Nahradí DrD II staré DrD?

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Nahradí DrD II staré DrD?

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od ShadoWWW » 3. 9. 2017, 13:33

Co vím, tak hlavní problém mDrD je to, že Bouchi přestal prodávat pravidla DrD 1.6 a pro turnaj jsou tedy stále méně vhodná. Hráči hrají stále víc bezpravidlově, protože pravidla nejsou tak dostupná, jak by bylo třeba.

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Fafrin » 3. 9. 2017, 13:13

(Marně se snaží vytlačit z hlavy lamantace organizátorů mDrD na systém a co z něj na mistrovství vlastně zbylo.)

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od ShadoWWW » 2. 9. 2017, 21:22

Podle mě špatně položená otázka této diskuze. Žádná hra nenahradí jinou. JaD se může stát jen fenoménem, podobně jako svého času DrD, možná i Dračí hlídka má tu šanci. DrD II? Neřekl bych. Podle mě DrD II má svá nejlepší léta za sebou, podobně jako DrD Plus. Co se týče Dračího doupěte, tu šanci má spíš DrD World. Každopádně DrD 1 tu bude žít dál, třeba i s jiným fenoménem.

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Log 1=0 » 2. 9. 2017, 15:35

Fafrin & Daaron:
Já DnD četl i párkrát hrál. A nemůžu více nesouhlasit. Skoro mám pocit, že mluvíte o nějaké jiné hře. Popravdě, je to možná i pravda, DnD má pět edic, já znám 5. a nesouhlasím, ale třeba 4. na mě po letmém ohlédnutí působila dost podobně.

Ale 5E má u každého povolání stránku čistě o tom, co to obnáší být Bardem, Bojovníkem, Čarodějem... a není tam ani slovo o mechanikách. Samotné schopnosti jsou někdy hodně bojové, ale některé jsou vysloveně nebojové (Bojovník:taktik se naučí pracovat s řemeslným nářadím, hraničář a druid různé pohyby terénem, tulák a druid mají tajné hantýrky, tulák:vrah se naučí lépe přestrojovat, tulák:zloděj šplhat rychleji po zdech), spousta povolání má seznamy na výběr, kde jsou bojové a nebojové věci, takže si to může každý namíchat jak chce. O tom, že i ty bojové věci jsou popsány i fikčně, mnohdy lépe než v DrDII, netřeba mluvit.

A pak tu jsou dovednosti, použitelné spíše nebojově (byť kdo vymyslí bojové využití, tak samozřejmě vše O.K.) a především zázemí. 100% nebojové, 95% ryzí RP pomůcka. Např.
"Akolyta
Svůj život jsi strávil ve službách chrámu jistého boha
nebo panteonu bohů. Funguješ jako prostředník mezi
svatou říší a smrtelným světem, vykonáváš posvátné
obřady a předkládáš oběti, abys zprostředkoval věřícím
přítomnost božstva. Nemusíš být nutně klerik — vyko-
návání posvátných obřadů není to samé jako vedení
božské moci.
Zvol si boha, panteon bohů, nebo nějakou jinou
vyšší sílu a domluv se s PJ na podrobnostech o povaze
své náboženské služby. Dodatek B obsahuje příklad
panteonu, ze světa Forgotten Realms. Byl jsi nižší
ceremoniář v chrámu, od mládí vychovávaný, abys
pomáhal kněžím při posvátných obřadech? Nebo jsi byl
velekněz, kterému se dostalo vnuknutí, že má svému
bohu sloužit jinak než doposud? Možná jsi byl vůdce
malého kultu mimo církevní hierarchii? Nebo dokonce
okultní skupiny, která sloužila pekelnému pánovi, proti
kterému teď bojuješ.
Zdatnosti v dovednostech: Náboženství, Vhled
Jazyky: Libovolné dva
Vybavení: Svatý symbol (dar, který jsi obdržel při vstu-
pu do kněžství), modlitební knížka nebo modlitební
kolečko, 5 dávek kadidla, ornáty, obyčejné oblečení
a váček s 15 zl
Schopnost: Útočiště věrných
Jako akolyta vzbuzuješ respekt těch, kdo sdílí tvoji víru
a můžeš vykonávat náboženské obřady svého božstva.
Ty a tví dobrodružní společníci můžete očekávat léčení
a další péči zdarma v každém chrámu, svatyni nebo
v jiné ustálené přítomnosti tvé víry, ačkoli všechny
surovinové složky kouzel musíš poskytnout ty. Tví spo-
luvěřící se ti složí na střídmý životní styl (ale jen tobě).
Můžeš mít také vazby na nějaký konkrétní chrám
zasvěcený tebou zvolenému božstvu nebo panteonu
a bydlet tam. Pokud jste se nerozešli ve zlém, tak to
může být chrám, kde jsi dříve sloužil, nebo naopak
chrám, kde jsi nalezl nový domov. Pokud jsi poblíž
svého chrámu, tak můžeš poprosit kněží o pomoc, ne-
bude-li to pro ně nebezpečné a nebude-li to proti učení
chrámu.
Navržené charakteristiky
Akolyty utváří jejich služba v chrámech nebo jiných
náboženských společenstvích. Jejich způsoby chování
a ideály jsou ovlivněny studiem historie a dogmaty víry
a jejich vztahy k chrámům, svatyním a hierarchiím.
Jejich vady mohou být nějaké skryté pokrytectví či ka-
cířská myšlenka, nebo naopak ideál či pouto dotažené
do extrému."

Co víc byste ještě chtěli? To už by byla předpřipravená postava...

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Pieta » 31. 8. 2017, 17:12

Fafrin píše: 31. 8. 2017, 13:19To samozřejmě nejde, protože D&D je celé postavené na tom, že schopnosti dělají jenom nějaké damage, protože je to celé prakticky tilesová taktická hra s miniaturami (tu více, tu méně). Teda, co já o tom vím, pravidla jsem nečetl, jen jsem to párkrát hrál nebo viděl hrát.
To není úplně přesné. (:
D&D je mnohem víc simulace - tady máš postavu, tady máš schopnosti, tady máš dovednosti, a teď mi řekni, jak pomocí těchhle nástrojů dosáhneš svého cíle. Čili nemůžeš jen tak říct, že někomu podrazíš nohy, nebo že skočíš obzvlášť daleko, nebo že se převlíkneš za kněze, pokud k tomu nemáš správný nástroj nebo nepřesvědčíš vypravěče, že to je rozumný plán, co může fungovat. Proto jsou taky schopnosti obvykle dost suché - zajímavé na nich bývá hlavně to, jak je dokážeš aplikovat na situaci, ve které jsi.

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Daaron » 31. 8. 2017, 15:47

Fafrin píše: 31. 8. 2017, 13:19 To samozřejmě nejde, protože D&D je celé postavené na tom, že schopnosti dělají jenom nějaké damage, protože je to celé prakticky tilesová taktická hra s miniaturami (tu více, tu méně). Teda, co já o tom vím, pravidla jsem nečetl, jen jsem to párkrát hrál nebo viděl hrát.
Obávám se, že máš pravdu, ale jsou i výjimky potvrzující pravidlo, na youtube a twitchi můžeš shlédnout družiny, jak hrají role playing ve velkém stylu.

Já tu příručku četl a dokonce jsem si i párkrát zahrál a jde tu jenom o to, že ty pravidla jsou tak prostě napsaná. Vůbec ti neříkají jak tu postavu hrát a jak si máš představit co umí, je tam jenom název schopnosti a kolik to bude ubírat. Když to člověk dočte, tak má prostě pocit, že musí rychle utíkat do jeskyně a zabíjet všechny ty gobliny a další havěť a pak rychle utíká někam jinam, aby zabil co nejvíce nestvůr, protože mu chybí 10 xp do dalšího levelu a nemá vůbec smysl řešit nějaký příběh.

Ale samozřejmě to bude úplně jinak, když člověk bude mít pána jeskyně, který ho dokáže vtáhnout do toho příběhu a vymyslí nějakou odměnu pro postavy, aby byly ochotny spolupracovat.

Stručně řečeno Dračí doupě II je mnohem lépe napsáno, protože se hráč díky textům, dovednostem a nebojovým zvláštním schopnostem dokáže lépe vžít do svojí postavy, tady to dnd postrádá. A celkově by to bylo na dlouhé povídaní.

Výhoda dnd oproti dračímu doupěti 1.6 je, že boje jsou mnohem rychlejší, nehází si obě strany (jedna na útok, druhá na obranu) a dá se vypočítat obtížnost souboje, jestli to postavy vůbec můžou zvládnout, takže nějaká vyváženost.
Sarsaparillos píše: 31. 8. 2017, 14:10 Mohl bys vysvětlit, proč to přetáhnout zrovna do D&D? Jaké má ten systém výhody nebo vlastnosti, které DrD II nemá? Třeba by se našla nějaká schůdná cesta, která by ti udělala radost :)
Neříkám, že bych to úplně chtěl, jsem spíše zastáncem Dračího doupěte II. Spíše jsem to myslel tak, jak obohatit dnd aby zněj bylo klasické české dračí doupě. Určitě na nějaké výhody přijdu, jenom si to promyslím do příště...

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Sarsaparillos » 31. 8. 2017, 14:10

Daaron píše: 31. 8. 2017, 10:45Vůbec nejlepší počin by byl, kdyby někdo dokázal přenést schopnosti povolání z Dračího doupěte II do Dungeon & Dragons, kde povolání používají jenom schopnosti, které dělají zranění a postrádají jakoukoliv fikčnost v příběhu a nějaký roleplaying.
Mohl bys vysvětlit, proč to přetáhnout zrovna do D&D? Jaké má ten systém výhody nebo vlastnosti, které DrD II nemá? Třeba by se našla nějaká schůdná cesta, která by ti udělala radost :)

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Fafrin » 31. 8. 2017, 13:19

Daaron píše: 31. 8. 2017, 10:45 Vůbec nejlepší počin by byl, kdyby někdo dokázal přenést schopnosti povolání z Dračího doupěte II do Dungeon & Dragons, kde povolání používají jenom schopnosti, které dělají zranění a postrádají jakoukoliv fikčnost v příběhu a nějaký roleplaying.
To samozřejmě nejde, protože D&D je celé postavené na tom, že schopnosti dělají jenom nějaké damage, protože je to celé prakticky tilesová taktická hra s miniaturami (tu více, tu méně). Teda, co já o tom vím, pravidla jsem nečetl, jen jsem to párkrát hrál nebo viděl hrát.

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Daaron » 31. 8. 2017, 10:45

Nemyslím si, ale například Jeskyně a draci nebo Dračí hlídka by snad jednou mohli zastoupit Dračí doupě 1.6. Jelikož Jeskyně a draci vycházejí z Dungeon & Dragons a původní Dračí doupě také vychází z Dungeon & Dragons, tak mají k sobě docela blízko. Snad tam tvůrci přimíchají i něco z našeho českého dračáku a celé se to nějak povede, tak že si konečně zahrajeme něco hodně dobrého a hlavně vyváženého. Dračí hlídku zatím nemůžu posoudit, ale podle toho co jsem slyšel, se už hodně těším :wink:

Vůbec nejlepší počin by byl, kdyby někdo dokázal přenést schopnosti povolání z Dračího doupěte II do Dungeon & Dragons, kde povolání používají jenom schopnosti, které dělají zranění a postrádají jakoukoliv fikčnost v příběhu a nějaký roleplaying.

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Petrish » 20. 12. 2016, 12:45

Pepa píše:Vážně chcete pitvat moje pět let staré posty? :think:
omlouvám se, narazil jsem na to až nyní a nějak jsem musel reagovat :D sry :lol: :lol:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Pepa » 20. 12. 2016, 12:34

Vážně chcete pitvat moje pět let staré posty? :think:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Fafrin » 20. 12. 2016, 09:47

Pepa označuje to, že v DrDo byly souboje dlouhá a nudná kola o pižlání hitpointů za feature, já to mám naopak za bug.
Pak se holt neshodneme.
Pro mě je obrovská feature už jen to, že nemusím nestvůrám nahazovat životy.
(Nemluvě o tom, že mám jednu mechaniku na všechny akce a (porovnej třeba jen střelecký útok ze zálohy s útokem zblízka na svázanou ale vnímající osobu - je to na 10 minut listování pravidly oboje.) můžu v souboji použít libovolnou dovednost co dává smysl a ta se přiměřeně projeví - třeba zastrašování nebo diplomacii.)

Možnost neustálého doplňování sudby a vyplívající možnost tzv. zákopové války byla napravena v revizi. Stejně jako si Sudbu mohou doplňovat nestvůry, můžou si je doplňovat hráči; vzhledem k tomu, že většinou hraju s velkými skupinami s nějakými Pomocníky a doprovodnými charaktery, je to výhoda spíše na straně hráčů a uznávám, že to může nepříjemně natahovat souboj. Proto taky většinou souboje nejsou do poslední sudby a končí nějakým fikčním důvodem útěku či zajetí nebo i dohody, než kompletním vyvražděním jedné strany. Útěk není mechanicky taky tolik postihován, take je to smysluplná věc jak si pokusit zachránit svůj život, což je jen dobře.

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od Petrish » 20. 12. 2016, 08:53

Pepa píše:
Pieta píše: Smí, Sudba str. 274: "Aby se ušetřilo počítání pro Průvodce, vždy, když má bytost získat Výhodu, přidá se namísto toho do zásobárny Sudby odpovídající počet bodů"
Tak tohle je teda (aspoň pro mě) drsná podpásovka a myslím, že to má skoro nedozírné důsledky...
tak si to rozeberem?
Pepa píše: Jednak se obyčejný souboj hodně zkomplikuje (pro obě strany), a to i z fikčního i z mechanického hlediska. Třeba už při obyčejném souboji s pár skřety si PH bude muset rozmyslet jejich taktiku, protože v souboji mohou:
(a) zvyšovat Ohrožení jednotlivým členům družiny
(b) snižovat Ohrožení sobě navzájem
(c) vyrábět Sudbu
(d) hlásit smrtící akce proti postavám
(e) atd...
- pokud se bavíme o střetech, kteří jsou nějak důležití pro příběh, děj nebo prostě vypravěče, tak už to má dávno rozmyšlené...
- pokud ne, tak taktika ani nehrozí ;) (nějak složitá)
Pepa píše: Je sice hezké, že hra je hodně variabilní a při souboji se můžou dít psí kusy, ale takhle prostě PH ztratí hodně ze svého "pohodlí". Prostě v DrDo se hodilo za každého na útok, na obranu a tím bylo kolo odehráno. Tady mi to přijde opravdu složitější (vymyslet, co přesně skřeti dělají a taky jak to dělají)...
- naopak, když bude skupina hrát režisérským způsobem, tak vypravěč má takové pohodlí, až hanba...navíc nevidím jediný problém vymyslet akci skřetů, které jsem stvořil (jako vypravěč) :D
- právě to, že se hodilo a nepřemýšlelo mi přijde úplně nezáživné...ten prostor pro originalitu tam je, ale víceméně mimo boj, boj je pak čistě o tabulkách...
- složitější to je maximálně tím, že vypravěč musí použít mozek. That's all...
Pepa píše: Druhak má každá nestvůra v podstatě "zabudovanou" regeneraci. To je jednak nelogické, druhak pro hráče demotivující (když už VŮBEC neví, kolik Sudby nestvůře zbývá, protože si ji průběžně doplňuje). Navíc hráči asi nebudou dobře snášet scény typu: "Zatímco jsi ošetřoval raněného spolubojovníka, nestvůra si doplnila kýble Sudby a jde tě znovu zabít."
- k čemu ti je, když si jako vypravěč akcemi pořád doplňuješ sudbu, když ti hráč zvedá ohrožení?? tak či tak tě sundá, protože ti sudba jednou dojde...pokud chce vypravěč něco udělat, musí reagovat adekvátními akcemi proti hráči s velkým důrazem na aktuální situaci...navíc akce, které ti ty skřety zajizví, ti je zabijí, i když máš sudby tři mrakodrapy...
- za tu dobu, než by si nestvůra doplnila svůj kýbl sudby, by tvůj kamarád byl 3x uzdraven...to by bylo lepší se jako nestvůra jít vyspat :D

hrál jsem jak DrD1 tak DrDII a musím (za sebe) říci, že ty možnosti v DrDII jsou naprosto luxusní a neměnil bych ani za nic...nejvíce mi právě vyhovuje ta volnost nejen vypravěče, ale i samotných hráčů...ta "složitost" (jak jsi napsal) je právě to, co je na tom to krásné...jde o to, že máš na výběr co a jak použiješ a jestli to budeš řešit složitě nebo jednoduše...tabulky mi to předem řekli, tady jsem napjatý do konce boje ;)

za mně DrDII !! ;)

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od trajda » 18. 12. 2016, 18:54

Ja uz se zrejme nikdy nevratim k tabulkovym pravidlum, jako bylo DrDold. Prave proto, ze se dali hrat pouze na jeden konkretni setting. V kazde pc hre, v kazdem rpg, v kazdem settingu je uveritelne neco jineho. A seznam uveritelnych veci v pc hrach a v drdold byl jasne predem stanoven. "Tohle te zabije urcite, tohle mozna, tohle te urcite nezabije."

V pc hrach to holt toleruju, ale v settingu, ktery jsem sam navrhl, to preci tolerovat nebudu, ne? DrdII je v tomhle pro me zcela super. Muzeme ve skupine porusovat kterekoliv fyzikalni zakony a nijak (nebo malo) to nenarusi puvodni pravidla, protoze jsou delana, aby se neodrazeli od settingu.

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

od York » 18. 12. 2016, 18:18

Z dotazů k pravidlům:

(Kvůli kontextu jsem to quotnul celé a vyboldil to, na co reaguju)
Sparkle píše:
Pepa píše:A pokud se rozhodne myslet racionálně ("asi toho vlka na jednu ránu netrefím, takže mu zkusím zvyšovat Ohrožení"), tak má zase dilema, jak to ve fikci odůvodnit, aby to na tu mechaniku sedělo. =>
Znovu a pomaleji. Ta pravidla nemají sloužit k interpretaci fikce. Ta pravidla jsou metaherní. Dovednost "lov" neznamená "jak je moje postava dobrá v lovu" ale "jakou mám já jako hráč šanci, že v situacích, kdy moje postava loví, dostanu pravomoc posunout příběh mým směrem".

Jakmile se na to začneš dívat takhle, tak to najednou začne dávat smysl. I ten příklad s dojičkou. Představ si to tak, že Drd2 je v tomhle spíš Fiasco než DnD.

Samozřejmě je otázka, jestli takovýhle pojetí mechanik patří do mainstreamový hry pro lidi zvyklý na mechaniky odrážející fikci, tam se s tebou asi shodnu že ne, ale s tím už nic neuděláme, leda že si to vydupeme do Drd3. V Drd2 už to takhle je nastavený, nelze to odebrat aniž by se tím zhroutila celá hra.
Myslím si, že to říkáš obráceně. Není to tak, že dvojka je mainstreamová hra, určená pro hráče starého DrD, a proto by měla nějak vypadat. Je to tak, že dvojka je prostě taková, jaká je, a jestli je to mainstreamová hra a jestli je určená pro hráče starého DrD, by měl ukázat čas - což už asi i vcelku ukázal.

AFAIK to u nás stále mainstreamové RPGčko je, pokud to teda znamená "nejhranější". Otázka samozřejmě je, proč to tak je a jestli to tak i zůstane. Zatím dvojka prakticky nemá konkurenci, takže není moc co porovnávat, nicméně vydání JaD s tím dost pravděpodobně výrazně zahýbe a pak seuvidí, jestli "klasický" přístup vyraje.

Druhá věc je, jestli je dvojka vhodná hra pro hráče starého DrD, a tady je, myslím, vcelku jasno: Pouze pro ty z nich, kterým staré DrD dost výrazně nevyvhovovalo a hráli ho v podstatě jen kvůli tomu, že neznali jinou možnost, nebo ji znali, ale nemohli hrát (jazyková bariéra, neměli na to spoluhráče, atd.). A i z téhle skupiny hráčů nejspíš velká část přešla zrovna na Dvojku jen proto, že neznali jiné alternativy, nebo neměli reálnou možnost je hrát.

Sranda je, že momentálně je to přesně opačně než v devadesátých letech - spousta hráčů teď začíná na Dvojce, protože v podstatě nemají jinou možnost - stejně jako se kdysi začínalo na DrD. Takže teď bude docela zajímavé sledovat, jak moc velký bude odliv hráčů Dvojky k JaD ;-)

Nahoru