DRD a DRD2

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: DRD a DRD2

Re: DRD a DRD2

od Paul » 1. 2. 2018, 14:48

Myslel jsem to tak, že moc nechápali překryv fikce a mechaniky. Jinak zdroj management jim docela šel.

Re: DRD a DRD2

od jedle » 1. 2. 2018, 14:33

Paul píše:
30. 1. 2018, 14:39
Vyčerpání.
Z mé zkušenosti je důležité nováčkům zdůraznit informaci o tom, jak rychle se pak zdroje doplňují. Z toho si pak lze odvodit, jak často je využívat (jak často doplácet).

Hlavně situace, kdy dostane hráč svou postavu, ta má zdatnost (dříve hranice) 15, ale spánkem doplní jen 3-5 zdrojů 'za noc'. To pár lidí pochopilo, až když jejich postava byla vyčerpaná a doplňovalo se jim to pomalu...

Re: DRD a DRD2

od Jezus » 30. 1. 2018, 16:29

Já mám zkušenost, že vyčerpání (hlavně podoba jeho dopadu - tedy CO tím vlastně změním) je opravdu novým hráčům někdy nejasné. (Nevinil bych z toho ale text v pravidlech, spíš sebe jako instruktora :-) ).
Ta mechanika má přesah do fikce, který se trochu nešikovně vysvětluje. Podle mě jsou ale v pravidlech velice dobré příklady.
Z hraní mám zkušenost, že po druhém nebo po třetím vyčerpání je to už většinou jasné (nejlepší je to prostě "zažít").

(Za měsíc budu do systému zasvěcovat dva nové hráče DrDII plus jednoho, který přechází na na druhou edici, a to rovnou "zostra" - konverzí postav na vyšších úrovních z jiného (hodně "volného") systému. Počítám že po úvodním přesvědčování a boji (ve hře :-D) bude už jádro i základní schopnosti všem jasné. Dám vědět, jak to dopadlo :-) ).

Re: DRD a DRD2

od Erevan » 30. 1. 2018, 16:03

Já jsem teď vysvětloval DrD II novému hráči, který hrál kdysi DrDo, a úplně bez problému se chytal a kladl správné otázky. I vyčerpání, práce s ohrožením, vše OK.

Re: DRD a DRD2

od Paul » 30. 1. 2018, 14:39

Vyčerpání.

Re: DRD a DRD2

od MarkyParky » 30. 1. 2018, 14:25

A co konkrétně jsi měl na zdrojích za problém?

Re: DRD a DRD2

od Paul » 30. 1. 2018, 14:16

MarkyParky píše:
30. 1. 2018, 08:34
základ - zda cca rozsah Pirátské verze
Pirátská verze obsahuje i zdroje- a ty nepochopil úplně každý. Možná jsem to špatně vysvětloval, ale zdroje byly největší problém.

Re: DRD a DRD2

od MarkyParky » 30. 1. 2018, 08:34

A já ti znovu opakuji, že tvá reakce nedává v kontextu debaty smysl a je značně mimoběžná.

Protože není chápaní jako chápání.

Původní věta, na kterou reaguješ:
Výhody systému dle mě jsou, že základy pochopí každý a dá se po chvíli vysvětlování a základnímu vytvoření postavy hrát.
používá slovo chápat ve významu "rozumí základům herní mechaniky a je schopen je prakticky používat".

Všimni si, že v kontextu této věty dává smysl v debatě třeba pokračovat a bavit se o tom, co to vlastně je ten základ - zda cca rozsah Pirátské verze, nebo kapitola Základní pravidla nebo zda do nich patří i Složitější situace nebo zda se základem míní celá základní příručka. A také o tom, jakou míru znalostí systému a míru detailnosti vlastně potřebuje nový řadový hráč aby mohl začít hrát a jakou míru znalostí systému a detailnosti potřebuje geek, který chce ze systému vymáčknout maximum, nebo Průvodce, který vede hru pro ostatní.

Rozuměl bych, kdybys polemizoval s tím výrokem v téhle rovině (byť by asi bylo víc fér, kdybys adresoval aktuální verzi hry/podobu příručky, která se právě na srozumitelnost pravidel do značné míry zaměřila).


Jenže ty říkáš:
Pak můžu vzít hráče (přesněji spíše hráčky) textových RPG, které už vůbec nebudou chápat koncept toho, že postava musí být definována předem danými a číselně vyjádřenými schopnosti, které si navíc musí vybrat z definované množiny schopností a to ještě v balíčcích - pro ně takový koncept už vůbec není RPG, ale jen deskovka.
a tedy slovo chápat používáš ve významu "(ne)potřebuje některá obecná omezení klasických RPG aplikovat ve svých hrách".

Všimni si, že v tomto kontextu vůbec nedává smysl bavit se o tom, co je to základ hry a zda je pro hráče, pochopitelný, protože tvůj výrok odmítá obecně celou nadřazenou skupinu her kvůli subjektivním preferencím ohledně obecnému principu, jak jsou stavěny.


Jeden o koze, druhý o voze.

Re: DRD a DRD2

od Jerson » 30. 1. 2018, 00:43

Znovu zopakuju, že jsem reagoval na tohle:
Výhody systému dle mě jsou, že základy pochopí každý a dá se po chvíli vysvětlování a základnímu vytvoření postavy hrát.
Zaprvé - když vezmu hráče klasických RPG, tak DrD2 část z nich nechápe, ani základy, a vysvětlování pravidel rozhodně nezabere chvíli. Když vezmu hráče méně klasických RPG, tak tam je pochopitelnost pravidel DrD2 ještě nižší. Pak můžu vzít hráče (přesněji spíše hráčky) textových RPG, které už vůbec nebudou chápat koncept toho, že postava musí být definována předem danými a číselně vyjádřenými schopnosti, které si navíc musí vybrat z definované množiny schopností a to ještě v balíčcích - pro ně takový koncept už vůbec není RPG, ale jen deskovka.
No a pak jsou nehráči RPG ochotní nějakou hru zkusit, a ti v menší množině případů na takový koncept přistoupí, nebo - ve většině případů - nikoliv.
Tedy slovo "každý" v původní větě vztaženo k množině lidí ochotných zkusit hrát RPG v praxi znamená "jen velmi malá část".

Tím jsem chtěl říct, že mimo svět RPG F existují (deseti)tisíce hráčů, kteří mají o RPG úplně odlišné představy a část z nich je schopná přijmout a hrát nějaký hodně volný, případně hodně jednoduchý RPG systém. DrD2 se ani k jedné z těchto kategorií neblíží.

Tím jsem nechtěl říct, že by se jim blížit mělo nebo že by DrD2 mělo být schopné oslovit i takové hráče. Chtěl jsem tím jen říct "není pravda, že základy DrD2 pochopí každý".

Re: DRD a DRD2

od York » 29. 1. 2018, 18:13

MarkyParky píše:
29. 1. 2018, 18:07
- v zadání bylo s tím nehýbat
Hmm. To se pak nedá nic dělat, no.

MarkyParky píše:
29. 1. 2018, 18:07
hra o zdroje přestává fungovat, pokud hráči dokáží "okecat" své akce tak, aby si vždy házeli s vysokým bonusem - na "dobrý s mečem" by ta hra byla ještě náchylnější než jiné.
Tohle je problém, jen když ti schopnosti rostou hodně do hloubky a málo do šířky. Což je přesně vlastnost toho stávajícího systému - můžeš jet jedno "povolání" až na max a až pak si začít brát další. Logickým důsledkem je, že to tak hráč udělá a bude se pak snažit to své namaxované povolání co nejvíc používat.

Re: DRD a DRD2

od MarkyParky » 29. 1. 2018, 18:07

Ano, pochopil správně.

Protože
- v zadání bylo s tím nehýbat, kvůli zpětné kompatibilitě, jen poštelovat obsah uvnitř, což jsme se pokusili udělat
- interně jsme vedli nějaké úvahy o čistem skill-based systému, ale pro svou komplexnost a náročnost nepřekročily rámec vzrušených debat v anarchistických kruzích
- úplně obecný systém dovedností, kde by si obsah definovali sami hráči, systému úplně nesvědčí, protože hra o zdroje přestává fungovat, pokud hráči dokáží "okecat" své akce tak, aby si vždy házeli s vysokým bonusem - na "dobrý s mečem" by ta hra byla ještě náchylnější než jiné. Predefinované obsahy dovednostních balíčků tenhle problém korigují.

Re: DRD a DRD2

od York » 29. 1. 2018, 17:45

Červenou ne! Vzdávám se a ke všemu se přiznávám! ;)

Anyways, proč jste se to rozhodli v rámci revize nechat beze změny?


edit: Jestli jsem teda pochopil správně, že se systém "povolání" nezměnil.

Re: DRD a DRD2

od MarkyParky » 29. 1. 2018, 16:58

York:
MarkyParky píše:Nebo můžeš hrát DrDII, tedy definovat DrDII výběrem určitých schopností - a pak můžeš případně třeba řešit to, jak je to v DrDII udělané. A že některé jiné obdobné hry to mají udělané lépe, huře, srozumitelněji, whatever.
Což je to, o čem mluvíš ty a dávalo by smysl v této debatě, ale Jersonova věta to opravdu neříká.
MarkyParky píše: Ale to je úplně jiná otázka než řešit, že je to tak udělané.
Což říká Jersonova věta a dávalo byt smysl v jiné debatě, třeba o designu her obecně, ale fakt nedává smysl v téhle a není to totéž, co říkáš ty.

Re: DRD a DRD2

od York » 29. 1. 2018, 16:37

MarkyParky píše:
29. 1. 2018, 16:30
Co je divné a dokonale mimoběžné, je použít takovou preferenci jako argument v debatě o srozumitelnosti pravidel ...
Proč by to mělo bejt divný? Když postavu popíšeš sedmdesáti třemi abstraktními čísly, na který se pak bude házet podle tajemnejch algoritmů posvěcenejch zasvěcencem třináctýho řádu, tak to nejspíš nebude úplně jednoduchý na pochopení nehledě na to, jak dobře to popíšeš.

Různý způsoby popisu postavy jsou různě srozumitelný a různě obtížný na použití.

Re: DRD a DRD2

od MarkyParky » 29. 1. 2018, 16:30

eerieBaatez píše:Ať si vezmu class based hru nebo skill based nebo já nevím co, tak mám dycky určité schopnosti, které mě nějak definují, ne?
Pozor, Jersonovi nevadí dovednosti obecně. Vadímu "vybírání si z ...."

Když hraješ Příběhy impéria nebo Chuubo, tak sice definuješ postavu schopnostmi, ale popisuješ si je sám, nevybíráš si z předem daných.

V některých hrách je nejen obecná definice, ale dokonce se míchají i schopnosti se vztahy a předměty - třeba ve Střepech snů nebo v PrimeTime Adventures je počet kostek/karet odvozen od toho, jak zapojíš do scény i své na okolí, lokace, předměty.

A pak máš další hry, kde ani schopnosti nejsou - třeba v Polaris je postava definována hlavně skrze vztahy - každá postava má svá pochybení, osobní a formální vztahy - a v nich se pak nachází nejrůznější NPC, herní lokace nebo předměty. A hrdinové jsou definováni tím, v jakém vztahu ke které věci je. Na žádné dovednosti nebo schopnosti se v té hře vůbec nehraje.



Takže to, že Jersonově hráči, zvyklému na takhle volná RPG, nesedlo to, že v DrDII si musí vybírat z předdefinovaných balíčků není divné. To je normální.

Co je divné a dokonale mimoběžné, je použít takovou preferenci jako argument v debatě o srozumitelnosti pravidel ...

Nahoru