Bestiář Unlimited

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Bestiář Unlimited

Re: Bestiář Unlimited

od Wulfric » 12. 9. 2018, 13:35

Ok, tak jsem ho aktualizovat. Kdyby ho někdo použil ve hře, tak dejte prosím vědět, jak fungoval ;-)

Re: Bestiář Unlimited

od Wulfric » 11. 9. 2018, 22:51

Jezus píše:
11. 9. 2018, 11:14
to all :-) : Pro mě osobně zůstává největší "slabinou" navázání bravury i zběhlosti na jednu stejnou okolnost, jak jsem psal ve svém druhém přízpěvku v této diskuzi. Zběhlost by měl být vázána na něco spěcifičtějšího než na tmu, aby ji nemusel mít "pořád" kombinovanou s bravurou (která je vle mého v noci v pořádku).
Toto mám na seznamu a myslím že to změním. Jen to musím ještě trošku promyslet, k čemuž se aktuálně nemůžu dostat/dokopat. Coming soon... 😉

EDIT: Tak jsem to nakonec udělal takto "Talenty: Běs děsu (bravurní, v noci a za tmy; zběhlý, jestliže ho cíl dosud nespatřil)".

Re: Bestiář Unlimited

od Jezus » 11. 9. 2018, 11:14

trajda: (1) Pokud jde primárně o tohle, tak to beru. Souhlasím, že znění té podmínky by bylo pro "oficiální" vydání nutno nějak vyšperkovat, ideálně dodefinovat v popisu nestrvůry, aby bylo jasné, jak se k tomu stavět. Prostě pro masové vydání to udělat trošku "trottelfest".
Mě osobně stačí, že chápu, co tím autor zamýšlel a nestvůra se mi zdá hezky použitelná. Stejně uvažuji o tom, že tu podmínku změním na trochu "pohádkovější" přístup s osobním hrdnistvím, jak jsem zmínil výše (což by částečně odpovídalo i tomu tvému, že srach nikdy uplně nezmizí a nestačí ho jen dost snížit, jak zamýšlí Wullfric).

to all :-) : Pro mě osobně zůstává největší "slabinou" navázání bravury i zběhlosti na jednu stejnou okolnost, jak jsem psal ve svém druhém přízpěvku v této diskuzi. Zběhlost by měl být vázána na něco spěcifičtějšího než na tmu, aby ji nemusel mít "pořád" kombinovanou s bravurou (která je vle mého v noci v pořádku).

Re: Bestiář Unlimited

od Paul » 7. 9. 2018, 19:37

Možná by ale mohl být schopen měnit podoby a přizpůsobit se tak děsům konkrétní kořisti. To by ale asi chtělo taky magii mysli.
Mě by takhle stačil. Ono jsou mnohem méně strašidelné věci než tohle.

Re: Bestiář Unlimited

od Wulfric » 7. 9. 2018, 18:44

Paul píše:
7. 9. 2018, 16:49
Druhak s ním souhlasím, když jsem Dvojku ještě hrával, tak běsy jsem měl jako věci z jiných světů. Humanoidní tvar je taková věc navíc (ale strachopud ji vlastně má - čtyři končetiny, jakž takž hlava...). Netvor je tvor pokřivený magií, jak jsem se dočetl v Bestiáři.
Zde citace z pravidel DrD2 (2. vydání) str. 287: "Běsi jsou zvláštním druhem démonů, jejichž duše přichází z jiných světů nebo povstávají sami od sebe v místech, kde jsou koncentrovány magické síly. Počítáme mezi ně například vodníky, víly či vlkodlaky. Jde o zhmotnění nějaké síly, a tak bývají obvykle spojeni s živly, tedy s ohněm, vodou, vzduchem či zemí, s typem krajiny, jako jsou divoké hvozdy nebo naopak obdělaná půda, nebo s časem, například dnem či nocí. Aby se mohli běsi projevit, potřebují podobu, do níž by se „oblékli“. Nejčastěji využívají tělo zemřelého, takže například vodník využije tělesnou schránku utopence, polednice dívku, jež zahynula na úžeh, a ohnivec mrtvolu uhořelého. Občas může běs povstat také ze spojení člověka či zvířete a běsa, jako je tomu u hejkalů a vlkodlaků. Ve všech případech však platí, že běs získané tělo zcela ovládne a přizpůsobí ho svým potřebám. Proto vodník připomíná žábu nebo sumce, proto může polednice měnit svůj věk podle stáří obilí a ohnivec či vlkodlak dokonce zcela mění podoby. Zatímco tělo využívané běsem je možné poranit a dokonce i zabít, jeho démonická podstata je nesmrtelná. Utrpí-li ovšem běs porážku, je to obrovská rána pro jeho hrdost. Takřka vždy na čas zmizí nebo dokonce úplně opustí místa, kterým do té doby vládl."

No já myslím, že na to Strachopud sedí velmi dobře. Noční běs ztělesňující a živící se strachem, který povstává ze spojení zvířete a běsa. Možná by ale mohl být schopen měnit podoby a přizpůsobit se tak děsům konkrétní kořisti. To by ale asi chtělo taky magii mysli.

Re: Bestiář Unlimited

od Wulfric » 7. 9. 2018, 18:33

trajda píše:
7. 9. 2018, 16:14
Podivej se na jakoukoliv neschopnost, nezranitelnost, jakykoliv jed nebo talenty. "Kdyz je noc", "Kdyz je den", "Kdyz prsi", "Kdyz stoji na vode", "Kdyz v okoli hori 3 ohne", "Kdyz se napil krve sve obeti", "Kdyz je obet alespon castecne zaujata navnadou", "Kdyz si policil", "Kdyz brani sve uzemi", "Kdyz ma hlad", "Na toho, kdo se ho zepta", "N toho, kdo se ho dotkne"....atd atd atd.
No jak píšeš, že "pár podmínek potřebuje vyšperkovat", tak se mi zdá, že by jich bylo víc než pár, protože každá družina je potenciálně může řešit trochu jinak. Kromě ohňů třeba při "Když je oběť alespoň částečně zaujata návnadou" a "Když má hlad" si umím předtavit, že se můžou rozhořet spory a bude záležet jak se s tím ta která družina vypořádá. To se mi nezdá jako něco, co by mělo znamenat velký problém. Koneckonců pravidla DrD2 jsou nastavena tak, že často (většinou?) nenabízí definitivní řešení konkrétních situací a mnohá řešení tak jsou specifická pro každou družinu. My takové věci řešíme tak, že když na nějaký problém narazíme při hře, tak to rychle nějak odehrajeme a poté to prodiskutujeme (mezi sebou a s pravidly) a stanovíme si způsob řešení pro příště (nejsložitější debatu jsme například měli při řešení iluze neviditelnosti seslané samo na sebe). To se mi zdá jako normální procedura při hraní, tak mě překvapuje, že zrovna v tomto vidíš fatální problém.
trajda píše:
7. 9. 2018, 16:14
Ale podminka "...ti, kteří potlačí svůj strach..." potrebuje vysperkovat, a to poradne. Je mnoho zpusobu, jak toho dosahnout, napriklad je mnohem jednodussi definovat, kdy se strachopuda zacali bat, nez definovat, kdy se ho bat prestali. U pasti je jednoduche kdy sklapla a kdy ne, u dlouhodobeho kouzla kdy pusobi, a kdy prestalo, u predatora kdy se soustredi na obet a kdy ne. Se zvlastnima schopnodtma ti muzu pomoct, ale to bych musel vedet, co je pro tebe dulezite, a co se da predelat. Nebo staci napsat, ze se ti libi takova jaka je, a uz nenapisu ani carku, to slibuji.
Naopak, za diskuzi jsem rád. Těší mě, že moje příšerka budí zájem! Nápad s pastí je taky dobrý, ale asi by to skutečně chtělo vytvořit několik alternativních řešení, vyzkoušet je v testovací hře a porovnat jejich funkčnost.
trajda píše:
7. 9. 2018, 16:14
2) Necetl jsem cely uryvek z knihy, ale besove vznikaji z humanoidu, zatimco zvirata, ktera podstoupila experiment, jsou nemrtvi ci netvori. Jsme zpatky u prvotniho problemu, od ktereho se odvijeji vsechny ostatni.
Řešení toho, jestli to vzniká z humanoida, nebo zvířete se mi ale zdá zcestné (přece jenom základní tělesná stavba je velmi podobná). A rozhodně se mi to nezdá jako argument pro přeřazení z běsů kamkoliv jinam. Základem tady je, že je to démon živící se strachem svých obětí, který v reálném světě posedává něco (zvíře či humanoida) a mění to jeho podobu do pokroucené děsivé stvůry. Tady prostě budu trvat na svém, je to běs (ale samozřejmě si to ve svých hrách upravte jak chcete).

Re: Bestiář Unlimited

od Paul » 7. 9. 2018, 16:49

2) Necetl jsem cely uryvek z knihy, ale besove vznikaji z humanoidu, zatimco zvirata, ktera podstoupila experiment, jsou nemrtvi ci netvori. Jsme zpatky u prvotniho problemu, od ktereho se odvijeji vsechny ostatni.
Jednak když ho chce mít Wulfric jako běsa, tak ať ho tak má.


Druhak s ním souhlasím, když jsem Dvojku ještě hrával, tak běsy jsem měl jako věci z jiných světů. Humanoidní tvar je taková věc navíc (ale strachopud ji vlastně má - čtyři končetiny, jakž takž hlava...). Netvor je tvor pokřivený magií, jak jsem se dočetl v Bestiáři.

Edit: Strachopud se mi líbí, jen bych dal ty ostny na těle pryč.

Re: Bestiář Unlimited

od trajda » 7. 9. 2018, 16:14

1.
Souhlasím s Jezusem v tom, že je tady třeba rozlišovat strach a obavy. To je důležité... Je fakt, že si popis ZS zřejmě zaslouží přeformulovat. Navrhuji proto "...ty, kteří potlačí svůj strach..." místo "...ty, kteří zcela přemůžou svůj strach..."... Jaký smysl má snaha o vytvoření RPG systému, který bude stejně komplexní, jako realita? Zkrátka mám dojem, že by takové situace měly být v systému DrD2 mechanicky relativně jednoduše vyhodnotitelné.
Mozna to tak nevipada, ale snazim se o uplne to same. Pokud tu nekdo necetl moje predchozi prispevky, snazim se naznacit, ze mechanika drd2 mechanika nedokaze rozlisit, co je strach, co uz neni strach, ale obava, a co uz neni ani obava. To neni neco, co by mela resit mechanika, to by mela resit fikce. Takhle definovana zvlastni schopnost se bude v kazde druzine resit jinak, kazdy pruvodce ji bude resit jinak, vzniknou zpory. Zbytecne. S oficialnim bestiarem se to neda srovnavat. Coz je skoda, protoze by mohlo. Jen by se musela predelat ta jedna zs a par malickosti.

Podivej se na jakoukoliv neschopnost, nezranitelnost, jakykoliv jed nebo talenty. "Kdyz je noc", "Kdyz je den", "Kdyz prsi", "Kdyz stoji na vode", "Kdyz v okoli hori 3 ohne", "Kdyz se napil krve sve obeti", "Kdyz je obet alespon castecne zaujata navnadou", "Kdyz si policil", "Kdyz brani sve uzemi", "Kdyz ma hlad", "Na toho, kdo se ho zepta", "N toho, kdo se ho dotkne"....atd atd atd.

Vsechny ty podminky, ktere jsou pouzite v bestiarich (myslim tim vsech trech, resp. ctyrech) jsou jasne formulovane, aby se zabranilo nedorozumneni. Ano, existuje par podminek v bestiari, ktere potrebuji vysperkovat, jako treba "kdyz v okoli hori tri ohne" neni jasne, jak velke je okoli. A v podmince "po proliti prvni krve" neni jasne, jestli svoji nebo nepritele. Ale podminka "...ti, kteří potlačí svůj strach..." potrebuje vysperkovat, a to poradne. Je mnoho zpusobu, jak toho dosahnout, napriklad je mnohem jednodussi definovat, kdy se strachopuda zacali bat, nez definovat, kdy se ho bat prestali. U pasti je jednoduche kdy sklapla a kdy ne, u dlouhodobeho kouzla kdy pusobi, a kdy prestalo, u predatora kdy se soustredi na obet a kdy ne. Se zvlastnima schopnodtma ti muzu pomoct, ale to bych musel vedet, co je pro tebe dulezite, a co se da predelat. Nebo staci napsat, ze se ti libi takova jaka je, a uz nenapisu ani carku, to slibuji.

2) Necetl jsem cely uryvek z knihy, ale besove vznikaji z humanoidu, zatimco zvirata, ktera podstoupila experiment, jsou nemrtvi ci netvori. Jsme zpatky u prvotniho problemu, od ktereho se odvijeji vsechny ostatni.

Re: Bestiář Unlimited

od Wulfric » 7. 9. 2018, 15:27

Jezus píše:
7. 9. 2018, 13:50
Wulfric: Souhlasím. Když jsi teď vysvětlil jeho roli ve tvém příběhu i způsob vzniku, je to určitě běs a věřím, že do příběhu, který jsi popsal, skvěle zapadnul. (Já teda něco takového provést byť se psem někoho z družiny, se zlou se potážu :-D ale to je o nastavení "surovosti" herního světa.)
Jo byl to fakt emocionálně vypjatý moment. Ta příhoda v podstatě vznikla jako iniciační rituál pro mistrovské povolání Černokněžník, které si chtěl dát náš krollí šaman.

Re: Bestiář Unlimited

od Wulfric » 7. 9. 2018, 15:05

(1) Souhlasím s Jezusem v tom, že je tady třeba rozlišovat strach a obavy. To je důležité.

(2) Je fakt, že si popis ZS zřejmě zaslouží přeformulovat. Navrhuji proto "...ty, kteří potlačí svůj strach..." místo "...ty, kteří zcela přemůžou svůj strach...". Potlačení strachu pak chápu tak, že se postava psychicky sebere, uklidní se a nenechá strach, aby jí zastíral úsudek, nebo dokonce "řídil" její jednání. Je to vlastně takový boj s vlastní přirozeností.

(3) Rozumím tomu, co popisuje trajda, ale (pominu-li tu věc strach vs. obavy) zjednodušení je přeci základ RPG. RPG obecně představují systém pravidel reprezentující jakousi zjednodušenou realitu, která je relativně jednoduše mechanicky vyhodnotitelná. Samozřejmě, že v reálném světě jsou analogické jevy natolik složité, že je nelze mechanicky predikovat (což btw není jenom tím, že bychom neznali všechny proměnné, ale i tím, že je v přírodě celá řada jevů, které jsou zkrátka ze své podstaty stochastické - typicky biologické procesy - trust me, I am a scientist :-D). Jaký smysl má snaha o vytvoření RPG systému, který bude stejně komplexní, jako realita? Zkrátka mám dojem, že by takové situace měly být v systému DrD2 mechanicky relativně jednoduše vyhodnotitelné.

Jezusi, náročnost na obou stranách (nebo minimálně na straně Strachopuda) je dobrý nápad a v mnoha situacích určitě bude dávat smysl. Strachopudova možnost pokusit se o opětovné zavětření kořisti by ale mělo být spojeno s nějakou změnou okolností, tj. postavám se nějak zhorší situace, takže budou mít důvod se zase začít bát.

Re: Bestiář Unlimited

od Jezus » 7. 9. 2018, 13:50

Wulfric: Souhlasím. Když jsi teď vysvětlil jeho roli ve tvém příběhu i způsob vzniku, je to určitě běs a věřím, že do příběhu, který jsi popsal, skvěle zapadnul. (Já teda něco takového provést byť se psem někoho z družiny, se zlou se potážu :-D ale to je o nastavení "surovosti" herního světa.)

Tebou posaný konflikt o "ovládnutí" strachu taky dává smyl. Zdůraznil bych právo Strachopuda reagovat (obranou) vždy, když se někdo pokusí "odolat strachu" natolik, aby mu zmizel (implicitně jsi to naznačil, takže ok.) a hned přidám návrh.

Zvážil bych, že takovéto "ovládnutí strachu" je z principu Náročné, takže postava za pokus platí 1 Duši (při šílených podmínkách a velkém ohrožení klidně i 2 - záleží na fikci.). Tím se do hry dostane i to, že dostatečně ovládnout/potlačit strach je těžké - viz trajda.

Strachopud by ale pak opravdu neměl mít možnost tento úspěch jen tak anulovat (obecně by se úspěch, alespoň pokud se jedna strana nevyčerpala, neměl jen tak jednoduše v příštím kole "zahodit"). Navrhuji, aby podobná akce o "znovuvystrašení" byla pro Strachopuda alespoň také Náročná a možná pouze v připadě dostatečného Ohrožení dotyčné postavy (tedy ji nejdřív musí dostat pod tlak, aby se ho mohla začít zase bát).

EDIT: Přesně jak píšeš, když už postavy odhalí a využijí slabinu nějakého běsa, mělo by to mít výrazný vliv. Tedy bude asi nejlepší (pokud se výrazně nezmění podmínky), když běs už danou postavu ten den znovu dost nevystraší (a tedy se asi raději stáhne). Mimochodem to, že postavu nevidí doporučuji pro jednoduchost hrát tak, že proti má neschopnost - tedy nemůže hrát manévry.

Re: Bestiář Unlimited

od Jezus » 7. 9. 2018, 13:37

trajda píše:
7. 9. 2018, 11:17
Ano, kdyby to teoreticky takhle fungovalo, bylo by to super, ale strach je neco, co se neda smazat obycejnou zkouskou. Clovek ma stovky strachů denne, o kterych si ani neuvedomuje. Strach, ze prijde pozde, strach, ze prijde bourka, strach, ze nezavrel okna, strach, ze ho neco prejede, strach, ze zitra vypukne treti svetova, strach z neznama. Prekonat svuj strach neznamena vymazat strach ze sve hlavy, znamena to prestat na nej na chvili myslet. Ten strach jen tak z niceho nic nezmizi. Ale strachopudova zs v tuto chvili rika: "Zcela premuze svuj strach." Coz neni v lidskych silach. Strach je spjaty s kazdou lidskou emoci, s inteligenci, vetsina se odehrava v podvedomi, ktere nedokazeme ovladat silou vule, a nezmizi, dokud clovek ze sebe nevypudi celou svoji osobnost. Musel by magii mysli nebo nejakymi drogami zcela vypnout svoji mysl, degradovat se ne na uroven zvirete, ale rovnou stroje. Pak by byl v bezpeci.
V základu souhlasím (chápu, co se snažíš říci), ale pro předmět této diskuse mi to příjde zbytečně vyhrocené. Pokud se přeš pouze o definici "zcela přemůže svůj strach", nahraď to "dostatečně potlačí/ovládne svůj strach". Pokud ti jde tedy o nezavádějící znění ZS, ok.

Jinak je to myslím o tom stupni "přemožení" strachu. Já si přemožení představuji tak, že se strachem nenechám vůbec kontrolovat a dokážu ho potlačit natolik, že jeho projevy nejsou vůbec znát a ani já sám už o něm jako o strachu neuvažuji. Tedy nemám zrychlený tep, netřesou se mi ruce, nedělám zbrklá rozhodnutí, nereaguji přemrštěně, neotáčím se a nelekám stínů, jsme schopen v klidu usnout, užít si dobrou knihu apod.
Možná máš pravdu, že člověk podvědomně vnímá celou řadu "strachů", já bych spíš řekl obav, ale to je taková míra, která je "neznatelná". Alespoň já teda se teda denně nezaobírám třetí světovou válkou (a ani problémy s migrací), sotva si vzpomenu, jestli jsem zamčel dveře (natož zavřel okno), aut se rozhodně nebojím (prostě čeknu přechod), počasí mě nechává chladným (byť bouřka mě dokáže ber deštníku naštvat, ale už ne "vystrašit"). Denně mě sice štve, že jdu pozdě, ale ani to mě moc nestresuje.
Prostě ty slovo "strach" chápeš i v přeneseném slova smyslu jako obavu. Ale to není ta primární definice a to o co jde v popisu Strachopuda.

Re: Bestiář Unlimited

od trajda » 7. 9. 2018, 11:17

Ano, kdyby to teoreticky takhle fungovalo, bylo by to super, ale strach je neco, co se neda smazat obycejnou zkouskou. Clovek ma stovky strachů denne, o kterych si ani neuvedomuje. Strach, ze prijde pozde, strach, ze prijde bourka, strach, ze nezavrel okna, strach, ze ho neco prejede, strach, ze zitra vypukne treti svetova, strach z neznama. Prekonat svuj strach neznamena vymazat strach ze sve hlavy, znamena to prestat na nej na chvili myslet. Ten strach jen tak z niceho nic nezmizi. Ale strachopudova zs v tuto chvili rika: "Zcela premuze svuj strach." Coz neni v lidskych silach. Strach je spjaty s kazdou lidskou emoci, s inteligenci, vetsina se odehrava v podvedomi, ktere nedokazeme ovladat silou vule, a nezmizi, dokud clovek ze sebe nevypudi celou svoji osobnost. Musel by magii mysli nebo nejakymi drogami zcela vypnout svoji mysl, degradovat se ne na uroven zvirete, ale rovnou stroje. Pak by byl v bezpeci.

Re: Bestiář Unlimited

od Wulfric » 6. 9. 2018, 21:06

S tím strachem to může být kontroverzní a díky za podnětnou diskuzi. Já nad tím přemýšlím v zásadě takto. Lze předpokládat, že postava prolézající potemnělé ruiny/podzemí/mlžnou bažinu/temný les/snad i noční město (což jsou prosředí, kde Strachopud bude asi nejčastěji lovit) bude automaticky pociťovat nějakou míru strachu (některé postavy můžou být vyloženě vyděšené z neznáma a budou si představovat nebezpečí číhajícího za každým stínem, kdežto ostřílení dobrodruzi budou jen, řekněme, neklidní). Takže lze předpokládat, že primární nastavení je takové, že Strachopud dobrodruhy na začátku konfliktu vnímá. Není to tedy úkol pro Strachopuda, aby přehodil hráče, aby je vůbec mohl vidět, ale naopak je to úkol pro hráče (pokud o této slabině vědí), aby překonali svůj strach a získali tím kýženou výhodu.

Příklad: Dojde ke konfliktu. Strachopud postavy odzačátku vnímá. Zastrašování může běžně používat ke zvyšování ohrožení (případně udílení jizev, či vyřazení). Hráč zahlásí akci: "Pokusím se duševně uklidnit a ovládnout svůj strach, čímž si chci snížit ohrožení/dát výhodu." PH vědom si toho, jaký postih by úspěch této akce Strachopudovi přinesl, se může rozhodnout (A) provést adekvátní protiakci (např. zařvat na postavu a tím ji zvýšit ohrožení/udělit jizvu/vyřadit), nebo (B) nereagovat.

A1. Postava ve střetu porazila Strachopuda a ten se nevyčerpá. Strachopud s ní od teď bojuje jako s neviditelným protivníkem + pravidlový důsledek (postavě se snižuje ohrožení/získává výhodu).

A2. Postava ve střetu porazila Strachopuda a ten se vyčerpá. Strachopud sice nezamezí tomu, že se postava uklidní a ovládne svůj strach, ale alespoň (za cenu vyčerpání a zvýšení vlastního ohrožení) zamezí tomu, aby si snížila ohrožení/získala výhodu. Strachopud tak postavu dále nevnímá a má proti ní příslušný postih.

A3. Strachopud ve střetu porazil postavu a ta se nevyčerpá. Strachopud postavu i nadále vnímá + pravidlový důsledek (zvýšení ohrožení/udělení jizvy/vyřazení postavy).

A4. Strachopud ve střetu porazil postavu a ta se vyčerpá. Strachopud bude postavu i nadále vnímat, ale ta za cenu svého vyčerpání a zvýšení ohrožení předejde plným důsledkům jeho úspěchu (tj. podle toho co PH hlásil se vyvaruje zvýšení ohrožení o více něž 1/jizvy/vyřazení).


B1. Postava uspěla ve zkoušce. Strachopud s ní od teď bojuje jako s neviditelným protivníkem.

B2. Postava neuspěla ve zkoušce a vyčerpá se. Strachopud s ní od teď bojuje jako s neviditelným protivníkem.

B3. Postava neuspěla ve zkoušce a nevyčerpá se. Strachopud ho stále vnímá.

Ale je fakt, že zjistit Strachopudovu slabinu a ještě úspěšně ovládnout svůj strach zřejmě je natolik náročné, že by možná po úspěchu postavy už neměl mít možnost postavu znovu vyděsit tak, aby ji zase jasně vnímal (a zbavil se tak postihu). To může vyústit v to, že se bude snažit z konfliktu stáhnout a počká si na příhodnější chvíli (třeba až postavy budou vyčerpaněší nebo tak). Alternativně by to zase proběhlo obdobně, jako popisuji výše, ale vymněnili by se role. Co si o tomto myslíte?

Re: Bestiář Unlimited

od Wulfric » 6. 9. 2018, 19:22

Jezus píše:
27. 2. 2018, 15:10
Co se týká zběhlosti, bravury a neschopnosti - souhlasím s trajdou. Buď z něj udělat nemrtvého (nebo netvora ;-) ) a dát mu jen bravuru v noci a ve tmě nebo to ještě trochu upravit (viz níže).

Určitě není dobré vázat bravuru a zároveň zběhlost na jednu a tu samou podmínku - zavání to "PJským munskinem" (posilováním protivníků za každou cenu).
Minimálně bych to rozdělil - bravura za tmy a zběhlost při pronásledování a zastrašování kořisti nebo například "dokud nebyl zahlédnut", což by umožnilo hrát manévry zdarma při "přípravném" strašení a maximálně při prvním útoku.
Tohle se mi zdá jako dobrý nápad. Zvážím, díky!

Nahoru