od MarkyParky » 13. 2. 2018, 11:23
Chci to prostě proto, že vyčerpaná postava těžko zabrání jakémukoli mému záměru a je to tak rychlejší, než přes zvyšování Ohrožení.
A já se ptám, zda když máš na výběr mezi:
I. zkusit prosadit svůj záměr rovnou
II. nejprve zmlátit protivníka tak, že nebude schopen odporovat a potom prosadit svůj záměr
tak zda si:
a) myslíš si, že II. je vždy mechanicky opravdu rychlejší než I.
b) myslíš si, že II. je univerzálně použitelné s ohledem na důsledky akcí ve fikci
a) Podle mě platí jen pokud je naplněno hrozně moc nevyřčených předpokladů (máš v průměru vyšší úroveň/charakteristiku nebo přesilu, hraješ z vysoké iniciativy, obě strany konfliktu mají nízké Ohrožení a rovnou situaci, vybavení a talenty nehrají velkou roli atd...).
b) Podle mě neplatí vůbec - existuje mnoho situací, kdy dotažení II. do konce naopak přímo vede k tomu, že záměr nebude naplněn, protože už bude neslučitelný s tím, jak si soupeři dal přes hubu. Zkrátka pokud chceš vojenského posla okrást o (pro tebe důležitý, pro něj nedůležitý) dokument a podaří se ti ho v temné uličce zatlačit do rohu a dát mu nůž na krk, aniž bys ho ve skutečnosti škrábnul, je celkem pravděpodobné, že se tě bude hrozně bát, dokument ti nechá a dá ti pokoj. Taky se možná bude bát předstoupit před velitele, kterému byl dopis určen, protože ten ho označí za zrádce, že dopis vydal bez boje. Takže možná dezertuje nebo alespoň bude oddalovat moment předání.
Zatímco pokud ho ztlučeš do kulaté krychle a pak si ho z jeho zkrvaveného těla sám zvedneš, možná v něm probudíš semínko pomstychtivosti a budeš mít na krku problém, protože dotyčný bude moct svému veliteli ukázat, že bojoval, co to šlo - a rovnou ho zburcuje.
Domýšlení důsledků akcí v DrDII je hrozně důležitá součást hry. A mnohdy je hra zajímavá právě díky tomu, že mechanicky optimální řešení nejsou totožná s fikčně optimálními a hráči se musí rozhodovat, co je pro jejich postavu vlastně důležitější - zda to, že zvítězí, nebo způsob, kterým vítězství dosáhnou.
[quote]Chci to prostě proto, že vyčerpaná postava těžko zabrání jakémukoli mému záměru a je to tak rychlejší, než přes zvyšování Ohrožení.[/quote]
A já se ptám, zda když máš na výběr mezi:
I. zkusit prosadit svůj záměr rovnou
II. nejprve zmlátit protivníka tak, že nebude schopen odporovat a potom prosadit svůj záměr
tak zda si:
a) myslíš si, že II. je vždy mechanicky opravdu rychlejší než I.
b) myslíš si, že II. je univerzálně použitelné s ohledem na důsledky akcí ve fikci
a) Podle mě platí jen pokud je naplněno hrozně moc nevyřčených předpokladů (máš v průměru vyšší úroveň/charakteristiku nebo přesilu, hraješ z vysoké iniciativy, obě strany konfliktu mají nízké Ohrožení a rovnou situaci, vybavení a talenty nehrají velkou roli atd...).
b) Podle mě neplatí vůbec - existuje mnoho situací, kdy dotažení II. do konce naopak přímo vede k tomu, že záměr nebude naplněn, protože už bude neslučitelný s tím, jak si soupeři dal přes hubu. Zkrátka pokud chceš vojenského posla okrást o (pro tebe důležitý, pro něj nedůležitý) dokument a podaří se ti ho v temné uličce zatlačit do rohu a dát mu nůž na krk, aniž bys ho ve skutečnosti škrábnul, je celkem pravděpodobné, že se tě bude hrozně bát, dokument ti nechá a dá ti pokoj. Taky se možná bude bát předstoupit před velitele, kterému byl dopis určen, protože ten ho označí za zrádce, že dopis vydal bez boje. Takže možná dezertuje nebo alespoň bude oddalovat moment předání.
Zatímco pokud ho ztlučeš do kulaté krychle a pak si ho z jeho zkrvaveného těla sám zvedneš, možná v něm probudíš semínko pomstychtivosti a budeš mít na krku problém, protože dotyčný bude moct svému veliteli ukázat, že bojoval, co to šlo - a rovnou ho zburcuje.
Domýšlení důsledků akcí v DrDII je hrozně důležitá součást hry. A mnohdy je hra zajímavá právě díky tomu, že mechanicky optimální řešení nejsou totožná s fikčně optimálními a hráči se musí rozhodovat, co je pro jejich postavu vlastně důležitější - zda to, že zvítězí, nebo způsob, kterým vítězství dosáhnou.