od Arten_CZ » 30. 8. 2015, 18:49
DrD2 je hra o zdroje. Nic jiného, než zdroje, ve hře nejsou. Se zdroji dokáže postava vždy uspět. A suroviny jsou stejný zdroj, jako tělo/duše/vliv. Jakmile se jednou umožní, aby si postava suroviny vycucala z prstu, nebude třeba, aby vykonávala cokoli, co stojí jiný zdroj než suroviny.
Stejně jako s ostatními zdroji, i se surovinami musí GM takto nakládat a hlídat, aby jich postava neměla příliš. Takže je úplně jedno, zda se suroviny kupují nebo je postava sbírá, stejně je musí držet GM na uzdě, takže je to ve výsledku úplně jedno.
Pokud tedy GM dovolí postavě koupit si suroviny za 50 grošů nebo nasbírat suroviny za 50 grošů a dát postavě o 50 grošů méně, nebo dát postavě suroviny za 50 grošů jako loot a snížit zbytek lootu o 50 grošů, je úplně jedno.
Ve výsledku se jedná jen o iluzi "sběru" surovin. Mechanice je jedno, jak se postava k surovinám dostane, ale aby hra fungovala, musí být jejich přísun omezený a zhruba srovnatelný s ostatními zdroji.
DrD2 je hra o zdroje. Nic jiného, než zdroje, ve hře nejsou. Se zdroji dokáže postava vždy uspět. A suroviny jsou stejný zdroj, jako tělo/duše/vliv. Jakmile se jednou umožní, aby si postava suroviny vycucala z prstu, nebude třeba, aby vykonávala cokoli, co stojí jiný zdroj než suroviny.
Stejně jako s ostatními zdroji, i se surovinami musí GM takto nakládat a hlídat, aby jich postava neměla příliš. Takže je úplně jedno, zda se suroviny kupují nebo je postava sbírá, stejně je musí držet GM na uzdě, takže je to ve výsledku úplně jedno.
Pokud tedy GM dovolí postavě koupit si suroviny za 50 grošů nebo nasbírat suroviny za 50 grošů a dát postavě o 50 grošů méně, nebo dát postavě suroviny za 50 grošů jako loot a snížit zbytek lootu o 50 grošů, je úplně jedno.
Ve výsledku se jedná jen o iluzi "sběru" surovin. Mechanice je jedno, jak se postava k surovinám dostane, ale aby hra fungovala, musí být jejich přísun omezený a zhruba srovnatelný s ostatními zdroji.