Dobrodružství pro DrD II – odkazy, doporučení, náměty...

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dobrodružství pro DrD II – odkazy, doporučení, náměty...

Re: Dobrodružství pro DrD II – odkazy, doporučení, náměty...

od Vitus » 20. 8. 2020, 11:44

Nikde jsem tu na fóru nepostřehl, že by se někdo pokusil sepsat, co všechno by z jednotlivých Drakkarů šlo použít pro DrD II - je toho docela hodně. Dával jsem si to dohromady pro sebe, něco jsem mohl zapomenout či vynechat), tak to házím i sem:

Určeno přímo pro DrD II.:

Drakkar 27 (srpen 2011) - doplněk: Kouzelné předměty pro DrD II. část I.
Drakkar 28 (říjen 2011) - doplněk: Kouzelné předměty pro DrD II. část II.
Drakkar 28 (říjen 2011) - doplněk: Manuskript z hradišťa na Berstukovej skale (znamení pro povolání Vědmák)
Drakkar 28 (říjen 2011) - dobrodružství: Bludičky
Drakkar 29 (listopad 2011) - doplněk: Kouzelné předměty pro DrD II. část III.
Drakkar 29 (listopad 2011) - doplněk: Pohraničná tvrz Červený havran
Drakkar 29 (listopad 2011) - dobrodružství: Trollové
Drakkar 30 (únor 2012) - doplněk: Al-Jenov almanach artefaktov (část I.)
Drakkar 30 (únor 2012) - doplněk: Turnaje
Drakkar 30 (únor 2012) - dobrodružství: Železo pre čiernu ruku
Drakkar 31 (duben 2012) - doplněk: Al-Jenov almanach artefaktov (část II.)
Drakkar 31 (duben 2012) - doplněk: Tváre severu (hráčské podstavy, jež je možné použít jako podlad pro cizí postavy)
Drakkar 32 (červen 2012) - doplněk: Ostrovy v hmle
Drakkar 33 (srpen 2012) - doplněk: Vetrnaetr u Železného orla
Drakkar 34 (listopad 2012) - doplněk: Al-Jenov almanach artefaktov (část III.)
Drakkar 35 (prosinec 2012) - dobrodružství: Dva týdny do vinobraní
Drakkar 37 (duben 2013) - doplněk: Almanach Potulného druida: Luxuria
Drakkar 39 (srpen 2013) - doplněk: Dobývacie stroje pre DrDII
Drakkar 43 (duben 2014) - doplněk: Mercijská kráľovská služba
Drakkar 54 (únor 2016) - dobrodružství: Zlaté obrůvky
Drakkar 61 (duben 2017) - dobrodružství: Návrat do Bystré

Lze adaptovat do DrD II.:

Drakkar 01 (duben 2007) - dobrodružství: Láska lesa (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 04 (říjen 2007) - dobrodružství: Tajemství (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 13 (duben 2009) - dobrodružství: Troglodyte Terror (dobrodužství pro DnD4e)
Drakkar 22 (říjen 2010) - dobrodružství: Noční můra Klokočkova (dobrodužství pro DnD4e)
Drakkar 27 (srpen 2011) - dobrodružství: Narrenturm na Orlím štítě (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 29 (listopad 2011) - dobrodružství: Služba mrtvým (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 31 (duben 2012) - doplněk: Krčmy a hostince, část první - venkov (příklady hostinců se zápletkami)
Drakkar 31 (duben 2012) - dobrodružství: Masky (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 32 (červen 2012) - doplněk: Krčmy a hostince, část první - město (příklady hostinců se zápletkami)
Drakkar 34 (listopad 2012) - dobrodružství: Tajemství vinice (dobrodužství pro DrD+)
Drakkar 45 (srpen 2014) - doplněk: Trosské panství a jeho dungeony (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 53 (prosinec 2015) - doplněk: Kolektivní článek: Hexy (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 56-57 (srpen 2016) - dobrodružství: Kalmerský maják (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 56-57 (srpen 2016) - dobrodružství: Skřeti, netopýři a voda (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 56-57 (srpen 2016) - dobrodružství: Kostnice (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 56-57 (srpen 2016) - dobrodružství: Tajuplný ostrov (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 56-57 (srpen 2016) - dobrodružství: Eremceg (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 56-57 (srpen 2016) - dobrodružství: Doručenie zásilky (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 56-57 (srpen 2016) - dobrodružství: Poklad na Caer Arthdyyn (dobrodužství bez konkrétního systému)
Drakkar 58 (říjen 2016) - doplněk: Kolektivní článek: Opuštěné ostrovy (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 60 (únor 2017) - doplněk: Projekt: Město Ravnburgh (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 62 (červen 2017) - doplněk: Banshee (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 62 (červen 2017) - doplněk: 36 naprosto originálních a perfektně vybalancovaných magických předmětů (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 63 (srpen 2017) - doplněk: Kolektivní článek: Okolím města Ravnburghu - hexy (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 65 (prosinec 2017) - doplněk: Kolektivní článek: Domy Ravnburghu (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 66 (duben 2018) - dobrodružství: Pohřebiště Trsteno (dobrodužství pro DrD)
Drakkar 66 (duben 2018) - doplněk: Monumenty Agol Zaru (Tauril) (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 67 (květen 2018) - doplněk: Taurilští obchodníci (Tauril) (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 68 (říjen 2018) - doplněk: Marky hrdinů i padouchů (doplněk pro DrD a DrD+)
Drakkar 68 (říjen 2018) - doplněk: Minidungeon: Velká mohyla (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 68 (říjen 2018) - doplněk: Minidungeon: Drahokamová jeskyně (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 68 (říjen 2018) - doplněk: Minidungeon: Stezka odvahy (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 68 (říjen 2018) - doplněk: Minidungeon: Chateau de Bobule (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 68 (říjen 2018) - doplněk: Minidungeon: Podkrovní zahrada (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 68 (říjen 2018) - doplněk: Minidungeon: Tajný oltář starého boha (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 74 (prosinec 2019) - doplněk: Náhodná tabulka psanců (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 75 (?? 2020) - doplněk: Kolektivní článek: Architektonické prvky (doplněk bez konkrétního systému)
Drakkar 76 (?? 2020) - doplněk: Kolektivní článek: Dračí ostrovy (doplněk bez konkrétního systému)

Re: Dobrodružstvá pre DrD2

od kubicak » 28. 5. 2018, 16:54

Super! Už mám doma Neviditelnou knihu, tak sa teším na Familiárovu věž

Re: Dobrodružstvá pre DrD2

od Paul » 27. 5. 2018, 13:46

Všechno je v podstatě v Drakkaru. Tam nějaká jsou i s aplikacemi pro DrD II, můžeš je použít bez toho, abys na nich muse nějak dál pracovat. Pro Neviditelnou knihu je Familiárova věž, takový malý dungeoncrawl, také s DrD II aplikacemi. Hrál jsem a je to sranda. Je to snadno dodatelné do jakéhokoli světa.

Teoreticky bys mohl zkusit i dobrodružství pro jiné hry, třeba Dračí Hlídka má v plánu vydat celkem 64 dobordružství českých autorů bez nějakých systémových dodatků. Vzhledem k tomu, že DrD II není tak těžké na přípravu hry, mohlo by se ti hodit i toto.

A pak je tu Asterion, kde pár dobrodružsví je, hlavně pro modul Sedmý živel, kam odkaz vede.

Dobrodružstvá pre DrD2

od kubicak » 26. 5. 2018, 22:28

Už dlhšiu dobu hľadám na internete dobrodružstvá pre DrD2. Niečo som našiel, no mám pocit, že ich je na Dračák 2 veľmi málo. Nepoznáte nejakú stránku, kde by ich bolo viac? Ďkujem

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od Dalt » 17. 2. 2017, 18:01

Ahoj, tož jsem sepsal 1. část příběhu co se stal na minulým sezení, 2. část bude doufám následovat v nějaký dohledný době.

http://zapomenute-pribehy.webnode.cz/a2-sezeni/

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od OnGe » 25. 1. 2017, 20:08

Tak memy hlavně dělají trollové, těm na fair a nefair use moc nesejde :)

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od Fafrin » 25. 1. 2017, 19:45

Doplním, že se musí jednat o dílo autora mrtvého přes 70 let.
Doporučuju jako zdroj Wikimedia commons, tam najdeš třeba i aktuální věci, které lze dobře šířit s kreditem - odkazem zpět na commons, klidně jen na klik na obrázek.

Internet a memy tohle prostě neřeší, spoléhají na americké Fair use ,které dává právo užití za účelem parodie či kritiky. Neím, jestli je to už zaneseno u nás, ale nějakej návrh jsem vyděl.

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od OnGe » 25. 1. 2017, 17:32

Pokud se jedná o dílo bezpečně mrtvého autora (třeba obrazy starých mistrů, Shakespearovy hry atd.), můžeš je šířit a přepracovávat, ale nesmíš si přivlastnit jejich autorství. Tj. s obrázkem Mony Lisy můžeš naložit dle uvážení, akorát nesmíš tvrdit, že jsi to namaloval ty, nebo třeba z Romea a Julie odmazat Shakespearovo jméno. Takže uvést na konci článku by mělo bohatě stačit.

Problém může nastat s tím, že někdo má práva na obrázek toho díla. Protože někdo ho nafotil a ty fotky jsou jeho dílo (ne ten obraz, ale fotka obrazu). Jestli je dal volně k dispozici, není problém, ale bylo by lepší s tím nespoléhat na Google (to je jen orientační).

Jinak platí, že kde není žalobce, tam není soudce. Žalobce se ale může objevit, aniž by bylo co žalovat :) Třeba jsem se jednou setkal s tím, že se jistý rakouský právník dožadoval náhrady za špatně citovanou fotku z wikipedie. Mimosoudně a že když ne, tak to požene k soudu. U fotky byl uvedený autor i zdroj, ale vadilo mu, že tam není uvedena licence s odkazem na celé znění (tj. Creative Commons a s odkazem text licence). Nakonec ty prachy dostal, ale já si dodnes myslím, že ve skutečnosti nezastupoval autora, ale pořídil si crawler, který hledá po internetu obrázky z wikipedie a ždíme prachy z vyděšených provozovatelů. Ovšem, je to pouze pověst.

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od Dalt » 25. 1. 2017, 17:11

ahoj, diky za slova chvaly :) -toz jsem editoval denik a dalsi zapis bude po 2. unorovem vikendu, kdy budeme mit dalsi sezeni...

ps.: Najde se nekdo, kdo by mi poradil? :

aloha lidi, hele vyznáte se někdo prosím v autorským právu? Vytvářím nekomerční stránky pro okruh několika málo lidí a potřeboval bych tam použít nějaký obrázky - používám vyhledávač googe s nastavením "Povoleno opětovné použití s úpravami". Převážně mi jde o malby starých malířských mistrů (Brueghel, Goya, Rembrandt... a dále pak středověký ilustrace z různých zdrojů) - tzn. mám za to, že jde o volná díla. Otázka zní: Je třeba při použití těhlech obrázků jako ilustrací citovat původní malbu se zdrojem odkud to mám? Mě přijde, že v případě volného díla ne (alespoň v zákoně jsem o tom nic nenašel)... Zatím jsem to vyřešil uvedením tvůrce a jména obrazu na konci článků (nebo je třeba citovat podle nějakýho mustru?) Dík

pps.: jak tohle řešej např, fb skupiny vytvářející různé art memy? - tam chrlej malbu za malbou a pochybuju, že by to někde kupovaly...

pps.: zběžně jsem projížděl autorský zákon a dle tohoto mi příjde, že citovat se volny dilo nemusi?

:think: :think: :?:

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od lapivorax » 21. 1. 2017, 15:02

Ano, taky se mi líbil ten zápis. Nicméně se chci se zeptat, jak to vidíš s pokračováním? Návrat do Bílého hradu se zdařil. Ale jak dál?

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od Lorwyn » 9. 1. 2017, 08:59

Zápis je moc pěknej, těším se na pokračování :)

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od Dalt » 9. 1. 2017, 02:11

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od lapivorax » 7. 9. 2015, 19:45

Zdar,

hele a když to má být dobrodružství na začátek, proč nezkusit to, co je na konci knihy pravidel DrD 2?

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od Fafrin » 7. 9. 2015, 02:34

Poznámky: Kejklíře a Mastičkáře lze bezpečně oddělit tak, že u kejklíře je důležité ovlivňvání pocitů cíle - vyvolávání pocitů(soucitu, lítosti, vzteku, nadějě), kdežto mastičkář pracuje více s informacemi (plány, čísla, možnosti) - kecat můžou oba dva stejně. Ale zatímco kejklíř bude blížící se armádu vykreslovat jako strašlivou tím, že bude popisovat hrůzné obrazy, odhodlání jejich mužů a oddanost jejich vůdci, mastičkář bude spíše přehánět ve výzbroji, číslech nepřátel, jejich taktické výhodě apod.
Rozhodně by nemělo platit, že kejklíř musí vždy lhát a mastičkář vždy mluvit pravdu. Nutit jedno povolání do automatického lháře není dobré.

Bílý hrad je nalinkovaný právě proto, že je pro začínající družinu a má ji postupně seznámit s jednotlivými mechanikami od těch jednodušších k těm složitějším. (Jednoduché zkoušky a střety na slavnosti, případně nesmrtící tělesný konflikt, pak sociální konflikt(Harald), Odpočinek, následuje překonávání Nástrahy s Náročností a složitější souboj, pak složitý sociální konflikt se smlouváním. Pak střet s něčím, co nejde porazit(tam se má PH učit věci jako nevyčerpat nezbytně všechnu Sudbu apod.). Pak magické okamžiky, plížení a Překvapení, pronásledování, další sociální konflikt, který navazuje natělesný či může dosti měnit charakter(Lapkové), Překvapení a boj(Nakrad), případně výslech. Následuje výroba nástrah, pastí a jedů a finální velký souboj. A nakonec nějaké "morální dilema s následkem".)

Základy tu zatím nechám na ostatních.

Re: Dobrodruzstvi na zacatek

od Arten_CZ » 6. 9. 2015, 21:16

ZlySerif píše:Jedna vec je jaky je rozdil mezi kejklirovou a mastickarovou schopnosti ovlyvnovat v rozhovoru lidi - pride mi ze v nekterych situacich za kejklire se mi vice vyplati lhat abych mel vetsi sanci uspet i kdyz mam informaci ktrerou muzu pouzit ktera je pravdiva.
Musíš rozlišit mezi dvěma věcmi. Zda má váhu informace sama o sobě, nebo zda má váhu způsob, jakým onu informaci sdělíš.

Pokud má váhu čistě ona informace, na tobě nezáleží. Potom se do hry nedostane žádné z povolání, pouze se přímo (automaticky) promítne informace a ovlivní hru.

Pokud jde o způsob předání informace, nastupují na řadu kejklíř a mastičkář. Zde si představ, jak se od sebe ona povolání liší. Mastičkář spoléhá na čistotu a upřímnost. Apeluje na zdravý rozum, cit nebo právo. V podstatě cílí na přirozenost cíle. Snaží se střízlivě podat informaci. Kejklíř naopak přehání, přikrášluje, balamutí, zapojuje do hry všechno své herecké umění a snaží se svým představením dosáhnout výsledku, o který mu jde. Rozdíl není jen v tom, jak informaci mastičkář nebo kejklíř podávají, ale i v tom, jak na ně okolí bude reagovat, pokud neuspějí. Nezáleží nijak na tom, zda mluví pravdu nebo lžou, to mohou provádět oba dva.

Představ si situaci, kdy je tvůj přítel neprávem obviněn z vraždy a ty jsi jediný svědek, který viděl skutečného vraha.
1) Situaci jsi skutečně viděl a u soudního dvora je mág, který ti prohlédne mysl, aby přednesl tvoji vzpomínku jako důkaz. V tuto chvíli nevstupuje do hry žádné z tvých povolání. Informace je předána, soud k ní přihlédne a nějak posune hru. "Přednes" informace nebude nijak hodnocen.
2) Použiješ mastičkáře - a budeš se snažit vysvětlit, že postava nemohla být vrah, protože byla tam a tam a podle zákona není jediný přímý důkaz. Popíšeš nějaké detaily, které tvé tvrzení podpoří a budeš apelovat na porotu, že bez přímého důkazu nemůže odsoudit tvého přítele. Pokud neuspěješ, bude se na tebe porota dívat tak, že jsi nedodal dostatečně věrohodné důkazy nebo že jsi je neuměl vhodně použít. Pokud se vyčerpáš, můžeš získat další prostor pro získání svědků nebo dopřesnění dokazování neviny.
3) Použiješ kejklíře - a budeš teatrálně popisovat, jak se temná postava plížila ve stínech, jak se jí leskli oči, jak ses snažil jí zabránit v útoku, ale nepodařilo se a tak tak jsi sám utekl. Co nejbarvitěji popíšeš místo i situaci, popíšeš útočníka a naopak vykreslíš svého přítele jako největšího lidumila, který by polovině poroty pomohl s nákupem. Pokud neuspěješ, budou si o tobě myslet, že jsi mluvka, co vše přikrášluje. Pokud se vyčerpáš, někoho z poroty zvikláš a soud ti umožní najít onoho viníka, kterého jsi tak bravurně popsal.
ZlySerif píše:Druha vec je ta ze moc nerozumim manevru lstive, konkretne u vrhaci dyky, ktera postava si rekne "Jo, leti na mne kudla ale to je v poho" a navic jak muze byt lstiva bez predesle pripravy napr. opatreni omamnym jedem. Podotazkou k zvysovani ohrozeni je ze vsude sem se docet jenom ze zvysi ohrozeni o jeden bod navic. Jenomze nechapu odkud se vzal ten bod puvodni. Zvysuje kazdy uspesny utok ohrozeni o jedna? Jestli tomu nekdo rozumi poprosil bych o detailne vysvetleni.
Musíš si uvědomit, že manévry jsou především mechanická pomůcka, ze kterých má následně vycházet fikce, nikoli opačně. Občas (popravdě docela často) ti nezbyde nic jiného, než nějaký ten popis ex post upravit nebo úplně změnit nebo ho v některých případech (a to je zrovna případ manévrů, hlavně těch zdarma za zbraň) ho úplně vynechat.
ZlySerif píše:Treti, posledni a nejzapeklitejsi vec je jak bych mnel formatovat dobrodruzstvi jako PJ, na mysli mam sve poznamky, do jake urovne detailu bych mnel zajit, A ktera monstra sou vhodna pro zacinajici druzinu?
Tohle je hodně subjektivní. Existuje velká spousta stylů přípravy a vedení hry. Mě osobně se Návrat do Bílého hradu nelíbil. První, co mě praštilo do očí, byla "nalinkovanost" příběhu. Musíte jít tudy, pak se stane tohle, pak tohle a nakonec tohle... Druhé, co se mi nelíbilo, byla přílišná "střízlivost". Když už chci hrát fantasy, tak ať se jedná o fantasy. Vím, že šlo o postavy na začátku hry, ale stejně, vlci, banditi, skřet a zlobr? Chyběl mi tam zajímavý nápad, nějaký zvrat, nějaké pohaněč příběhu. Celé téma i jeho provedení mi přišlo nudné a přízemní.

Já osobně mám rád hru, která se točí skutečně kolem postav. Jako zdroj pro tvorbu a vedení zajímavé hry je pro mě jednoznačně tato série článků (zatím nedokončená). Dále je perfektní popis přípravy a vedení hry ve Fate Core. Dále se dá najít spousta článků jak zde, tak i na D20. Další mnou preferovaný zdroj je hra Dungeon World.

Nerad bych něco vynechal, na obou serverech je kupa originálních i přeložených článků k vedení a přípravě hry. Mě osobně se nejvíce osvědčilo uvědomit si, že příprava a vedení hry není práce pro GameMastera, ale společná zábava všech hráčů u stolu. Že netvoříš děj, ale zápletku a děj z ní vzniká až při hře. A že nejdůležitější je nechat hru dopadnout na hráče, nikoli na postavy.

Nahoru