od Arten_CZ » 2. 11. 2015, 19:23
MarkyParky píše:Naprosto super, takhle to má fungovat. Opět jen nechápu, jak je symbol bojovník spojený se lstivým jednáním nebo běháním.
Zde se točíme v kruhu. Nechci se k tomu dál vracet, takže to napíšu jen jednou, jako původní stav a chápu, že to vidíš jinak.
My jsme vyhodnotili, že jde o zastrašování - že primární na té akci bylo to, že bojovník zastrašil panoše. My jsme vyhodnotili, že jde o obranu se zbraní - že primární je to, že se kryje štítem. Takže z našeho pohledu došlo k použití dovednosti Bojovník/zastrašování, resp Bojovník/boj na blízko proti lidem.
Ono není zas tolik podstatné, jak jsme vyhodnotili jednu konkrétní situaci. Nedá se čekat, že každý vše bude vyhodnocovat stejně. Důležité je, že jsme ji tak vyhodnocovali konzistentně a příště, kdykoli se někdo kryl a přibližoval k cíli, tak se počítal opět bojovník. Nestalo se to, že jednou to byl bojovník a podruhé kejklíř (tedy že by ona dovednost byla ve dvou povoláních), nebo že by kejklíř prováděl totéž a trošku upravil fluff, aby si mohl započítat kejklíře. Pokaždé to byl bojovník . Takže nejde o Oslnivě vždy, ale Oslnivě vždy při této činnosti. Což je u dovednostních systémů naopak správný postup.
Co se týče balíčků dovedností, vidím to stejně jako Jerson. Já od začátku vím, že jde o balíčky dovedností. Z popisů jednotlivých balíčků jsem ale došel k tomu, že jde o ucelené balíčky dovedností. Že to, že některé pro mě naprosto stěžejní dovednosti, které by v tom balíčku měly být a nejsou, tam nejsou jen proto, že nemá smysl vypisovat úplně vše, ale že je žádoucí, abych se řídil zejména jeho názvem a svým úsudkem.
Následně mám tři momenty, se kterými mám problém.
1) Někdo dá do balíčku dovednost, která mi k balíčku nesedí. Pro mě to je jednoznačně pohyb po bojišti u kejklíře.
2) Někdo nedal do balíčku dovednost, kterou u balíčku očekávám (a není ani v žádném jiném balíčku). Například základy magie, ty bych u fantasy hry čekal.
3) Někdo vytvořil balíčky a pak mi radí, abych nepoužíval z balíčků všechny dovednosti, pokud se mi nehodí. Například, že si Artuš bere mastičkáře, aby uměl jednat s lidmi, ale přitom nevyužije masti, jedy, pasti a nic podobného, protože to nesedí k jeho postavě. Vezme si kejklíře, aby byl rychlý, ale nikdy nelže, nepodvádí, nekrade a nedělá akrobacii. To potom nemusím hrát hru, kde jsou balíčky dovedností.
Já v těch balíčcích vidím archetypy. Vidím v názvech, že jde o archetypy. Vidím v průvodních textech, že jde o archetypy. Vidím ve složení dovedností, že jde o archetypy. Dokonce i vidím přímo postavy z knih a filmů, na které přesně jednotlivé balíčky sedí. Jen je tak nemám hrát.
Když se podívám na dovednostní systémy, které jsme kdy hráli, tak je dobré si všimnout, že dovednosti, které si hráči brali a učili se je, byly vesměs stejné, jako jsou zde v jednotlivých balíčcích. Pokud chtěl někdo bojovníka, vzal si boj, kovařinu, zastrašování, krytí se štítem, pohyb po bojišti, odolnost a hrubou sílu. Ale v jiné hře to byla celá postava, zde je to jediný balíček dovedností. Pokud chtěl hrát zloděje, vzal si podvádění, hbité prsty, vrhání, skrývání, hledání pastí a možná jedy. Když někdo hrál hraničáře, vzal si střelbu, stopování, pohyb v přírodě, ovládání zvířat, možná léčení nebo základní kouzla. Ve FC bych si tímto výčtem vystačil po celou hru, v DrD2 je to otázka prvních dvou postupů na úroveň.
[quote="MarkyParky"]Naprosto super, takhle to má fungovat. Opět jen nechápu, jak je symbol bojovník spojený se lstivým jednáním nebo běháním.[/quote]
Zde se točíme v kruhu. Nechci se k tomu dál vracet, takže to napíšu jen jednou, jako původní stav a chápu, že to vidíš jinak.
My jsme vyhodnotili, že jde o zastrašování - že primární na té akci bylo to, že bojovník zastrašil panoše. My jsme vyhodnotili, že jde o obranu se zbraní - že primární je to, že se kryje štítem. Takže z našeho pohledu došlo k použití dovednosti Bojovník/zastrašování, resp Bojovník/boj na blízko proti lidem.
Ono není zas tolik podstatné, jak jsme vyhodnotili jednu konkrétní situaci. Nedá se čekat, že každý vše bude vyhodnocovat stejně. Důležité je, že jsme ji tak vyhodnocovali konzistentně a příště, kdykoli se někdo kryl a přibližoval k cíli, tak se počítal opět bojovník. Nestalo se to, že jednou to byl bojovník a podruhé kejklíř (tedy že by ona dovednost byla ve dvou povoláních), nebo že by kejklíř prováděl totéž a trošku upravil fluff, aby si mohl započítat kejklíře. Pokaždé to byl bojovník . Takže nejde o Oslnivě vždy, ale Oslnivě vždy při této činnosti. Což je u dovednostních systémů naopak správný postup.
Co se týče balíčků dovedností, vidím to stejně jako Jerson. Já od začátku vím, že jde o balíčky dovedností. Z popisů jednotlivých balíčků jsem ale došel k tomu, že jde o ucelené balíčky dovedností. Že to, že některé pro mě naprosto stěžejní dovednosti, které by v tom balíčku měly být a nejsou, tam nejsou jen proto, že nemá smysl vypisovat úplně vše, ale že je žádoucí, abych se řídil zejména jeho názvem a svým úsudkem.
Následně mám tři momenty, se kterými mám problém.
1) Někdo dá do balíčku dovednost, která mi k balíčku nesedí. Pro mě to je jednoznačně pohyb po bojišti u kejklíře.
2) Někdo nedal do balíčku dovednost, kterou u balíčku očekávám (a není ani v žádném jiném balíčku). Například základy magie, ty bych u fantasy hry čekal.
3) Někdo vytvořil balíčky a pak mi radí, abych nepoužíval z balíčků všechny dovednosti, pokud se mi nehodí. Například, že si Artuš bere mastičkáře, aby uměl jednat s lidmi, ale přitom nevyužije masti, jedy, pasti a nic podobného, protože to nesedí k jeho postavě. Vezme si kejklíře, aby byl rychlý, ale nikdy nelže, nepodvádí, nekrade a nedělá akrobacii. To potom nemusím hrát hru, kde jsou balíčky dovedností.
Já v těch balíčcích vidím archetypy. Vidím v názvech, že jde o archetypy. Vidím v průvodních textech, že jde o archetypy. Vidím ve složení dovedností, že jde o archetypy. Dokonce i vidím přímo postavy z knih a filmů, na které přesně jednotlivé balíčky sedí. Jen je tak nemám hrát.
Když se podívám na dovednostní systémy, které jsme kdy hráli, tak je dobré si všimnout, že dovednosti, které si hráči brali a učili se je, byly vesměs stejné, jako jsou zde v jednotlivých balíčcích. Pokud chtěl někdo bojovníka, vzal si boj, kovařinu, zastrašování, krytí se štítem, pohyb po bojišti, odolnost a hrubou sílu. Ale v jiné hře to byla celá postava, zde je to jediný balíček dovedností. Pokud chtěl hrát zloděje, vzal si podvádění, hbité prsty, vrhání, skrývání, hledání pastí a možná jedy. Když někdo hrál hraničáře, vzal si střelbu, stopování, pohyb v přírodě, ovládání zvířat, možná léčení nebo základní kouzla. Ve FC bych si tímto výčtem vystačil po celou hru, v DrD2 je to otázka prvních dvou postupů na úroveň.