uz nenapisu ani carku, to slibuji.
2) Necetl jsem cely uryvek z knihy, ale besove vznikaji z humanoidu, zatimco zvirata, ktera podstoupila experiment, jsou nemrtvi ci netvori. Jsme zpatky u prvotniho problemu, od ktereho se odvijeji vsechny ostatni.