Nová část revize mi dala nějaké nápady na revizi Proroka, Dost dlouho jsem o tom přemýšlel a neškodilo by celé to povolání úplně překopat a zvýšit jeho kvalitu.
Hrubý přehled plánovaných změn:
1) Rozhodl jsem se Prorokovi přidat Alchymistu a to se projeví v některých ZS.
2) Plánuji, aby Prorok měl 12 ZS jako ostatní mistrovská povolání, ty dodatečné ZS buď budou nějak nakombinovány do těch starých nebo je přímo nahradí.
3) Do Vzkříšení bude přidána možnost "vzkřísit" i postavu, která "zemřela" duševní smrtí pomocí Magie lidské mysli/Magie zvířat, místo jizvy na duše to vzkříšenému způsobí jizvu na vlivu. Možnost vzít na sebe větší jizvu zruším.
4) Klatba, Osudové Setkání, Poustevník, Mučedník a možná i Tkadlec Osudu budou nahrazeny něčím jiným.
5) Druhá Šance bude přejmenovaná a řešená jinak, aby to tedy nezavádělo novou mechaniku.
Představa: Po použití to zruší celý výsledek střetu/zkoušky/výzvy a jakoby "vrátí čas" před to, než se něco přihodilo (tedy nikdo o nic nepřijde a všichni účastníci střetu/výzvy/zkoušky můžou hlásit novou akci). Prorok může určit, že jedna postava měla vizi možné budoucnosti a dostává tak výhodu.
6) ZS Proroctví a Bystrozraký budou zásadně změněny.
7) Předurčení, Relikviář a možná i Svatá pouť budou ve změněné podobě součástí Proroka.
Jedna z nových ZS by měla být obsahová pravomoc, která mu umožní určit, že někde poblíž se projevilo znamení prozrazující blízkou budoucnost (běžně viditelné typu "začínají se slétávat krkavci, brzy tu propukne bitva", nebo mystické jako např. "za zády je mu vidět stín smrtky, je ve smrtelném nebezpečí/brzy zemře"). Přemýšlím, zda přesnou událost nechat na hráči (a možná to omezit na "stane se tak do soumraku/úsvitu") nebo hráč jen popíše ono znamení a Průvodce hrou mu ho vyloží po svém (jako to má vědmák u těch příběhů).
9) Ruce Léčitele budou vypadat nějak takhle:
Ruce léčitele
Cestuje krajem a kudy prochází, tam chromí začínají zase chodit a slepcům se vrací zrak.
Podmiňující dovednosti: Léčení lidského těla, Lektvary a jedy (mastičkář), Léčení lidské duše (zaříkávač), Léčení zvířat (šaman),
Obnovování lidského vlivu (zvěd), Elixíry (Alchymista)
Prorok získává mistrovství v léčení tělesných, duševních a vlivových jizev. Zároveň získává okamžitě vyléčit jizvu kdekoliv a kdykoliv, podmínkou je ovšem dotek nebo symbolický dotek s léčeným. Počet zdrojů potřebných k vyléčení jedné úrovně jizvy se snižuje o 1, pokud je léčený ošetřován Prorokem (platí i pokud Prorok ošetřuje sám sebe). (bez aktivace, Duše/Vliv)
Prorok také získává po zaplacení aktivace schopnosti možnost vyléčit jinak neléčitelnou jizvu. (aktivace: 10 Duší/Vlivů)
Prorok také dokáže vytvořit lektvar, jehož účinek se projeví okamžitě. (aktivace: 3 suroviny)
Prorok také dokáže vytvořit lektvar, který okamžitě zhojí jakoukoliv nevyléčitelnou tělesnou jizvu, ať je jakkoliv stará. (aktivace: 20 surovin)
Uvidím, jestli to udělám dřív, než vyjde poslední část revize. Stejně bych potom asi musel něco změnit, na druhou stranu mám už lepší představu o tom, co by to povolání mělo umět a jak by jeho schopnosti měly fungovat.
Přemýšlel jsem i o tom, že bych vyhodil Čaroděje a Druida. V tom případě by ovšem Prorok měl stejná podmiňující povolání jako Černokněžník, takže to by asi moc nešlo... zkusím teda víc zapojit Čaroděje/Druida.
Nevím, jestli to tu někdo kromě nás někdy využil nebo jestli to tu někdo jiný čte, ale vynasnažím se, aby to bylo kompatibilní se změnami z revize a obecně aby to povolání do hry sedělo a mělo vyšší kvalitu. Uvítám jakékoliv návrhy/nápady/kritiku.
Nová část revize mi dala nějaké nápady na revizi Proroka, Dost dlouho jsem o tom přemýšlel a neškodilo by celé to povolání úplně překopat a zvýšit jeho kvalitu.
Hrubý přehled plánovaných změn:
1) Rozhodl jsem se Prorokovi přidat Alchymistu a to se projeví v některých ZS.
2) Plánuji, aby Prorok měl 12 ZS jako ostatní mistrovská povolání, ty dodatečné ZS buď budou nějak nakombinovány do těch starých nebo je přímo nahradí.
3) Do Vzkříšení bude přidána možnost "vzkřísit" i postavu, která "zemřela" duševní smrtí pomocí Magie lidské mysli/Magie zvířat, místo jizvy na duše to vzkříšenému způsobí jizvu na vlivu. Možnost vzít na sebe větší jizvu zruším.
4) Klatba, Osudové Setkání, Poustevník, Mučedník a možná i Tkadlec Osudu budou nahrazeny něčím jiným.
5) Druhá Šance bude přejmenovaná a řešená jinak, aby to tedy nezavádělo novou mechaniku. [b]Představa[/b]: Po použití to zruší celý výsledek střetu/zkoušky/výzvy a jakoby "vrátí čas" před to, než se něco přihodilo (tedy nikdo o nic nepřijde a všichni účastníci střetu/výzvy/zkoušky můžou hlásit novou akci). Prorok může určit, že jedna postava měla vizi možné budoucnosti a dostává tak výhodu.
6) ZS Proroctví a Bystrozraký budou zásadně změněny.
7) Předurčení, Relikviář a možná i Svatá pouť budou ve změněné podobě součástí Proroka.
8) Jedna z nových ZS by měla být obsahová pravomoc, která mu umožní určit, že někde poblíž se projevilo znamení prozrazující blízkou budoucnost (běžně viditelné typu "začínají se slétávat krkavci, brzy tu propukne bitva", nebo mystické jako např. "za zády je mu vidět stín smrtky, je ve smrtelném nebezpečí/brzy zemře"). Přemýšlím, zda přesnou událost nechat na hráči (a možná to omezit na "stane se tak do soumraku/úsvitu") nebo hráč jen popíše ono znamení a Průvodce hrou mu ho vyloží po svém (jako to má vědmák u těch příběhů).
9) Ruce Léčitele budou vypadat nějak takhle:
[b]Ruce léčitele[/b]
[i]Cestuje krajem a kudy prochází, tam chromí začínají zase chodit a slepcům se vrací zrak.[/i]
Podmiňující dovednosti: Léčení lidského těla, Lektvary a jedy (mastičkář), Léčení lidské duše (zaříkávač), Léčení zvířat (šaman), [i]Obnovování lidského vlivu (zvěd)[/i], Elixíry (Alchymista)
Prorok získává mistrovství v léčení tělesných, duševních a vlivových jizev. Zároveň získává okamžitě vyléčit jizvu kdekoliv a kdykoliv, podmínkou je ovšem dotek nebo symbolický dotek s léčeným. Počet zdrojů potřebných k vyléčení jedné úrovně jizvy se snižuje o 1, pokud je léčený ošetřován Prorokem (platí i pokud Prorok ošetřuje sám sebe). (bez aktivace, Duše/Vliv)
Prorok také získává po zaplacení aktivace schopnosti možnost vyléčit jinak neléčitelnou jizvu. (aktivace: 10 Duší/Vlivů)
Prorok také dokáže vytvořit lektvar, jehož účinek se projeví okamžitě. (aktivace: 3 suroviny)
Prorok také dokáže vytvořit lektvar, který okamžitě zhojí jakoukoliv nevyléčitelnou tělesnou jizvu, ať je jakkoliv stará. (aktivace: 20 surovin)
Uvidím, jestli to udělám dřív, než vyjde poslední část revize. Stejně bych potom asi musel něco změnit, na druhou stranu mám už lepší představu o tom, co by to povolání mělo umět a jak by jeho schopnosti měly fungovat.
Přemýšlel jsem i o tom, že bych vyhodil Čaroděje a Druida. V tom případě by ovšem Prorok měl stejná podmiňující povolání jako Černokněžník, takže to by asi moc nešlo... zkusím teda víc zapojit Čaroděje/Druida.
Nevím, jestli to tu někdo kromě nás někdy využil nebo jestli to tu někdo jiný čte, ale vynasnažím se, aby to bylo kompatibilní se změnami z revize a obecně aby to povolání do hry sedělo a mělo vyšší kvalitu. Uvítám jakékoliv návrhy/nápady/kritiku.