od Sarsaparillos » 15. 12. 2016, 16:28
Hele, tady už se dostáváme mimo téma Hry mocných a více ke stylu vedení hry. Hodím sem pár postřehů a pokud bys to chtěl rozvíjet, tak asi v jiném vláknu.
- Fikční hrdinové jsou jedna věc, ale hrají za ně (naštěstí) reální hráči. Takže hráč vypravěči poví, že bych chtěl mistrovskou ZS. Vypravěč mu řekne, že je potřeba to nějak odehrát ve fikci. Spolu se pobaví, co by se jim asi tak líbilo. Pokud se např. shodnou, že se ta ZS dá naučit z nějakého ztraceného svitku, tak vypravěč zařídí, aby se postava dozvěděla, že nějaký svitek v nějakém chrámu existuje.
- Postava nemusí nic vymyslet, vymýšlí hráči a vypravěč. A nevidím důvod k tomu, aby všechno vymýšlel jen jeden u stolu (tj. vypravěč). Pokud hráč něco chce, tak ať si vymyslí, jak si to chce ve fikci odehrát.
- Když píšeš, že má vypravěč připravený děj, tak proč by si do něj nemohl připravit toho Ohnivého psa? Nebo informaci o něm? Pokud vím, co hráči chtějí hrát, popř. co jejich postavy chtějí získat, tak jim to nachystám, no ne?
- Tu situaci, kdy se postava dozví informaci vedoucí k ZS, odehraješ úplně stejně, jako když se má postava dozvědět, ve které jeskyni sedí drak. V čem přesně má být problém?
Hele, tady už se dostáváme mimo téma Hry mocných a více ke stylu vedení hry. Hodím sem pár postřehů a pokud bys to chtěl rozvíjet, tak asi v jiném vláknu.
- Fikční hrdinové jsou jedna věc, ale hrají za ně (naštěstí) reální hráči. Takže hráč vypravěči poví, že bych chtěl mistrovskou ZS. Vypravěč mu řekne, že je potřeba to nějak odehrát ve fikci. Spolu se pobaví, co by se jim asi tak líbilo. Pokud se např. shodnou, že se ta ZS dá naučit z nějakého ztraceného svitku, tak vypravěč zařídí, aby se postava dozvěděla, že nějaký svitek v nějakém chrámu existuje.
- Postava nemusí nic vymyslet, vymýšlí hráči a vypravěč. A nevidím důvod k tomu, aby všechno vymýšlel jen jeden u stolu (tj. vypravěč). Pokud hráč něco chce, tak ať si vymyslí, jak si to chce ve fikci odehrát.
- Když píšeš, že má vypravěč připravený děj, tak proč by si do něj nemohl připravit toho Ohnivého psa? Nebo informaci o něm? Pokud vím, co hráči chtějí hrát, popř. co jejich postavy chtějí získat, tak jim to nachystám, no ne?
- Tu situaci, kdy se postava dozví informaci vedoucí k ZS, odehraješ úplně stejně, jako když se má postava dozvědět, ve které jeskyni sedí drak. V čem přesně má být problém?