[Nové Mistrovské Povolání] Prorok

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 27. 2. 2017, 01:11

Pomalu začínám přemýšlet nad tím, jak přepracovat Proroka. Nejspíš asi počkám, až vyjde ta poslední část revize, ale mezitím mě napadla jedna schopnost, kterou by mohl nový Prorok mít (nejspíš místo Klatby, Osudového setkání nebo Mučedníka). Uvítám komentáře a názory na to, jestli je to moc silné, případně jak to změnit.

Napadly mě tři varianty:
Boží zásah

Poté, co je pro toto kolo určena iniciativa všech postav může Prorok aktivovat tuto schopnost a prohodit hodnoty iniciativy libovolných dvou postav. (aktivace: 3 Vlivy)

nebo

Poté, co je pro toto kolo určena iniciativa všech postav může Prorok aktivovat tuto schopnost a prohodit svou hodnotu iniciativy s libovolnou další postavou. (aktivace: 3 Vlivy)

nebo

Poté, co je určena iniciativa pro toto kolo může Prorok aktivovat tuto schopnost a určit jednu postavu, která bude automaticky na řadě jako první nebo poslední (podle Prorokova výběru). (aktivace: 3 Vlivy)

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 29. 4. 2016, 03:18

Nová část revize mi dala nějaké nápady na revizi Proroka, Dost dlouho jsem o tom přemýšlel a neškodilo by celé to povolání úplně překopat a zvýšit jeho kvalitu.

Hrubý přehled plánovaných změn:

1) Rozhodl jsem se Prorokovi přidat Alchymistu a to se projeví v některých ZS.

2) Plánuji, aby Prorok měl 12 ZS jako ostatní mistrovská povolání, ty dodatečné ZS buď budou nějak nakombinovány do těch starých nebo je přímo nahradí.

3) Do Vzkříšení bude přidána možnost "vzkřísit" i postavu, která "zemřela" duševní smrtí pomocí Magie lidské mysli/Magie zvířat, místo jizvy na duše to vzkříšenému způsobí jizvu na vlivu. Možnost vzít na sebe větší jizvu zruším.

4) Klatba, Osudové Setkání, Poustevník, Mučedník a možná i Tkadlec Osudu budou nahrazeny něčím jiným.

5) Druhá Šance bude přejmenovaná a řešená jinak, aby to tedy nezavádělo novou mechaniku. Představa: Po použití to zruší celý výsledek střetu/zkoušky/výzvy a jakoby "vrátí čas" před to, než se něco přihodilo (tedy nikdo o nic nepřijde a všichni účastníci střetu/výzvy/zkoušky můžou hlásit novou akci). Prorok může určit, že jedna postava měla vizi možné budoucnosti a dostává tak výhodu.

6) ZS Proroctví a Bystrozraký budou zásadně změněny.

7) Předurčení, Relikviář a možná i Svatá pouť budou ve změněné podobě součástí Proroka.

8) Jedna z nových ZS by měla být obsahová pravomoc, která mu umožní určit, že někde poblíž se projevilo znamení prozrazující blízkou budoucnost (běžně viditelné typu "začínají se slétávat krkavci, brzy tu propukne bitva", nebo mystické jako např. "za zády je mu vidět stín smrtky, je ve smrtelném nebezpečí/brzy zemře"). Přemýšlím, zda přesnou událost nechat na hráči (a možná to omezit na "stane se tak do soumraku/úsvitu") nebo hráč jen popíše ono znamení a Průvodce hrou mu ho vyloží po svém (jako to má vědmák u těch příběhů).

9) Ruce Léčitele budou vypadat nějak takhle:

Ruce léčitele

Cestuje krajem a kudy prochází, tam chromí začínají zase chodit a slepcům se vrací zrak.

Podmiňující dovednosti: Léčení lidského těla, Lektvary a jedy (mastičkář), Léčení lidské duše (zaříkávač), Léčení zvířat (šaman), Obnovování lidského vlivu (zvěd), Elixíry (Alchymista)

Prorok získává mistrovství v léčení tělesných, duševních a vlivových jizev. Zároveň získává okamžitě vyléčit jizvu kdekoliv a kdykoliv, podmínkou je ovšem dotek nebo symbolický dotek s léčeným. Počet zdrojů potřebných k vyléčení jedné úrovně jizvy se snižuje o 1, pokud je léčený ošetřován Prorokem (platí i pokud Prorok ošetřuje sám sebe). (bez aktivace, Duše/Vliv)
Prorok také získává po zaplacení aktivace schopnosti možnost vyléčit jinak neléčitelnou jizvu. (aktivace: 10 Duší/Vlivů)
Prorok také dokáže vytvořit lektvar, jehož účinek se projeví okamžitě. (aktivace: 3 suroviny)
Prorok také dokáže vytvořit lektvar, který okamžitě zhojí jakoukoliv nevyléčitelnou tělesnou jizvu, ať je jakkoliv stará. (aktivace: 20 surovin)

Uvidím, jestli to udělám dřív, než vyjde poslední část revize. Stejně bych potom asi musel něco změnit, na druhou stranu mám už lepší představu o tom, co by to povolání mělo umět a jak by jeho schopnosti měly fungovat.

Přemýšlel jsem i o tom, že bych vyhodil Čaroděje a Druida. V tom případě by ovšem Prorok měl stejná podmiňující povolání jako Černokněžník, takže to by asi moc nešlo... zkusím teda víc zapojit Čaroděje/Druida.

Nevím, jestli to tu někdo kromě nás někdy využil nebo jestli to tu někdo jiný čte, ale vynasnažím se, aby to bylo kompatibilní se změnami z revize a obecně aby to povolání do hry sedělo a mělo vyšší kvalitu. Uvítám jakékoliv návrhy/nápady/kritiku.

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 23. 1. 2016, 19:27

Až vyjde revize tak tu Proroka I Chodce upravím, aby se do té nové verze hodili. Snad se mi podaří i dokončit Temného Rytíře.

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 3. 7. 2015, 19:17

Díky :) Hlavně je to taky mistrovské povolání, které v sobě má kombinaci Čaroděje/Mága, což mi dost chybělo, a to nemluvím o tom, že mi tu tak trochu chyběla víc tradiční verze kněze :)

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od vzteklina » 2. 7. 2015, 18:51

Rodario píše:Jaký máte kdyžtak na tohle povolání názor? Líbí se vám nebo ne?
Nečet jsem celé a co sem čet, to si už nepamatuju:-). Nicméně mi to přišlo dostatečně originální na to aby to bylo samostatné povolání a dostatečně mocné a unikátní, na to aby to bylo mistrovské povolání, takže palec nahoru.

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 2. 7. 2015, 17:14

Jo, Věštění je dovednost na získávání informací a platí na ni stejná pravidla jako pro podobné dovednosti. Teoreticky bych možná měl trochu zdražit Proroctví, abych tak tuhle dovednost učinil užitečnější než je teď už tím, že šetří zdroje...

Předurčení - Myslel sem, že pokud to neupřesním tak se to bude brát jako že jsou tam automaticky jen ty základní verze manévrů a silnější by nemohl použít ani kdyby měl mistrovství nebo kruté manévry, což jsem nechtěl. Tohle je ale asi zase jiný problém no. Možná by se to asi zlepšilo jen tím, že tam dám slovo "mohou". Nebo to tam nemám zmiňovat vůbec?

A teoreticky by tam omezení asi mělo být, jaký limit by byl nejlepší? Klasicky jedno proroctví + další za každé 3 body Vlivu? Nebo omezení na hranici duše dotyčného? I když u předmětů nevím, jak by se to počítalo. Což je asi problém i u věčných kouzel. Spíš bych asi šel pro tu první možnost.

A co se týče stanovení výše Proroctví tak to nebylo ani u Paladinovy Přísahy tak sem to ani moc neupřesňoval. Ono vážnost proroctví neovlivňuje cenu aktivace schopnosti, ta je vždycky Jizva 3 Duš/Vlivu (což je možná až moc, ale zase se mi to zdálo dost silné). Možná to teda změnit tak, že tam dám určitá kritéria a podle toho, kolik částí toto proroctví splňuje, podle toho bude jeho cena?

Příklad:

Menší ovlivnění osudu - 1 Duše/Vliv
Větší ovlivnění osudu - 3 Duše/Vlivy
Značné ovlivnění osudu - Jizva 1 Duše/Vlivu
Drastické ovlivnění osudu - Jizva 3 Duše/Vlivu
Osud je přiřknut více než jedné osobě/předmětu - 1 Duše/Vliv za každou další osobu/předmět
Týká se místa či oblasti do velikosti vědminy chýše - 1 Duše/Vliv
Týká se místa či oblasti do velikosti hradiště - 3 Duše/Vlivy
Týká se místa či oblasti do velikosti dne cesty - Jizva 3 Duše/Vlivu
Vztahuje se na celé království, přetrvává po generace apod.: Je potřeba artefakt/obětovat při rituálu za rovnodennosti nebo slunovratu princeznu/odcestovat do nejhlubších koutů snového světa, odkud se jen málo lidí vrátilo atd.

A tak dále...

Na jednu stranu nevím, jestli by to nebylo moc silné a hodně by to rozšířilo využití téhle schopnosti (třeba ji za jeden/tři zdroje použiju k tomu abych určil, že radního na cestě domů bude obtěžovat nějaký žebrák a doraz tak o pár minut později). Ono je to v podstatě krutohustá verze obsahové pravomoci s velkými limity. Což se k Prorokovi hodí.

Když nad tím tak uvažuju tak bych asi měl přepracovat tu druhou část Klatby...

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Fafrin » 2. 7. 2015, 15:01

Věštec není úplně jasný, jaké to má následky ale předpokládám, že je to dovednost k získávání informací, že? (A záleží, jak se ve skupině na získávání informací hraje - jestli se výklad a jejich tvorba vkládá do rukou hráče, nebo jestli za úspěch nějaké vysype průvodce.)
Relikviář je fajn.
ad Předurčení - text ", v případě, že dotyčný ovládá posílené či kruté manévry jsou posíleny i automatické manévry." je zbytečný, mohl by svádět k tomu, že v jiných případech, kdy má postava přístup k manévrům zdarma a posíleným manévrům, nemůže manévr zdarma použít posílený.
Někde by se předem měla stanovovat výše Proroctví, což by se mělo objevit na jeí ceně. Taky by Imho měl Prorok mít v jednu chvíli aktivních jen omezený počet proroctví. (Nebo na jednu osobu či věc by se měl vztahovat jen omezený počet proroctví.)

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 2. 7. 2015, 09:43

Jaký máte kdyžtak na tohle povolání názor? Líbí se vám nebo ne? Potřebovalo by něco upravit či dovysvětlit?

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 31. 5. 2015, 22:18

Tohle je možná tak trochu OP no, ale lepší řešení mě zatím nenapadlo.

Předurčení

Sám osud se přizpůsobí jeho vůli a bude se vyvíjet podle jeho přání.

Podmiňující dovednosti: Hadačství (šaman), Kletby a požehnání (zaříkávač)

Prorok vynese proroctví, které určité bytosti či předmětu přiřkne určitý osud a vyšší moc se bude snažit o to, aby se skutečně naplnil. Mechanicky se to projeví tak, že každá akce, která by byla výrazně důležitá k naplnění osudu uloženého Prorokem je automaticky Přesná, Mocná a Lstivá, v případě, že dotyčný ovládá posílené či kruté manévry jsou posíleny i automatické manévry. Průvodce hrou určí, kdy se toto uplatní. K přiřknutí osudu musí mít Prorok s cílem zprostředkován symbolický dotek a jedná se o dlouhý rituál nepoužitelný v boji.
Proroctví zůstane aktivní, dokud se osud nenaplní, není zrušen nebo dokud někdo nějakým vhodným a hrdinským, ba přímo legendárním činem tento osud popře. V tomto případě získá dotyčný výhodu do nejbližšího konfliktu (nebo do nynějšího knofliktu) podle vážnosti dotyčného proroctví (většinou od 1-3) a Prorok získá jizvu na Vlivu o stejné výši. Pokud naopak někdo dotyčné proroctví naplní, získá Prorok výhodu do nejbližšího konfliktu (nebo nynějšího konfliktu) podle vážnosti dotyčného proroctví.

(Aktivace: Jizva 3 Duše/Vlivu)

Příklad: Zlá čarodějnice Nerissa prokleje rytíře Radvana a předpoví mu, že v bitvě najde svou smrt rukou černého rytíře. Radvan je v bitvě veden až do té nejlítější bojové vřavy, kde dotyčného černého rytíře skutečně potká. Následující boj je tvrdý, jelikož rytíř má vlivem vědmina proroctví mnohé akce automaticky přesné, mocné a lstivé. Ovšem Radvan se nedá a přímo hrdinským kouskem se mu podaří nad rytířem zvítězit, čímž zruší proroctví, které jej svazuje a určí si sám svůj vlastní. Po zbytek bitvy je osud na jeho straně a temná vědma Nerissa má na nějakou dobu svých starostí dost.
Pokud by Radvan před rytířem například zbaběle utekl nebo jej dokázal porazit bez toho, aby zrušil svůj osud, potkal by v další bitvě znovu černého rytíře, jemuž by bylo souzeno jej zabít.


Příklad: Poustevník Vracen přiřkne meči osud, který jej označí jako zbraň předurčenou usmrtit temného pána Ragnara. Pokud by jej poté nějaký hrdina v boji s Ragnarem použil tak by každá patřičně důležitá akce používající onen meč byla automaticky přesná, mocná a lstivá. A vyšší moc se postará o to, že onen meč se do rukou někoho vhodného dostane, pokud někdo takový existuje. Ragnar sám by však tomuto osudu mohl vzdorovat tím, že by onen meč i přes všechny obtíže dokázal zlomit.

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 22. 5. 2015, 13:55

Relikviář

Vydává se na cesty v honbě za starobylými relikviemi, které schraňuje pro zvětšení své moci.

Prorok získává nadání na svou magii, pokud k seslání dotyčného kouzla použije mocnou a vzácnou relikvii spjatou s tímto druhem magie či dotyčným kouzlem (kůstky světce pro kletby a požehnání, srdce upíra pro magii lidské mysli, zrcadlo bledé paní pro magii iluzí atd.) (Bez aktivace, Duše)

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 28. 4. 2015, 18:13

Zase mě chytla vlna inspirace a inspiroval jsem se i podobnými koncepty jinde, takže by tu měly brzo být další čtyři dodatečné ZS pro Proroka. Pro magická povolání se prostě ZS vymýšlí líp, to už je fakt.

U Chodce mě zatím moc věcí, které by se k němu hodily a zároveň by se spíš nehodily Žreci nenapadlo. Osobně přemýšlím, jestli by nebylo lepší ty jeho ZS rozdělit mezi Mstitele a Žrece, ale to by se dalo asi říct i o některých dalších povoláních.

Osobně doufám, že to tu aspoň někdo jiný využije, abych si to tu nepsal jen sám pro sebe :D

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 26. 4. 2015, 23:55

Tak další taková "ne moc užitečná, ale tématická". Tak Vědma z bestiáře tuhle dovednost má, takže snad to bude v pohodě :) Případně se to může spojit s Proroctvím.

Věštec

Znamení osudu jsou všude kolem nás a on je dokáže správně vyložit.

Podmiňující dovednosti: Hadačství (Šaman), Učenost (Zaříkávač)

Prorok získává nevyhrazenou dovednost Věštění (věštění z dlaně, z ohně, podle letu ptáků, z křišťálové koule, pomocí karet, astrologie atd.), k této dovednosti si připočítává vyšší z úrovní Šamana a Zaříkávače. Tuto dovednost lze použít ke správnému výkladu budoucnosti či zodpovězení určitých otázek, ať už sledováním vnějších podnětů jako jsou například například mraky nebo pomocí pomůcek jako jsou tarotové karty či křišťálová koule. Takovéto způsoby jsou nepřesnější a slabší než opravdová jasnozřivost či brázdění snového světa pomocí Hadačství, jsou ovšem přístupnější, snažší a levnější než vyvolávání snových bytostí a také méně nebezpečné než výpravy do snového světa. Mimo jiné se tato dovednost může použít i pro přesnější vyložení abstraktních či nejasných vizí ze ZS Proroctví a to i tehdy, kdy by se k tomu žádná jiná dovednost nehodila. Prorok je zároveň zběhlý ve Věštění. (bez aktivace, Duše)

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 26. 4. 2015, 22:23

Záleží to na tom, jak častá bude v tom světě magie no. Ale tak nějaká slabší zřídla asi budou všude, uznávám. Stačí teda snížení ceny na 3 Duše, nebo bych měl spíš zvýšit cenu posílení zřídla?

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Fafrin » 26. 4. 2015, 21:30

Hm, to asi záleží na úhlu pohledu.
Pro mne je kolem běžné vesnice ve vzdálenosti do dne cesty několik zřídel síly 1 a pár i síly 2. (Z nichž tak jedno bude poměrně pohodlně dostupné.)

Re: [Nové Mistrovské Povolání] Prorok

od Rodario » 26. 4. 2015, 14:58

Tak sem dal u posílení Magického Okamžiku cenu 3 Duše za stupeň místo duševní jizvy. Snad je to už v pohodě.

Nahoru