Napsali o DrD II

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Napsali o DrD II

Re: Napsali o DrD II

od ShadoWWW » 22. 8. 2017, 21:23

Spíš taková legrace, ale přeče. :D

Obrázek

Re: Napsali o DrD II

od Dukolm » 6. 11. 2011, 19:13

Odkazy na tohle vám tu chybí chcete přece být kompletní když se tu o nich bavíte
Jersonova recenze: http://www.d20.cz/clanky/produkty/4781.html
Sirienova recenze: http://www.d20.cz/clanky/produkty/recenze-drd2.html

Re: Napsali o DrD II

od Bouchi » 26. 10. 2011, 20:17

Diskutovat prosim jinde, tohle tema slouzi jen jako sberna clanku.

Re: Napsali o DrD II

od PardGalen » 26. 10. 2011, 19:49

Já byc rád kdyby se k tomu někdo z tvůrců nějak vyjádřil (byllo to slíbeno :wink: ) a pokud možno ukázal, že to co Sirien a Jerson napsali neplatí. Tak nějak se totiž obávám, že by nakonec mohli mít v něčem i pravdu.

Re: Napsali o DrD II

od Aljen » 26. 10. 2011, 17:37

d20 recenzie ... skoda komentovat, necakal som nic ine
ale tie Erricove vecy by ma zaujimali :)
Kedy bude pdf na ofic stranke DrD2?

Re: Napsali o DrD II

od Rauksul » 26. 10. 2011, 17:09

Kromě "recenze" na d20.cz vyšel i článek o DrDII v Pevnosti. Tuším od Errica. Oboje dohromady je to ještě zajímavější:)
EDIT:
Na D20.cz přibila i Jersonova recenze.

Re: Napsali o DrD II

od Bouchi » 16. 8. 2011, 17:09

To je jen kopie toho clanku z Epizy linkovaneho v prvnim postu.

Re: Napsali o DrD II

od Alef0 » 16. 8. 2011, 16:41

http://immanis.webnode.cz/news/draci-doupe-ii-recenze/
Dračí doupě 1.6, legendární český RP systém z roku 1990, inspirovaný ještě legendárnějším americkým Dungeons & Dragons, jsem četl a vlastnil, v zásadě však nikdy nehrál. Ještě na základní škole jsme s kamarády hráli tak nějak podle svých pravidel, pak přišlo DrD+, podle toho jsme hráli pár let, pak opět bez pravidel a zase DrD+. Nyní, více, než dvacet let po prvním DrD přichází oficiální pokračovatel a je na první pohled znát, kolik se toho změnilo, jak jsou i autoři zkušenější a vyspělejší a jak je hráčstvo náročnější (jen vezměme, že před dávnými časy se na denní světlo z jeskyní lezlo až na šestce, dnes jsou exteriérová dobrodružství samozřejmostí :)). Ještě jsme podle DrD 2 nehráli, toto budou tedy spíš dojmy ze čtení pravidel a zbytek až později. Předem předestírám, že recenze bude velmi pozitivní a ne, Altar mi nic neplatí. :)

Nejprve však něco k DrD+, neboť poměrně vynikne onen velký rozdíl. DrD+ jsou tak trochu nekanonickými pravidly, podstatně rozsáhlejšími, komplexnějšími a do určité míry náročnějšími pravidly, než DrD. Každé povolání v nich mělo půlku jedné knihy (oproti jedné kapitole v DrD i DrD 2) a v té nabízelo vyčerpávající soupisy schopností, kouzel, doprovodných příběhů, vysvětlívek různých aspektů daného světa a možností, jakými postavu směřovat. Pravidla byla výborně komplexní a důmyslná, díky poměrně složité matematické generaci tzv. bonusů se však hráč bez tabulek prakticky nemohl obejít.


Nic z výše uvedeného v DrD 2 není. Jedná se o jednu knihu (byť masivní), která předkládá pár velmi jasných (ovšem docela šikovných) pravidel a ve zbytku sází na hráčské fabulační schopnosti a fantasii. Zjednodušení pravidel je ovšemže dvojbřitá záležitost: na jedné straně dává větší volnost, na druhé straně však jednak je na místě otázka po zajištění realističnosti a pak, někdo by se mohl zeptat: "No jo, když už za to utratím peníze, mělo by to přece být něco, co si nejsem schopen vymyslet sám na koleni." Odpověď na otázku realističnosti je jednoduchá: jedná se o příběh a tomu je míra realističnosti podřízena. Když chtějí hráči takovou atmosféru, budou hrát takto, když jinou, usoudí jinak.

Ohledně otázky po obsažnosti pravidel: ne, nejsou sice nikterak obsahově naditá (opravdu důležitých pravidel není tolik moc a pro potřeby nováčků jsou zde také dlouhé pasáže o nejzákladnějších věcech alá "buďte hodní na svého PJe"). Jde však o strukturu. Zajímavý a neotřelý systém Vyčerpání, Manévrů a Ohrožení je totiž perfektně vybalancován se schopnostmi povolání a dovedu si představit, že něco takového vyvážit (ba dokonce strukturovat a zapsat tak, aby to jiní pochopili), muselo dát hodně práce. A poslední věc k tomu, co kupujete: je to plné vyvedených obrázků a grafiky, rovněž u doplňujících příběhů se bude starý RP harcovník potutelně usmívat (barbar Hrun vrací úder!) a nováček je bude nejspíš chtivě hltat. Nyní k samotným pravidlům, ovšem nebojte, budu se snažit příliš nespoilerovat.

Co mě zklamalo, jsou rasy. Ano, jsou to ony tolkienovské klišé, na kterých se za celá desetiletí nezměnila ani niť: máme tu vznešeného elfa, svérázného trpaslíka, pohodářského hobita, univerzálního člověka a osvaleného krolla (trochu chybí skřeti...). Musím se přiznat, že tyto rasy považuji už za tak ohrané, že jak je vidím, je mi z nich mírně nevolno a ostatně také proto naše skupina už delší dobu hraje dobrodružství, ve kterých jsou jak hráči, tak ostatní humanoidi, prakticky výhradně lidé. Nicméně, co jsem čekal, změnit rasy v dračáku na něco jiného by bylo jak natočit Star Wars bez světelných mečů. Co je novinkou, je dělení ras na původy, tj. máme tu např. lidi z měst, lidi z pohraničí atd.

Povolání jsou naopak skvělá. Systém jejich zdokonalování je (jako ostatně skoro vše) poněkud odlišný, než je obvyklé a je hodně založený na multi-classingu. Po dosáhnutí určitých úrovní v tzv. základních povoláních se zpřístupní povolání pokročilá, přičemž rozdíl mezi těmito typy mi přijde vcelku diametrální: zatímco základní povolání jsou spíše takoví trochu vylepšení sedláci, u pokročilých zaznívá heroično a veliká moc (i přesto však stále je možné, aby onen vylepšený sedlák při štěstí či za určité oběti dokázal porazit onoho velikého bijce). Tuto možnost projít si škálou od "bezvýznamný vidlák s rezavým mečem" po "legendární ničitel světů" vnímám jako báječnou a jsem zvědav, jak to bude fungovat ve výsledku.

Pravidla samotné hry jsou neotřelá, pročež může, řekl bych, z počátku chvíli trvat, než do nich hráči proniknou, pak už jsou ale docela intuitivní a nevyžadují žádných tabulek či vzorců (když vzpomenu na to, jaké početní orgie byly v DrD+ při vyvolávání démona...). Příklon k RP a příběhovost, vedle oněch povolání další věc, kterou musím vskutku velebit, nespočívá jen v tom, že jsou třeba některé schopnosti a dovednosti volnější, či že pravidla nepopisují docela každý aspekt světa, ale také v určitém oslabení role PJe (zde tzv. Průvodce hrou), kdy i hráči mohou více aktivně spoluvytvářet příběh a to nejen přímými činnostmi svých postav. Ba dokonce, mezi schopnostmi ras i povolání jsou takové, které by se přímo daly nazvat RP-schopnostmi a jejichž pomocí může hráč docela výrazně zasahovat do chodu světa, který se tak stává plastičtějším. A vposled, samotný základní systém hry je nastaven do velké míry příběhově: postava je totiž mocná na základě toho, kolik dokáže svým cílům obětovat. Čím víc hrdinství, tím víc úspěchů. Může to takhle znít poněkud nesystematicky, ale vězte, že je to dobře pravidly ošetřeno a vysvětleno.

A příští referát (možná) až po testu naživo.

Re: Napsali o DrD II

od Peekay » 7. 8. 2011, 22:57

Sargold na dracidoupe.cz píše: Přečteno. Uf:-)

První dojmy jsem sepsal už u Sniperova stolu "14 dní na téma..." Teď doplním, co na mě dýchlo po přečtění.

- Únava: Pravidla jsou psána čtivým způsobem, ale přeci jen to není beletrie, takže dnešních 100 a něco stránek se stále ještě neusadilo na svá místa v paměti.
- Ucelenost: Pravidla jsou jednotná, navíc mám pocit, že v pravidlech je každý běžný problém hraní RPG podchycen a to zejména "svatou" stranou 220 o pravidlech rozhodování a důrazem na dohodu mezi účastníky hry.
- Úprava: Od obálky, přes vnitřní ilustrace, doprovodné texty až po samotná pravidla, vše dýchá společnou atmosférou, v níž si opravdu dokážu představit, že ožívají postavy na březích Středozemě, zmutovaní zaklínači ve Wyzimě či černokněžníci z Kančí hory...
- Hm, došla mi vhodná slova, začínající na "u":-)
- Návaznost: Po přečtení celých pravidel si dovedu docela dobře představit převod vlastních postav (včetně vybavení atd.) z DrD 1.x do DrD II, což je vítaný bonus. Tento převod nebude bezeztrátový, ale člověk něco ztratí a naopak něco získá. Pokus provedu na své dlouholeté družině a třeba se i dozvíte, jak to dopadlo.
- Zapamatovatelnost: Po jednom přečtení si pamatuji drtivou většinu klíčových pravidel, navíc je na konci pravidel dvou strana s jejich shrnutím, která snadno osvěží to, čím si člověk není jistý. Čím jsem si nebyl jist po prvním čtení, je "výhoda", ale stačilo si teď otevřít stránku s příslušným obsahem a bylo hned jasno. Pravidla jsou jednotná, včetně pravidel pro magii, což je výrazné plus.
- Průvodce hrou (aneb moderní a hrozně kchůl Pán Jeskyně): Jeho úloha může být téměř stejná jako PJ-e v klasickém DrD, nicméně DrD II spíše podporuje otevřené hraní. Tedy např. to, že Průvodce hází kostkami veřejně, nakládá veřejně se Sudbou a v určitých chvílích může předat vypravěčské pravomoce některému z hráčů.

Ooook, zatím jsem nenapsal jedinou poznámku proti, že? Moment, sním si banán a hned na něco přijdu...

*ozývá se jen tiché přežvykování*

Má to nějaké zápory, samozřejmě.
1. Pravidla jsou moc dlouhá pro děti tak do 12 let, pokud nejsou vyloženě knihomolové. (Nicméně typickým způsobem učení pravidel dětí není to, že si je přečtou, ale že je to naučí někdo starší, kdo to hrál a četl.)
2. Nikde není sděleno, co je to klíčové pro hru, bez čeho se neobejde žádný hráč. Z toho by bylo možno usoudit, že v knize nejsou zbytečné informace. To je do značné míry pravda, ale opět to klade nároky na každého hráče (a opotřebování pravidel:-)). Až kolem 200. stránky je možné se dočíst, že následující kapitolu (Hraní hry) by si měli přečíst všichni.
Po chvíli zamyšlení, dovedu si představit (a celkem snadno), že s poslední dvoustranou (souhrn pravidel) vysvětlím, jak hrát téměř komukoliv, a pak následně stvoříme jeho postavu a hurá do akce. Toto uspořádání navíc podporuje tzv. rychlá hra, která představuje okleštěnou formu pravidel vhodnou například do vlaku.
3. Zpátky k minusum:-) No, ehm, jak bych to řekl, kromě pár překlepů včetně již legendárního "mísato" mě už nic nenapadá.

Tudíž mi zbývá už jediné pro vylepšení dojmu: Kostky nechť jsou vrženy!

Re: Napsali o DrD II

od Peekay » 29. 7. 2011, 18:24

Resurrection píše: DrD II dava PH jasne jednoduche mechaniky jak cokoliv prevest do herni fikce, tedy se pravidla "ohybaji" podle napadu/fantazie. Omezeni nejsou skoro zadna a pokud ano, jsou modularni (tzn. neni problem vytvorit vyhovujici varianty, aniz by to poskodilo cely system). Na strankach se brzy mnoho takovych objevi casto s posvecenim tvurcu.

Konkurenci pro cRPG je pak prave DrDo se svymi systemy a omezenimi, zatimco DrD II je vice nez lakavou alternativou, protoze dovoluje a umoznuje mnohem, mnohem vic. Navic podporuje fantazii a napady a neubiji je, tak jako DrDo a cRPG. V tom spatruji naprosto jednoznacny dukaz, ze objektivne je DrD II proste lepsi z hlediska RPG. Z hlediska konkretnich hracu/PJ to tak byt nemusi, ale to uz do hry vstupuji naprosto subjektivni a nezridka zkreslena meritka a v pripade DrDo i emoce.

V DrDo jsem se nahral extremne moc, podobne v DrD+ a posledni rok celkem dost i DrD II (a to jen ruzne testovane veci) a zcela jednoznacne preferuji DrD II. Rozdil je to asi stejny jako kdyz hrajes jeskyne a pak najednou vyjdes hrat do sveta.

Re: Napsali o DrD II

od Peekay » 26. 7. 2011, 10:30

(Neviem, či je toto dobré miesto aj na odkladanie jednotlivých spätných väzieb - ak nie, tak vymaž)
Zo stránky DrD II píše: Pravidla projeté a už se na to moc těším. Zatím se mi hra až na pár maličkostí jeví parádní. Obzvlášť dobrý je konfliktní systém, kdy zabít nepřítele není vůbec snadné a pomáhá to tak realičtnosti hraní. Už to snad nebude parta magorů co chodí od jeskyně do jeskyně a vymlátí tam všechno co se hýbe. Zároveň také moc pěkné "zeslabení" hrdinů, kdy jeden kostlivec není běžná záležitost ale něco nadpřirozeného, tajemného, něco, co dá chvilku zabrat. Obrovský krok kupředu. Tohle mi na české scéně chybělo- obstojná pravidla pro hraní bájných hrdinů.

Přeji co nejméně dalších vydání, i když já sám sem při čtení narazil asi na 5 chybek a to jsem je nevyhledával. Samozřejmě ale chápu, že vydat knihu není snadná záležitost.

Zatím ahoj a hraní zdar!

Napsali o DrD II

od Bouchi » 23. 7. 2011, 13:00

V tomto tématu se budou shromažďovat odkazy na externí články o DrD II. Narazíte li na nějaký, podělte se pls.

http://arkiehosequel.blogspot.com/2011/ ... pe-ii.html

http://epiza.blogspot.com/2011/08/draci-doupe-2.html

http://www.sarden.cz/recenze-draci-doup ... v-autoru-0

Nahoru