od Bart » 5. 9. 2018, 14:59
Podle mě správnej klišoidní námezdní dobrodruh každej uloupenej poklad hned prochlastá... když vyleze z jeskyně, je rád, že je vůbec naživu, takže hned utíká do nejbližší knajpy a kouká si to pořádně užít. Vím, že ne všichni hráči to chtěj hrát takhle a rozhodně to nikomu nemůžeš nutit, ale třeba když je v tom trošku podpoříš, tak se rádi popisem svejch večírků a eskapád pobavěj, bude to vtipná část hry a postavy získaj na hloubce. A po pár dnech se probuděj někde ve škarpě a zjistěj, že už zase nemaj ani floka a že jim nezbyde, než se porozhlídnout po nový práci...
Taky můžeš zkusit hráče pošťouchnout k tomu, aby postavy měly nějaký svoje specifický záliby, který je dělaj jedinečnějšíma, zapamatovatelnějšíma a zároveň můžou posloužit i jako námět pro zápletky... Někdo může bejt sběratel dřevěnejch sošek vyhubenýho kmene skřetů, někdo si třeba libuje v nějakym speciálním druhu tabáku / alkoholu / drog, který se dovážej z daleka, někdo jezdí nelegální dostihy po městě (nebo nějakou jejich drsnější fantasy variantu) nebo na nich rád sází, někdo chce mít to nejpropracovanější a nejbarevnější tetování po celym těle... Je spousta věcí, za který lidi utrácej, když maj peněz nazbyt. Můžete se inspirovat v realitě nebo ve filmech...
A v neposlední řadě taky prostě někdo může postavy okrást. Rozhodně by bylo frustrující, kdyby se jim to dělo furt, ale jednou nebo dvakrát to může zajímavě okořenit příběh. Usnou postavy, znavený celodenním putováním, neopatrně vedle cesty? Klidně na ně pošli místního pobudu nebo zlodějíčka, ať jim něco šlohne! Příště si třeba radši hostinec zaplatěj... A z pronásledování zloděje může být další zápletka, nebo se z něj může vyklubat postava, která je pro příběh důležitá z jinýho důvodu...
Jinak ale souhlasim s tim, že je fajn, aby postavy měly vlastní dlouhodobější cíle a něco, do čeho chtěj investovat, na co je potřeba našetřit - třeba proto, aby získaly vliv, postavení, solidní zázemí, nohsledy a pomocníky, jistotu příjmu, mohly něco zachránit, připravit se na tuhou zimu nebo blížící se válku, ...
Podle mě správnej klišoidní námezdní dobrodruh každej uloupenej poklad hned prochlastá... když vyleze z jeskyně, je rád, že je vůbec naživu, takže hned utíká do nejbližší knajpy a kouká si to pořádně užít. Vím, že ne všichni hráči to chtěj hrát takhle a rozhodně to nikomu nemůžeš nutit, ale třeba když je v tom trošku podpoříš, tak se rádi popisem svejch večírků a eskapád pobavěj, bude to vtipná část hry a postavy získaj na hloubce. A po pár dnech se probuděj někde ve škarpě a zjistěj, že už zase nemaj ani floka a že jim nezbyde, než se porozhlídnout po nový práci...
Taky můžeš zkusit hráče pošťouchnout k tomu, aby postavy měly nějaký svoje specifický záliby, který je dělaj jedinečnějšíma, zapamatovatelnějšíma a zároveň můžou posloužit i jako námět pro zápletky... Někdo může bejt sběratel dřevěnejch sošek vyhubenýho kmene skřetů, někdo si třeba libuje v nějakym speciálním druhu tabáku / alkoholu / drog, který se dovážej z daleka, někdo jezdí nelegální dostihy po městě (nebo nějakou jejich drsnější fantasy variantu) nebo na nich rád sází, někdo chce mít to nejpropracovanější a nejbarevnější tetování po celym těle... Je spousta věcí, za který lidi utrácej, když maj peněz nazbyt. Můžete se inspirovat v realitě nebo ve filmech...
A v neposlední řadě taky prostě někdo může postavy okrást. Rozhodně by bylo frustrující, kdyby se jim to dělo furt, ale jednou nebo dvakrát to může zajímavě okořenit příběh. Usnou postavy, znavený celodenním putováním, neopatrně vedle cesty? Klidně na ně pošli místního pobudu nebo zlodějíčka, ať jim něco šlohne! Příště si třeba radši hostinec zaplatěj... A z pronásledování zloděje může být další zápletka, nebo se z něj může vyklubat postava, která je pro příběh důležitá z jinýho důvodu...
Jinak ale souhlasim s tim, že je fajn, aby postavy měly vlastní dlouhodobější cíle a něco, do čeho chtěj investovat, na co je potřeba našetřit - třeba proto, aby získaly vliv, postavení, solidní zázemí, nohsledy a pomocníky, jistotu příjmu, mohly něco zachránit, připravit se na tuhou zimu nebo blížící se válku, ...