Mastičkář a zdroje

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Mastičkář a zdroje

Re: Mastičkář a zdroje

od Fafrin » 1. 9. 2015, 17:25

Dvě poznámky:
(1) Okamžitě jsem začal přemýšlet, jestli bych dokázal neopatrnému hráči s 9 dámami trochu odolávat a asi ano.)
2) DrDII, pokud se vyvíjí dostatečný tlak na zdroje může se svým systémem povolání v úrovňově hodně nevyvážené družině vést k tomu, že i ten nýmand bude v gamistické hře užitečný (generování výhody, vázání akcí apod.)

Re: Mastičkář a zdroje

od ilgir » 1. 9. 2015, 13:20

Snílku, podle mě vycházíš z mylného předpokladu, že co funguje v literatuře, musí fungovat i v RPG. Ale Pán Prstenů rozhodně není ideálním předobrazem dračákovské kampaně...
Moc si nejsem jistý, jak zvládnout soužití mocných a slabých postav v gamistickém přístupu, který DrDII přes všechnu propagaci příběhové roviny stále má. Na to bych si raději vzal Střepy snů nebo jiný vhodný systém, kde to může naopak fungovat velmi hezky.

Re: Mastičkář a zdroje

od vzteklina » 1. 9. 2015, 12:16

Fafrin píše:Je to argument, pokud hráči mohou hrát Maiar, stoleté půlelfy a tísícleté elfy, společně v jedné družině a má je to bavit.
To není vubec argument. To je požadavek.
Chci hrát superbytosti, kterým běžný smrtelník nesahá ani po kotníky.
Argument vypadá třeba takhle:
Když chceš mít družinu smíchanou z polobožských bytostí a normálních nýmandů, musí hra být vybalancovaná tak, aby se bavili jak hráči těch supermocných, tak hráči těch nýmandů. Bez balancování se ti stane, že superbytost se bude nudit, protože ji nic neohrozí a nýmandi se jí budou schovávat za sukní, protože je uchrání ode všeho zlého levou zadní a všechno za ně s prstem v nose vyřeší. Ve skutečnosti to znamená, že hra se musí vybalancovat ještě pečlivějc, než když hraješ za bandu rovnocených hrdinů se stejnou úrovní.
Vezmi si šachy. Tam mají obě strany naprosto stejnou počáteční sílu. Není třeba nic balancovat, aby si oba hru užili stejně. Když ale jednomu místo řady pěšáků dáš řadu dam, tak pro oba bude hra poněkud nezáživná (hlavně opakovatelnost půjde do kopru, napoprvé to třeba toho s dámama ještě bude bavit, ale podruhé, potřetí...). Aby šachy v situaci, kdy každý má jiný počet a typ figur, byly zajímavé, musí se do toho vložit mnohem víc práce na vybalancování (oproti nulové práci když jsou figury stejné a stejně rozestavené). A ten samý princip se uplatní v RPG.

Re: Mastičkář a zdroje

od Fafrin » 1. 9. 2015, 09:46

Je to argument, pokud hráči mohou hrát Maiar, stoleté půlelfy a tísícleté elfy, společně v jedné družině a má je to bavit.

Re: Mastičkář a zdroje

od vzteklina » 31. 8. 2015, 21:53

Snílek píše: Čarodějové v Pánovi Prstenů byli Maiar, bytosti s božskou mocí.
To je argument jak noha.

Re: Mastičkář a zdroje

od Snílek » 31. 8. 2015, 14:19

Pro mě je svět důležitější než nějaká herní vyváženost.
Čarodějové v Pánovi Prstenů byli Maiar, bytosti s božskou mocí. Žádný lidský bojovník by nebyl schopný proti takové moci bojovat, i kdyby trénoval sto let.
Zkuste najít vyváženost v RPG na základě Pána Prstenů.

Re: Mastičkář a zdroje

od MarkyParky » 31. 8. 2015, 00:13

Arten má pravdu.

A ještě bych si dovolil jedno přirovnání:

"Jdu do lesa nasbírat (plnohodnotné) suroviny" je ekvivalentní s "chodím po městě a okrádám neopatrné spoluobčany".

Také je fikčně uvěřitelné, že tak nasyslím mrtě peněz, zvlášť pokud mám kejklíře na pětce a vymyslím si hezké fikční zdůvodnění, proč chodím na samé opilce a měl bych si házet na zkoušky.

Přesto je zřejmé, že takovýto nekonečný přísun peněz hře neprospívá.
Suroviny jsou jen jiná forma platidla.....

Re: Plánované příručky

od Arten_CZ » 30. 8. 2015, 18:49

DrD2 je hra o zdroje. Nic jiného, než zdroje, ve hře nejsou. Se zdroji dokáže postava vždy uspět. A suroviny jsou stejný zdroj, jako tělo/duše/vliv. Jakmile se jednou umožní, aby si postava suroviny vycucala z prstu, nebude třeba, aby vykonávala cokoli, co stojí jiný zdroj než suroviny.

Stejně jako s ostatními zdroji, i se surovinami musí GM takto nakládat a hlídat, aby jich postava neměla příliš. Takže je úplně jedno, zda se suroviny kupují nebo je postava sbírá, stejně je musí držet GM na uzdě, takže je to ve výsledku úplně jedno.

Pokud tedy GM dovolí postavě koupit si suroviny za 50 grošů nebo nasbírat suroviny za 50 grošů a dát postavě o 50 grošů méně, nebo dát postavě suroviny za 50 grošů jako loot a snížit zbytek lootu o 50 grošů, je úplně jedno.

Ve výsledku se jedná jen o iluzi "sběru" surovin. Mechanice je jedno, jak se postava k surovinám dostane, ale aby hra fungovala, musí být jejich přísun omezený a zhruba srovnatelný s ostatními zdroji.

Re: Plánované příručky

od Fafrin » 30. 8. 2015, 17:08

Snílek píše:Takže to pravidla nezakazují?
To je vše o co jsem stál... Díky.
Nezakazují, ale a) musíš na to mít příslušnou ZS nebo b) nemá to (zásadní) mechanický efekt nebo c) se jedná o odměnu za poražení nepřítele nebo prostředí (např. ukradení provazu oběšence z hlídaného šibeničního vršku.)

Re: Plánované příručky

od ilgir » 30. 8. 2015, 13:28

Snílek píše:Takže to pravidla nezakazují?
Nezakazují. Ono přísně vzato těch věcí, které pravidla DrDII zakazují, je jen velmi málo...

Re: Plánované příručky

od Snílek » 30. 8. 2015, 11:49

Takže to pravidla nezakazují?
To je vše o co jsem stál... Díky.

Re: Plánované příručky

od vzteklina » 29. 8. 2015, 11:45

ilgir píše: Oblíbenou surovinou "kterou bylo třeba koupit" byl ve středověku provaz z oběšence.
Já jsem to řešil podobně. Specifikoval jsem si pár surovin, které jsou prostě základem a dávaj se skoro do všeho, pojmenoval jsem je a postaral se aby se neválely jen tak v lese. A najednou to kupování má logiku. A taky se to mnohem snáze dává jako loot. Místo nic neříkajícího "našel jsi svazek magických bylin za 10 gr", kdy si hráč odfrkne že to mohl klidně najít i na louce, řekneš "našel sji váček síry" nebo "je to flakón svěvné vody" atp. Vypadá to líp.

Re: Plánované příručky

od Fafrin » 29. 8. 2015, 09:22

Palec iglir a já jdu jen požádat o oddělení této debaty.

Re: Plánované příručky

od ilgir » 28. 8. 2015, 20:51

Teď jsem si přečetl v pravidlech odstavec o surovinách a nikde jsem tam nenašel ani slovo o tom, že by si mastičkář nemohl natrhat kouzelné bylinky. Zato se tam ale píše o surovinách, které se v přírodě nevyskytují, a které je tím pádem potřeba koupit. Co je na tom nelogického?

A ještě to rozvedu. Oblíbenou surovinou "kterou bylo třeba koupit" byl ve středověku provaz z oběšence. Pokud bych byl Průvodce a řešily by se suroviny ingame, pak bych klidně ten provaz oběšence nechal postavu získat bez kupování, ale pochopitelně s odpovídajícím rizikem (někdo ji při tom uvidí). Prostě suroviny nikdy nejsou zadarmo. A pokud bude hráč namítat "ale já vařím jen z bylinek, co rostou všude kolem", tak za tím vidím spíš munchkinismus a touhu po neomezených zdrojích než snahu o logiku.

Re: Plánované příručky

od Snílek » 28. 8. 2015, 16:14

Fafrin píše: "Zajdu si na kopec za úplňku a natrhám tam to správné bílí, nebo natrhám sedmero kvítí rozkvetlé za noci svatojánské nebo seberu uprostřed lesa za nového měsíce květ zlatého kapradí" není problém a určitě to může být a bude a je to ve hře přítomno.
Co je problém je "zajdu na louku za lesem a natrhám si dvoukolák jitrocele". Protože Suroviny mají být cenné a vzácné.
Samozřejmě! To je pointa mého komentáře.
V pravidlech je vyloženě uvedeno, že mastičkář může plnohodnotné suroviny získat pouze nakoupením (či případně krádeží) od někoho jiného.
Mě jde právě o to, aby postava mastičkáře mohla nasbírat nějaké ty magické bylinky (které v určitých chvílích se na určitých místech vyskytují) jako plnohodnotné suroviny, aniž by jí to pravidla zakazovala.
Jistěže jitrocel z políčka bude nouzová surovina, či jen nějaký ne-pravidlový doplněk, ale květ zlatého kapradí sebraný za nového měsíce je plnohodnotná surovina.

Proč by ji tedy měla pravidla nakazovat koupit, když si jí může mastičkář sebrat?
Balanc je v tomto případě chabá záminka, hra na hrdiny u mě dosti ztrácí, když jen kvůli hernímu balancu ničí logiku světa.

Nahoru