od Sarsaparillos » 6. 3. 2017, 14:47
Kluci, tak jsem se k tomu dostal až dnes. Dopředu avizuji, že jsem Artenův i Markyho návrh přečetl, zvážil to a výsledek je takový, že z obou mám pocit, že s větším množstvím času a testování by to mohlo být plně funkční. Jen já teď nemám ani jedno, ani druhé. Zároveň mi došlo, že mám vlastně vcelku konkrétní představu, jak by to mělo vypadat a vaše návrhy jsou až příliš velkou alternativou. Konkrétněji potom níže.
Arten_CZ:
Chci unifikované řešení pro všechny ZS. Tvé návrhy na přidávání manévrů k dovednostem by byly obecně použitelné, ale pořád mi zůstanou ty bezmanévrové ZS. A nechci to řešit odděleně.
Arten_CZ píše:Já bych to viděl třeba tak, že zvýšení stupně dovednosti o jedničku by stálo tolik expů, na jaký stupeň dovednost zvyšuješ. Naučení manévru k dovednosti by stálo tolik expů, kolik už máš u dovednosti naučených manévrů +1.
Chci dát ještě větší cenový rozsah, viz WoD: Fixní cena v bodech (dovednost např. 3 body) * nová úroveň.
Arten_CZ píše:Takže pokud by ses na 3. stupni rozhodl dát dovednosti Obranu, zaplatil bys 1, další na 3. by ses mohl naučit zběhlost za 2. A na 5. by ses naučil rozsáhle za 3 a nadání za 4. Totéž s magií.
Ne všechny dovednosti mají ZS se všemi manévry. A nechce se mi ke každé dovednosti uvádět, které manévry se k ní dají vzít, a které ne.
Arten_CZ píše:Jen princip dělení dovedností do skupin by zůstal a návaznost by musela mít logiku.
Jediné dělení dovedností, které mám v plánu dělat, je jejich zařazení pod tělo, duši a vliv. Důvodem je pouze přehlednost a rovnoměrné zastoupení. Žádné jiné skupiny, žádná omezení na horizontální úrovni, pouze na vertikální (podmíněnost).
Celkově mi z tvých návrhů vyplývá, že bych musel pro každou ZS a Dovednost určit
a) podmínky, na kterém stupni ji lze získat
b) podmínky, co už musím mít, abych si ji mohl koupit
Nevím, jestli mi to omezení růstu dané pyramidou stojí za to, abych se drbal s bodem a). Vím, že jsem v prvním příspěvku psal o tom, že chci vytvořit brzdu v rychlosti dosažení bonusu +5 u dovedností. Tohle ale není stěžejní kritérium, chci zejména větší volnost v tvorbě postav a možnost maximálně reflektovat to, co ve fikci dělá. A u toho vázání dovedností na nějaký stupeň mi přijde související složitost vyšší, než z toho vyplývající benefit.
MarkyParky:
Tvůj návrh nezvládnu připravit a vybalancovat tak, aby to bylo dobře použitelné. Navíc si myslím (musel bych se na to ale zeptat), že hráči s rozpracovanými postavami nebudou z tak velké změny nadšení. Přece jen je jednodušší rozsypat stávající povolání na dovednosti (ZS, které mají, jim mohou zůstat), než si vytvářet celou postavu v podstatě znovu a doufat, že bude stejně hratelná.
A ještě jeden důvod, proč se mi do toho nechce: Revize. V současné době nevím, jak jsou na tom úpravy náplní povolání - co prošlo a jak, a kdy to bude zveřejněné. Zároveň nevím, kdy, v jaké míře a s jakým výsledkem se zveřejní revize ZS. Pokud bych udělal až tak reformní systém postavení pouze na nákupu ZS, musím mít jistotu, že vycházím z revidovaných ZS, na které se dalších pár let nebude sahat.
Tu mou verzi třicítky jsem sem zatím nedával z toho důvodu, že jsem ji sestavoval pro účely jednoho nestandardního oneshotu. Je to seznam, u kterého nepředpokládám, že by zůstal v této podobě pro další hry. Jeho cílem je pouze vyzkoušet, jak se bude hra hrát bez povolání. Se skupinou, se kterou hraji pravidelně, musím nejprve prodiskutovat, zda jsou ochotní tu změnu sytému vyzkoušet a pokud to schválí, udělám nový přehled. Každopádně ten pro první testování je
zde.
Kluci, tak jsem se k tomu dostal až dnes. Dopředu avizuji, že jsem Artenův i Markyho návrh přečetl, zvážil to a výsledek je takový, že z obou mám pocit, že s větším množstvím času a testování by to mohlo být plně funkční. Jen já teď nemám ani jedno, ani druhé. Zároveň mi došlo, že mám vlastně vcelku konkrétní představu, jak by to mělo vypadat a vaše návrhy jsou až příliš velkou alternativou. Konkrétněji potom níže.
[b]Arten_CZ:[/b]
Chci unifikované řešení pro všechny ZS. Tvé návrhy na přidávání manévrů k dovednostem by byly obecně použitelné, ale pořád mi zůstanou ty bezmanévrové ZS. A nechci to řešit odděleně.
[quote="Arten_CZ"]Já bych to viděl třeba tak, že zvýšení stupně dovednosti o jedničku by stálo tolik expů, na jaký stupeň dovednost zvyšuješ. Naučení manévru k dovednosti by stálo tolik expů, kolik už máš u dovednosti naučených manévrů +1.[/quote]
Chci dát ještě větší cenový rozsah, viz WoD: Fixní cena v bodech (dovednost např. 3 body) * nová úroveň.
[quote="Arten_CZ"]Takže pokud by ses na 3. stupni rozhodl dát dovednosti Obranu, zaplatil bys 1, další na 3. by ses mohl naučit zběhlost za 2. A na 5. by ses naučil rozsáhle za 3 a nadání za 4. Totéž s magií.[/quote]
Ne všechny dovednosti mají ZS se všemi manévry. A nechce se mi ke každé dovednosti uvádět, které manévry se k ní dají vzít, a které ne.
[quote="Arten_CZ"]Jen princip dělení dovedností do skupin by zůstal a návaznost by musela mít logiku.[/quote]
Jediné dělení dovedností, které mám v plánu dělat, je jejich zařazení pod tělo, duši a vliv. Důvodem je pouze přehlednost a rovnoměrné zastoupení. Žádné jiné skupiny, žádná omezení na horizontální úrovni, pouze na vertikální (podmíněnost).
Celkově mi z tvých návrhů vyplývá, že bych musel pro každou ZS a Dovednost určit
a) podmínky, na kterém stupni ji lze získat
b) podmínky, co už musím mít, abych si ji mohl koupit
Nevím, jestli mi to omezení růstu dané pyramidou stojí za to, abych se drbal s bodem a). Vím, že jsem v prvním příspěvku psal o tom, že chci vytvořit brzdu v rychlosti dosažení bonusu +5 u dovedností. Tohle ale není stěžejní kritérium, chci zejména větší volnost v tvorbě postav a možnost maximálně reflektovat to, co ve fikci dělá. A u toho vázání dovedností na nějaký stupeň mi přijde související složitost vyšší, než z toho vyplývající benefit.
[b]MarkyParky:[/b]
Tvůj návrh nezvládnu připravit a vybalancovat tak, aby to bylo dobře použitelné. Navíc si myslím (musel bych se na to ale zeptat), že hráči s rozpracovanými postavami nebudou z tak velké změny nadšení. Přece jen je jednodušší rozsypat stávající povolání na dovednosti (ZS, které mají, jim mohou zůstat), než si vytvářet celou postavu v podstatě znovu a doufat, že bude stejně hratelná.
A ještě jeden důvod, proč se mi do toho nechce: Revize. V současné době nevím, jak jsou na tom úpravy náplní povolání - co prošlo a jak, a kdy to bude zveřejněné. Zároveň nevím, kdy, v jaké míře a s jakým výsledkem se zveřejní revize ZS. Pokud bych udělal až tak reformní systém postavení pouze na nákupu ZS, musím mít jistotu, že vycházím z revidovaných ZS, na které se dalších pár let nebude sahat.
Tu mou verzi třicítky jsem sem zatím nedával z toho důvodu, že jsem ji sestavoval pro účely jednoho nestandardního oneshotu. Je to seznam, u kterého nepředpokládám, že by zůstal v této podobě pro další hry. Jeho cílem je pouze vyzkoušet, jak se bude hra hrát bez povolání. Se skupinou, se kterou hraji pravidelně, musím nejprve prodiskutovat, zda jsou ochotní tu změnu sytému vyzkoušet a pokud to schválí, udělám nový přehled. Každopádně ten pro první testování je [url=https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ONERlQNuaM32tTCDwlQ4r3VtKjuOAllH_j59HNevpsI/edit?usp=sharing]zde[/url].