A já ti znovu opakuji, že tvá reakce nedává v kontextu debaty smysl a je značně mimoběžná.
Protože není chápaní jako chápání.
Původní věta, na kterou reaguješ:
Výhody systému dle mě jsou, že základy pochopí každý a dá se po chvíli vysvětlování a základnímu vytvoření postavy hrát.
používá slovo chápat ve významu "rozumí
základům herní mechaniky a je schopen je
prakticky používat".
Všimni si, že v kontextu této věty dává smysl v debatě třeba pokračovat a bavit se o tom, co to vlastně je ten
základ - zda cca rozsah Pirátské verze, nebo kapitola Základní pravidla nebo zda do nich patří i Složitější situace nebo zda se základem míní celá základní příručka. A také o tom, jakou míru znalostí systému a míru detailnosti vlastně potřebuje nový řadový hráč aby mohl začít hrát a jakou míru znalostí systému a detailnosti potřebuje geek, který chce ze systému vymáčknout maximum, nebo Průvodce, který vede hru pro ostatní.
Rozuměl bych, kdybys polemizoval s tím výrokem v téhle rovině (byť by asi bylo víc fér, kdybys adresoval aktuální verzi hry/podobu příručky, která se právě na srozumitelnost pravidel do značné míry zaměřila).
Jenže ty říkáš:
Pak můžu vzít hráče (přesněji spíše hráčky) textových RPG, které už vůbec nebudou chápat koncept toho, že postava musí být definována předem danými a číselně vyjádřenými schopnosti, které si navíc musí vybrat z definované množiny schopností a to ještě v balíčcích - pro ně takový koncept už vůbec není RPG, ale jen deskovka.
a tedy slovo chápat používáš ve významu "
(ne)potřebuje některá
obecná omezení klasických RPG aplikovat ve svých hrách".
Všimni si, že v tomto kontextu vůbec nedává smysl bavit se o tom, co je to základ hry a zda je pro hráče, pochopitelný, protože tvůj výrok odmítá obecně celou nadřazenou skupinu her kvůli subjektivním preferencím ohledně obecnému principu, jak jsou stavěny.
Jeden o koze, druhý o voze.
A já ti znovu opakuji, že tvá reakce nedává v kontextu debaty smysl a je značně mimoběžná.
Protože není chápaní jako chápání.
Původní věta, na kterou reaguješ:
[quote]
Výhody systému dle mě jsou, že základy pochopí každý a dá se po chvíli vysvětlování a základnímu vytvoření postavy hrát.
[/quote]
používá slovo chápat ve významu "rozumí [b]základům[/b] herní mechaniky a je schopen je [b]prakticky používat[/b]".
Všimni si, že v kontextu této věty dává smysl v debatě třeba pokračovat a bavit se o tom, co to vlastně je ten [b]základ[/b] - zda cca rozsah Pirátské verze, nebo kapitola Základní pravidla nebo zda do nich patří i Složitější situace nebo zda se základem míní celá základní příručka. A také o tom, jakou míru znalostí systému a míru detailnosti vlastně potřebuje nový řadový hráč aby mohl začít hrát a jakou míru znalostí systému a detailnosti potřebuje geek, který chce ze systému vymáčknout maximum, nebo Průvodce, který vede hru pro ostatní.
Rozuměl bych, kdybys polemizoval s tím výrokem v téhle rovině (byť by asi bylo víc fér, kdybys adresoval aktuální verzi hry/podobu příručky, která se právě na srozumitelnost pravidel do značné míry zaměřila).
Jenže ty říkáš:
[quote]
Pak můžu vzít hráče (přesněji spíše hráčky) textových RPG, které už vůbec nebudou chápat koncept toho, že postava musí být definována předem danými a číselně vyjádřenými schopnosti, které si navíc musí vybrat z definované množiny schopností a to ještě v balíčcích - pro ně takový koncept už vůbec není RPG, ale jen deskovka.
[/quote]
a tedy slovo chápat používáš ve významu "[b](ne)potřebuje[/b] některá [b]obecná[/b] omezení klasických RPG aplikovat ve svých hrách".
Všimni si, že v tomto kontextu vůbec nedává smysl bavit se o tom, co je to základ hry a zda je pro hráče, pochopitelný, protože tvůj výrok odmítá obecně celou nadřazenou skupinu her kvůli subjektivním preferencím ohledně obecnému principu, jak jsou stavěny.
Jeden o koze, druhý o voze.