Zbrane

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zbrane

Re: Zbrane

od lapivorax » 10. 8. 2014, 21:05

@Merlkir: Ano, výborné video. Určitě se chystám později prohlédnout i ty ostatní. Díky.

@Diego: Asi ani nevím, jestli bych měl reagovat, protože nejsem odborník. Můj názor je ten, že je to na nás moc technické. V naší družině si zvykáme už druhým rokem na manévry (hrajeme měsíčně, teď po skoro roční přestávce). Takže například pravidlo o délce zbraní ani nepoužíváme (zatím), i když mě se velmi líbí. Navíc je jednoduché. A hlavě. Hráči ode mně očekávají dobrodružství, kde nebudou moc bojové scény. Jako že ano, samozřejmě, ale žádné dlouhé řežby a žádné velké počítání. Občas to totiž přeháním, raději nebudu ani vyprávět.

@Maugir, jestli to čteš. Jak jsou na tom ty tvoje kartičky se zbraněmi? Dával jsi to někam už na web, že? Bohužel se mi to ale nedaří najít. A taky bych tam napsal, do jaké kategorie ta zbraň patří a jaký manévr zdarma dává.

Re: Zbrane

od Merlkir » 10. 8. 2014, 14:40

Výborné video o "rychlosti" zbraní a proč je pro simulacionistický přístup ve hrách mnohem důležitější dosah:
(tzn. volitelné pravidlo o délce zbraní v DrDII je cool! :D)

https://www.youtube.com/watch?v=IGs36FPB_yo

Re: Zbrane

od Diego » 10. 8. 2014, 09:46

Zdar všem, měl bych otázku řeším úpravu zbraní pro drd 2 vesmírné bitvy všechno šlo dobře až na to, že mě přijde mít jen 3 druhy zbraní chtěl bych je víc rozdělit. Napadlo mě toto útok by se bral jako nástraha vs nástraha.
Pro jednoduchost to převedu na středověké zbraně. Jsou dvě postavy Frego a Foriss.
Frego má tělo 6 bojovníka na 3 dlouhý meč (síla nástrahy 6) a kroužkovou zbroj (bonus k hranici 4)
Foriss má tělo 7 bojovníka 4 sekeru (síla nástrahy 4) a koženou zbroj (bonus k hranici 2).

Tedy je boj kde frego chce utočit na forisse.
Na forisse jde útok se silou 6 + velikost ohrožení a má hranici boje 9.
Na frega jde útok se silou 4 + velikost ohrožení a má hranici boje 10.
Proběhne klasický střet Foriss (4) vs Frego (3).
Ten kdo prohraje bude čelit následkům nástrahy kde silný účinek je smrt a slabí je zvýšení ohrožení.
Manévr mocně má pořád stejný následek a lstivě posiluje slabí následek.

Co vy na to je to možné takto brát nebo je to hloupý nápad ??

Podle mě by to i dost urychlilo konflikty protože pokud by postava čelila útokům se silou větší než hranice boje tak by nešlo po vyčerpání dosáhnout remízy, ale by se postavě zvýšilo ohrožení.

Samozřejmě nic nebrání postavám vymýšlet vlastní nástrahy se zbraní a měnit tak silný účinek a slabí. Mohly by tak vznikat finty atd. A určitě by postava pořád mohla vyhlásit akci která jen zvýší ohrožení případně si ho sníží nebo výhody dle normální pravidel.

Re: Zbrane

od lapivorax » 9. 8. 2014, 21:26

Zdravím,

když už je tady řeč o zbraních, dejte si do jůtubu "weapons that made britain". Je to v AJ a je to opravdu výborné.

Re: Zbrane

od Dukolm » 21. 1. 2014, 13:59

crowen píše:
Jerson píše: myslím že Dukolm je udělal před třemi nebo čtyřmi lety.
Nemas nahodou linku na subor s tymi kartickami, ak nieco take existuje?
Vzhledem k tomu že jsou už moje stará veřejná úložiště na webzdarmě cca pul roku smazaná a tohle by projekt tak 4-5let zpět tak nikde nic asi nebude jen možná u mě na disku víc v PM nebo na Kostce sem už chodím minimálně a jen na upozornění. Nebo do sledovaných témat.
Jerson píše:
crowen píše:Nemas nahodou linku na subor s tymi kartickami, ak nieco take existuje?
bohužel, myslel jsem že je to na d20, ale našel jsem jen ty své na ww2. ale jak koukám, tak ve Fantasy Obchodu prodávají karty vybaveni asi k DnD, ty by se daly použít také.
Oficiálně jsme to s Hugen nikdy nedovedly k nějakému Finálnímu PDF jinak obrazky pro pdf bych měl mít někde.

Re: Zbrane

od vzteklina » 30. 10. 2013, 08:22

Já jsem chtěl (nakonec z toho sešlo, páč každá úprava vyžaduje donutit hráče aby si ji přečetli; v některých případech to je dost marná snaha a tak jsem se s touhle drobnou úpravou nenamáhal) řešit zbraně následujícně.
Hned mi přišlo divné, proč by meč měl být několikrát dražší než jiné zbraně. Autoři si toho všimli očividně také, protože nabízejí k meči volitelné pravidlo symbolu autority. Tím ovšem lezou do zelí jiným nástrojům pro vlivové akce a i jinak se mi to nepozdává. No a řešení se nabízelo jednoduše z pravidel. Stačí říct, že meč je kvalitní zbraň a hotovo. No a odtud byl už jen krůček k dalším úpravám. Stačí jen vymezit, pro jakou situaci je ta která zbraň kvalitní a hned jakési rozlyšení máme. Třeba kopí je kvalitní v boji s jezdcem. Sekera je kvalitní, má li protivník štít a my ho chcem roztříštit.
Fikčně pak je třeba rozlišit kvalitní zbraně (ty určné a upravené speciálně pro boj) a ty obyčejné, co jsou ještě napůl nástroje (oštěp z hrubého klacku s kamenným hrotem je plnohodnotná zbraň, ale legionářské pillum je určitě lepší - kvalitní) ale nejsou improvizované zbraně (větev a podobně).
Takže než dávat zbraním silnější manévry které fungují skoro stále, raději dát zbraním kvalitu pro specifické situace. Předejde se tím nutkání použít tříštivou dýku a podobné vyfikanosti v nesmyslných situacích metodou spadající v podstatě plně do rámce pravidel.

Re: Zbrane

od corbeau » 29. 10. 2013, 12:53

Díky za připomínky, obecně jsem vycházel z předpokladu, že tyto zbraně bude obtížné sehnat a proto mohou být v některých případech silnější než jejich "pravidlové" ekvivalenty. Pokud ale hrozí, že by význam vybavení mohl zastínit význam hraní postavy, je správně je oslabit
Arbalet: strelna, kuse - jedna se o technologicky pokrocilejsi variantu kuse, strilejici kulove projektily. Dava zdarma velmi mocne proti neobrnenym cilum
Tady už je to silnější než běžná kuše - lze to vyvážit skutečnou nedostupností projektilů, kdy si je budete muset vést v nějaké formě, budou obtížně k sehnání apod., ale to je úředničina navíc, nebo proti obrněným cílům tu žádná výhoda nebude. Pokud tak, pak OK
Jo, to že proti obrněncům nemá zdarma mocně jsem tam zapomněl napsat
Průbojné zbraně - souhlas
Tristiva dyka/sipka Pri zasahu se roztristi na ostre ulomky a zpusobi cili telesnou jizvu velikosti 1 navic k puvodnimu efektu. Nelze ji vyrobit kvalitni
Spíše bych to viděl tak, že při zásahu se roztříští a při úspěšném zranění dá vyšší, nebo další jizvu.
v podstatě je to, jak píšeš. Chtěl jsem jen zdůraznit, že může dát navíc jizvu i když její akce zvyšuje ohrožení.
Bic: vrhaci, kratky d.
- tady bych se spokojil s charakteristikou biče jako krátké vrhací zbraně. Možná by mohl mít extra efekt ve chvíli, kdy už je omotán(jako výměnu za to, že jej nelze v danou chvíl použít proti jinému protivníkovi a blokuje ruku), ale nemyslím že by to bylo třeba.
Asi je fakt zbytečný pro něj vymýšlet nějaký pravidla a je lepší jeho výhody ponechat na fikci
Vystrelovaci nuz: kratka bodna - Oblibena zbran poulicnich bitkaru a hospodskych rvacu, pri prvnim pouziti v konfliktu dava zdarma rychle
...viz Lupič a jeho překvapivý útok krátkou zbraní.
to je fakt lepší - takže vystřelovák dává ZS Jako blesk
Sip se zpetnymi hacky:
Takže bych řekl, že př zásahu (prostě) působí jizvu o 1 vyšší.
- souhlas, můj původní návrh až moc zaváněl pluskovým systémem zranění :wink:

Re: Zbrane

od Diego » 24. 10. 2013, 13:01

Toš mi hrajeme dle mého volitelného pravidla, které navazuje na délku zbraně.

Síla zbraní (volitelné pravidlo)
Pokud postavy touží po rozdělení zbraní a dostřelu více než pomocí délky zbraně tak díky tomuto lze určit kdy postava získá nadání při stejné délce zbraně. Jednoduše se přiřadí zbrani parametr síla zbraně a dle něj se určí, které zbraň je silnější. Síla zbraně vyjadřuje jak o kolik je lepší než jiná stejné délky, tedy jestli je rychlejší, vyváženější atd. Součet všech těchto parametrů. ZS, která dává nadání se uplatní tak, že má vždy silnější zbraň


Pro orientaci je to něco podobného jako UČ v pravidlech 1.6 nebo drd+ lze použít vlastně i stejná tabulka.

A máte dělení zbraní až až a nemění se nijak pravidla ale pořád tímto získá postava velikou výhodu. A to nadaní

Re: Zbrane

od Fafrin » 23. 10. 2013, 19:28

Tak, děkuji za dávku zbraní. Souhlasím s předřečníkem, že není nutné se snažit každé zbrani dát extra parametry.
Ale to neplatí pro každého a každou hru - avšak stále platí, že by se to nemělo přehánět a zbraně by co do síly měli být v základu stejné, protože DrDII se snaží stavět na schopnostech postav a nikoliv na jejich vybavení.
Dostupností to spravíte u věcí magických, kvalitních apod. Ale pokud již "obyčejná verze" převyšuje užitečností jiné obyčejné zbraně, nabourává to vyváženost zbraní. Prostě co zbraň - to obyčejný manévr zdarma a možná délka k tomu. A tady to některé věci moc nesplňují.
corbeau píše: Mec bastard: stredni, secna - jeho vyhoda spociva v tom, ze se jim da bojovat jak jednorucne (presne) tak obouruc (mocne)
OK
Arbalet: strelna, kuse - jedna se o technologicky pokrocilejsi variantu kuse, strilejici kulove projektily. Dava zdarma velmi mocne proti neobrnenym cilum
Tady už je to silnější než běžná kuše - lze to vyvážit skutečnou nedostupností projektilů, kdy si je budete muset vést v nějaké formě, budou obtížně k sehnání apod., ale to je úředničina navíc, nebo proti obrněným cílům tu žádná výhoda nebude. Pokud tak, pak OK
Prubojne zbrane: Souper si pocita o 1 mensi slevu za zbroj
- Prubojne sipy/sipky
- Sidlo: dlouha, bodna - drevcova zbran s dlouhym uzkym hrotem
- Stiletta: kratka, bodna - dlouha dyka, jejiz uzky hrot snadno projde mezi platy nebo krouzky zbroje
Opět, pokud se sebere běžný manévr dané zbraně (lstivě), je to OK a zajímavé taktické zpestření.
Tristiva dyka/sipka Pri zasahu se roztristi na ostre ulomky a zpusobi cili telesnou jizvu velikosti 1 navic k puvodnimu efektu. Nelze ji vyrobit kvalitni
Celkem OK, Akorát si nejsem z formulace jist, jestli bi měla při každém zásahu tedy působit jizvu navíc. Spíše bych to viděl tak, že při zásahu se roztříští a při úspěšném zranění dá vyšší, nebo další jizvu. Taky by se to dalo vyhodnocovat jako nástraha, což je asi nejpřesnější, ale nejvíc papírování.
Bic: vrhaci, kratky d.
- tady bych se spokojil s charakteristikou biče jako krátké vrhací zbraně. Možná by mohl mít extra efekt ve chvíli, kdy už je omotán(jako výměnu za to, že jej nelze v danou chvíl použít proti jinému protivníkovi a blokuje ruku), ale nemyslím že by to bylo třeba.
Vystrelovaci nuz: kratka bodna - Oblibena zbran poulicnich bitkaru a hospodskych rvacu, pri prvnim pouziti v konfliktu dava zdarma rychle
Pokud chcete něco takového ve svém světě, asi OK, jen by seto mělo formulovat jinak, viz Lupič a jeho překvapivý útok krátkou zbraní.
Pestni dyka: kratka, bodna, boj s ni se povazuje za boj beze zbrani (mozno pouzit ZS Zapasnik apod.)
OK
Sip se zpetnymi hacky: - pokud je jim zpusobena telesna jizva, musi osetrujici i osetrovany na jeji leceni vynalozit o 1 zdroj vic.
Tady bych se nejdřív zastavil u mechaniky, která není úplně vhodná, protože vytváří jakýsi nový druh jizvy, která se hůře hojí. Vytvářet kvůli "obyčejné" zbrani výjimku z pravidel někde úplně jinde není dobré. Takže bych řekl, že př zásahu (prostě) působí jizvu o 1 vyšší. To umožňuje při velmi lstivém použití se dostat až 4 jizvu, což je dostatečný následek.
Kord: stredni, bodna - proti souperi s mecem nebo podobnou zbrani dava obranu zdarma, ovsem pokud ma souper zbroj, jsou utoky proti nemu chabe
Komplikovane, ale z hlediska vyvazeni OK.

Tak to je asi vsechno, tesim se na pripominky nebo podobne pociny :)[/quote]

Re: Zbrane

od RemusRomullus » 22. 10. 2013, 19:50

V pravidlech DrD Plus je výčet zbraní cca poloviční oproti tomu, co tu uvádí Smrtka. A stejně si myslím, že jsme nikdy celý seznam nepoužili. Proč sem tahám DrD Plus? Protože DrD Plus bylo ve zdejších vodách cupováno, koupáno, dřeno a ja nevím co ještě pro jeho neuvěřitelnou složitost a hromadu čísel, výpočtů a parametrů. Osobně jsem patřil k jednomu z mála obránců plusek a rozhodně bych je bránil dál, pokud by bylo třeba, ale zpět k tématu.

Podle mého názoru je pro potřeby fantasy a RPG her meč vždycky meč. A je jedno, jestli je broušený na jednu stranu, obě strany, jestli má na délku metr, nebo tři. Rozhodně pro potřeby pravidel jakými jsou DrD 2. Konkrétní podoba je vpodstatě jenom roleplayová a designová záležitost. Moje současná roguna má v DrD 2 dýky rovné i zahnuté. Opět je to spíše roleplayová záležitost a sám pro sebe prostě předpokládám, že se zahnutými dýkami nelze házet.

Seznam, který tu vytvořil Smrtka je určitě zajímavý, ale myslím, že pro potřeby DrD 2 je zbytečný, protože by to mohlo vézt k tomu, že budeme vytvářet zbraně mocnější, než jsou ty základní (viz oboustranná sekera a dvě jizvy). Na druhou stranu, vytvářet mocné zbraně je v pořádku jako ekvivalent zbraním magickým, ale to je zas trochu jiná kapitola. Takže meč je prostě meč. Poskytuje zdarma přesně. Pokud sním bude máchat elfí šermíř bude to nejspíš lehká, pružná a dobře vyvážená zbraň. Pokud s ním bude máchat krolí berserk bude to dvoumetrova železná obluda. Cokoli dalšího vytvářeného proč ne, ale s mírou a vesměs jako ekvivalent kouzelným zbraním.

PS: Jsem rád, že jsme se shodli na zařazení biče mezi "klasické" vrhací zbraně. Jen si myslím, že defaultní Velmi lstivě je opět zbytečně silné, ale přiloženě to záleží na dostupnosti bičů ve vašem světě;-).

Re: Zbrane

od corbeau » 22. 10. 2013, 13:36

Vim, ze vymyslet novou zbran je to nejmensi, ale stejne se obcas muze nejaka inspirace hodit, tak jsem sepsal seznam nekolika mene obvyklych kousku. Nejde o zadne supersilne legendary, ale spis o snahu dat hracum nove takticke moznosti. Obecne by se melo jednat o hure dostupne zbrane (vyssi cena, narocna vyroba)
Mec bastard: stredni, secna - jeho vyhoda spociva v tom, ze se jim da bojovat jak jednorucne (presne) tak obouruc (mocne)
Arbalet: strelna, kuse - jedna se o technologicky pokrocilejsi variantu kuse, strilejici kulove projektily. Dava zdarma velmi mocne proti neobrnenym cilum
Prubojne zbrane: souhrnna skupina zbrani, urcenych k penetraci zbroje. Souper si pocita o 1 mensi slevu za zbroj
- Prubojne sipy/sipky
- Sidlo: dlouha, bodna - drevcova zbran s dlouhym uzkym hrotem
- Stiletta: kratka, bodna - dlouha dyka, jejiz uzky hrot snadno projde mezi platy nebo krouzky zbroje
Tristiva dyka/sipka - zakerna zbran, vyrobena z fragmentu, slepenych tmelem nebo slabe sletovanych dohromady. Pri zasahu se roztristi na ostre ulomky a zpusobi cili telesnou jizvu velikosti 1 navic k puvodnimu efektu. Nelze ji vyrobit kvalitni
Bic: vrhaci, kratky d. - nekolik kroku dlouhy bejkovec, ma hlavne fikcni vyuziti (omotani krku, zachychni koncetiny, improvizovana houpacka ala Indiana Jones,...). V boji dava zdarma velmi lstive, pokud se ma kolem neceho omotat. Je veden jako vrhaci zbran, protoze je k jeho ovladnuti potreba spis sikovnost, nez sila.
Vystrelovaci nuz: kratka bodna - Oblibena zbran poulicnich bitkaru a hospodskych rvacu, pri prvnim pouziti v konfliktu dava zdarma rychle
Pestni dyka: kratka, bodna - drzi se tak, ze cepel vycniva mezi prsty, boj s ni se povazuje za boj beze zbrani (mozno pouzit ZS Zapasnik apod.), ale dava zdarma lsive a neni to improvizovana zbran
Sip se zpetnymi hacky: - pokud je jim zpusobena telesna jizva, musi osetrujici i osetrovany na jeji leceni vynalozit o 1 zdroj vic.
Kord: stredni, bodna - proti souperi s mecem nebo podobnou zbrani dava obranu zdarma, ovsem pokud ma souper zbroj, jsou utoky proti nemu chabe

Tak to je asi vsechno, tesim se na pripominky nebo podobne pociny :)

Re: Zbrane

od Ecthelion » 23. 8. 2012, 20:14

Smrtka: Moc zajímavý nápad a dobrý doplněk. :clap: Je tam samozřejmě spousta historických nepřesností (na většinou poukázal Jerson, možná bych našel ještě jeden nebo dva další), s některými věcmi ne úplně souhlasím (třeba ostření čepelí se mi nezdá jako dobrý nápad), ale pokud se ti to podaří trochu na zákaldě debaty vyladit, bude to super.
Moc díky, že ses do toho pustil.

Ohledně zbraní a zbrojí existovaly během vývoje DrD 2 poměrně dlouhé debaty. My jsme například s bráchou zezačátku zastávali postoje totálně příběhové hry (takže žádné rozlišování zbraní - je fikčně jedno jestli dosáhnete něčeho mečem nebo dvěma dýkami), ale tenhle názor jsme pak samozřejmě (také pod vlivem Charlese a dalších) rychle (a rádi) korigovali, protože bez různých zbraní by to nebylo ono. :wink:
Smrtka píše:Tak prečo to nieje už v pravidlách??? alebo zase sa plánuje kopec príručiek?! alebo Altar sa učí od Microsoftu? vydať polotovar a na ňom zarobiť aby bolo na upgrade dokončenie?
Ono platí jednak to, co psal Merklir (není možné vydat knihu s 1000 stranami a když, tak byste ještě dva roky čekali), ale z velké části je to i tím, že jsme se rozhodli držet zásadu, že hybatelem příběhu nejsou předměty, ale sami hrdinové. Předměty, zbraně a podobně mohou hrdinům pomoci na jejich cestě, ale tu cestu ženou dál především hrdinové a jejich osobní příběhy. Proto (kromě zmíněného) není na zbraně kladen takový důraz.
návštěvník píše:milujem keď sa obhajujete typom ostatný robia ešte väčšie blbosti, len tak pre info ja poznám len DrD a DrD2....
Na to odpovídal už Merlkir (možná ostřeji než by se slušelo, ale vzhledem ke tvému tónu se mu moc nedivím), ale zkusím to rozvést. To, že vyjde základní příručka, která je dále v různých aspektech rozvíjena dalšími, není rozhodně "blbost", ale úspěšný obchodní model. Ten zajišťuje, že hráči dostávají nový materiál po kterém volají (a mohou si vybrat za co dají peníze a za co ne, prostě co se jim hodí) a zároveň se firma, která hry vydává, udrží nad vodou (rozhodně není tento model veden snahou zbohatnout - to u nás není z RPG možné) a má možnost dál vyvíjet.

Přiznám se, že nechápu, proč by tento obchodní model měl být blbostí. :think: Pokud znáš nějaký lepší a výhodnější, sem s ním - myslím, že nejen Bouchi by to ocenil. :wink:

Re: Zbrane

od vzteklina » 23. 8. 2012, 19:43

No a já bych ještě dodal, že pokud chcete zbraně nějak funkčně odlišovat, tak to chce taky se trochu držet při zdi a nenaplácat do setingu každý špičatý krám, který kdy lidstvo vymyslelo. Pro většinu konkrétních míst a dob platí, že bylo oblíbených pár zbraní, které se dominantně používaly a tím to haslo. Takže cpát vedle sebe krátké, střední, dlouhé meče a šavle turecké, evropské a kdovíjaké ještě je prostě zbytečné. Zaprvé je to historicky blbost (pokud se chceme ohánět historií), zadruhé to je prostě nesmyslný guláš a vymýšlí se kraviny aby se zbraně nějak odlišily.

Re: Zbrane

od Fafrin » 21. 8. 2012, 17:38

Tedy jen obecně.
Zbraně bych rozhodně více neškatulkoval. Pokud je chceme rozlišit i více pravidlově, vedle rozlišní fikčního (je fakt rozdíl mezi sekerou a mečem, sekerou se třeba dá zaháknout soupeřuv štít, mečem lze šermovat, bá se lépe skrýt...) a nestačí nám manévry zdrama a délka je imho na místě kalkulovat s tím, že jsou to nástroje.
Nástroje umožňují činnost, případně ji ulehčují - snižují Náročnost.
Dalším krokem je pak použít kvalitu. Každá zbraň hrdinů, která už je kvalitní by měla mít něco vlastního, měla by mít nějakou kvalitnost - snižovat Náročnost v nějaké konkrétní činnosti (né obecně boj, ale třeba odzbrojování při pouřití háků apod), výjmečně propůjčovat nějakou ZS (Třebapádný úder). Více kvalitní zbraně (dražší, lepší) mohou mít takových vlastností více.
Dalším krokem jsou zbraně lehce magické - ty mohou třeba umožňovat používat dovednosti zcela mimo (zastrašovat nemrtvé, zapalovat hořlaviny) nebo poskytovat zdarma i neobvyklejíší manévry, nebo třeba manévry posílené. Další možností je třeba ukládání zdrojů, které lze při použití užít k placení manévrů, náročností či vyčerpání.
No a silně magické zbraně, ty zvládnou takových věcí spoustu a mají třeba i obsahové pravomoci, nebo prostě popis, který se nevejde úplně do pravidlových škatulek. A poskutují ZS, které běžně nejsou, třeba nadání či zběhlost na magii.
Spoustu o zbraních se dá najít v různých kouscích tu: viewtopic.php?f=262&t=8685#p329050

Jo, a děkuji za inspiraci k palným zbraním - nepřesnost je fajn pro kompenzaci velmi mocně zdarma.

Re: Nove priručky

od Merlkir » 20. 8. 2012, 14:28

Návštěvník píše:
Merlkir píše:Nenazval bych to kopcem příruček, nápady na pár knížek máme. Ve skutečnosti ale nejsou vůbec nutné pro hraní, spíš jde pro inspiraci a návody pro hráče, kterým se to nechce vyrábět. Základní kniha rozhodně není polotovar.

Co jiná RPG, kterým krom základní hry vychází desítky rozšíření ročně? Pathfinder, DnD? = Polotovary?
milujem keď sa obhajujete typom ostatný robia ešte väčšie blbosti, len tak pre info ja poznám len DrD a DrD2....
Tak dúfam, že kým vide príručka s upgrade znormalizujete e-shop, aby to nebolo ako je zvyčajne keď si niečo chcem kúpiť:
DrD1.6 som kupoval 5 rokov a DrD2 sa my podarilo už rok po vydaní aj to úplnou náhodou... (PS: aby nedošlo k nepochopeniu, peniaze nebývajú problém, ale to že nie som na SK/CZ...)
.

1) kdyby v základní knize bylo všechno, co je možné dát do rozšíření, měla by 1000 stran, stála by nehorázné peníze a nikdo by si ji nekoupil.
2) navíc by trvalo o několik let více než bychom ji napsali, což by taky nebylo úplně žádoucí.

V základní knize je to, co jsme považovali za nutné ke hře a co se vešlo do rozumného rozsahu. Rozšíření mají nabídnout inspiraci a hlubší/širší informace v daných oblastech, pokud vyjdou, vyjdou až je někdo napíše. Což trvá nějakou dobu.

Takže brouku, že tobě se to nelíbí neznamená že je to blbost, nebo sviňárna vůči hráčům. Je to rozhodnutí založené na mnoha různých aspektech fungování RPG praxe. (rýžování na hráčích mezi nimi fakt není)

K e-shopu se vyjádřit nemůžu a neměl bych, nejsem Altar. ;)

Nahoru