od Narnas » 18. 7. 2012, 22:37
Loni jsme se snažili zabít prázdniny, kdy se družina moc nesejde a rozjet Svět dle PPE 1.6. Přes snahu pomoci si s excesem, se nám to nakonec moc nepodařilo.
Letos to chceme zkusit ve stylu DrD 2, pod heslem méně počítání více intrik. Nastíním svoji vizi, co chci s hráči vyzkoušet:
Hraní světa lze rozdělit na dvě části. Armády a Hospodářství. Armádu lze řešit buď jako střet dvou vojevůdců, s vojáky (oddíly) jak zdroji. Případně jako sérii zkoušek nebo střetů. Průzkum. Útok na levé křídlo atd. nebo pomocí pomocníků, případně sítí. Pravidla tu poslouží velmi dobře. Případně pomůže pár houserules. Může se do toho zapojí družina a příprava obrany nějaké průsmyku nebo průzkum postupu nepřátelských vojsk vydá na zajímavé dobrodružství.
Trochu obtížnější je uplatnit podobný přístup v hospodářství. DrD PPE to řešilo pomocí množství tabulek, což je proti duchu DrD 2. Tady dost záleží na jakém stupni hierarchie postavy stojí. Pokud budou hrát na královské úrovni, případně na úrovni vyšší šlechty, tak mezi nimi a poddanými bude stát nějaký vazal. K vazalům, cechům atd. lze pak přistupovat v rámci pravidel jako k pomocníkům a jejich hospodářské úkoly budou řešeny jako zkoušky. Hrabství má vyprodukovat (odvést lenímu pánovi) málo jídla - automatická činnost. Má vyprodukovat středně jídla - zkouška. Hrabě se pak vyčerpá z pouta. Zajímavé je zde pak stanovit platbu. Rozjedou se nám tu pak politické intriky. Druhý syn pasován na rytíře, dcera si vezme pánova prvního syna, otci se přidělí privilegium či úřad atd.
Pokud by postavy pracovaly na úrovni nižší šlechty, jako správcové nějakého panství, lze použít podobná pravidla, jen zde budou vystupovat sedláci a cechovní mistři. Přeci jen v době středověku se daně vybírali fixně a věc jako daň z příjmu, kterou se snažilo zavést DrD PPE neexistovalo a i kdyby tak by neovlivňovalo produkci v zemědělství a i kdyby, tak rozhodně zanedbatelně ve srovnání s rolí počasí.
Loni jsme se snažili zabít prázdniny, kdy se družina moc nesejde a rozjet Svět dle PPE 1.6. Přes snahu pomoci si s excesem, se nám to nakonec moc nepodařilo.
Letos to chceme zkusit ve stylu DrD 2, pod heslem méně počítání více intrik. Nastíním svoji vizi, co chci s hráči vyzkoušet:
Hraní světa lze rozdělit na dvě části. Armády a Hospodářství. Armádu lze řešit buď jako střet dvou vojevůdců, s vojáky (oddíly) jak zdroji. Případně jako sérii zkoušek nebo střetů. Průzkum. Útok na levé křídlo atd. nebo pomocí pomocníků, případně sítí. Pravidla tu poslouží velmi dobře. Případně pomůže pár houserules. Může se do toho zapojí družina a příprava obrany nějaké průsmyku nebo průzkum postupu nepřátelských vojsk vydá na zajímavé dobrodružství.
Trochu obtížnější je uplatnit podobný přístup v hospodářství. DrD PPE to řešilo pomocí množství tabulek, což je proti duchu DrD 2. Tady dost záleží na jakém stupni hierarchie postavy stojí. Pokud budou hrát na královské úrovni, případně na úrovni vyšší šlechty, tak mezi nimi a poddanými bude stát nějaký vazal. K vazalům, cechům atd. lze pak přistupovat v rámci pravidel jako k pomocníkům a jejich hospodářské úkoly budou řešeny jako zkoušky. Hrabství má vyprodukovat (odvést lenímu pánovi) málo jídla - automatická činnost. Má vyprodukovat středně jídla - zkouška. Hrabě se pak vyčerpá z pouta. Zajímavé je zde pak stanovit platbu. Rozjedou se nám tu pak politické intriky. Druhý syn pasován na rytíře, dcera si vezme pánova prvního syna, otci se přidělí privilegium či úřad atd.
Pokud by postavy pracovaly na úrovni nižší šlechty, jako správcové nějakého panství, lze použít podobná pravidla, jen zde budou vystupovat sedláci a cechovní mistři. Přeci jen v době středověku se daně vybírali fixně a věc jako daň z příjmu, kterou se snažilo zavést DrD PPE neexistovalo a i kdyby tak by neovlivňovalo produkci v zemědělství a i kdyby, tak rozhodně zanedbatelně ve srovnání s rolí počasí.