Domácí pravidla (house rules)

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Domácí pravidla (house rules)

Re: Domácí pravidla (house rules)

od MarkyParky » 1. 7. 2023, 10:25

Nadhodím dvě věci, kde to může narazit:
- Ukončování uděleného postihu. Magie má (ne)výhodu v tom, že protože s ní nemáme zkušenost z normálního života, musí mít nastavená nějaká formální pravidla, popisující jak funguje, působí, jaké má limity, ať už časové nebo dosahu. A když se zeptáš, proč je to zrovna takhle a proč postih odezněl se soumrakem nebo po uhašení ohně, který ho způsoboval,odpověď je na snadě - protože postih vyjadřuje kontinuální působení semi-inteligentní síly, která je v tomhle světě svázána nějakými magickými pravidly. A tím pádem je i objektivně dané, kdy její působení skončí, ať už protože ho někdo přeruší, zlomí nebo vyprší. Když stejnou mechaniku zkusíš napasovat na něco, co podobná pravidla nemá a vycházíš jen z přirozeného chování světa, je větší šance, že se dostaneš do nějaké situace, kdy se ti fikce rozjede s mechanikou (např. už se ti bude blbě vysvětlovat, proč zrovna tady ještě působí bolest, nebo naopak proč teď už je bolest odstraněná) nebo že to bude zvyšovat množství situací, kdy to budeš muset nějak (fiatem?) rozčísnout, jestli postih ještě působí nebo už ne.

- Mechanická rozmanitost povolání. V DrDII mají různá povolení různý mechanický flavour - různé odchylky od základní mechaniky. V případě magie to je její "chýšovitost" a možnost dávat postihy. V případě nemagických bojových povolání jsou to vysoké počty manévrů, které může postava dělat. U sociálních dovedností jsou to plošná působení, když získáš pozornost, atd. atd ...
Nechci úplně říct, že jsou ta povolání nějak extrémně balancovaná vůči sobě - ono to ani nejde, když nevíš, jaký důraz ta která skupina dává na ten či onen typ problémů. Ale je tam snaha nějak je odlišit a v tom mechanickém odlišení nějak předat hráči ten feeling, který by dané akce měly mít. Kdysi jsem pro to zahlédl docela hezký termín mechafora - metafora pomocí mechaniky. Například postihy jsou mechaforou dlouhodobého aktivního působení nějaké de-facto samostatné síly. A třeba u toho počtu manévrů, to že jich magie má málo (ale může zadarmo působit hrubě na celou chýši) je mechaforou toho, že kouzelník se musí soustředit na svá kouzla a neustále přemýšlet o tom, jakou podobu kouzla má volit, zatímco vysoký počet manévrů současně+zdarma u neamgických bojových povolání je metaforou toho, že v boji se projevuje tvůj instinkt a trénink, který ti pomáhá dělat správné věci ve správnou chvíli, aniž by tě dál omezovalo něco jiného ... než dosah tvé zbraně.

Ve chvíli, kdy začneš tyhle mechanické koncepty napříč povoláními míchat, tak je začneš stírat. Ne, že by to nešlo (např. ve Hrách mocných jsou některé zvláštní schopnosti právě postavené na tom, že tyhle hranice stírají), ale má to nějaké důsledky a ta hra se posune a pocit z ní se změní.


Ani jedna z těhle dvou věcí není nějak extrémně blokující - ostatně jádro revidovaného DrDII je celkem flexibilní a umožňuje mechanicky provazovat jednotlivé subsystémy - ale zvážil bych, zda opravdu přinesou hře něco dobrého.

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Lyncz » 1. 7. 2023, 09:31

Hvězdy (děti) jsou nakloněny tomu, že po asi půl roce by jsme chtěli udělat navazující kampaň na naši již ukončenou 3 letou. V nějakém prepu jsme se bavili o tom, že "mágové můžou vše a dopady jejich akcí bývají výrazné" zatímco nemagické postavy začínají (máme pokročilá povolání) pokulhávat. Byla tady myšlenka, co kdyby mohly nemagické povolání způsobovat svou akcí efekt "dlouho"?
U magie se to používá dnes a denně, většinou na postihy. Co kdyby ale bojovník při kopnutí do kolene nezpůsobil jizvu, nebo ohrožení, ale bolest takovou, že by na dlouho způsobila chabé kopy?

Jako myšlenka to zní zajímavě, ale nejsem se svojí znalostí schopný najít úskalí tohohle homebrew.

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Fafrin » 2. 7. 2022, 13:10

(Jo, chtěl jsem se k tomu někdy dostat. Odhaduju to tak příští dekádu, že by to mohlo vyjít.)

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Agros » 1. 7. 2022, 13:33

No my máme vlastní tag značky. Na roll20 se dají normálně nahrát. A v každém tok kolečku je číslo. Takže je pak ohrožení jasný. Ale nevím jestli nemusíš mít pro účet.

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Wulfric » 30. 6. 2022, 19:21

Erevan píše: 16. 4. 2020, 17:24
Fafrin píše: 16. 4. 2020, 10:18 Tak jestli hrajete přes konferenční hovor, tak https://roll20.net/ a můžete si to psát na figurky.
Roll20 doporučuji, hrajeme přes něj a úplně v pohodě. Nejen že vidíš, co kdo hází, ale velmi snadno se na figurkách eviduje ohrožení i případné výhody u postav.
BTW, jak si v Roll20 sledujete na tokenech Ohrožení? Máme svůj systém ("semafor" = zelená 1, žlutá 2, oranžová 3, červená 4, růžová 5, fialová 6 a modrá 7 a více) ale jen jestli někdo nemá něco lepšího :-D Nedá se tam náhodou naloadovat vlastní tag značky (jako jsou ty barevná kolečka, nebo stavové symboly)? Teď se mi zdá, že jsem tu možnost někde zahlédl, ale nevím. Mimochodem, taky se mi zdá, že jsem někde zachytil, že někdo z autorského týmu možná pracuje na interaktivních osobních denících pro Roll20. Ví o tom někdo něco?

Re: Domácí pravidla (house rules)

od trajda » 9. 12. 2020, 07:44

Fetka píše: 8. 11. 2020, 22:43
U me zalezi, na jake urovni zaciname, a jaky pribeh budeme hrat. Osvedcilo se mi zacinat s cenennou, obycejnou, obycejnou, ale uz jsem mel i hru, kde jsme zacinaly s tremi drahymi. (A taky hru, kde zacinaly se dvema obycejnymi).

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Fafrin » 9. 11. 2020, 14:57

Podotknu, že hodnota věcí ve startovním výběru je větší než těch 90 grošů. Předpokládá se, že ten, komu na hodnotě a počítání vybavení záleží více, by měl pro hru zvolit právě spíše jednotlivé nakupování, než onen zjednodušený výběr.

Re: Domácí pravidla (house rules)

od MarkyParky » 8. 11. 2020, 22:50

Fetka: Když ubereš postavám peníze do začátku, tak jen trochu umenšíš jejich dilema, co si do hry do začátku vzít a trochu jim hru ztížíš, mechanicky ale nic nerozbiješ.

A kdybys zjistil, že jsi to utahl noc, můžeš jim nabídnout získání nějaké odměny navíc během Výprav

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Fetka » 8. 11. 2020, 22:43

Co si myslíte o začátečním vybavení hrdiny podle pravidel?

Narážím hlavně na 90 grošů do začátku (případně drahou, ceněnou a obyčejnou výbavu). Dle mého je to přehnaně moc. Už jen to, že meč údajně nemá jen tak někdo a stojí 36 grošů, což je jako hodně, ale postava má teoreticky možnost si na začátku koupit dva a ještě jí zbyde na základní výbavu. Pak taky v ukázkovém dobrodružství: Návrat do Bílého hradu příhoda Večer na salaši, kde by měli s ovčákem Brzotou smlouvat o tuctu grošů, i když by s né moc velkými obtížemi dokázali vyskládat tucet grošů za každého člena družiny, mi potom přijde celkem zbytečná.

Takže mě osobně celkem sedí do začátku 30-40 grošů (obyčejná, obyčejná a ceněná při rychlé volbě), případně tohle řešit individuálně spolu s příběhem postavy. Jeden a půl kopy grošů by mi sedělo při vytváření zkušené postavy už tak na 6-7. levelu, ale ať si sakra ze začátku máknou a získávají si věci v průběhu dobrodružství, je to alespoň dle mého o něco zajímavější než když mají všecko hned.

Co si o tom teda myslíte vy a kolik toho dáváte začínajícím postavám?

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Lyncz » 20. 9. 2020, 15:50

Máš pravdu, moje hloupost, když jsem to psal, šli jsme do auta a přítelkyně na mě vrčela, tak jsem nad tím moc nepřemýšlel =D

Re: Domácí pravidla (house rules)

od MarkyParky » 20. 9. 2020, 14:23

Fetka:
Říkáš to správně. Neměl bys mu způsobit jiný důsledek, ale můžeš zesílit fikční podobu téhož.

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Fetka » 20. 9. 2020, 11:49

Ono ani tak nejde o to že bysme nechtěli si hrát s fikční částí, jako spíš že jsme všichni předtím hráli akorát drd 1.6 do té doby než jsem přišel s tím že bych teda zkusil dělat PJ (vlastně PH) a s tím i zkusil nové pravidla, ale stejně tu hru očividně pořád směřujeme k té 1.6

Takže se teda pokusím zapracovat na svém popisu akcí a snad se to teda potom dostaví i u hráčů a hra začne být zajímavější

A jak jsi radil že mám při ohlášené akci "srazím ho na zem" přidat pomocí lstivě "srazím ho na zem a vykopnu zbraň z ruky" je podle pravidel vcelku nelegální (přímo u popisu lstivě na straně 118), ale možná jsem to jen špatně pochopil

P.S. vlastně ale zahlásit akci se lstivě typu "srazím ho na zem a přišlápnu ruku" by měla být v pohodě podle pravidel a efekt to bude mít podobný

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Lyncz » 20. 9. 2020, 11:19

Jakože, proč ne. Osobně mi přijde, že pokud si nechcete hrát z fikční částí, ztrácí tím DrD2 kouzlo a můžete přejít rovnou na 1.6 :D

Napadá mě, protože "všechno je chyba GM", žejo (to není urážka, sám jsem GM :D), zkusit změnit tvé hlášení akcí. Budeš to mít těžké, ale buď na hráče přísnější. Příště, možná než to začneš zavádět, zkus při zvýšení ohrožení z 3 na 4 říct, že jsi ho srazil na zem a ideálně to udělej lstivě, srazím tě na zem a vykopnu ti zbraň z ruky. Jsem zvědavý, jak se mu v dalším kole povede "seknu ho a zvýším mu ohrožení" =D

My jsme začali hrát na osekaných pravidlech, pouze s manévrem přesně. Nikdo nechtěl nic jiného používat. Ve chvíli, kdy jsem na hráče začal tlačit manévrem mocně a lstivě, se to naučili též používat, protože za mnou "zaostávali". Tímhle způsobem, pokud to řekneš předem a transparentně, se dá naučit lidi spousta věcí. Nikdo neříká, že musíte začít používat všechny pravidla zaráz. Ještě jeden příklad: naše budoucí druidka (zaříkávač 5/lovec 1) přestala střílet z luku a začala používat zaříkávače, ve chvíli, kdy jsem proti ní použil zaříkávání a zjistila, že je to vlastně silné =D

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Fetka » 19. 9. 2020, 15:29

Díky oboum,
je dost možná pravda že u nás je problém hlavně to že fikce u nás spíše zaostává před čísly a jen stěží se od hráčů domáhám aby hlásili jiné akce než: seknu ho a zvýším mu ohrožení, a pak: seknu ho silněji a chci ho vyřadit, atp. Já bohužel nejdu zrovna nejvíc příkladem i když se snažím trochu víc.

Takže by jsme se spíše měli odprostit od čísel a dostat fikci do popředí, ale stejně to pravidlo na dalším sezení zkusím a uvidím jestli ho budu používat

A ještě, odčítat od hodu jsem chtěl kvůli tomu, aby to mělo smysl i ve střetu, jenom zvednutím cílového čísla by to mělo smysl jen ve zkouškách a výzvách (snad se nepletu)

Re: Domácí pravidla (house rules)

od Lyncz » 19. 9. 2020, 10:05

Mno, napadá mě, jestli je u vás ohrožení spojené s fikcí.

U nás to je tak, že zvýšení ohrožení ze 2 na 3 není stejně fikčně hodnotné jako z 4 na 5... v zásadě to mám tak, že ze 2 na 3 si můžeš říct disbalanc, poškrábané ruce při lezení, nebo nějakou drobnost. Na 4 musíš říct něco silnějšího, tzn. nevýhodná pozice v boji (nemáš high ground, jseš v rohu, jseš na koleně a pod.) na 5 už to musí být něco extra navíc (ztráta zbraně, ležení na zemi), na 6 si nevím co vymyslet, prostě k tomu přidat bordel v očích, nebo jseš zády k nepříteli.
Takže ohrožení 6 u mě vypadá: ležíš na zemi, beze zbraně, zatlačený v rohu místnosti a dopadl jsi tam obličejem dolů.
Jsem zvědavý, jak zahlásíš akci/vyčerpání proti něčemu takovému, aby fikčně dávála smysl.

Chci říct, že ohrožení není jen mechanická věc, ale zároveň se velmi silně pojí na fikci (a naopak), takže pokud postava stojí na pevné půdě s mečem v ruce a má hezký manipulační prostor, je velice těžké fikčně ospravedlnit ohrožení 6. Naopak, dle mého, s ohrožením 6 by neměla být schopna postava efektivně bojovat.

E: marky byl rychlejší =o)

Nahoru