[DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Bart » 15. 12. 2016, 18:16

Petrish píše:takze vse zavisi na schopnosti vypravece "pustit" hru a umoznit hracum proste pomahat vymyslet vypravy...spravne?
Pokuď někomu moc velké předávání pravomocí nesedí (což může bejt ok, třeba pokuď rádi hrajete hodně sevřené a precizně vymyšlené příběhové kampaně, které se můžou neplánovanou odbočkou rozbít...) tak stačí, když hráč přijde za vypravěčem a řekne "hele, chtěl bych svojí postavu posunout do živlomága a líbilo by se mi, kdyby prošla něčim, co jí skoro zabije, ale nakonec vyjde posílená..." a přihodí dva-tři nápady, z nichž jeden už pak elegantně zapracuješ do svého příběhu ("hm, stejně jste se teď chystali pronásledovat záporáka do hor, tak proč by letos nemohla zima udeřit nečekaně už v říjnu...") a pokud možno ještě chytře propojíš s agendou ostatních postav, aby celá družina znuděně nečekala, až si čáryfuk užije se svýma omrzlinkama.

I v situaci, kdy si hráč docela konkrétně nadiktuje, co by si chtěl zažít (ať už meta-herně, v rozhovoru s vypravěčem, nebo přímým vnesením prvku do hry), je samozřejmě fajn mu k tomu přihodit nějaký nečekaný twist, aby příběh nebyl úplně předvídatelný a neztratil napětí. Ale to ti asi říkat nemusím...

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Petrish » 15. 12. 2016, 17:46

to Sarsaparillos: necham to jako dotaz do jineho vlakna, zatim spise vic resime spravne pochopeni hry mocnych nez jak to vest...tady uz se k tomu vracet tedy nebudem, ale diky za poznatky

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Petrish » 15. 12. 2016, 17:42

MarkyParky píše: Celé Hry mocných jsou koncipované pro hru, ve které už Průvodce není jedinou autoritou v příběhu. Pro hru, ve které hráči spolu-pomáhají Průvodci vytvářet jeho svět a spolupomáhají sobě navzájem i Průvodci s vytvářením příběhů.

Ať už to jsou Artefakty, Zasvěcení nebo Nástroj, všechny v sobě obsahují onu myšlenku, že hráč tím, že svou postavu vede za získáním těchto věcí, generuje obsah jak sobě, tak svým spoluhráčům a zároveň dodává inspiraci Průvodci.


Pokud tedy hráče zrovna napadne, že jeho zasvěcení by mohlo v příběhu probíhat právě skrze přítomnosti Ohnivého psa, Hry mocných počítají s tím, že to ve do hry vnese a nabídne i v době, kdy jeho postava o takovém psu nic neví.
takze vse zavisi na schopnosti vypravece "pustit" hru a umoznit hracum proste pomahat vymyslet vypravy...spravne?

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Sarsaparillos » 15. 12. 2016, 16:28

Hele, tady už se dostáváme mimo téma Hry mocných a více ke stylu vedení hry. Hodím sem pár postřehů a pokud bys to chtěl rozvíjet, tak asi v jiném vláknu.
- Fikční hrdinové jsou jedna věc, ale hrají za ně (naštěstí) reální hráči. Takže hráč vypravěči poví, že bych chtěl mistrovskou ZS. Vypravěč mu řekne, že je potřeba to nějak odehrát ve fikci. Spolu se pobaví, co by se jim asi tak líbilo. Pokud se např. shodnou, že se ta ZS dá naučit z nějakého ztraceného svitku, tak vypravěč zařídí, aby se postava dozvěděla, že nějaký svitek v nějakém chrámu existuje.
- Postava nemusí nic vymyslet, vymýšlí hráči a vypravěč. A nevidím důvod k tomu, aby všechno vymýšlel jen jeden u stolu (tj. vypravěč). Pokud hráč něco chce, tak ať si vymyslí, jak si to chce ve fikci odehrát.
- Když píšeš, že má vypravěč připravený děj, tak proč by si do něj nemohl připravit toho Ohnivého psa? Nebo informaci o něm? Pokud vím, co hráči chtějí hrát, popř. co jejich postavy chtějí získat, tak jim to nachystám, no ne?
- Tu situaci, kdy se postava dozví informaci vedoucí k ZS, odehraješ úplně stejně, jako když se má postava dozvědět, ve které jeskyni sedí drak. V čem přesně má být problém?

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od MarkyParky » 15. 12. 2016, 16:21

Petrish píše: ..ale všude narážím na to, že postava musí něco vymyslet nebo se stále ptát a vymýšlí to vypravěč.
Myslím, že jsi minul jednu důležitou informaci. Pokud se ve Hrách mocných hovoří o tom, že hráč vytváří nějaký obsah v příběhu (např. tím, jaké zasvěcení jeho postava podstoupí), tak ten obsah opravdu vytváří hráč a nikoliv postava.


Celé Hry mocných jsou koncipované pro hru, ve které už Průvodce není jedinou autoritou v příběhu. Pro hru, ve které hráči spolu-pomáhají Průvodci vytvářet jeho svět a spolupomáhají sobě navzájem i Průvodci s vytvářením příběhů.

Ať už to jsou Artefakty, Zasvěcení nebo Nástroj, všechny v sobě obsahují onu myšlenku, že hráč tím, že svou postavu vede za získáním těchto věcí, generuje obsah jak sobě, tak svým spoluhráčům a zároveň dodává inspiraci Průvodci.


Pokud tedy hráče zrovna napadne, že jeho zasvěcení by mohlo v příběhu probíhat právě skrze přítomnosti Ohnivého psa, Hry mocných počítají s tím, že to ve do hry vnese a nabídne i v době, kdy jeho postava o takovém psu nic neví.

Zároveň nemusí takový hráč vymýšlet vše kolem ohnivého psa. Třeba jen stačí, když jednoho dne na sezení řekne, že u vedlejšího stolu si nějací vojáci o takové stvůře povídají a jeden z nich zrovna zmiňoval legendu, podle které přemožení takového psa, aniž bysteho zabili, dodá přemožiteli nevídanou sílu magie ohně.

Jak takové dobrodružství bude konkrétně vypadat, co na ném postavy zažijí, případně zda se nějak proplete s dalšími informacemi vnesenými jinými hráče, na to už je čas přijít při hře samotné, to už hráč nutně vymýšlet sám nemusí. A postava? Pro tu to bude překvapení tak jako tak.

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Petrish » 15. 12. 2016, 15:58

Sarsaparillos píše:Tady máš pár příkladů (bohužel ne ve formě tabulky), pro Živlomágovu ZS Síla přírody:
- Zažije přírodní katastrofu (požár, tornádo) a projde si při tom fází klinické smrti.
- Splní úkol pro Větrnici nebo Ptáka ohniváka.
- Ochočí si Ohnivého psa.
- Získá svitky z prastarého chrámu.
- Splní testy studijních předpokladů a projde pohovorem na univerzitu třetího věku.
- tak katastrofu a klinickou smrt si asi postava nenaplánuje :D
- zde je problém, že nejdříve je musíš najít, takže se musíš ptát a jaksi míjíš linii a v podstatě se pomalu odděluješ od ostatních v družině
- o5 hledáš :D (a nechápu moc spojitost :D s M.ZS)
- lehké :D
- pohoda, to by šlo...
...ale všude narážím na to, že postava musí něco vymyslet nebo se stále ptát a vymýšlí to vypravěč...na co narážím není fantasie, ta je v pohodě, ale narážím na to, že ty věci se v tom světě musí vyskytovat a postava o nich musí vědět...(musí vědět, že může existovat ohnivý pes, ale to neznamená to, že hráč si o něm přečetl v bestiáři pro DrD2, ale že sama postava o něm slyšela zmínku (někde)...a je to...vypravěč má připravený děj, výpravu a postavy se ptají na to, po čem jdou a ani se nemůžou zeptat, zda-li se ohnivý pes nevyskytuje někde poblíž, když ani neví, že něco takového vůbec může existovat... (fikční hrdinové neznají fikci a fikčně prostě neví...)

takže jak uhrát tuto situaci je můj dotaz...(doufám, že mě někdo pochopil, jak to myslím...)

Sarsaparillos píše:Nikde to není. Nemám nic proti inspiraci, viz dobře zpracovaná u bytostí z bestiáře, ale tady by se to myslím minulo účinkem.
souhlas

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Sarsaparillos » 15. 12. 2016, 15:45

Petrish píše:každou z mistr.ZS se můžeš naučit mechanicky v pohodě, ale ve fikci je podmiňující i vynaložení úsilí u mistrů nebo cechů, atd...
A tak je to správně, protože to podporuje hru :)
Petrish píše:no a my naráželi na to, že vše, co jsme vymysleli nám přišlo buď děsně málo nebo děsně moc těžké...komu by se chtělo sepsat takovou "tabulku" příkladů alespoň jedné takové věci jako příklad toho, co je potřeba udělat pro získání možnosti používat danou mistr.ZS??
A nepovedlo se vám vymyslet něco zábavného? Protože jestli je to lehké nebo ne, je v podstatě jedno, pokud je to zábava. To získání mistrovských ZS závisí strašně moc na podobě světa a stylu hry. Tady máš pár příkladů (bohužel ne ve formě tabulky), pro Živlomágovu ZS Síla přírody:
- Zažije přírodní katastrofu (požár, tornádo) a projde si při tom fází klinické smrti.
- Splní úkol pro Větrnici nebo Ptáka ohniváka.
- Ochočí si Ohnivého psa.
- Získá svitky z prastarého chrámu.
- Splní testy studijních předpokladů a projde pohovorem na univerzitu třetího věku.
Petrish píše:jako nám by to pomohlo úplně mrtě, ale chápu, že to bude masakr napsat 10x12-1 příkladů (ke každé mistr.ZS)... (nebo to někde v mistrech je napsané a já to jenom přehlédl?)
Nikde to není. Nemám nic proti inspiraci, viz dobře zpracovaná u bytostí z bestiáře, ale tady by se to myslím minulo účinkem.

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Petrish » 15. 12. 2016, 14:53

aha, no a:
docela jsme měli problém s určováním těch podmínek při učení mistr.ZS (myslím tím nějakou tu akci/činnost nebo "dobrý" skutek ve jménu nevim koho...)
každou z mistr.ZS se můžeš naučit mechanicky v pohodě, ale ve fikci je podmiňující i vynaložení úsilí u mistrů nebo cechů, atd...

no a my naráželi na to, že vše, co jsme vymysleli nám přišlo buď děsně málo nebo děsně moc těžké...komu by se chtělo sepsat takovou "tabulku" příkladů alespoň jedné takové věci jako příklad toho, co je potřeba udělat pro získání možnosti používat danou mistr.ZS??

jako nám by to pomohlo úplně mrtě, ale chápu, že to bude masakr napsat 10x12-1 příkladů (ke každé mistr.ZS)... (nebo to někde v mistrech je napsané a já to jenom přehlédl?)

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Sarsaparillos » 15. 12. 2016, 14:27

Petrish píše:...pak musím mít podmiňující dovednost, abych se mohl naučit mistr.ZS z již možného mistr.povolání...
Podmiňující dovednost máš automaticky - pokud si vezmeš úroveň v nějakém povolání, můžeš automaticky používat všechny dovednosti, které jsou u něj uvedené. Jinak OK.
Petrish píše:- teď si nejsem jist, ale pro mistr.povolání jsou podmiňující VŽDY pokročilá povolání, ale pro mistr.ZS už se vyskytují jako podmiňující dovednosti i od základních povolání...
Pro to, aby sis mohl vzít mistrovskou ZS, která spadá pod mistrovské povolání, jsou podmínkou úrovně nebo ZS v pokročilých povoláních. Při použití některých ZS se hází na dovednosti i základních použití, což ale slouží jen k vyhodnocení akce, nemá to smysl podmiňující dovednosti.

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Petrish » 15. 12. 2016, 13:45

EDIT:
Petrish píše:ale abych se mohl misrt.ZS naučit, tak musím mít součet ZS podmiňujících povolání 6...je to tak nebo jsem se úplně ztratil? :(
Musíš mít dle pravidel součet 6 v úrovních povolání. Volitelné pravidlo ti dovoluje počítat 6 ZS místo 6 úrovní. Jsem se musel podívat do příručky, protože ta volitelná pravidla jsme nikdy nehráli, natož obě dvě najednou. Každopádně, volitelné pravidlo o zapomínání ZS ti dovoluje vzít si jinou ZS od stejného povolání, takže by neměla nastat situace, kdy najednou nemáš 6 ZS z podmiňujících povoláních.[/quote]

takže jestli to chápu dobře, tak abych mohl být třeba živlomág (nebo stín, to je teď jedno), tak musím být součtem pokročilých (podmiňujících) povolání 6...pak musím mít podmiňující dovednost, abych se mohl naučit mistr.ZS z již možného mistr.povolání...a pak tu mistr.ZS používám (aktivuji) přes právě tu dovednost, která je podmiňující...right?

a volitelné pravidlo mi říká, že místo součtu lvlů 6 můžu sčítat pokročilá ZS z podmiňujících povolání...

- teď si nejsem jist, ale pro mistr.povolání jsou podmiňující VŽDY pokročilá povolání, ale pro mistr.ZS už se vyskytují jako podmiňující dovednosti i od základních povolání...

PS: jestli je to jasné a příjde Vám, že to omílám, jak je to psané, tak se snažím to říci svými slovy tak, jak to chápu já a ptám se, jestli se v něčem pletu...díky za pochopení.

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Sarsaparillos » 15. 12. 2016, 13:27

Petrish: Co si pamatuji, tak tam žádná podmiňovací ZS není, vždy se jedná o dovednosti. Takže je dost možné, že na to nikdo nemyslel a oficiální řešení není. A protože jsem se osobně nesetkal s tím, že by někdo to volitelné pravidlo o zapomínání použil, tak mne teď ani nenapadá, co je v takové situaci optimální řešení.

EDIT:
Petrish píše:ale abych se mohl misrt.ZS naučit, tak musím mít součet ZS podmiňujících povolání 6...je to tak nebo jsem se úplně ztratil? :(
Musíš mít dle pravidel součet 6 v úrovních povolání. Volitelné pravidlo ti dovoluje počítat 6 ZS místo 6 úrovní. Jsem se musel podívat do příručky, protože ta volitelná pravidla jsme nikdy nehráli, natož obě dvě najednou. Každopádně, volitelné pravidlo o zapomínání ZS ti dovoluje vzít si jinou ZS od stejného povolání, takže by neměla nastat situace, kdy najednou nemáš 6 ZS z podmiňujících povoláních.

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Petrish » 15. 12. 2016, 13:26

MarkyParky píše:Petrish:
Podmiňující jsou Dovednosti, nikoliv Zvláštní schopnosti.
ale abych se mohl misrt.ZS naučit, tak musím mít součet ZS podmiňujících povolání 6...je to tak nebo jsem se úplně ztratil? :(

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od MarkyParky » 15. 12. 2016, 13:21

Petrish:
Podmiňující jsou Dovednosti, nikoliv Zvláštní schopnosti.

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Petrish » 15. 12. 2016, 13:17

díky, ještě jeden dotaz:
v základní příručce je u lvlování postav na str.217 volitelné pravidlo o zapomínání ZS: "...Postava může při přestupu na vyšší úroveň, kromě obvyklých výhod, ještě zapomenout jednu svou zvláštní schopnost a místo ní získat jinou stejného povolání, případně stejné rasy."

teď u sebe nemám mistry, takže se nemůže kouknout, ale pokud by nějaká Mistr.ZS u někoho byla podmiňující ne Dovedností, ale ZS a já bych k naučení Mistr.ZS použil ZS (ať už od základního nebo pokročilého povolání) -> no a tu bych pak "zapoměl", tak:
1. zruší se mi Misrt.ZS?
2. nebudu jí moci "jenom" používat (takže až bych zapoměl zase nějakou ZS (základní nebo pokročilou) a vzal si o5 tu podmiňující, tak Mistr.ZS se už učit nemusím?
3. nebo jí můžu používat dál, protože podmiňující je při "učení", ale ne při používání??

Díky.

Re: [DrDII: Hry mocných] Oficiální diskuze

od Sarsaparillos » 15. 12. 2016, 13:03

Petrish píše:chtěl jsem se zeptat:
pokud bych se "naučil" nějakou mistrovskou ZS, tak ty podmiňující jsou určující ve chvíli "učení" nebo používání?

tedy: pokud bych byl čaroděj a ovládal oheň a vítr a naučil se nějakou Mistr.ZS, a pak bych dával všechny lvly na druida, tak jako druid budu moci používat tu Mistr.ZS i na dovednosti od druida
X nebo X
když se Mistr.ZS učím, tak si vyberu oheň a nemám možnost ji použit ani u větru?

PS: nebo teda dá se pak vzít vícekrát? (už se to někde řešilo, ale nemůžu to najít a ztrácím se v tom :(
Tak konkrétně Žvilomág to má uvedeno jasně:
HM str. 43 píše:Živlomág je zaměřen na konkrétní živel (oheň, voda, vzduch, země). Může si brát zvláštní schopnosti pro více živlů, ale pro každý živel se postupuje, jako by šlo a nové povolání (projde si také více zasvěceními). Zvláštní schopnosti se vztahují na vybraný živel a pro další živel si musí danou zvláštní schopnost vzít znovu (není-li uvedeno jinak). Zasvěcovací rituál spojení s živlem či jiné další podmínky si mohou hráči ve skupině stanovit sami.
Takže pokud se naučíš ZS, tak pod konkrétní magii a můžeš si ji vzít podruhé pro jinou magii. U ostatních mistrovských povolání tenhle problém myslím není.

Nahoru