od boubaque » 9. 1. 2015, 14:38
Přiznám se, že si nejsem úplně jistý, co vnímáš jako problém, ale zkusím ještě doplnit Ectheliony.
MarkyParky píše:Otázka nastupuje ve chvíli, kdy doplním informaci, že hráčka do tunelu vůbec nevidí, je o dvě patra jinde, reaguje pouze protože pokus o útěk zaslechla/domyslela si z událostí okolo.
Pokud nechávala narůst břečťan právě s takovovýmhle záměrem, pak bych to řešil jako obyčejný konflikt, nejspíš bych ani nedával žádné bonusy nebo postihy. A to i kdyby už v inkriminovanou chvíli postava žádnou s tím spojenou aktivitu nevyvíjela.
Pokud ten břečťan nechala narůstat s jiným záměrem a teď se ho jen rozhodla improvizovaně využít, tak bych asi o nějakém postihu/bonusu popřemýšlel, ale dost možná bych hráčce zároveň dal bod osudu, protože mi to (takhle od počítače) připadá jako skvělý nápad
Kdyby nešla proti hráči, tak bych zvolil prostě vyšší obtížnost.
Tady se přiznám, že tomu moc nerozumím. Mluvíš o tom, že by si
cizí postava měla házet, jestli překoná nějakou překážku (kterou nenastavil hráč)? Pak bych to vůbec neřešil hodem, měl bych problém nastavit sázky
Nehledě na to, že pokud CP utíká hráčům, kteří už na to nemají vliv, pak nejspíš hráči předtím prohráli konflikt se sázkou, že jim postava uteče. A pak už mi nepřipadá vhodné dávat hráčům možnost závislou na náhodě.* Pokud bych hráčům tu možnost dal, pak záměrně, ale snažil bych se asi o nějaké dilema (můžete CP ještě chytit, ale když se mu budete věnovat, nestihnete něco jiného).
Protože ale jde proti hráči, rozhodl jsem se to řešit bonusem pro CP (protože Fate říká nedávej postihy, dávej bonusy protistraně).
Nejsem si jistý, o které verzi Fate mluvíš, protože jak Fate 2, tak Příběhy mají třeba postihy při sekvenčních konfliktech (boj apod.) a tuhle poučku si z nich nepamatuju. Navíc souhlasím s tím, co napsali E2 výš.
__________
* Samozřejmě záleží na žánru, ve kterém hrajete, i na důležitosti CP, ale pak bych to vnímal spíš jako:
A jak se vracíte tunelem ze strašidelné tvrzi, vidíte pánova pobočníka zamotaného v břečťanu. Povídá: "Přátelé! Co jsme si, to jsme si... Když už mě neváže loajalita k upírovi, co kdybychom se usmířili?"
Přiznám se, že si nejsem úplně jistý, co vnímáš jako problém, ale zkusím ještě doplnit Ectheliony.
[quote="MarkyParky"]Otázka nastupuje ve chvíli, kdy doplním informaci, že hráčka do tunelu vůbec nevidí, je o dvě patra jinde, reaguje pouze protože pokus o útěk zaslechla/domyslela si z událostí okolo.[/quote]
Pokud nechávala narůst břečťan právě s takovovýmhle záměrem, pak bych to řešil jako obyčejný konflikt, nejspíš bych ani nedával žádné bonusy nebo postihy. A to i kdyby už v inkriminovanou chvíli postava žádnou s tím spojenou aktivitu nevyvíjela.
Pokud ten břečťan nechala narůstat s jiným záměrem a teď se ho jen rozhodla improvizovaně využít, tak bych asi o nějakém postihu/bonusu popřemýšlel, ale dost možná bych hráčce zároveň dal bod osudu, protože mi to (takhle od počítače) připadá jako skvělý nápad :)
[quote]Kdyby nešla proti hráči, tak bych zvolil prostě vyšší obtížnost.[/quote]
Tady se přiznám, že tomu moc nerozumím. Mluvíš o tom, že by si [i]cizí postava[/i] měla házet, jestli překoná nějakou překážku (kterou nenastavil hráč)? Pak bych to vůbec neřešil hodem, měl bych problém nastavit sázky :) Nehledě na to, že pokud CP utíká hráčům, kteří už na to nemají vliv, pak nejspíš hráči předtím prohráli konflikt se sázkou, že jim postava uteče. A pak už mi nepřipadá vhodné dávat hráčům možnost závislou na náhodě.* Pokud bych hráčům tu možnost dal, pak záměrně, ale snažil bych se asi o nějaké dilema (můžete CP ještě chytit, ale když se mu budete věnovat, nestihnete něco jiného).
[quote]Protože ale jde proti hráči, rozhodl jsem se to řešit bonusem pro CP (protože Fate říká nedávej postihy, dávej bonusy protistraně).[/quote]
Nejsem si jistý, o které verzi Fate mluvíš, protože jak Fate 2, tak Příběhy mají třeba postihy při sekvenčních konfliktech (boj apod.) a tuhle poučku si z nich nepamatuju. Navíc souhlasím s tím, co napsali E2 výš.
__________
* Samozřejmě záleží na žánru, ve kterém hrajete, i na důležitosti CP, ale pak bych to vnímal spíš jako: [i]A jak se vracíte tunelem ze strašidelné tvrzi, vidíte pánova pobočníka zamotaného v břečťanu. Povídá: "Přátelé! Co jsme si, to jsme si... Když už mě neváže loajalita k upírovi, co kdybychom se usmířili?"[/i]