od Fafrin » 25. 6. 2016, 16:26
Nejdřív projedu ty naznačené výpočty, jestli je to dobře;
Rozumím tomu správně, že když bude postava např. lupič/šaman chtít vyrobit těžko odhalitelný rychle působící kontaktní jed cílící na duši, mající u zasaženého za následek trvalé šílenství, bude jej to stát pouze nějakých 8 grošů (3 základ + kontaktní jed + omamná látka + možnost vyřazení + těžko odhalitelný + rychlý účinek), a to s tím, že jej bude mít dostatek na potření např. 12 šipek? Resp. 11 grošů, pokud by byl jed nejen kontaktní, ale rovnou dotykový?
To máme - základ(3) + kontaktní(1)+omamná(1)+vyřazení(1)+rychlý(1)+těžko odhalitelný(1) = 8.
Jo, je toho cca na tucet šipek při jednom použití, tedy napři např. jedné rozsáhlé akci, nebo několik výstřelů v rámci jednoho konflitku či scény. Vyrábím svým minimem z Lupiče, Šamana a Mastičkáře.
A vyčerpáním se po zásahu každý může svému šílenství zabránit.
Za další tři (tedy 11) bude jed dotykoví, i když nevím, co by takový dělal na šipkách, ale mohl bych je třeba podstrčit do toulce hrstce lučištníků, aby se zbláznili ve chvíli útoku.
Na okraj ještě podotknu, že ceny v surovinách některých těchto ZS se můžou změnit (asi to nebude časstá věc, ale může se to stát.)
Díky za zpětnou vazbu.
A jak tedy funguje mastičkářova ZS umění improvizace, když již neexistuje síla nástrahy?
Mám naplánováno, jak má fungovat, ale asi to tu nebudu vytahovat, potřeboval bych si to ještě sladit s týmem ohledně Moci Amuletu.
Aktuálně je to možno řešit tak, že Mastičkář s uměním improvizace dokáže vyrobit nouzový jed, který nejden že může změnit Ohrožení, ale třeba i vytvořit Jizvu. (Platí však, že do něj nemůže investovat žádné suroviny pro jeho posílení ať už přes výrobní ZS nebo jinak). To samé pro nouzovou loveckou nástrahu s pomocí "Něco z ničeho".
kdy jestliže lupič dokáže za cenu 0,5 groše vytvořit okamžitě působící smrtící dávku kontaktního jedu,
To nedokáže. Resp. dokáže za 6 surovin vytvořit jed smrtíci, kontaktní a rychlý, který při nejefektivnějším možném použití zabije až tucet osob. Pokud nikdo nehodí výzvu a nikdo se nevyčerpá.
Dovolil bych si podotknout, že bojovník dokáže zasadit smrtící ránu hrstce cílů za 1 menévr, nebo i zdarma, pokud si pořídí jednu ZS a cíle musí přehodit jeho hod místo výzvy. (Síla jedů je v tom, že pokud cíl nepřehodí, ale vyčerpá se, obdrží alespoň postih.)
či alchymista za 8 grošů vytvoří bombu, která dokáže rozsáhle poškodit kámen (tedy rozmetat na kusy vše v oblasti o velikosti statku, to vše za cenu cca týdenního pobytu v hostinci s jídlem), nezůstane nejspíše ve světe kámen na kameni,
Třaskavina 4+1rozsáhle(statek)+3 ničení kamene. Jo, zatím jo. Nesouhlasím úplně s tou interpretací, že za tuhle cenu to rozmetá na kusy vše, přece jenom, fikce má přednost, takže pokud alchymista nerozmístí nálože specificky po celém statku, aby ho zboural (a v tom případě jen těžko bude mít samotný výbuch přímý vliv na okolostojící a uvnitřsedící - možná nějaké padající stěny a kameny následně, ale nikoliv přímo.) Pokud by to měla být nálož, kterou položím doprostřed statku a ona ho celý rozhází po okolí, asi bych zvážil nějakou náročnost navíc.
Je opět na místě se zeptat, kolik by to stálo Čaroděje(1-rozsáhle+1-dračí dech/síla vychřice+ taky nějaká ta náročnost?) nebo Druida(1 rozsáhle, 1 paměť kamene)
OhŇostroj vs. ničení hradem, opět, děkuji za vazbu, ještě se nad cenami příplatků zamyslíme.
Co se Hrr na ně! týče, chápej to stejně jako funguje třeba kružný sek, plamenné peklo nebo tíha země.
Nouzové pasti a nástrahy obecně Vyřazení nikdy způsobovat nebudou, pokud pro to nejsou zvláště příznivé podmínky (stejně jako třeba základní magie ohně nemůže vyřazovat).
Nejdřív projedu ty naznačené výpočty, jestli je to dobře;
[quote]Rozumím tomu správně, že když bude postava např. lupič/šaman chtít vyrobit těžko odhalitelný rychle působící kontaktní jed cílící na duši, mající u zasaženého za následek trvalé šílenství, bude jej to stát pouze nějakých 8 grošů (3 základ + kontaktní jed + omamná látka + možnost vyřazení + těžko odhalitelný + rychlý účinek), a to s tím, že jej bude mít dostatek na potření např. 12 šipek? Resp. 11 grošů, pokud by byl jed nejen kontaktní, ale rovnou dotykový?[/quote]
To máme - základ(3) + kontaktní(1)+omamná(1)+vyřazení(1)+rychlý(1)+těžko odhalitelný(1) = 8.
Jo, je toho cca na tucet šipek při jednom použití, tedy napři např. jedné rozsáhlé akci, nebo několik výstřelů v rámci jednoho konflitku či scény. Vyrábím svým minimem z Lupiče, Šamana a Mastičkáře.
A vyčerpáním se po zásahu každý může svému šílenství zabránit.
Za další tři (tedy 11) bude jed dotykoví, i když nevím, co by takový dělal na šipkách, ale mohl bych je třeba podstrčit do toulce hrstce lučištníků, aby se zbláznili ve chvíli útoku.
Na okraj ještě podotknu, že ceny v surovinách některých těchto ZS se můžou změnit (asi to nebude časstá věc, ale může se to stát.)
Díky za zpětnou vazbu.
[quote]A jak tedy funguje mastičkářova ZS umění improvizace, když již neexistuje síla nástrahy?
[/quote]Mám naplánováno, jak má fungovat, ale asi to tu nebudu vytahovat, potřeboval bych si to ještě sladit s týmem ohledně Moci Amuletu.
Aktuálně je to možno řešit tak, že Mastičkář s uměním improvizace dokáže vyrobit nouzový jed, který nejden že může změnit Ohrožení, ale třeba i vytvořit Jizvu. (Platí však, že do něj nemůže investovat žádné suroviny pro jeho posílení ať už přes výrobní ZS nebo jinak). To samé pro nouzovou loveckou nástrahu s pomocí "Něco z ničeho".
[quote]kdy jestliže lupič dokáže za cenu 0,5 groše vytvořit okamžitě působící smrtící dávku kontaktního jedu,[/quote] To nedokáže. Resp. dokáže za 6 surovin vytvořit jed smrtíci, kontaktní a rychlý, který při nejefektivnějším možném použití zabije až tucet osob. Pokud nikdo nehodí výzvu a nikdo se nevyčerpá.
Dovolil bych si podotknout, že bojovník dokáže zasadit smrtící ránu hrstce cílů za 1 menévr, nebo i zdarma, pokud si pořídí jednu ZS a cíle musí přehodit jeho hod místo výzvy. (Síla jedů je v tom, že pokud cíl nepřehodí, ale vyčerpá se, obdrží alespoň postih.)
[quote]či alchymista za 8 grošů vytvoří bombu, která dokáže rozsáhle poškodit kámen (tedy rozmetat na kusy vše v oblasti o velikosti statku, to vše za cenu cca týdenního pobytu v hostinci s jídlem), nezůstane nejspíše ve světe kámen na kameni,[/quote]
Třaskavina 4+1rozsáhle(statek)+3 ničení kamene. Jo, zatím jo. Nesouhlasím úplně s tou interpretací, že za tuhle cenu to rozmetá na kusy vše, přece jenom, fikce má přednost, takže pokud alchymista nerozmístí nálože specificky po celém statku, aby ho zboural (a v tom případě jen těžko bude mít samotný výbuch přímý vliv na okolostojící a uvnitřsedící - možná nějaké padající stěny a kameny následně, ale nikoliv přímo.) Pokud by to měla být nálož, kterou položím doprostřed statku a ona ho celý rozhází po okolí, asi bych zvážil nějakou náročnost navíc.
Je opět na místě se zeptat, kolik by to stálo Čaroděje(1-rozsáhle+1-dračí dech/síla vychřice+ taky nějaká ta náročnost?) nebo Druida(1 rozsáhle, 1 paměť kamene)
OhŇostroj vs. ničení hradem, opět, děkuji za vazbu, ještě se nad cenami příplatků zamyslíme.
Co se Hrr na ně! týče, chápej to stejně jako funguje třeba kružný sek, plamenné peklo nebo tíha země.
Nouzové pasti a nástrahy obecně Vyřazení nikdy způsobovat nebudou, pokud pro to nejsou zvláště příznivé podmínky (stejně jako třeba základní magie ohně nemůže vyřazovat).