Tak, děkuji za dávku zbraní. Souhlasím s předřečníkem, že není nutné se snažit každé zbrani dát extra parametry.
Ale to neplatí pro každého a každou hru - avšak stále platí, že by se to nemělo přehánět a zbraně by co do síly měli být v základu stejné, protože DrDII se snaží stavět na schopnostech postav a nikoliv na jejich vybavení.
Dostupností to spravíte u věcí magických, kvalitních apod. Ale pokud již "obyčejná verze" převyšuje užitečností jiné obyčejné zbraně, nabourává to vyváženost zbraní. Prostě co zbraň - to obyčejný manévr zdarma a možná délka k tomu. A tady to některé věci moc nesplňují.
corbeau píše:
Mec bastard: stredni, secna - jeho vyhoda spociva v tom, ze se jim da bojovat jak jednorucne (presne) tak obouruc (mocne)
OK
Arbalet: strelna, kuse - jedna se o technologicky pokrocilejsi variantu kuse, strilejici kulove projektily. Dava zdarma velmi mocne proti neobrnenym cilum
Tady už je to silnější než běžná kuše - lze to vyvážit skutečnou nedostupností projektilů, kdy si je budete muset vést v nějaké formě, budou obtížně k sehnání apod., ale to je úředničina navíc, nebo proti obrněným cílům tu žádná výhoda nebude. Pokud tak, pak OK
Prubojne zbrane: Souper si pocita o 1 mensi slevu za zbroj
- Prubojne sipy/sipky
- Sidlo: dlouha, bodna - drevcova zbran s dlouhym uzkym hrotem
- Stiletta: kratka, bodna - dlouha dyka, jejiz uzky hrot snadno projde mezi platy nebo krouzky zbroje
Opět, pokud se sebere běžný manévr dané zbraně (lstivě), je to OK a zajímavé taktické zpestření.
Tristiva dyka/sipka Pri zasahu se roztristi na ostre ulomky a zpusobi cili telesnou jizvu velikosti 1 navic k puvodnimu efektu. Nelze ji vyrobit kvalitni
Celkem OK, Akorát si nejsem z formulace jist, jestli bi měla při každém zásahu tedy působit jizvu navíc. Spíše bych to viděl tak, že při zásahu se roztříští a při úspěšném zranění dá vyšší, nebo další jizvu. Taky by se to dalo vyhodnocovat jako nástraha, což je asi nejpřesnější, ale nejvíc papírování.
Bic: vrhaci, kratky d.
- tady bych se spokojil s charakteristikou biče jako krátké vrhací zbraně. Možná by mohl mít extra efekt ve chvíli, kdy už je omotán(jako výměnu za to, že jej nelze v danou chvíl použít proti jinému protivníkovi a blokuje ruku), ale nemyslím že by to bylo třeba.
Vystrelovaci nuz: kratka bodna - Oblibena zbran poulicnich bitkaru a hospodskych rvacu, pri prvnim pouziti v konfliktu dava zdarma rychle
Pokud chcete něco takového ve svém světě, asi OK, jen by seto mělo formulovat jinak, viz Lupič a jeho překvapivý útok krátkou zbraní.
Pestni dyka: kratka, bodna, boj s ni se povazuje za boj beze zbrani (mozno pouzit ZS Zapasnik apod.)
OK
Sip se zpetnymi hacky: - pokud je jim zpusobena telesna jizva, musi osetrujici i osetrovany na jeji leceni vynalozit o 1 zdroj vic.
Tady bych se nejdřív zastavil u mechaniky, která není úplně vhodná, protože vytváří jakýsi nový druh jizvy, která se hůře hojí. Vytvářet kvůli "obyčejné" zbrani výjimku z pravidel někde úplně jinde není dobré. Takže bych řekl, že př zásahu (prostě) působí jizvu o 1 vyšší. To umožňuje při velmi lstivém použití se dostat až 4 jizvu, což je dostatečný následek.
Kord: stredni, bodna - proti souperi s mecem nebo podobnou zbrani dava obranu zdarma, ovsem pokud ma souper zbroj, jsou utoky proti nemu chabe
Komplikovane, ale z hlediska vyvazeni OK.
Tak to je asi vsechno, tesim se na pripominky nebo podobne pociny
[/quote]
Tak, děkuji za dávku zbraní. Souhlasím s předřečníkem, že není nutné se snažit každé zbrani dát extra parametry.
Ale to neplatí pro každého a každou hru - avšak stále platí, že by se to nemělo přehánět a zbraně by co do síly měli být v základu stejné, protože DrDII se snaží stavět na schopnostech postav a nikoliv na jejich vybavení.
Dostupností to spravíte u věcí magických, kvalitních apod. Ale pokud již "obyčejná verze" převyšuje užitečností jiné obyčejné zbraně, nabourává to vyváženost zbraní. Prostě co zbraň - to obyčejný manévr zdarma a možná délka k tomu. A tady to některé věci moc nesplňují.
[quote="corbeau"]
[b]Mec bastard:[/b] stredni, secna - jeho vyhoda spociva v tom, ze se jim da bojovat jak jednorucne (presne) tak obouruc (mocne)[/quote]OK
[quote][b]Arbalet:[/b] strelna, kuse - jedna se o technologicky pokrocilejsi variantu kuse, strilejici kulove projektily. Dava zdarma velmi mocne proti neobrnenym cilum[/quote] Tady už je to silnější než běžná kuše - lze to vyvážit skutečnou nedostupností projektilů, kdy si je budete muset vést v nějaké formě, budou obtížně k sehnání apod., ale to je úředničina navíc, nebo proti obrněným cílům tu žádná výhoda nebude. Pokud tak, pak OK
[quote][b]Prubojne zbrane:[/b] Souper si pocita o 1 mensi slevu za zbroj
- [i]Prubojne sipy/sipky[/i]
- [i]Sidlo:[/i] dlouha, bodna - drevcova zbran s dlouhym uzkym hrotem
- [i]Stiletta:[/i] kratka, bodna - dlouha dyka, jejiz uzky hrot snadno projde mezi platy nebo krouzky zbroje
[/quote] Opět, pokud se sebere běžný manévr dané zbraně (lstivě), je to OK a zajímavé taktické zpestření.
[quote][b]Tristiva dyka/sipka[/b] Pri zasahu se roztristi na ostre ulomky a zpusobi cili telesnou jizvu velikosti 1 navic k puvodnimu efektu. Nelze ji vyrobit kvalitni[/quote] Celkem OK, Akorát si nejsem z formulace jist, jestli bi měla při každém zásahu tedy působit jizvu navíc. Spíše bych to viděl tak, že při zásahu se roztříští a při úspěšném zranění dá vyšší, nebo další jizvu. Taky by se to dalo vyhodnocovat jako nástraha, což je asi nejpřesnější, ale nejvíc papírování.
[quote][b]Bic:[/b] vrhaci, kratky d.[/quote] - tady bych se spokojil s charakteristikou biče jako krátké vrhací zbraně. Možná by mohl mít extra efekt ve chvíli, kdy už je omotán(jako výměnu za to, že jej nelze v danou chvíl použít proti jinému protivníkovi a blokuje ruku), ale nemyslím že by to bylo třeba.
[quote][b]Vystrelovaci nuz:[/b] kratka bodna - Oblibena zbran poulicnich bitkaru a hospodskych rvacu, pri prvnim pouziti v konfliktu dava zdarma rychle[/quote] Pokud chcete něco takového ve svém světě, asi OK, jen by seto mělo formulovat jinak, viz Lupič a jeho překvapivý útok krátkou zbraní.
[quote][b]Pestni dyka:[/b] kratka, bodna, boj s ni se povazuje za boj beze zbrani (mozno pouzit ZS Zapasnik apod.)[/quote] OK
[quote][b]Sip se zpetnymi hacky:[/b] - pokud je jim zpusobena telesna jizva, musi osetrujici i osetrovany na jeji leceni vynalozit o 1 zdroj vic.[/quote] Tady bych se nejdřív zastavil u mechaniky, která není úplně vhodná, protože vytváří jakýsi nový druh jizvy, která se hůře hojí. Vytvářet kvůli "obyčejné" zbrani výjimku z pravidel někde úplně jinde není dobré. Takže bych řekl, že př zásahu (prostě) působí jizvu o 1 vyšší. To umožňuje při velmi lstivém použití se dostat až 4 jizvu, což je dostatečný následek.
[quote][b]Kord:[/b] stredni, bodna - proti souperi s mecem nebo podobnou zbrani dava obranu zdarma, ovsem pokud ma souper zbroj, jsou utoky proti nemu chabe[/quote] Komplikovane, ale z hlediska vyvazeni OK.
Tak to je asi vsechno, tesim se na pripominky nebo podobne pociny :)[/quote]