Diskuzní server věnovaný stolním RPG hrám
Přejít na obsah
od Petrish » 23. 9. 2016, 07:29
od Kryton2 » 22. 9. 2016, 18:56
od Nekra » 16. 10. 2015, 18:19
od Pepa » 16. 10. 2015, 15:08
od Jerson » 16. 10. 2015, 14:28
Resurrection píše:To je proto, že DrD2 se nehraje z pohledu postav(y), ale z pohledu hráčů, a výsledky scény tak nejsou pohled postavy, ale pohled "diváka".
od Resurrection » 16. 10. 2015, 13:55
Jerson píše:Pro mě je důležité, že já z téměř každé své odehrané hry píšu zápis z pohledu postavy, protože mě to baví. Přemýšlel jsem, proč tedy nikde nemám žádný zápis z hraní DrD2, když jsem v něm odehrál tři oneshoty - a pak mi došlo, že je to zřejmě proto, že jsem výsledné herní situace nedokázal smysluplně převést do pohledu postavy.
od gunware » 16. 10. 2015, 12:04
Jerson píše:"Ten týpek stál na pět kroků odemně, probodával mě pohledem a začal něco brebentit jazykem, kterému jsem nerozuměl. Napadlo mě (božským vnuknutím), že mě chce proklít a že mu jednu vrazím, aby to nemohl dokončit. Tak jsem vykročil k němu, že mu jednu natáhnu, ale on si určitě spočítal, že to nestihne doříct dřív, než tu facku dostane, což by ho vyvedlo z koncentrace, takže se najednou a začal zdrhat."
od MarkyParky » 16. 10. 2015, 12:01
od Jerson » 16. 10. 2015, 11:59
Nekra píše:Jinak si myslím, Jersone, že vycházíš ze špatných předpokladů (nebo se v horším případě snažíš ostatním vnutit, jak by to měli hrát) - někoho třeba baví kydlení skřetů/kostlivců/zombií/vesničanů, honění se za nebezpečnějšími zbraněmi a nějaký příběh či imerze jim je u... je prostě nezajímá. ... Nemyslím si, že hra nutně potřebuje "smysluplný" zápis z pohledu postav.
od York » 16. 10. 2015, 10:43
Nekra píše:Jediný WTF mi tam připadá, že by si koncentrující se týpek spočítal, že ho facka vyvede z koncentrace(na kouzlo?), aniž by se z ní tím výpočtem vyvedl sám.
od Nekra » 16. 10. 2015, 10:15
od Jerson » 16. 10. 2015, 07:27
MarkyParky píše:- Zaříkávač má vyšší iniciativu, tedy začíná. - Oznámí, že mě chce proklít. - Já oznámím protiakci, která má zacíl mu zrušit vyslovení magické formuke (nutné k dokončení proklení) - např. mu dát facku - Já hodím větší hodnotu na kostkách + úroveň. Tedy jsem vyhrál. Zaříkávač nedokázal vyslovit a dokončit svou formuli a já jako vítěz popíšu, že jeho postavě hrozí to, co jsem chtěl udělat - tedy např. že dostane facku - Zaříkávač se může rozhodnout se vyčerpat: -- Pokud se nevyčerpá, stane se přesně to, co jsem chtěl já..... -- Pokud se vyčerpá, tak může hráč zaříkávače za zaplacené zdroje oznámit, že to přeci jen dopadlo trochu jinak. Už tam nikdy nedotlačí své vítězství (tzn. prokletí je vniveč) a neměl by úplně eliminovat mé vítězství (tzn. já ho opravdu začínám fackovat), ale on si může popsat, že např. místo políčku do tváře se přikrčil a dostal jen do ramene. Nebo že když jsem se blížil s napřaženou rukou, tak se obrátil na útěk a tak jsem minul.
od Petrish » 16. 10. 2015, 07:11
od Fafrin » 15. 10. 2015, 15:04
Petrish píše: Otázka: pokud bych prohrál (v hodu) se soupeřem, který mě chce useknout ruku (já to chtěl vykrýt štítem) a vyčerpal bych se, mohl bych pak popsat situaci tak, že: "chtěl mi useknout ruku, ale já s ní uhnul, aby mě minul" (lze to takto popsat??) pokud ANO, pak následuje otázka, jestli bych mohl pokračovat v popisu, že: "a když promáchl, ztratil rovnováhu a upadl" ??
Petrish píše: ale když protiakce (z iniciativy a ne obrany) bude vyhlášena jako "střelím ho šípem s manévrem přesně" můžu až nyní určit kam nebo i bez manévru PŘESNĚ to lze určit (například "střelím mu PŘESNĚ do místa na rameni, kde má slabinu v rytířském brnění")??
Petrish píše:- každopádně otázka s tím související, pokud to je mířené "mezi" brnění, pak se mu sleva za zbroj na vyčerpání nesnižuje nebo ANO??
Petrish píše: pokud vím, tak jakmile je daný zdroj (např. tělo) zajizvené na 0 hranice, pak již postava umírá (resp. je vyřazena) - pokud tedy mám tělo s maximální hranicí 5 a jsem zajizven jednou jizvou 3. úrovně a dvěma jizvami 1. úrovně, pak nastává ono hrdinské vyřazení nebo se pletu?
od Petrish » 15. 10. 2015, 13:54
MarkyParky píše: Petrish píše: - zaříkávač má iniciativu vyšší, tedy začíná - oznámí, že mě chce proklít - já oznámím akci (proti akci), která má za cíl mu zrušit vyslovení magické formule (nutné k dokončení proklení) - já hodím větší hodnotu na kostkách + má úroveň (povolání, která má moji protiakci v dovednostech) než má zaříkávač - on se však vyčerpá, aby uspěl - podle pravidel mám však já poslední slovo, takže se též vyčerpám, aby neuspěl/já jsem uspěl NE. Tohle není úplně správně pochopené. Vyčerpáva se vždy jen jedna strana a to prohrávající. A ve střetu už, narozdíl od zkoušky, nedokáže získat své vítězství, ale pouze odvrátit úplnou prohru. Takže příklad má být: - Zaříkávač má vyšší iniciativu, tedy začíná. - Oznámí, že mě chce proklít. - Já oznámím protiakci, která má zacíl mu zrušit vyslovení magické formuke (nutné k dokončení proklení) - např. mu dát facku - Já hodím větší hodnotu na kostkách + úroveň. Tedy jsem vyhrál. Zaříkávač nedokázal vyslovit a dokončit svou formuli a já jako vítěz popíšu, že jeho postavě hrozí to, co jsem chtěl udělat - tedy např. že dostane facku - Zaříkávač se může rozhodnout se vyčerpat: -- Pokud se nevyčerpá, stane se přesně to, co jsem chtěl já..... -- Pokud se vyčerpá, tak může hráč zaříkávače za zaplacené zdroje oznámit, že to přeci jen dopadlo trochu jinak. Už tam nikdy nedotlačí své vítězství (tzn. prokletí je vniveč) a neměl by úplně eliminovat mé vítězství (tzn. já ho opravdu začínám fackovat), ale on si může popsat, že např. místo políčku do tváře se přikrčil a dostal jen do ramene. Nebo že když jsem se blížil s napřaženou rukou, tak se obrátil na útěk a tak jsem minul.
Petrish píše: - zaříkávač má iniciativu vyšší, tedy začíná - oznámí, že mě chce proklít - já oznámím akci (proti akci), která má za cíl mu zrušit vyslovení magické formule (nutné k dokončení proklení) - já hodím větší hodnotu na kostkách + má úroveň (povolání, která má moji protiakci v dovednostech) než má zaříkávač - on se však vyčerpá, aby uspěl - podle pravidel mám však já poslední slovo, takže se též vyčerpám, aby neuspěl/já jsem uspěl
MarkyParky píše: Petrish píše: ?? - jde vůbec někoho zranit při obraně?? (nwm no, zranit Ok, ale zabít?? nwm no...) Není zřejmé, zda se ptáš jen na protiakci, nebo na protiakci z manévru obrana. Každopádně v obou případech zní odpověď ANO. Protiakce může škodit aktérovi. A akce které škodí mohou: - zvedat Ohrožení - udělovat Jizvu a k tomu navíc jeŠtě - udělovat Postihy (pokud jde o dlouhodobou magii) - nebo vyřazovat (zabíjet, omračovat, svazovat a pod...). Když někoho chci zranit, tak mu chci škodit. Důsledek v mechanice by měl odpovídat tomu, co chci dosáhnout: - pokud je to spíš zranění typu "natáhnu mu jednu, až odletí do rohu", bude to zvýŠení Ohrožení - pokud je to spíš zranění typu "přeseknu mu šlachu", bude to Jizva.
Petrish píše: ?? - jde vůbec někoho zranit při obraně?? (nwm no, zranit Ok, ale zabít?? nwm no...)
MarkyParky píše: Petrish píše: PS: vycházím z vlastních zkušeností, kdy hráči se prostě chtěli zabít a moc neřešili nějaké postupné zraňování (což podle pravidel lze udělit jizvu na těle, duši nebo vlivu tak vysokou, že vezme život...) POZOR! Zabít podle pravidel nelze udělením tak vysoké jizvy, že vezme život! (Resp. později v DrDII:HM částečně ano, ale to už je pokročilá mechanika). Zdroje nejsou HPčka a i s "nulou" se dá dost dlouho hrát.
Petrish píše: PS: vycházím z vlastních zkušeností, kdy hráči se prostě chtěli zabít a moc neřešili nějaké postupné zraňování (což podle pravidel lze udělit jizvu na těle, duši nebo vlivu tak vysokou, že vezme život...)
MarkyParky píše: Doufám, že to pomohlo.
Nahoru