od Resurrection » 28. 7. 2018, 23:39
Kteréhokoli hráče to určitě napadnout může, ale uškodí hře, když aby místo toho, aby každý nápad realizoval sám, ho navrhne spíš svým kamarádům? Co kdyby prostě zašel za spoludružiníkem bojovníkem a řekl mu "hele, myslím, že by pomohlo, kdybys ho trošku skřípnul..."? (případně to ani nutně nemusí udělat postata - stačí, že to nadhodí u stolu jako hráč...) Třeba se díky tomu zapojí do scény další hráč, který jinak v sociálních konfliktech neví, co by dělal...
To se obcas deje, ale ne moc casto. Pokud je nejaka akce odmitnuta (z jakehokoliv duvodu), malokdy se stane, ze ji jina hrac vezme za svou, i kdyby to vic sedelo k jeho postave. Duvodu bude asi vicero, hlavne to, ze puvodce ma nejlepsi predstavu co tim myslel, potencialni proveditel akce tak trochu ztraci player agency a abych radil ja, ze by to mohla spis udelat jina postava (protoze pravidla), to je mi trochu proti srsti. Takze jo, ale neprijde mi, ze by to fungovalo zrovna dobre. Hre to rozhodne neublizi, pokud se to podari zrealizovat.
Bart píše: ↑28. 7. 2018, 20:12Možnost c) je, že se hráč zamyslí a přijde s nějakým jiným řešením než tím, které ho napadlo jako první. Proč myslíš, že by mělo být nutně tupější a přímočařejší? Naopak mám pocit, že většinou tě to nejpřímočařejší řešení napadne jako první - a nad nějakým jiným (originálnějším, neotřelejším, překvapivějším) se začneš zamýšlet až ve chvíli, kdy tomu jednoduchému něco brání...
Pokud je dany napad primocary a v podstate nezajimavy, nijak ho nepodporuju. Casto se mi to ale deje obracene. Nekdo ma dobry napad, a kdyz ho nejde z nejakych duvodu realizovat, tak i ostatnim to tak nejak bere na kreativni iniciative. Proto jakykoliv dobry napad (at uz je prvni nebo druhy nebo treti) se snazim do hry dostat i navzdory pravidlum. Ale nejsme ve sporu myslim.
Zároveň, pokud dovolíš víceméně jakékoli povolání použít na víceméně jakoukoli akci, tak hráč nemá žádný důvod, proč si brát víc než jedno povolání. Takhle fungují některé class'n'level hry a určitě jim to funguje dobře. DrD II je ale postavené spíš jako maskovaný skill-based systém s hodně širokými balíky dovedností, kterým se z historického důvodu říká "povolání". Multi-classing je to co dělá postavy v DrD II jedinečné a otevírá před hráči široké možnosti jejich rozvoje, takže se i po dvaceti úrovních ještě pořád mají co učit...
Nemam zkusenost, ktera by tomuhle odpovidala. Pokud to mam tak rozvolnene, jak pisu, hraci si povolani obvykle berou z RP duvodu, nikoliv na seznam skillu. Navic je tu porad aspekt zvlastnich schopnosti, ktere si vzit nemuzes, pokud dane povolani nemas. Takze duvod multi-classovat nemizi.
Ohledne designu tech seznamu v DrD2, me to prijde takove moc preslozitele. Klidne bych na ty senzamy hral, pokud by slo o min veci, za to generictejsi. Napriklad Bojovnik by mel proste "Boj", nikoliv "Pesi boj proti lidem". Proste boj ve vsech podobach, coz klidne muze byt agresivni hadka v hospode. Kde je agresivita, tam je bojovnik doma. Chapu, ze to muze zasahovat do pokrocilych povolani a vytvaret prekryvy, ale to mi nijak zvlast nevadi. Pokud to umozni dostavat do hry sirsi spektrum zajimavych akci od hracu a zaroven nas to nebude zatezovat priblblyma diskuzema o tom, jestli dana akce jeste do dane dovednosti spada nebo ne, tak jsem spokojen.
Když tohodle kouzla systém levelování zbavíš, tak se snadno stane to, co se několikrát diskutovalo i tady na fóru - hráč si rychle namaxuje svoje oblíbené základní povolání na pětku, pak je zpruzený, že aby mohl jít na pokročilé, tak si musí brát jednu úroveň něčeho, co vůbec nechce a nikdy nepoužije, pak si rychle namaxuje pokročilé povolání na pětku a pak najednou nemá kam růst...
DrD2 munchkinismus. Jeste jsem ho nevidel (a doufam, ze neuvidim). Ale ano, 5:1 je v mem pojeti asi atraktivnejsi, nez 3:3 nebo 4:2.
Znova opakuju - nezpochybňuju, že tvůj model může se zkušeným vypravěčem a otevřenými kreativními hráči fungovat skvěle. Jenom se snažím vysvětlit, proč příručka jako primární řešení zvolila něco jiného...
Ja to naprosto chapu a treba to prilis omezujici prijde jenom me. Kdyz to vztahnu na tu paralelni diskuzi, tak radeji si necham otevrene dvere v tom, co se pod ktere povolani vejde, nez abych na zacatku rekl, ze jedem podle techto seznamu a pak je pri hre ohybal podle prubehu hry. Kdyz to nekdo podle seznamu hrat bude, tak mu branit nebudu, ale je tam explicitne receno, ze je to v nasi hre spis "guideline", nez "rule".
[quote]Kteréhokoli hráče to určitě napadnout může, ale uškodí hře, když aby místo toho, aby každý nápad realizoval sám, ho navrhne spíš svým kamarádům? Co kdyby prostě zašel za spoludružiníkem bojovníkem a řekl mu "hele, myslím, že by pomohlo, kdybys ho trošku skřípnul..."? (případně to ani nutně nemusí udělat postata - stačí, že to nadhodí u stolu jako hráč...) Třeba se díky tomu zapojí do scény další hráč, který jinak v sociálních konfliktech neví, co by dělal...[/quote]
To se obcas deje, ale ne moc casto. Pokud je nejaka akce odmitnuta (z jakehokoliv duvodu), malokdy se stane, ze ji jina hrac vezme za svou, i kdyby to vic sedelo k jeho postave. Duvodu bude asi vicero, hlavne to, ze puvodce ma nejlepsi predstavu co tim myslel, potencialni proveditel akce tak trochu ztraci player agency a abych radil ja, ze by to mohla spis udelat jina postava (protoze pravidla), to je mi trochu proti srsti. Takze jo, ale neprijde mi, ze by to fungovalo zrovna dobre. Hre to rozhodne neublizi, pokud se to podari zrealizovat. :D
[quote=Bart post_id=539973 time=1532801560 user_id=1079]Možnost c) je, že se hráč zamyslí a přijde s nějakým jiným řešením než tím, které ho napadlo jako první. Proč myslíš, že by mělo být nutně tupější a přímočařejší? Naopak mám pocit, že většinou tě to nejpřímočařejší řešení napadne jako první - a nad nějakým jiným (originálnějším, neotřelejším, překvapivějším) se začneš zamýšlet až ve chvíli, kdy tomu jednoduchému něco brání...[/quote]
Pokud je dany napad primocary a v podstate nezajimavy, nijak ho nepodporuju. Casto se mi to ale deje obracene. Nekdo ma dobry napad, a kdyz ho nejde z nejakych duvodu realizovat, tak i ostatnim to tak nejak bere na kreativni iniciative. Proto jakykoliv dobry napad (at uz je prvni nebo druhy nebo treti) se snazim do hry dostat i navzdory pravidlum. Ale nejsme ve sporu myslim.
[quote]Zároveň, pokud dovolíš víceméně jakékoli povolání použít na víceméně jakoukoli akci, tak hráč nemá žádný důvod, proč si brát víc než jedno povolání. Takhle fungují některé class'n'level hry a určitě jim to funguje dobře. DrD II je ale postavené spíš jako maskovaný skill-based systém s hodně širokými balíky dovedností, kterým se z historického důvodu říká "povolání". Multi-classing je to co dělá postavy v DrD II jedinečné a otevírá před hráči široké možnosti jejich rozvoje, takže se i po dvaceti úrovních ještě pořád mají co učit...[/quote]
Nemam zkusenost, ktera by tomuhle odpovidala. Pokud to mam tak rozvolnene, jak pisu, hraci si povolani obvykle berou z RP duvodu, nikoliv na seznam skillu. Navic je tu porad aspekt zvlastnich schopnosti, ktere si vzit nemuzes, pokud dane povolani nemas. Takze duvod multi-classovat nemizi.
Ohledne designu tech seznamu v DrD2, me to prijde takove moc preslozitele. Klidne bych na ty senzamy hral, pokud by slo o min veci, za to generictejsi. Napriklad Bojovnik by mel proste "Boj", nikoliv "Pesi boj proti lidem". Proste boj ve vsech podobach, coz klidne muze byt agresivni hadka v hospode. Kde je agresivita, tam je bojovnik doma. Chapu, ze to muze zasahovat do pokrocilych povolani a vytvaret prekryvy, ale to mi nijak zvlast nevadi. Pokud to umozni dostavat do hry sirsi spektrum zajimavych akci od hracu a zaroven nas to nebude zatezovat priblblyma diskuzema o tom, jestli dana akce jeste do dane dovednosti spada nebo ne, tak jsem spokojen.
[quote]Když tohodle kouzla systém levelování zbavíš, tak se snadno stane to, co se několikrát diskutovalo i tady na fóru - hráč si rychle namaxuje svoje oblíbené základní povolání na pětku, pak je zpruzený, že aby mohl jít na pokročilé, tak si musí brát jednu úroveň něčeho, co vůbec nechce a nikdy nepoužije, pak si rychle namaxuje pokročilé povolání na pětku a pak najednou nemá kam růst...[/quote]
DrD2 munchkinismus. Jeste jsem ho nevidel (a doufam, ze neuvidim). Ale ano, 5:1 je v mem pojeti asi atraktivnejsi, nez 3:3 nebo 4:2.
[quote]Znova opakuju - nezpochybňuju, že tvůj model může se zkušeným vypravěčem a otevřenými kreativními hráči fungovat skvěle. Jenom se snažím vysvětlit, proč příručka jako primární řešení zvolila něco jiného...[/quote]
Ja to naprosto chapu a treba to prilis omezujici prijde jenom me. Kdyz to vztahnu na tu paralelni diskuzi, tak radeji si necham otevrene dvere v tom, co se pod ktere povolani vejde, nez abych na zacatku rekl, ze jedem podle techto seznamu a pak je pri hre ohybal podle prubehu hry. Kdyz to nekdo podle seznamu hrat bude, tak mu branit nebudu, ale je tam explicitne receno, ze je to v nasi hre spis "guideline", nez "rule".