[DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od Sarsaparillos » 6. 9. 2016, 13:13

Koukni do posledního Drakkaru, tam jsou v jednom článku hodně zajímavé pasti (sice jsem prosil, ať to nečtete, ale stačí, když přeskočíš můj příspěvek).

Hádanky jsem obecně řešil v DrD II takto:
Hráči dostali na stůl hádanku a pokusili se ji vyřešit.
- Pokud řešení našli, dostaly postavy bonus k mechanice (Výhodu).
- Pokud řešení nenašli, dostaly postavy postih k mechanice (Náročnost, popř. vyšší Ohrožení).
- Výsledek se řešil za postavy, ne za hráče. (Ne)úspěch hráčů se nerovná (ne)úspěchu postav.

V případě hádanek, které nešlo nasimulovat na stůl, jsem přenášel do mechaniky nápady hráčů, jak by šlo situaci vyřešit. Pokud se jedná o něco komplikovaného (jako je třeba soustava zrcadel), co třeba nejde ani přehledně nakreslit, vyhodnocovalo se vše jen za postavy a hráči se na řešení hádanky podíleli v podstatě jen tak, že mohli hlásit doprovodné (přípravné) akce, které jim mohly pomoci v řešení.

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od mal.kin » 6. 9. 2016, 12:43

Ve středu nás čeká další sezení a děj se doufám posune na konec podzemí. Rád bych připravil alespoň 2 místnosti. Jedna místnost by měla sloužit jako překážka na zkoušky, tedy série pastí. Budu rád, za nějakou inspiraci. Další místnost bude vytvořena hlavolamem, kde bude potřeba natočit broušená skla tak, aby vrhaly správný úhel světla. Na stěně pak bude klíčová zpráva pro družinu. Za svitu louče to nebude nemožné přelouskat, ale bude to náročné a taky to zabere hodně času.
Družina by měla dojít k závěru, že se jedná o vězení, které zde elfská civilizace nechala a zapečetila. Pouze spravedlivým a neprávem odsouzeným mělo být umožněno toto vězení opustit. Finální zkouška bude střet s bossem. Následné odhalení velkého tajemství a lži.
To je velice hrubá idea, které bych chtěl dát do zítra nějaký rámec. Budu rád za jakoukoliv radu opět, případně inspiraci.
Konkrétně mě pak zajímá, jak řešíte situace s hádankami a překážkami, která může bystřejší hráč rozluštit, ale je otázka, zda postava to dokáže také. V tomhle ohledu se zatím postavy tolik nevykrystalizovaly.

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od ilgir » 30. 8. 2016, 12:46

Tyhle věci okolo rizika a ne/umírání postav by se měly v každé družině řešit individuálně podle založení a nátury hráčů. Měla by to být (ne)vyslovená dohoda mezi hráči a průvodcem, a ta by měla být nadřezena pravidlům. DrD2 je s tímhle kompatibilní perfektně, protože je tam spousta záchranných brzd a fakt se těžko stane, že tam někdo umře kvůli jednomu blbému hodu, když byl předtím v plné síle.

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od Nuloen » 29. 8. 2016, 20:51

Proto mám v družině vlastně nesmrtelný postavy. I kdyby postavu převálcovali skřeti, tak bude jenom vážně zjizvená a nepoužitelná ale umře jen pokud ji tam nechají ostatní.
Hráči se tak nemusí bát že by jim postavy umřeli a více riskují. Pokud hrajete z úrovně 3 až do her mocných, tak je možnost ztratit postavu ,která se v herním světě pohybuje už nějaký rok, docela děsivá a extrémně frustrující. Před pár dny sem jednoho hráče podráždil možností, že by mohla jeho postava skončit a začal vyhrožovat že přestane hrát pokaždé když se k tomu schylovalo.

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od Fafrin » 29. 8. 2016, 12:38

Je otázka, jestli když někdo z družiny skape, je to přepísknutí.
Dle mého ne.
(Při ohrožení 4 bych už dávno hlásil akce na působení jizev, při ohrožení 6 navíc vyřazovací.)

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od Pepa » 29. 8. 2016, 08:56

Tak jako ono to je popravdě asi docela těžké. Když se bavíme o DrD II, tak je věčně slyšet: "PH musí hráčům tlačit na zdroje, jinak hra vlastně nefunguje," proto se vlastně není čemu divit, když to ten PH zase čas od času přepískne...

Prostě najít v DrD II tu správnou rovnováhu mezi "musím jim tlačit na zdroje" a "nesmí to být zase moc", je asi docela těžké... :think:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od Plz » 27. 8. 2016, 21:00

V mechanikách DrD2 se nevyznám ale snad přece jen mám něco, co bych mohl dodat.

1. I když sám dávám do hry PJovu postavu tak nikdy ne jako chůvu, která za družinu vše vyřeší. Takto na mě působí tvůj nový doprovod. Potom by to byla jen bitva mezi PJem a zase PJem což nepůsobí dobře pro zbylé hráče. Pokud už musí družinu někdo doprovázet tak spíše jako pasivní postava nebo zdroj problémů než řešitel.

2. Družina udělala chybu, že se hned vrhla mezi hady a nesnažila se nejdříve přemýšlet. Například mohli nejdříve rozházením loučí udělat relativně bezpečnější cestu přes hady a ne řešit hady až zaútočí.

3. Vůbec se jim nedivím, že po zkušenostech s hadama před dalším protivníkem utekli. Já být v družině udělám to stejné. Je teď na tobě, aby jsi družině dodal odvahu jít do dalšího konfliktu.

Jak na to:
Ty jsi přece tvůrcem podzemí, takže proč tam nepřidat mrtvolu někoho kdo to procházel před družinou například s léčivým lektvarem, truhlici s léčivem, nebo tajnou chodbu, kterou půjde obejít nástrahu nebo kam oni strážci nebudou moct. Buď jim musíš obnovit zdroje, aby si zase troufli (lektvary, truhlice) do boje, nebo ten boj musí být dostatečně lehký/řešitelný jinak, například tím, že družina bude moct zdrhnout někam, kam strážci už nebudou moct, nebo do místa kde bude družina v taktické výhodě a boj bude téměř jednoznačný.

Pokud tohle zatím družina nedělá nenapadá je to tak je potřeba jim možnou cestu ukázat, naučit je že se do všeho nemají pouštět po hlavě ale trošku taktizovat a domýšlet důsledky. a pokud to hráči ani tak nepochopí tak změnit způsob hry aby se po hlavě do všeho vrhat mohli. Zkrátka ať tak či tak hrát co vás bude bavit.

A jen tak mimochodem sám podzemí cucám z prstu při hře a nepřemýšlím nad řešením, to nechávám plně na hráčích, tedy pravděpodobně se má hra více blíží Jersonově než mal.kinově.

Plž

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od mal.kin » 26. 8. 2016, 05:29

Moc děkuji za užitečné rady. Takový feedback jsem přesně potřeboval. Dung nekončí, takže si z toho můžu vzít ponaučení a další místnosti připravit jinak.

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od luke31 » 25. 8. 2016, 14:36

Mal.kin:
Co bych mohl v takovou chvíli udělat jinak? Jestli družina už tady má takové problémy, jak je mohu nechat projít celým dungem, kde se budou objevovat horší protivníci?
Pokud ta místnost s hady nebyl z Tvé strany plánovaný boj (z nějakého důvodu) a jen to mělo zvýšit napětí (a možná Ohrožení), šlo by to dle mého názoru řešit i jako Nástrahu.
Vzhledem k popisu možná dokonce Náročnou nástrahu.
Vyžádal by sis popis způsobu překonání místnosti a vše by pak vyřešil jediný hod.
Neúspěch či Vyčerpání by mohlo mít dlouhodobější konsekvence v podobě otravy hadím jedem.
Napadá mne, že zmije ani nemuseli být "přirození" tvorové => jejich jed mohl být magický a protijed se někde skrývá dále v chrámu, což mohlo vyplývat např. z pradávných textů na stěnách či něco podobného. Prostě "neúspěch" je další ozvláštnění příběhu, ale nikoliv "stopka", že nemohou dál.

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od Sarsaparillos » 25. 8. 2016, 13:37

Arten_CZ píše:A jen drobnost na okraj - nedivím se, že zaříkávačka místo šeptání si do dlaně a krčení se za zády ostatních raději mlátí holí, taky bych to dělal, zaříkávač a jeho tisíc a jeden způsob na +/-1 ohrožení slovy je příšerná nuda. Možná si s hráčkou popovídej, zda nechce něco jiného.
Toto už navrhl v podstatě i Fafrin a je to fakt dobrá připomínka: Hráčka, jejíž postava kolem sebe (možná často) mlátí holí, by měla uvažovat o nějakých úrovních v bojovníkovi.

Buďme rádi, že postavy v DrD II nejsou limitovány výběrem povolání :wink:

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od Argonantus » 25. 8. 2016, 13:29

Arten:

naprosto souhlasím. Já bych to neudělal jinak. Vady našeho postupu jsou tyto:
1) je fajn, když má PJ ještě alternativní možnost jiných prostor, třeba další dungeon, město, les, atd. kam postavy mohou jít, pokud se v dungeonu nezadařilo
2) Náš postup není moc DrD 2 like, ale je to oldschoolové kacířství.

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od Arten_CZ » 25. 8. 2016, 13:15

2mal.kin:
Asi tě překvapím, ale já si myslím, že jsi dělal všechno (relativně) správně.
Postavy vlezly do jeskyně, neporadily si s první překážkou, tak správně stáhnou ocas a jdou jinam. Měly smůlu, padaly jim blbě kostky, neodhadly, kdy utéct, to je vše v pořádku, proto tam ten souboj je. Mohl bys jim dát lehčí překážku, ale kostky jsou kostky, to je jejich účel a ony ti mohou padat i u nejlehčího souboje a družina může prohrát.

Pokud ti jde o to, aby postavy prošly "pouze" se ztrátou zdrojů na konec, kde bude finální "rozuzlení", tak potom je těžko radit. Jeskyně je skutečně smrtelná hrozba a smrtelná znamená, že můžeš umřít nebo utečeš. Já chápu z pohledu vypravěče, že bys rád, aby vším prošly, všechno nějak zdolaly a na konci vyhrály nebo prohrály, ale z pohledu postavy je to, že vlezou někam, kde mají smůlu nebo na něco nemají, úplně v pořádku.

Tady jsi možná až příliš ovlivněn mechanikou DrD2 u zkoušky/výzvy - že i když se postavám nedaří, nějak si to vždy zaplatí a ono se to nakonec povede. Souboj je v tomto jiný, tam se prohrát dá a velice snadno. S tím se musí počítat.

Pokud bych stavěl jeskyni, kde bych chtěl mít jistotu, že se postavy dostanou na konec, nedal bych do ní nic smrtelného. Sice by mi přišlo, že by hra byla neskutečně nudná, ale to je asi jediné, co mě napadá.

A jen drobnost na okraj - nedivím se, že zaříkávačka místo šeptání si do dlaně a krčení se za zády ostatních raději mlátí holí, taky bych to dělal, zaříkávač a jeho tisíc a jeden způsob na +/-1 ohrožení slovy je příšerná nuda. Možná si s hráčkou popovídej, zda nechce něco jiného.

Re: [DrDII:Nezkušená družina] Brněnská parta začátečníků

od York » 25. 8. 2016, 12:15

Jerson píše:Rozdíl je v tom, jestli chceš dostat rady na řešení svých problémů, nebo doporučení jak připravovat a vést hru, aby k těm problémům nedocházelo vůbec, nebo alespoň výrazně méně.
Fascinuje mě, že vůbec dokážeš na ty otázky odpovídat.
mal.kin píše:Hlásil jsem jednoduché akce, kdy se zmije chovaly agresivně a mechanicky zvyšovaly ohrožení kousáním. V případě úspěchu jsem nechal poražené na konci kola házet na odolávání jedu. Jed jsem nechal účinkovat do dalšího magického okamžiku (dávalo mi to smysl víc, než aby jed po boji jen tak vyprchal). Družina se nebránila aktivně ve většině případů, a když už ano, tak nebyli úspěšní. Výsledkem bylo i ohrožení 6 v případě zaříkávačky. Říkal jsem si, tady je něco špatně. Nevyužil jsem ani jednu sudbu a mé ohrožení nepřesáhlo 3. Říkal jsem si, že už musí družina sama dojít na to, že by měl držitel louče zahlásit vyřazovací akci, což bych jim schválil, ale nestalo se tak. Kdybych konflikt neukončil ve chvíli, kdy mi zvedli ohrožení na 4 za pomocí louče, tak by družina dopadla hůř a to měl být úplný začátek. Jejich deníky byly vyškrtány v kolonkách hranic jak po bitvě s posledním bossem.
Co bych mohl v takovou chvíli udělat jinak?
Protože já tam nevidím jediný dotaz, který by nebyl těžce mechanický a do mechanik dvojky fakt nevidím natolik, abych s čímkoliv z toho dokázal poradit.

Nahoru