Druidska magie po revizi

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Druidska magie po revizi

Re: Druidska magie po revizi

od MarkyParky » 12. 4. 2018, 22:56

Jsem zmatený, co je vlastně účelem těchto otázek. A bez toho na ně, obávám se, nedokážu odpovědět.


Co druidská magie dokáže a nedokáže je popsáno na straně 207 pravidel. Jsou tam popsány obecné principy a jsou tam příklady jejich aplikace.

Pokud se ve hře pohybujete jasně v mantinelech toho, co je na straně 207, pak to zcela jistě druid dokáže.
Pokud se ve hře pohybujete jasně mimo mantinely toho, co je na straně 207, pak to zcela jistě druid nedokáže.
Pokud se ve hře pohybujete na hraně, pak to posuzujte příklad od příkladu a nezapomeňte na poučky o používání dovedností ze strany 96-98, zejména pak návod na zpřesňování na straně 98.

Re: Druidska magie po revizi

od Jezus » 12. 4. 2018, 20:59

Ano, to samozřejmě může. Otázka zní, jak dlouho bude takové kouzlo trvat.

Myslím ale, že právě prasknutí (zlomení) meče, je otázkou chvíle (pokud to není výborně zakalená ocel, jde meč v dílně zlomit během necelé minuty). Podobně jeho zreznutí (ekvivalent ztupení).

Ovšem měknutí železa (když by to někdo prostě chtěl dělat) už právě trvat může, proto se ptám. _Kdyby ale stačilo meč pouze ohnout, zase jsme u rychlých kouzel vhodných do bojové skrumáže :-)

Trajda: Zajímavý nápad. Jen pozor na nutnost symbolického dotyku na zbraň. Čepele nepřítele se totiž často dotkneš pouze jednou ;-)

Re: Druidska magie po revizi

od Nuloen » 12. 4. 2018, 20:12

trajda píše: 12. 4. 2018, 17:55 Ja jsem na tom chtel zalozit celeho zelezneho druida, takze doufam, ze ne tak dlouho.

I kdyz je pravda, ze pokud se budeme drzet porovnavani s normalnimi lidmi, neco takoveho by mohlo trvat i par minut...
Nevím proč by měl druid nechat rozpadnout celý meč, když ho může rozbít. Kovové věci praskají naprosto přirozeně, druid jenom uspíší to co by se meči stejnak jednou stalo. což dělá i s kameny.
Stejně by to mělo jít i u kamene. Jednoduše kámen pukne, jak skála zvětrává a do skulin se dostává voda a kořeny stromů.

Re: Druidska magie po revizi

od Nuloen » 12. 4. 2018, 20:03

Teď v tom mám trochu maglajz :D
Může druid stále udělat:
rychle bažinu pod někým kdo k němu z dálky běží se sekerou?
rychle bažinu pod někým kdo je skoro u něj, tak že až bude na tahu, tak bude moct zaútočit?
strhnout horskou pěšinku aby ho nemohli pronásledovat?

Může druid vůbec udělat:
vykopat díru do hlíny? magií, že ano.
vytvořit z bloku žuly něco jako vanu a pak ten písek nebo štěrk vydělat ven? magií, aby jsme si rozuměli.
vyrobit si ve volném čase malou jeskyň? a pak ten písek nevyhazovat lopatou.
Udělat studnu v poušti? ne že nechá objevit kaluž, ale že udělá tubus z písku (změní na pískovec) na místě kde má být studna. A ta trubka povede dolů až k místu, kde je voda. (počítám s tím, že tam voda bude, nebo že druid bude vědět v jaké hloubce voda bude)
Může zjistit v jaké hloubce bude voda? A může vědět jestli té vody bude dostatek na funkční studnu? Může udělat díru na studnu i v materiálech který nemůže zkompresovat tak jako písek? hlína třeba.

Re: Druidska magie po revizi

od trajda » 12. 4. 2018, 17:55

Ja jsem na tom chtel zalozit celeho zelezneho druida, takze doufam, ze ne tak dlouho.

I kdyz je pravda, ze pokud se budeme drzet porovnavani s normalnimi lidmi, neco takoveho by mohlo trvat i par minut...

Re: Druidska magie po revizi

od Jezus » 12. 4. 2018, 15:49

Když už je tu to vlákno - jeden aktuální dotaz od hráče:
"Jak dlouho bude trvat (s použitím Paměti kamene) nechat změknout všechny ocelové části zbraně?"

Re: Druidska magie po revizi

od Jezus » 9. 4. 2018, 16:47

MarkyParky píše: 6. 4. 2018, 19:26 Ale nějaká hrubá manipulace s hlínou, která je oddělí (např. stržení stropu té kaverny) je naprosto OK.
S většinou věcí, co výše napsal Marky souhlasím - sám jsem něco z toho už předtím hodil do původního vlákna.

Už jen vyložený detail - stržením stropu kaverny se těžko provede vodorovné oddělení dvou jedinců, z nichž jeden leží na jejím dně a druhý visí zaseknutý ve stropě.
Nechat mezi ně vyrůst vodorovnou přepážku je přesně to, co si myslím, že magie kamene dělat nemůže... Dá se to ale obejít jinou akcí, viz můj příspěvek v původním vlákně...

Re: Druidska magie po revizi

od Jezus » 9. 4. 2018, 16:34

REX VIVAT píše: 7. 4. 2018, 09:39 O koze a o voze. Myslím tvoření krápníku.
Já bych řekl, že vytvořit větší krápník by mohlo zabrat tak cca dvě hodiny, možná tři.

Nebral bych to totiž s tím příměrem k lidské práci, hlavně co se uměleckého provedení a detailů týká, tak doslova. Nejde až tak o to, jak bude dlouho sochaři trvat udělat realistický krápník, ale o to, za jak dlouho z vápence nebo podobného měkkého materiálu vytesá zhruba jehlan. ("Krápníková" podoba je už dána magií a "přirozenými" podmínkami vzniku).

Možná by to mohlo být i míň, kdyby se povolilo "krápník" odlít z něčeho podobného sádře... Ostatně i krápníky jsou ze vzdáleně podobného materiálu.

Re: Druidska magie po revizi

od MarkyParky » 7. 4. 2018, 10:56

Myslím tvoření krápníku.
Aha. Tak to opravdu o koze a voze.

Re: Druidska magie po revizi

od REX VIVAT » 7. 4. 2018, 09:39

O koze a o voze. Myslím tvoření krápníku.

Re: Druidska magie po revizi

od MarkyParky » 6. 4. 2018, 23:36

Dokonalej krapnik behem sekundy? Ja bych krapnik povazoval za mistrovske dilo, a kdyz uz ne hodiny, tak by mu to melo trvat alespon minuty...
Srazit krápník během sekundy ...

Re: Druidska magie po revizi

od trajda » 6. 4. 2018, 23:02

Dokonalej krapnik behem sekundy? Ja bych krapnik povazoval za mistrovske dilo, a kdyz uz ne hodiny, tak by mu to melo trvat alespon minuty...

Re: Druidska magie po revizi

od MarkyParky » 6. 4. 2018, 21:35

Problém s časem potřebným k normální činnosti je třeba krápník.

Představte si, jak dlouho by tam ten druid dřepěl😉.
Jednu pořádnou ránu krumpáčem?

Re: Druidska magie po revizi

od MarkyParky » 6. 4. 2018, 19:26

No a když tedy Trajda vysvětlil, jak to bylo s tou scénou, tak pojďme na ní znovu:
Nejprve jsme se vsichni u stolu shodli na tom, ze bezbranny je tak moc bezbranny, ze nikdy nenahlasi zadnou akci a zadne akci nebude odporovat, takze manipulovat s bezbrannym je zhruba tak slozite, jako manipulovat se zbrani nebo s pytlem brambor.
Naprosto OK.
Vrah nahlasil "Pribehnu k bezbrannemu, zajmu ho, polozim mu nuz na krk a tim donutim druida vzdat se."
Naprosto OK
Druid nahlasil protiakci "Nez k bezbrannemu dobehne, potopim bezbraneho do zeme, vytvorim v zemi vodorovnou bublinu, rakev chcete-li, a bezbrany v ni bude lezet, coz ho ochrani pred zajetim, coz me prida vyhodu, protoze se o nej nebudu muset starat.
Tady je problém - bez dalšího to nesplňuje podmínku protiakce "brání v provedení akce". Kdyby se hráč cukal, tak bych mu řekl následující příklad: Představ si, že bys byl dobrý kopáč a truhlář. Zvládnul bys vykopat potřebnou jámu, položit do ní bezbranného, udělat nad ním prkenný strop a zase ho zaházet dřív, než přihěne ten vrahoun?
* Pokud je odpověď ano (např. protože vrahoun běží 4 kilometry), tak je to legitimní protiakce
* Pokud je odpověď ne (např. protože vrahoun stojí 2 metry odsud), tak to není legitmní protiakce a požádal bych spoluhráče, aby vymyslel jiné kouzlo ....
* Pokud je odpověď něco mezi (např. vrahoun je řádově stovky metrů odsud), tak vytáhneme třeba Náročnost.

Čím se zároveň vysvětluje, proč jsi nejspíš vytáhl analogii s čarodějem. Protože už ti od začátku bylo jasné, že tady je do značné míry zakopaný pes a nechtěl jsi ho řešit. Ono to celé začlo skřípat už tady. A protože garbage-in, tak garbage-out, pak už se ty WTF momenty jenom nabalují.


Nicméně časová náročnost provedení takového kouzla je jediný problém, jinak je ta akce v pohodě - v přírodě by klidně voda mohla vymlít takovou podzemní dutinu, tzn. kouzlo takové proveditelné je.

Každopádně na malý moment si představme, že to byla uvěřitelná akce - třeba ten vrahoun fakt dal druidovi dost času a pojďme dál:
Druid ve stretu vyhral a zacal popisovat, jak se bezbrany pomalu poklada na zem a pak se cele jeho telo naraz potopi do hliny, jako mydlo do vody. Jedine vycerpani, ktere dava smysl, aby zcela nezremizovalo druidovo vitezstvi, bylo skocit do te rakve za nim a take se nechat potopit.
Ok.
Jelikoz bezbranny se potapel vodorovne, zatimco vrah skakal sipku, popsane zhorseni situace bylo "pulkou tela je pohrbeny v hline, volne pohybovat uvnitr rakve muze pouze rukama a hlavou".
Ok.
Ale jelikoz rakev je mala, polozit dyku na kterekoliv zivotne dulezite misto (treba na krk) by byla samozrejma akce (kdyby tam nebyla tma). S timto kolem nikdo problem nemel.
Já bych s tímhle problém měl.

Samozřejmé akce používáme tam, kde:
Příručka píše:Je jisté, že se postavě podaří naplnit svůj záměr, vůbec nepřichází v úvahu, že by konání akce postavu nějak vyčerpalo, a nikdo postavě v naplnění záměru nebrání.
Zde zjevně nejsou splněny hned dvě podmínky:
* je docela možné, že snaha kuchnout někoho, zatímco je vrah vzhůru nohama, po tmě, do půl těla zasypaný hlínou, ho vyčerpá
* a druid mu v tom zjevně chce bránit
Tím pádem ta akce rozhodně nemůže být samozřejmá.


A dále, jestli dobře pamatuju další tvoje námitky, tak:
* druid neví, kde jsou a tak nemůže reagovat - rozhodně neplatí. Druid na vlastní oči viděl, jak tam vrahoun skočil a on sám byl ten, kdo onu "bublinu" vytvořil.
* druidova magie výslovně umí dutiny a jeskyně lokalizovat - a je ok to spojit do jednoho kouzla (a pokud to není v pohodě, je ve hře náročnost)
* druid neví, co se tam děje, a tak nemůže reagovat - rozhodně neplatí. Druid není blbej a je mu jasné, proč tam vrahoun skáče. Netuší nejspíš úplně přesně, co se tam děje a tak jeho protiakce nemůže být: "Chytím kořenem toho zloděje za ruku a odzbrojím." Ale nějaká hrubá manipulace s hlínou, která je oddělí (např. stržení stropu té kaverny) je naprosto OK.

Re: Druidska magie po revizi

od REX VIVAT » 6. 4. 2018, 19:11

Problém s časem potřebným k normální činnosti je třeba krápník.

Představte si, jak dlouho by tam ten druid dřepěl😉.
Každej si holt musí vymyslet svou ,,zlatou střední" mezi realitou a epikou.

Nahoru