od Rodario » 9. 2. 2017, 01:33
Díky za kritiku:
1)
Kníže temnot
a) Velení nemrtvým, oživeným a běsům jsem tam nedal jenom proto, že jsem si nebyl jistý, jestli se Velení lidem vážně vztahuje jen na lidi. Podmínit to Zaříkávačovým Jednáním s nadpřirozenými bytostmi místo Zvědova Vedení lidí mimo boj je dobrý nápad.
Co třeba přidat tam tohle:
Kníže temnot
Podmiňující dovednost: Velení lidem v boji (Válečník), Jednání s nadpřirozenými bytostmi (Zaříkávač)
Temný Rytíř získává nevyhrazenou dovednost Velení nemrtvým, oživeným a běsům v boji i mimo boj. Pro tuto dovednost si přičítá úroveň Válečníka nebo Zaříkávače, podle toho, které povolání má na vyšší úrovni.
Temný Rytíř také získává mistrovství ve Velení nemrtvým, oživeným a běsům v boji i mimo boj.
Otázka ale je, jak by to šlo kombinovat s Vůdcem a jeho schopnostmi, které vylepšují Velení lidem (jestli vůbec). Možná tam přidat větu, která by to umožňovala?
b) Platbou můžou být i těžce kvantifikovatelné věci, jako například jeden netvor chce jako platbu uhlíře nebo dřevorubce. Nevím, jestli zrovna Nemrtví, Oživení a Běsové mohou místo jizev chtít i takové věci (rozhodně by mi to nepřišlo divné), ale kdyby ano tak ty se špatně "redukují", tak mě napadlo, že místo redukce bude nejjednodušší to prostě pojmout tak, že to co po jiných běs chce za jednu platbu by po Temném Rytířu chtěl za platby 2. "Snižuje platbu" asi není nejvhodnější termín, který jsem mohl použít.
Navíc jsem nechtěl řešit to, co by bylo, kdyby jako platbu chtěl jizvu 1. úrovně (nulová platba je hloupost).
c) Výcvik v bojovnických dovednostech a schopnostech má myslím už Válečník a nikde tam není omezeno, že může trénovat jenom lidi (což je podle mě dobře).
2)
Krvavý amulet - Podmiňující dovednosti také určují, jestli si tu schopnost postava může vůbec vzít. Tedy aby si postava mohla ZS Krvavý amulet vzít, musí mít Zaříkávače aspoň na 1. úrovni.
3)
Sémě zla - Je to špatně formulované, vypadlo mi tam slovní spojení "pokusí se". Zkrátka to funguje tak, že nějaké postavě hráče přiřadí zlý úmysl, podle kterého se nyní rozhodne jistým způsobem konat.
Třeba ten příklad s tím vojákem, co chce probodnout velitele. Hráč určí, že jeden z velitelových vojáků se chce svému veliteli pomstít za nějaké příkoří (třeba jeho nejlepší přítel zemřel kvůli rozkazu, který velitel vydal) a nyní uprostřed bitvy tak vycítil svou příležitost k pomstě a chystá se velitele probodnout zezadu. Temný Rytíř tedy určil, jak bude voják jednat a jeho motivaci k tomu, proč tak jednat. Voják následně vykoná akci "probodnu jej zezadu" a pokud je velitel důležitá postava (což nejspíš bude), tak se to bude řešit jako střet mezi ním a vojákem.
Stále je to moc drsné i na mistry? Případně můžu třeba i zvýšit cenu na 2 Vlivy. Určování hříchů z minulosti jsem tam dávat nechtěl, protože něco podobného má už Inkvizitor (ale ten to má nějak divně řešené).
4)
Smrtonoš - "Dostatečně mocnou živou bytost" je tam hlavně proto, aby postava nemohla třeba zabíjet krysy a tím si snadno doplňovat zdroje těla. Měl jsem zkušenost s tím, že jeden hráč Černokněžníka zkoušel něco podobného s Krvavou daní. Pokud je teda potřeba to nějak mechanicky určit, tak spíš než charakteristikou bych to omezil třeba Hranicí Těla minimálně 3 (nebo 2, teď mě nenapadá, která hranice by byla lepší).
5)
Temné pouto - Ano, jak tělesnou, duševní i vlivovou jizvu, podobně jako Temný Ohař u Stína. A ano, mělo to být "následkem své akce". Aktivace 1 Vlivem je dobrý nápad.
Také by se tam možná mohla přidat možnost používat Kletby a Požehnání na nemrtvé, oživené a běsy. Síla temnoty dává Těmnému Rytíři požehnání, které defaultně může použít jen na ostatní (znamením Uruz ho může použít na sebe) bez Paladinovy schopnosti a dát mu možnost použít to i na své nemrtvé služebníky by bylo myslím tématické. Zase ale Znamení plní podobnou funkci jako prokletí a já je nechci, aby to nahradilo půlku znamení. Takže možná to jen omezit na žehnání nemrtvým a spol.?
6)
Tvář smrti - je takhle omezená, protože jinak by úplně nahradila Legendárního Bojovníka, Živelnou Pohromu a Přirozený Šarm (a možná i Úsvit). Už takhle je to silnější než kterákoliv z těch schopností. Ano, nejspíš je to moc slabé, ale to jen proto, jelikož Legendární Bojovník, Živelná Pohroma a Přirozený Šarm jsou ještě slabší (a podle mého názoru k ničemu a zasloužily by si posílit nebo nahradit). Chtěl jsem, aby měl Temný Rytíř nějakou schopnost způsobující náročnost, kterou by mohl použít v kombinaci se Zlovolnou aurou. Snažil sem se ale držet v mantinelech nastavených schopnostmi ostatních mistrovských povolání (i když to jsou omezení schopnostmi, které vůbec nemusím).
7)
Tyran - Hmm, dobře, co to přejmenovat třeba na Trýznitel? Zní to lépe?
Tyran by tedy mohl být místo toho zaměřený na pomocníky. Abych řekl pravdu, snažil jsem se (neúspěšně) vymyslet něco s Vlivem ve vyšší společnosti a kouzelnictvu/duchovenstvu, ale na společníky jsem zapomněl. Možná něco s jizvami na poutu, ale muselo by se to lišit od té Válečníkovy schopnosti. Zkusím o tom popřemýšlel.
Zmučená duše - Je tedy jasné, jak jsem to myslel? Nebyl jsem si jistý, jestli sem to omezení hranicí dostatečně dobře vyjádřil. Navíc jizvy myslím hráčským postavám snižují hranice, takže možná to vzní trochu jinak, než to mělo být.
Jak to má být: Temný Rytíř má Hranici Duše 5. Poté mu někdo chce udělit tělesnou jizvu 1. úrovně, on si ale místo toho udělí duševní jizvu 1. úrovně. Dále za účelem získání zdrojů na vyčerpání se zjizví na těle za jizvu 2. úrovně, ale místo toho, aby si tu tělesnou jizvu udělil si napíše duševní jizvu 2. úrovně. Poté v následku akce někoho jiného získá další duševní jizvu 2. úrovně. Nakonec Temný Rytíř prohraje výzvu prostředí, jejímž následkem je tělesná jizva 1. úrovně a protože už je součet úrovní jeho duševních jizev 5, což byla jeho původní hranice, tak si místo tělesné jizvy onu jizvu na duši udělit nemůže, protože i s touto by byl součet úrovní jizev 6, cože je přes původní hranici a musí si tak udělit tu jizvu na těle.
Díky za kritiku:
1)[b]Kníže temnot[/b]
a) Velení nemrtvým, oživeným a běsům jsem tam nedal jenom proto, že jsem si nebyl jistý, jestli se Velení lidem vážně vztahuje jen na lidi. Podmínit to Zaříkávačovým Jednáním s nadpřirozenými bytostmi místo Zvědova Vedení lidí mimo boj je dobrý nápad.
Co třeba přidat tam tohle:
Kníže temnot
Podmiňující dovednost: Velení lidem v boji (Válečník), Jednání s nadpřirozenými bytostmi (Zaříkávač)
Temný Rytíř získává nevyhrazenou dovednost Velení nemrtvým, oživeným a běsům v boji i mimo boj. Pro tuto dovednost si přičítá úroveň Válečníka nebo Zaříkávače, podle toho, které povolání má na vyšší úrovni.
Temný Rytíř také získává mistrovství ve Velení nemrtvým, oživeným a běsům v boji i mimo boj.
Otázka ale je, jak by to šlo kombinovat s Vůdcem a jeho schopnostmi, které vylepšují Velení lidem (jestli vůbec). Možná tam přidat větu, která by to umožňovala?
b) Platbou můžou být i těžce kvantifikovatelné věci, jako například jeden netvor chce jako platbu uhlíře nebo dřevorubce. Nevím, jestli zrovna Nemrtví, Oživení a Běsové mohou místo jizev chtít i takové věci (rozhodně by mi to nepřišlo divné), ale kdyby ano tak ty se špatně "redukují", tak mě napadlo, že místo redukce bude nejjednodušší to prostě pojmout tak, že to co po jiných běs chce za jednu platbu by po Temném Rytířu chtěl za platby 2. "Snižuje platbu" asi není nejvhodnější termín, který jsem mohl použít.
Navíc jsem nechtěl řešit to, co by bylo, kdyby jako platbu chtěl jizvu 1. úrovně (nulová platba je hloupost).
c) Výcvik v bojovnických dovednostech a schopnostech má myslím už Válečník a nikde tam není omezeno, že může trénovat jenom lidi (což je podle mě dobře).
2) [b]Krvavý amulet[/b] - Podmiňující dovednosti také určují, jestli si tu schopnost postava může vůbec vzít. Tedy aby si postava mohla ZS Krvavý amulet vzít, musí mít Zaříkávače aspoň na 1. úrovni.
3) [b]Sémě zla[/b] - Je to špatně formulované, vypadlo mi tam slovní spojení "pokusí se". Zkrátka to funguje tak, že nějaké postavě hráče přiřadí zlý úmysl, podle kterého se nyní rozhodne jistým způsobem konat.
Třeba ten příklad s tím vojákem, co chce probodnout velitele. Hráč určí, že jeden z velitelových vojáků se chce svému veliteli pomstít za nějaké příkoří (třeba jeho nejlepší přítel zemřel kvůli rozkazu, který velitel vydal) a nyní uprostřed bitvy tak vycítil svou příležitost k pomstě a chystá se velitele probodnout zezadu. Temný Rytíř tedy určil, jak bude voják jednat a jeho motivaci k tomu, proč tak jednat. Voják následně vykoná akci "probodnu jej zezadu" a pokud je velitel důležitá postava (což nejspíš bude), tak se to bude řešit jako střet mezi ním a vojákem.
Stále je to moc drsné i na mistry? Případně můžu třeba i zvýšit cenu na 2 Vlivy. Určování hříchů z minulosti jsem tam dávat nechtěl, protože něco podobného má už Inkvizitor (ale ten to má nějak divně řešené).
4) [b]Smrtonoš[/b] - "Dostatečně mocnou živou bytost" je tam hlavně proto, aby postava nemohla třeba zabíjet krysy a tím si snadno doplňovat zdroje těla. Měl jsem zkušenost s tím, že jeden hráč Černokněžníka zkoušel něco podobného s Krvavou daní. Pokud je teda potřeba to nějak mechanicky určit, tak spíš než charakteristikou bych to omezil třeba Hranicí Těla minimálně 3 (nebo 2, teď mě nenapadá, která hranice by byla lepší).
5) [b]Temné pouto[/b] - Ano, jak tělesnou, duševní i vlivovou jizvu, podobně jako Temný Ohař u Stína. A ano, mělo to být "následkem své akce". Aktivace 1 Vlivem je dobrý nápad.
Také by se tam možná mohla přidat možnost používat Kletby a Požehnání na nemrtvé, oživené a běsy. Síla temnoty dává Těmnému Rytíři požehnání, které defaultně může použít jen na ostatní (znamením Uruz ho může použít na sebe) bez Paladinovy schopnosti a dát mu možnost použít to i na své nemrtvé služebníky by bylo myslím tématické. Zase ale Znamení plní podobnou funkci jako prokletí a já je nechci, aby to nahradilo půlku znamení. Takže možná to jen omezit na žehnání nemrtvým a spol.?
6) [b]Tvář smrti[/b] - je takhle omezená, protože jinak by úplně nahradila Legendárního Bojovníka, Živelnou Pohromu a Přirozený Šarm (a možná i Úsvit). Už takhle je to silnější než kterákoliv z těch schopností. Ano, nejspíš je to moc slabé, ale to jen proto, jelikož Legendární Bojovník, Živelná Pohroma a Přirozený Šarm jsou ještě slabší (a podle mého názoru k ničemu a zasloužily by si posílit nebo nahradit). Chtěl jsem, aby měl Temný Rytíř nějakou schopnost způsobující náročnost, kterou by mohl použít v kombinaci se Zlovolnou aurou. Snažil sem se ale držet v mantinelech nastavených schopnostmi ostatních mistrovských povolání (i když to jsou omezení schopnostmi, které vůbec nemusím).
7) [b]Tyran[/b] - Hmm, dobře, co to přejmenovat třeba na Trýznitel? Zní to lépe?
Tyran by tedy mohl být místo toho zaměřený na pomocníky. Abych řekl pravdu, snažil jsem se (neúspěšně) vymyslet něco s Vlivem ve vyšší společnosti a kouzelnictvu/duchovenstvu, ale na společníky jsem zapomněl. Možná něco s jizvami na poutu, ale muselo by se to lišit od té Válečníkovy schopnosti. Zkusím o tom popřemýšlel.
8) [b]Zmučená duše[/b] - Je tedy jasné, jak jsem to myslel? Nebyl jsem si jistý, jestli sem to omezení hranicí dostatečně dobře vyjádřil. Navíc jizvy myslím hráčským postavám snižují hranice, takže možná to vzní trochu jinak, než to mělo být.
Jak to má být: Temný Rytíř má Hranici Duše 5. Poté mu někdo chce udělit tělesnou jizvu 1. úrovně, on si ale místo toho udělí duševní jizvu 1. úrovně. Dále za účelem získání zdrojů na vyčerpání se zjizví na těle za jizvu 2. úrovně, ale místo toho, aby si tu tělesnou jizvu udělil si napíše duševní jizvu 2. úrovně. Poté v následku akce někoho jiného získá další duševní jizvu 2. úrovně. Nakonec Temný Rytíř prohraje výzvu prostředí, jejímž následkem je tělesná jizva 1. úrovně a protože už je součet úrovní jeho duševních jizev 5, což byla jeho původní hranice, tak si místo tělesné jizvy onu jizvu na duši udělit nemůže, protože i s touto by byl součet úrovní jizev 6, cože je přes původní hranici a musí si tak udělit tu jizvu na těle.