od Fafrin » 6. 9. 2013, 15:46
Co se omezení použití manévrů týče, pak bych ještě dodat, že v reakci zpravidla nelze užít rozsáhle(bránit více cílů), zvláště pokud původní akce(útok) na více cílů nemířila.
A dále, že nelze použít přesně, mocně, lstivě, pokud trpím obráceným postihem. (Pokud jsem nepřesný, slabý či hloupý, resp. pokud trpím zranitelností.)
Dále manévr
rychle se hraje na začátku kola, čili se nepočítá do celkového počtu manévrů v akci (bo se týká kola, nikoliv akce, i kdybych v kole dělal jen jednu akci). Samozřejmě jej opět nelze užít, pokud trpím příslušným postihem - pomalu.
A nakonec samozřejmě, nemohu použít mocně, pokud jsem hod již prohrál(mocně slouží ke zvýšení vyčerpání soupeře, pokud jsem prohrál hod, nevyčerpává se soupeř, ale já) a pokud jsem neuspěl, nemohu použít lstivě.(Lstivě se používá pro zvýšení efektu úspěchu, pokud jsem neuspěl, nemám co zvyšovat; Pozor, ve zkoušce mohu uspět, i pokud jsem neuspěl v příslušném hodu, a to tak, že se vyčerpám.)
Čili, abych to shrnul:
Začne kolo, každý může zahlásit
rychle, pokud není
pomalý.
Hodí se na iniciativu.
Ti kteří mohou, mohou zahlásit
velmi rychle. (Ti, kteří mohou, ale ještě nepoužili své
velmi rychle a nelíbí se jim, jak dopadlo pořadí po
velmi rychle, jej mohou použít.)
Postavy hrají v pořadí podle iniciativy
Postava na řadě popíše svou akci, případně k ní přidá
rozsáhle, pokud to z popisu či efektu vyplývá.
Pokud je akce na někoho cílena, tento může použít
obranu, aby měl možnost reagovat.
Popíše svou protiakci.
Protiakce může být, pokud má nadání a umožňuje to předchozí akce,
rozsáhlá.
Všichni, co v této zkoušce či střetu jsou aktivní, mohou použít
přesně, pokud nejsou
nepřesní.
Pak se hodí na úspěch. (Ti, co ještě nepoužili přesně a ještě mohou použít manévr a chtějí, mohou použít
velmi přesně.)
Kdo hodil nejvíce, nebo pokud se jedná o zkoušku, přehodil 9,
uspěl.
Pokud se jedná o střet, ti co uspěli, pokud nejsou
slabí, mohou použít (pokud ještě mají volný manévr)
mocně. (Případně
velmi mocně)
Ti co neuspěli v hodu se mohou
vyčerpat(čímž si ve zkoušce zajistí úspěch a ve střetu remízu; Remízou
střet končí bez dalšího.)
Ti co uspěli a ještě mají k dispozici manévr mohou použít
lstivě (případně
velmi lstivě) pro zvýšení efektu.
Vyhodnotí se následky
akce a ta tím
končí. (Pokud je efektem snížení Ohrožení, cíl se může rozhodnout, že si místo snížení raději vezme stejně velkou výhodu.)
Na tahu je další, kdo má ještě největší iniciativu; pokud už nikdo iniciativu nemá,
začíná nové kolo.
Pro orientaci v manévrech může pomoci tohle:
http://www.mfs.webz.cz/drdy/Manevry.jpg
Další pomůcky se dají najít zde:
viewtopic.php?f=262&t=8719
Co se omezení použití manévrů týče, pak bych ještě dodat, že v reakci zpravidla nelze užít rozsáhle(bránit více cílů), zvláště pokud původní akce(útok) na více cílů nemířila.
A dále, že nelze použít přesně, mocně, lstivě, pokud trpím obráceným postihem. (Pokud jsem nepřesný, slabý či hloupý, resp. pokud trpím zranitelností.)
Dále manévr [i]rychle[/i] se hraje na začátku kola, čili se nepočítá do celkového počtu manévrů v akci (bo se týká kola, nikoliv akce, i kdybych v kole dělal jen jednu akci). Samozřejmě jej opět nelze užít, pokud trpím příslušným postihem - pomalu.
A nakonec samozřejmě, nemohu použít mocně, pokud jsem hod již prohrál(mocně slouží ke zvýšení vyčerpání soupeře, pokud jsem prohrál hod, nevyčerpává se soupeř, ale já) a pokud jsem neuspěl, nemohu použít lstivě.(Lstivě se používá pro zvýšení efektu úspěchu, pokud jsem neuspěl, nemám co zvyšovat; Pozor, ve zkoušce mohu uspět, i pokud jsem neuspěl v příslušném hodu, a to tak, že se vyčerpám.)
[b][u]Čili, abych to shrnul:[/u][/b]
[b]Začne kolo[/b], každý může zahlásit [i]rychle[/i], pokud není [i]pomalý[/i].
[b]Hodí se na iniciativu.[/b]
Ti kteří mohou, mohou zahlásit [i]velmi rychle[/i]. (Ti, kteří mohou, ale ještě nepoužili své [i]velmi rychle[/i] a nelíbí se jim, jak dopadlo pořadí po [i]velmi rychle[/i], jej mohou použít.)
[b]Postavy hrají v pořadí podle iniciativy[/b]
[b]Postava na řadě popíše svou akci[/b], případně k ní přidá [i]rozsáhle[/i], pokud to z popisu či efektu vyplývá.
Pokud je akce na někoho cílena, tento může použít [i]obranu[/i], aby měl možnost reagovat. [b]Popíše svou protiakci.[/b]
Protiakce může být, pokud má nadání a umožňuje to předchozí akce, [i]rozsáhlá[/i].
Všichni, co v této zkoušce či střetu jsou aktivní, mohou použít [i]přesně[/i], pokud nejsou [i]nepřesní[/i].
[b]Pak se hodí na úspěch.[/b] (Ti, co ještě nepoužili přesně a ještě mohou použít manévr a chtějí, mohou použít [i]velmi přesně[/i].)
[b]Kdo hodil nejvíce[/b], nebo pokud se jedná o zkoušku, přehodil 9, [b]uspěl[/b].
Pokud se jedná o střet, ti co uspěli, pokud nejsou [i]slabí[/i], mohou použít (pokud ještě mají volný manévr) [i]mocně[/i]. (Případně [i]velmi mocně[/i])
Ti co neuspěli v hodu se mohou [b]vyčerpat[/b](čímž si ve zkoušce zajistí úspěch a ve střetu remízu; Remízou [b]střet končí[/b] bez dalšího.)
Ti co uspěli a ještě mají k dispozici manévr mohou použít [i]lstivě[/i] (případně [i]velmi lstivě[/i]) pro zvýšení efektu.
Vyhodnotí se následky [b]akce[/b] a ta tím [b]končí[/b]. (Pokud je efektem snížení Ohrožení, cíl se může rozhodnout, že si místo snížení raději vezme stejně velkou výhodu.)
[b]Na tahu je další[/b], kdo má ještě největší iniciativu; pokud už nikdo iniciativu nemá, [b]začíná nové kolo[/b].
Pro orientaci v manévrech může pomoci tohle: http://www.mfs.webz.cz/drdy/Manevry.jpg
Další pomůcky se dají najít zde: http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=262&t=8719