od Ecthelion » 10. 9. 2019, 16:56
Moc se omlouváme, že píšeme až teď - nějak jsem tohle téma minul.
ilgir píše: ↑1. 9. 2019, 14:28Připravuji hru ze světa Příběhů Impéria, ve které hráčské postavy budou představovat Sídhe a Běsy (kontinentální obdoba Sídhe).
To je hrozně super! Kdybys pak napsal nějaký krátký zápis, nebo shrnutí, budeme skákat radostí!
ilgir píše: ↑1. 9. 2019, 14:28Mám trochu problém s motivacemi a cíli postav. Obecně se člověk v příručkách dočte, že "jejich jednání a cíle jsou záhadné a pro lidi nesrozumitelné," což mi ale v praxi moc nepomůže.
Spousta té nesrozumitelnosti plyne z toho, že Sídhe i běsové jsou dlouhověcí a vnímají mnohem větší díl světa než lidé (vidí věci nám neviditelné, součástí jejich světa jsou i různá léna a království Férii, včetně různých škvír mezi světy), stejně jako pro nás hodně cizí feudální a kouzelnou strukturu jejich společnosti. Vzájemně obchodují se službami a protislužbami, sny a pro nás nepochopitelnými věcmi. Zkusím jen rychle pár nápadů.
Sídhe může být k člověku od pohledu přátelský, stejně jako mu škodit, protože v 16. století jeden z jeho předků zmiňovaného Sídhe urazil nebo mu pomohl. Ti si takové věci pamatují dlouho a v jejich společnosti důsledky činů přechází na potomky a rodinu, takže za nějaký neuvážený čin předka ve středověku budou (ze svého pohledu) naprosto logicky činit odpovědným současně žijící (přičemž se nebudou obtěžovat vysvětlovat důvody svého nepřátelství, protože to je přeci nad slunce jasné). Půjdou klidně do války kvůli několik set let starm urážkám, slibům nebo závazkům... které v mezičase nezřídka ztratily význam. Ve Férii se vedou nákladné války kvůli lénům, která mezitím zanikla a už neexistují. Skřítkové kvůli nim ale stále umírají a válčí.
Mohou se plést do života lidí kvůli věcem, které s nimi nemají nic společného - pokud třeba některý ze Sídhe investuje do některé společnosti (aniž by o původu peněz společnost musela vědět), pak je společnost dle elfích pravidel možným cílem pro jeho konkurenty a jiní Sídhe ji mohou přivést na buben, aby investorovi uškodili. Sídhe jsou přirozenými nepřáteli upírů (jsou to bytosti růstu a světla, zatímco upíři jsou Ne-mrtví a bytosti noci a smrti) a nebudou váhat zasáhnout do přirozeného běhu věcí, aby omezili jejich moc nebo se jich zbavili, přičemž lidé mohou být zamotáni do celé mely (ani Sídhe se třeba nemohou dotknout posvěcené vody, aby upíra zahnali... ale lidé mohou). Lidé mohou být zamotáni do mely mezi Sídhe snadno a aniž by tušili proč. Může se stát, že krev trojice potomků dávných středověkých rytířů může otevřít dvěře, za kterými tito rytíři uvěznili nějaké dávné zlo... a někteří Sídhe ho chtějí otevřít a jiní udržet uzačené. Jiní mohou hledat součásti různých starých rituálů, kde ingredience mohou být lidská barva vlasů, vzpomínky na první lásku... krvelačnější běsové mohou chtít dle prastarých spisů ruku sedmého syna sedmého syna, krev panen nebo třeba lebku někoho se specifickou příbuzenskou liní.
Moc se omlouváme, že píšeme až teď - nějak jsem tohle téma minul. :oops:
[quote=ilgir post_id=567257 time=1567340880 user_id=1795]Připravuji hru ze světa Příběhů Impéria, ve které hráčské postavy budou představovat Sídhe a Běsy (kontinentální obdoba Sídhe). [/quote]
To je hrozně super! Kdybys pak napsal nějaký krátký zápis, nebo shrnutí, budeme skákat radostí!
[quote=ilgir post_id=567257 time=1567340880 user_id=1795]Mám trochu problém s motivacemi a cíli postav. Obecně se člověk v příručkách dočte, že "jejich jednání a cíle jsou záhadné a pro lidi nesrozumitelné," což mi ale v praxi moc nepomůže.[/quote]
Spousta té nesrozumitelnosti plyne z toho, že Sídhe i běsové jsou dlouhověcí a vnímají mnohem větší díl světa než lidé (vidí věci nám neviditelné, součástí jejich světa jsou i různá léna a království Férii, včetně různých škvír mezi světy), stejně jako pro nás hodně cizí feudální a kouzelnou strukturu jejich společnosti. Vzájemně obchodují se službami a protislužbami, sny a pro nás nepochopitelnými věcmi. Zkusím jen rychle pár nápadů.
Sídhe může být k člověku od pohledu přátelský, stejně jako mu škodit, protože v 16. století jeden z jeho předků zmiňovaného Sídhe urazil nebo mu pomohl. Ti si takové věci pamatují dlouho a v jejich společnosti důsledky činů přechází na potomky a rodinu, takže za nějaký neuvážený čin předka ve středověku budou (ze svého pohledu) naprosto logicky činit odpovědným současně žijící (přičemž se nebudou obtěžovat vysvětlovat důvody svého nepřátelství, protože to je přeci nad slunce jasné). Půjdou klidně do války kvůli několik set let starm urážkám, slibům nebo závazkům... které v mezičase nezřídka ztratily význam. Ve Férii se vedou nákladné války kvůli lénům, která mezitím zanikla a už neexistují. Skřítkové kvůli nim ale stále umírají a válčí.
Mohou se plést do života lidí kvůli věcem, které s nimi nemají nic společného - pokud třeba některý ze Sídhe investuje do některé společnosti (aniž by o původu peněz společnost musela vědět), pak je společnost dle elfích pravidel možným cílem pro jeho konkurenty a jiní Sídhe ji mohou přivést na buben, aby investorovi uškodili. Sídhe jsou přirozenými nepřáteli upírů (jsou to bytosti růstu a světla, zatímco upíři jsou Ne-mrtví a bytosti noci a smrti) a nebudou váhat zasáhnout do přirozeného běhu věcí, aby omezili jejich moc nebo se jich zbavili, přičemž lidé mohou být zamotáni do celé mely (ani Sídhe se třeba nemohou dotknout posvěcené vody, aby upíra zahnali... ale lidé mohou). Lidé mohou být zamotáni do mely mezi Sídhe snadno a aniž by tušili proč. Může se stát, že krev trojice potomků dávných středověkých rytířů může otevřít dvěře, za kterými tito rytíři uvěznili nějaké dávné zlo... a někteří Sídhe ho chtějí otevřít a jiní udržet uzačené. Jiní mohou hledat součásti různých starých rituálů, kde ingredience mohou být lidská barva vlasů, vzpomínky na první lásku... krvelačnější běsové mohou chtít dle prastarých spisů ruku sedmého syna sedmého syna, krev panen nebo třeba lebku někoho se specifickou příbuzenskou liní.