Beštiár
A teraz k tej zábavnej časti! Ponúkam vám svoju víziu postáv a potvor sveta Avatara.
Časť 1. Zvieratá a "familiari"
Drak
Charakteristika: 3 -7 (vzdušné súboje, firebending, zastrašovanie)
Hranice: 5/6/4
Sudba: 10
Schopnosti:
• Hrôza a des (nadanie na zastrašovanie)
• Stelesnená skaza (rozsiahle zdarma)
• Zubria koža (zľava 1)
• Prirodzené zbrane (zuby – stredná bodná)
• Triumfálny príchod
• Pôvodný bender (majster vo všetkom za slnečného dňa, nadanie a zbehlosť v bendingu)
• Pokročilé formy
• Sústerdenie
• Hľadanie skrytých talentov
• Návrat ku koreňom
Draci sú pôvodnými firebendermi, bytosťami, od ktorých sa ľudia naučili firebendingu. Napriek tomu, že nevedia hovoriť sú rovnako inteligentný ako ľudia, a vzhľadom na svoj dllhý život sú omnoho skúsenejší. Poraziť draka bolo najvyššou skúśkou, ktorú mohol firebender zložiť, za ktorej splnenie získla titul „Drak“.
Počas Sozinovej vojny sa z neznámych príčin draci stali cieľom Firelorda, ktorý sa ich pokúsil vyhubiť, a takmer uspel. Tento zločin vyvolal mnoho otázok, keďže Sozin sám mal, podobne ako jeho priateľ Avatar Roku, draka ako svojho spoločníka.
Draci majú dlhé, hadom podobné telo pokryté šupinami s dvoma pármi končatín a krídlami zakončené rohatou hlavou s dvoma „fúzmi“ a chvostom bez ostňov alebo iných skostnatených formácií. Výška v kohútiku je približne rovnaká ako výška dospelého človeka, priemer trupu je okolo metra a pol. Ich dĺźka je oveľa väčšia, okolo 20-30 metrov. Dve najčastejšie farby sú modrá a červená, iné farby neboli pozorované, ale nie sú vylúčené.
Draci sú schopný telepatickej komunikácie dotykom svojich fúzov, ale len s iným drakom alebo s firebenderom.
Ako jedná:
• Predsa len ide o predátora, takže sa vyskytujú skôr samotársky alebo v pároch
• Vytvárajú pomerne stabilné rodiny dvoch rodičov
• K ľuďom sa nestavá nepriateľsky, ale je povýšenecký a vyžaduje úctu
• Po Sozinovej vojne sa k firebenderom stavá veľmi podozieravo
Ako bojuje:
• Lieta okolo útočníkov v komplikovaných špirálach a uzloch a zasypáva ich pokročilými formami firebendingu
• Na zem nezosadne pokiaľ tuší nebezpečenstvo
• Pokiaľ mu ide o život, použije blesky
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Korisť
• Ak by mal firebender v družine titul Drak, isto by zasieval strach do sŕdc protivníkov. Bude ale ochotný kvôli tomu zabiť jedného z posledných drakov
• Povedačky o drakovi priviedli do mesta niekoľko ambicióznych firebenderov, pridá sa družina k niektorému z nich? Je na povedačkách aspoň zrnko pravdy?
Mentor
• Družine sa podarí nadviazať ak nie priateľský, tak aspoň neutrálny kontakt s drakom. Dokáže ho firebender presvedčiť, aby mu odhalil najväčšie tajomstvá jeho umenia?
• Postava sa spriatelila s mladým drakom, a musí sa potýkať s nebezpečenstvami s tým spojenými. Podarí sa jej nájsť niekoho, od koho by sa tento drak mohol nauči´t, ako by´t pravým vznešeným drakom a vládcom ohňa?
Útočník
• Na dedinu začali útoćiť draci, hnevajú sa na obyvateľov duchovia? A kto sa odváži niečo s tým urobiť?
• Družina zazrie súboj dvoch drakov. Čo sa stalo? Odvážia sa postavy vstúpiť do súboja týchto dvoch mocných bytostí?
Jazvecokrt
Charakteristika: 3 -7 (orientácia, earthbending)
Hranice: 5/6/4
Sudba: 10
Schopnosti:
• Hrôza a des (nadanie na zastrašovanie)
• Oživlá hora
• Zubria koža (zľava 1)
• Prirodzené zbrane (drápy – stredná sečná)
• Triumfálny príchod
• Pôvodný bender (majster vo všetkom v podzemí, nadanie a zbehlosť v bendingu)
• Pokročilé formy
• Sústerdenie
• Hľadanie skrytých talentov
• Návrat ku koreňom
Jazvecokrty sú pre earthbenderov to, čo draci pre firebenderov. Ako pôvodní benderi majú obrovský rešpekt a úctu obyvateĺov (nielen) earth knigdom.
Majú telo jazveca, ich konćatiny majú však viac spoločného s krtom a sú zakončené dlhými drápmi. Ich hlava a zmysly sú taktiež krtie, sú teda slepí, majú ale vynikajúci čuch a hmat, a „vidia“ s pomocou earthbendingu.
Ako jedná:
• Väčšinu času trávia pod zemou
• Ak narazia na ľudí, zväčša je to v jaskyni
• Ľuďom pomôžu dostať sa von ak poblúdia v podzemí ak nie sú agresívny
• Sú rodinne založený a raz za čas sa spriatelia a/alebo vychovajú človeka, ktorý býva zhusta earthbenderom
• Majú veľmi radi akúkoľvek hudbu
Ako bojuje:
• Snaží sa udržať pod zemou
• Útočí vrhaním skál a vytváraním puklín pod útočníkmi
• Zriedka sa snaží zabiť, väćšinou mu ide o zahnanie útočníkov
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Mentor
• Postavu vychovávali jazvecokrty, ale jedného dńa sa jednoducho neukázali. Čo sa s nimi stalo?
• Postavy si najmú zúfalí rodičia, ktorým sa stratilo dieťa. Ukáže sa, že ho medzitym našli jazvecokrty a prijali ho do rodiny
• Jazvecokrt ktorého postavy poznajú prepadol melanchólii a nič ho nevie rozveseliť, na šťastie má do okolia čoskoro prísť slávny hudobník. Pomôžu postavy jazvecokrtovi? Prepadol jazvecokrt naozaj melanchólii, alebo chce iba postavy nenápadne dohnať k tomu, aby mu zohnali tohto vyhláseného umelca?
Obeť
• Miestny vládca chce začať dolovať vzácne kovy na mieste, kde býva rodinka jazvecokrtov a najme si žoldnierov, aby ich odtiaľ vystrnadili. Na koho stranu sa postavia postavy? Podarí sa im tento konflikt vyriešiť bez násilia?
• Jazvecokrtovi ktosi ukradol mláďa a celá rodina ho hľadá, pôsobiac nemalé škody na budovách a poliach
Oblačný bizón
Charakteristika: 3 -7 (lietanie, airbending,výdrž)
Hranice: 5/6/4
Sudba: 10
Schopnosti:
• Hrôza a des (nadanie na zastrašovanie)
• Pádny úder
• Zubria koža (zľava 1)
• Prirodzené zbrane (hlava – krátka drtivá)
• Triumfálny príchod
• Pôvodný bender (majster vo všetkom za veterného dňa, nadanie a zbehlosť v bendingu)
• Pokročilé formy
• Sústerdenie
• Hľadanie skrytých talentov
• Návrat ku koreňom
Oblačný bizón je pôvodným airbenderom, nie je však uctievaný podobne ako draci či jazvecokrty. Azda pre svoju priateľskú povahu má takmer kaźdý oblačný bizón „svojho“ airbendera ako spoločníka na celý život. Airbender má k „svojmu“ oblačnému bizónovi zhusta veľmi silný citový vzťah a berie ho skôr ako člena rodiny, nie ako autobus.
Oblačný bizón váži zhruba 10 ton a má veľkosť asi štyroch slonov. Má šesť nôh, okrúhlu hlavu a napriek tomu, že sa živý bylinnou stravou a nemá ostré zuby je nebezpečný svojimi rohmi a tvrdou lebkou. Má taktiež dlhý plochý chvost nie nepodobný bobrovi, ktorým s obľubou airbenduje. Airbenderi často vystroja oblačných bizónov veľkými sedlami a cestujú na nich po svete.
Ako jedná:
• Má veľmi priateľskú povahu, ale ľahko sa rozhnevá
• Je známy dobrým odhadom povahy ľudí
• Ak sa skamaráti so svojimi spoloćníkmi na ceste, je ochotný nasadiť vlastný život aby im pomohol
• Nemá rád uzavreté priestory a odmieta vojsť do podzemia
Ako bojuje:
• Nalietava na protivníkov zo slnka, aby ho nebolo vidieť
• Plne využíva svoju váhu a naráža do protivníkov
• Mocným mávnutím chvosta vytvára ohromne silné vzduśné prúdy
• Aj ak je nútený bojovať pešmo, je to stále desať ton živej váhy zakončených takmer nezničiteľnou lebkou
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Partner
• Jeden z čelnov družiny je airbender s bizónom a musí sa o svojho spoločníka postarať aj ak nemajú dostatok jedla alebo musia prejsť podzemím
Obeť
• Vraví sa, že skupina krvilačných airbenderov a ich oblačných bizónov prepadáva obchodné karavány a pocestných, čo dohnalo tak mierumilovné zvieratá k tak drastickým činom?
• Bohatný majiteľ cirkusu je ochotný urobiť doslova čokoľvek, aby získal oblačného bizóna pre svoju šou – azda okrem humánneho zaobchádzania s ním
Škodca
• To, že sa skupinka airbenderov a ich bizóni dočasne usadila opodiaľ vadí dedinčanom oveľa menej ako fakt, že bizóny ničia úrodu a plašia stáda
• Kto mohol farmárovi za jedinú noc ukradnúť pol tony slamy tak, aby si to nikto nevšimol?
Morský had
Charakteristika: 3 -7
Hranice: 5/6/4
Sudba: 10
Schopnosti:
• Hrôza a des (nadanie na zastrašovanie)
• Oživlá hora
• Zubria koža (zľava 1)
• Prirodzené zbrane (stisk tela – krátka drtivá)
• Triumfálny príchod
• Vyvolený mesiaca (majster vo všetkom na voľnom mori, nadanie a zbehlosť v bendingu)
• Pokročilé formy
• Sústerdenie
• Návrat ku koreňom
Morský had nie je pôvodným benderom, tá česť pripadá Mesiacu, ale ovláda akúsi vzláštnu formu waterbendingu vďaka ktorej vie chrliť prúd vody pod obrovským tlakom. Je to samotársky a veľmi teritoriálny predátor, ktorý si trúfne napadnúť aj kovové lode, ak si myslí že narušujú jeho územie.
Môže byť až sto metrov dlhý, s priemerom svojho tela približne 4 až 6 metrov. Má síce dva tesáky, ale príliš ich nepoužíva, spolieha sa skôr na prúd vody a na drvivý stisk svojho tela.
Ako jedná:
• Je veľmi náladový, jeho nálady sú približne spojené s fázami mesiaca
• Dá sa naňho naraziť v hlbokom oceáne aj v plytkých pobrežných vodách
• Ľudí vníma ako votrelcov a zvlášť neznáša lode
• Vyskytuje sa veľmi zriedka a vždy osamote
• Je ochotný tolerovať iba waterbendera a zopár jeho spoločníkov, ale aj tak sa bude väčšino času ukrývať pod hladinou
Ako bojuje:
• Prudko sa vynorí z vody a otvorí súboj chrlením vody, ktorou sa pokúsi zmiesť svoje obete z paluby
• Plavcov stiahne pod vodu a utopí
• Ovinie sa okolo lode zhadzujúc námorníkov svojím telom a prúdmi vody
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Škodca
• Už desiata loď tento mesiac záhadne zmizla v istej zátoke
• Obchodná loď sa nutne potrebuje prelpaviť územím ktoré patrí morskému hadovi zrovna vo fáze mesiace keď je tento zvlášť nepríjemný
• Mladý morský had sa usídlil v lagúne, odkiaľ dedinčania lovia ryby
Lietajúci lemur
Charakteristika: 1-3 (lietanie, akrobacia, zakrádanie sa, rýchly pohyb)
Hranice: 2/2/2
Sudba: 4
Schopnosti:
• Netopierí sluch (ako u krolla)
• Mrštná potvora (rýchlosť zadarmo)
Lietajúce lemury od nepamäti žijú pri všetkých chrámoch vzduchu, kde si ich mnohí airbenderi osvojili ako domácich maznáčikov (niečo ako lietajúca mačka). Majú radi hmyz a chrobáky, nepohrdnú ani ovocím.
Lemur má veľkosť približne ako mačka, tvarom tela sa podobá na opicu. Telo pokrýva biela srsť, okrem tváre, kde je srsť čierna. Majú veľké oči a vidia pomerne dobre aj za slabého svetla. Sú pomerne inteligentní.
Ak sa vyskytnú mimo chrámov vzduchu, považujú ich ľudia za pomerne otravných a niekedy dokonca za škodcov vďaka ich tendencii vykrádať ovocné sady.
Ako jedná:
• Má priateľskú a zvedavú povahu, často kvôli nej vlezia do problémov
• Pohybujú sa väčšinou v skupinkách, čítajúcich rádovo desiatky členov
• Mimo skupiny sa snaží nájsť si inú, často sa pridá k ľuďom, alebo iným zvieratám podobnej povahy
Ako bojuje:
• Nejde o predátora, boju sa všemožne vyhýba
• Plne vyuźíva svoju rýchlosť, v každom kole má manéver rýchlo zadarmo, a uteká
• Ak bránia mladé alebo sú k boju inak prinítení, útočia na tvár a najmä oči, pokiaľ možno vždy viacerí
• Poznámka: ak pouźívate Maugirov systém pre hejná, lemury môžu hejná vytvárať
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Pomocník
• Ten je ale zlatý :3
• Lemur ktorý sa pridal k postave pritiahol pozornosť majiteľa cirkusu
Korisť
• Šľachtic z earth kkingdom verí, že lemuria packa mu prinesie šťastie v nadchádzajúcom obchodnom stretnutí
• Cirkus by veľmi rád mal číslo, kde by skupinka lemurov predvádzala vzdušnú akrobaciu, ale majiteľ cirkusu trvá na tom, aby sa s lemurmi zaobchádzalo aj počas chytania slušne
• Vplyvný klan vo fire nation mal vždy ako maskota pre štastie lietajúceho lemura, ale ich posledný im zomrel na starobu a politická situácia je príliš nestabilná na to, aby sa niekto z členov rodiny zaoberal odchytom
Škodca
• Majiteľ ovocných sadov má hlavu v smútku, lemury mu pravidelne ničia značnú časť úrody
• Malé mestečko je terorizované skupinkou drzých lemurov, ktorí prevracajú smetiaky a nedajú sa odplašiť
Pštrosokôň
Charakteristika: 1-3 (beh, hľadanie cesty)
Hranice: 5/2/2
Sudba: 6
Schopnosti:
• Prirodzené zbrane – drápy (stredná sečná)
• Prirodzené zbrane – zobák (krátka bodná)
• Talenty malej šelmy (zbehlý pri obrane mláďat a keď je vyhladovaný)
Ide o najčastejšie jazdecké zviera, používané hlavne v earth kingdom. Vyzerá ako pštros, z koňa nemá takmer nič.
Ide však o mäsožravca a v prírode sa pohybuje v malých svorkách (5-10 členov), takto ich je ale vidno iba zriedka, keďže sú väčšinou domestikované.
Keďže sa predsa len jedná o predátora, dá sa oveľa ľahšie vycvičiť na boj, a armáda earth kingdom má k dispozícii jednotky ľahkej kavalérie. Má ale prchkejšiu povahu ako kôň, a potrebuje pevnú ruku.
Ako jedná:
• Povahou sa blíži skôr vlciakovi ako koňovi
• Má potrebu patriť do svorky, aj keby to mala byť svorka o dvoch členoch
• Podobne ako pes zo začiatku skúša presadiť svoju dominanciu
Ako bojuje:
• Má nepríjemne silný kopanec s oveľa dlhším dosahom ako by sa zdalo, kope ale zásadne smerom dozadu
• Zobákom dokáže spôsobiť nepríjemné zranenia
• Pokúsi sa na obeť vyskočiť a klovnúť ju zobákom do zátylku aby ju dorazil, vo svorke sa v tomto striedajú všetci loviaci členovia
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Pomocník
• Cestovanie v sedle je pohodlné, ale plati´t krmivo je pomerne drahé
• V divočine sa vyskytol osamelý pštrosokôň a doteraz sa nikomu nepodarilo ho chytiť, iste by ale bol výborným prírastkom pre zveda v družine
Obeť
• Bohatá rodina v earth kingdom chcela poslať novému kráľovi jedného zo svojich vyhlásených pštrosokoní ako dar k narodeninám, pštrosokôň sa ale akosi vyparil
Škodca
• Skupinka divokých pštrosokoní nićí úrodu a zabíja koalaovce v malej dedinke
Nosorožec komodo
Charakteristika: 2-4 (beh, stopovanie čuchom, boj zblízka proti ľuďom a zvieratám, zastrašovanie ľudí a zvierat, nenápadnosť a tichý pohyb v divočine, plávanie)
Hranice: 6/2/4
Sudba: 7
Schopnosti:
• Talenty velkej šelmy (majster pri obrane mláďat a keď je rozzúrený alebo vyhladovaný)
• Prirodzené zbrane – tlama (krátka drtivá)
• Prirodzené zbrane – chvost (dlhá drtivá)
Nosorožci komodo vyzerajú ako draci komodo o veľkosti nosorožca s rohom na nose. Sú obĺúbení vo fire nation ako zvieratá pre kavalériu. Oproti pštrosokoňom sú oveľa agresívnejší a ťažšie sa cvičia a zvládajú.
V divočine sa jedná o samotárov s pomerne veľkým teritóriom, dva nosorožce komodo sa stretnú bez konfliktu iba pri párení, aj to iba niekedy.
Ako jedná:
• Je menej agresívny a náladový ako nosorožec, na druhej strane, to je ako povedať, že je slabší ako avatar
• Vycvičiť ich dokážu iba špecialisti
• Je neuveriteľne teritoriálny, votrelca naháňa až po hranice svojho územia
• Korisť loví pomalým a nenápadným priblížením sa a nasledovným krátkym ale rýchlym rozbehnutím a chytením do svojej mohutnej tlamy
Ako bojuje:
• Snaží sa zakusnúť do krku
• Ak vidí, že súper má dlhé zbrane, použije aj svoj dlhý a svalnatý chvost
• Z boja uteká len zriedka, skôr sa rozzúri
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Pomocník
• Aké lapálie zažijú postavy s takto náladovým spoločníkom?
• Postavy začne podozrievať armáda fire nation z toho, že ukradli jedného z ich nosorožcov komodo – dokonca to môže byť aj pravda!
Škodca
• Biely nosorožec komodo úspešne odoláva snahám dedinčanov a lovcov, a začína byť preslávený ako beštia z Ge Wan Dan, sláva a bohatstvo iste neminú jeho premožiteľa
Úhoropes
Charakteristika: 1-3 (beh, plávanie, rýchly pohyb)
Hranice: 5/2/2
Sudba: 6
Schopnosti:
• Prirodzené zbrane – tlama (krátka drtivá)
• Talenty malej šelmy (zbehlý pri obrane mláďat a keď je vyhladovaný)
• Mrštná potvora (rýchlosť zadarmo)
Tento vzácny tvor žije iba na západnom pobreží earth kingdom. Ide o chrta zelenej farby asi dva krát väčšieho ako kôň. Je výborným bežcom aj plavcom, ide o najrýchlejšieho tvora, ktorý unesie postavy. Navyše je aj vytrvalý a dokáže bežať od svitania do súmraku.
Ako jedná:
• Čo do povahy sa správa rovnako ako pes
• Podobne ako vlci alebo psi, v divočine vytvára svorky o 5-10 členoch
Ako bojuje:
• Boje o dominanciu sú pomerne časté
• Ak má bojovať proti presile, využije svoju obrovskú rýchlosť na útek
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Pomocník
• Získať úhoropsa je buď poriadne drahé, alebo poriadne ťažké, podarí sa to postavám?
• Úhoropes v družine sa zase raz stane cieľom obchodníkov so zvieratami
Obeť
• Keď sa zaćnú chovateľovi strácať úhoropsy, odmena začne naberať zaujímavé hodnoty
Škodca
• Dedinu sužuje duch, ktorý sa ako blesk zjasného neba znesie medzi ovce a jednu z nich odnesie do sveta duchov, akým hriechom na seba privolali dedinćania túto pliagu?
Polárny psomedveď
Charakteristika: 2-4 (beh, stopovanie čuchom, boj zblízka proti ľuďom a zvieratám, zastrašovanie ľudí a zvierat, nenápadnosť a tichý pohyb v divočine, plávanie)
Hranice: 6/2/4
Sudba: 7
Schopnosti:
• Talenty velkej šelmy (majster pri obrane mláďat a keď je rozzúrený alebo vyhladovaný)
• Prirodzené zbrane – tlama (krátka drtivá)
• Prirodzené zbrane – tlapy (krátka drtivá)
Polárny medveď s ušami a chvostom psa. Toto málokedy videné zviera je druhým najväčším suchozemským predátorom v svete Avatara. Ako každý veľký predátor je pomerne samotársky. Vyskytuje sa zásadne na póloch, pôvodne iba na južnom, ale bol prenesený aj na severný. Živí sa hlavne rybami a tučniakmi.
Ako jedná:
• Napriek tomu, že sa jedná o veľkého predátora, je priateľský k ľuďom a suchozemským tvorom, loví zásadne vo vode
• Nerozzúri sa ľahko, ale ak sa to raz stane, bojuje do roztrhania tela
• Je veľmi ochranársky, svoje mláďatá, alebo spoločníkov bráni pred každým ohrozením
• Ako jedno z mála zvierat formuje stabilné páry, takýto pár má pomerne veľké územie a zriedka ich je vidno spolu, keďže každý loví inde
Ako bojuje:
• Snaží sa vyuźiť svoju mohutnú váhu, hlavne pri rozbehu
• S obľubou používa manéver mocne
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Pomocník
• Vidieť polárneho psomedveďa mimo pólu je vzácnosť, ako sa k tomu postavia bežní ľudia a zvyšok družiny?
• Počas cestovanie earth kingdom je vodná plocha neraz vzácnosťou, ako tam nakŕmiť takéhoto tvora?
Šabľozubý losolev
Mláďa:
Charakteristika: 3 -5
Hranice: 7/2/4
Sudba: 8
Schopnosti:
• Prirodzené zbrane – kopytá, parohy (stredná drtivá)
• Prirodzené zbrane – zuby (krátka bodná)
• Stelesnená skaza (útok parohami)
• Zubria koža
• Živá hora
Dámy a páni, najväćší suchozemský predátor Avatara, šabľozubý losolev dosahuje približne dvojnásobok výšky slona. Loví najmä veľké zvieratá, trúfa si zaútočiť aj na nosorožca komodo, vzácne (ak naňho natrafí) aj na polárneho psomedveďa. Na krosiť sa prudko rozbehne a pokúsi sa ju omráčiť, následne ju dorazí zaťaním svojich tesákov (kaźdý o dĺžke obojručáku) do krčných tepien.
Má telo a hlavu losa, jedinou výnimkou sú dva veľké horné tesáky a mäsožravosť.
Ako veľký predátor sa pohybuje väčšinou samostatne, výnimkou je párenie a starostlivosť o mláďatá, ktoré sa rodia nezvykle malé a rýchlo dorastajú na plnú veľkosť.
Ako jedná:
• Neuveriteľne teritoriálny a popudlivý
• Boj nevyhľadáva, ale ani sa mu nevyhýba
Ako bojuje:
• Snaží sa omráčiť súpera kopytami a parohmi
• Ak je súper príliš malý na dorazenie tesákmi (napr. človek), zadupe ho
• S obĺubou útočí s rozbehom
Akú úlohu zohráva v príbehu:
Trofej
• Bender síce dokáže losoleva zahnať na útek, ale pre obyčajného lovca je takáto korisť ozajstnou skúškou remesla
• Nejeden šľachtic by mal rád nad kozubom hlavu losoleva ako trofej, ktorou by sa chválil známym
• Prášok z parohov losoleva má podľa legendy zázračnú moc navráti´t mladícku silu aj starcovi, ak viete čo tým myslím
Časť 2. Ľudia
Na mieste je krátky predlsov. V tejto časti nájdete popisy rôznych postáv, od takých ako Aang aź po bežných firebenderov. Vojakov a žoldákov nebudem popisovať (aź na výnimky), tak trochu by to bolo znovaobjavovanie ameriky, keďže v pravidlách už popísaný sú.
Nájdete tu aj vojakov z obdobia Avatar Kyoshi, to je hlavne tým, že tento systém playtestujem v dvoch hrách, v jednej ako hráč, v druhej ako PJ, a tá, v ktorej som PJ je zasadená do obdobia Kyoshi a China Dobyvateľa. Z tohto dôvodu nezverejním všetky postavy, ktoré mám na toto bodobie pripravené.
Kto patrí do ktorého obdobia bude jasny označené. Postavy z Aangovho bodobia nebudem nejako zvlášť opisovať čo do povahy a výzoru, myslím že každý, kto videl seriál, čo je ak si spomeniete môj základný predpoklad, sa bez toho zaobíde.
Osobná stráž generála Fonga
Vek kyoshi
Charakteristika: 4 (talenty bojovníka, kaukliara a válečníka)
Hranice: 5/4/6
Sudba: 7
Schopnosti:
• Cit pre zbraň – dadao
• Člen skupiny/Vodca skupiny
• Pádny úder
• Ťažká zbroj
Elitná skupina vojakov, verní muži generála Fonga, vrchného veliteľa armád China Dobyvateľa. Používajú dadao, obojručnú šabľu, a sú ľahko spoznateľní pomocou svojho zeleného brnenia s helmou v tvare jazvecokrta.
Osobná stráž generála Fonga – earthbenderi
Vek Kyoshi
Charakteristika: 4
Hranice: 5/5/6
Sudba: 7
Schopnosti:
• Člen skupiny/Vodca skupiny
• Diaľkové prerušenie
• Tímový hráč
• Ťažká zbroj
Títo earthbenderi dopĺňajú Fongovu gardu, tvoriac jej najobávanejšiu časť. Aj keď nie sú najsilnejší benderi, sú veľmi schopní a dokonale zohraní, a vedia tak pripraviť horúcu chvíĺu dokonca aj avatarovi (ako ukázala skúsenosť).
Ich brnenie je rovnaké ako u Fongovej gardy, ale na rozdiel od nich používajú bojové kladivo, s pomocou ktorého dokážu aj earthbendovať.
Chinovi earthbenderi
Vek Kyoshi
Charakteristika: 2
Hranice: 3/5/3
Sudba: 5
Schopnosti:
• Člen skupiny/Vodca skupiny
• Boj v skupine
• Tímový hráč
• Ľahká zbroj
Hlavná sila Chinovej armády. Aj keď nepatria k príliš schopným earthbenderom, vynahrádzajú to disciplínou a spoluprácou. Ak sa nájde schopnejśí earthbender, je zaradený skôr medzi śpeciálne jednotky alebo do gárd Chinových generálov (tí najlepší majú šancu stať sa členom Fongovej alebo Chinovej osobnej gardy).
Nepoužívajú zbrane a sú oblečení do ľahkej zbroje.
Avatar Kyoshi
Vek Kyoshi
Úrovne: earthbender 3/mastićkár 1/bojovník 1
Zdroje: 8/8/8
Schopnosti:
• Sila prísahy
• Avatar
• Živelné odhodlanie
• Pokročilé formy
• Sústredenie
• Ostrý jazyk
• Pádny úder
Avatar Kyoshi je nezvykle vysoká (184 cm a stále rastie), má hnedé vlasy po ramená (pôvodne dlhé, až do incidentu so sochou posadnutou spiritom) a zelené oči. Doteraz zvládla živly zeme a vzduchu.
Nedávno vyšlo na javo, že duša jej predchodcu Kuruka bola uväznená v spirit worlde, kvôli čomu nevie waterbendovať.
Narodila sa do chudobnej rodiny, ale svojich rodičov nikdy nepoznala, keďže bola takmer okamžite vzaná do starostlivosti China, ktorý na ňu uvalil domáce väzenie – síce v paláci, ale predsa. Tu ju naučili boju s vejármi, aj keď Kyoshi svoje vejáre zatiaľ z duše neznáša.
Kyoshi sa podarilo utiecť a schovať sa na lodi plaviacej sa na juh, kde sa chela pokúsiť dostať do chrámu vzduchu, čo sa jej aj podarilo s pomocou Suluk, dievčaťa z jedného z kmeňov z južného pólu, na ktoré narazila cestou.
Poznámka: Suluk je hráčska postava, Kyoshi s ňou cestuje plus-mínus ako pomocník. Suluk aj Kyoshi sa narodili v rovnaký deň, obe majú okolo 20 rokov v čase hry. Obrázok hore je staršej Kyoshi, ale mladšiu ju nikde zobrazenú nemáme.
Generál Fong
Vek Kyoshi
Úrovne: earthbender 4/bojovník 3/kaukliar 3/válečník 4/vládca živlu 1
Zdroje: 5/5/5
Schopnosti:
• Pamäť kameňa
• Živelné odhodlanie
• Talent desaťročia
• Pokročilé formy
• Cit pre zbraň – dadao
• Gladiátor
• Zápasník
• Akrobat
• Špeh
• Skryté vrecko
• Bohatier
• Šermiar
• Veterán
• Urodzený
• Keď máš iba kladivo
Vrchný veliteľ armád China dobyvateľa, generál Fong je mužom svojho slova a napriek svojej funkcii sa snaźí vyhýbať konfliktom, najmä ak by ohrozili civilistov akéhokoľvek národa. Je loajálny Chinovi, aj keď sa nemá príliš v láske s Chinovou šéfkou rozviedky, záhadnou Shiraboshi.
V poslednej dobe je stále častejśie vysielaný mimo Chinovho územia s tajným poslaním – nájsť zvyšné tri relikvie, ktoré za sebou zanechal prvý Avatar. Štvrtú relikviu Fong našiel už dávno – dadao Záchvev, svoju osobnú zbraň.
Avatar Aang
Vek Aanga
Úrovne: airbender 5/kaukliar 4/vládca živlu 2
Zdroje: 8/10/7
Schopnosti:
• Čo škola nenaučí
• Avatar
• Živelné odhodlanie
• Živelný reflex
• Diaľkové prerušenie
• Duševné puto
• Sústredenie
• Trvalé následky
• Zmena tváre
• Akrobat
• Hadí muž
• Komediant
• Elementálna riposta
• Keď máš iba kladivo
Aang má pomerne jednoznačný build, nestíhal sa naučiť nič iné ako byť Avatarom. A prečo komediant? No, povedzme že:
Sokka
Vek Aanga
Úrovne: bojovník 5/kaukliar 2/válečník 2
Zdroje: 7/4/4
Schopnosti:
• Moreplavci
• Letiaca zbraň
• Cit pre zbraň – tien
• Silák
• Šampión
• Osobný strážca
• Akrobat
• Skrytá kapsa
• Veliteľ
• Bojový tanečník
Čo má Sokka v skrytej kapse? Prirodzene bumerang!
Zuko
Vek Aanga
Úrovne: firebender 5/bojovník 4/kaukliar 4/vládca živlu 1
Zdroje: 7/5/5
Schopnosti:
• Zarputilosť
• Živelné odhodlanie
• Živelný relfex
• Trvalé následky
• Hrôzostrašná demonśtrácia
• Sústredenie
• Cit pre zbraň – dao
• Gladiátor
• Zápasník
• Bojové reflexy
• Akrobat
• Povrazochodec
• Hadí muž
• Špeh
• Návrat ku koreňom
• Elementálna riposta
• Keď máš iba kladivo
Azula
Vek Aanga
Úrovne: firebender 5/mastičkár 2/Vládca živlu 3
Zdroje: 7/7/6
Schopnosti:
• Vojenská výchova
• Tvrdý tréning
• Zocelené telo
• Živelné odhodlanie
• Talent desaťročia
• Živelný reflex
• Hrôzostrašná demonštrácia
• Sústredenie
• Čítanie v duši
• Vyjednávač
• Lazebník
• Majster živlu
• Dokonalá technika
• Znak majstra
• Upravené techniky
• Najlepší z najlepších
Iroh
Vek Aanga
Úrovne: firebender 5/zariekavač 3/mastičkár 5/lovec 1/šaman 1/vládca živlu 5
Zdroje: 8/8/8
Schopnosti:
• Labužník
• Tvrdý tréning
• Zocelené telo
• Živelné odhodlanie
• Talent desaťročia
• Živelný reflex
• Hrôzostrašná demonštrácia
• Sústredenie
• Knihomol
• Sila osobnosti
• Veže a chrámy
• Múdry radca
• Samaritán
• Vyjednávač
• Ranhojič
• Pečovatelský zásah
• K neunaveniu
• Veľký hádač
• Majster živlu
• Dokonalá technika
• Znak majstra
• Upravené techniky
• Najlepší z najlepších
• Elementálna riposta
• Návrat ku koreňom
• Úsporné pohyby
• Keď máš iba kladivo
Prečo veže a chrámy ako ZS? Pamätajte na White lotus. Čo sa lovca týka, sedí mi tam málo, ale bolo ho treba aby Iroh mohol byť šaman. Čo sa týka mastičkára, nuž jednak ošetroval Zukovu jazvu, druhak je čajíčkar – aj keď to by mohli byť šamanove omamné látky.