od Ecthelion » 29. 9. 2010, 10:26
Za sebe (jde ale samozřejmě o jjelenův projekt, takže to opravdu berte jen jako názor) vnímáme Velkou válku jako takový mezník konce Impéria a Příběhů takových, jaké jsme je nastínili v knize. Země nedokáže vpít tolik krve, která byla prolita a magie se z ní vytrácí, Sídhe odchází a brány do Férie se zavírají, většina skřetů a trolů jako levný kanonenfutr našla smrt v zákopech války a tajemství a magie se vytrácejí. Třicátá léta už jsou spíše světem, jaký známe (kde se elfové a skřítci objeví jen občas a skřeti a další podivné bytosti se schovávají zrakům lidí). Je to takový soumrak světa kouzel v apokalypse strašlivé války a smrti...
Každopádně je to ale perfektní prostředí pro hraní. Musí se nicméně dobře volit témata ke hraní. Bavili jsme se o tom už
tady, že důvodem, proč se natáčí tak málo filmů z první světové války (přičemž film je vždy dobrou inspirací, prorotže se na komprimovaném prostoru snaží představit všechny zajímavé vlastnosti prostředí... což je princip shodný s RPG) je:
Ecthelion píše:Hlavní problém ale spíše je v tom, že neexistují hrdinové a vítězné bitvy, které by se daly glorifikovat... jen smrt, anonymní masakr a zvířecká krutost. Rytířské souboje letců na tom byly vždy lépe, ale i tak je lepší k filmovému zobrazení třeba Bitva o Británii, která končila vítězstvím. V první světové válce žádné vítězství nebylo.
Je tak třeba dobře vybírat - zkusit jako hlavní zápletku hrát příběh několika vojáků na frontě je sice nápad zajímavý, bohužel ale velice krátký. Během chvíle budou vojáci s nasazenými bodáky pochodovat vpřed zemí nikoho, zatímco v nepřirozeném tichu budou znít skotské dudy... načež se rozpoutá peklo a všichni skončí mrtví v blátě (ten okamžik děsivého ticha, kdy pokračují k nepřátelkým liniím, aniž by na ně někdo střílel, si vybavovali všichni veteráni - je daný tím, že obránci využívající principu boční palby čekali, až se útočníci dostanou blíže zákopům). I život frontového vojáka se dá ale samozřejmě velmi dobře ztvárnit - může jít o východní frontu, kde boje nesklouzly do pozičních bojů (jako fanda legií sem nemůžu nedat
tento odkaz, kde jsou popsané bitvy legií, které vám dají představu o bojišti a způsobu válčení), boje v Africe nebo koloniích, může jít o nějaký dynamičtejší boj o důležitou oblast (příkladem může být třeba skvělá bitva legionářů na západní frontě
o Vouziers a Terron) nebo třeba o skupinku Stoßtruppen, nebo jde o přepadový oddíl složený ze zvlášť odolných jedinců (pancéřovaný automaton, vlkodlak, kterého běžné kulky neskolí a podobně) určený ke zvláštním úkolům (zastavit nebezpečného čaroděje, ulovit démona, který byl probuzen vražděním)... ale každopádně je podle mě důležité, aby postavy měly možnost dosáhnout nějakého (byť malého a lokálního) vítězství. Jinak by jejich snažení postrádalo smyslu.
Úžasným materiálem pro dobrodružství jsou samozřejmě bitva agentů na dvorech různých monarchií, v zázemí, přestřelky mezi jednotlivými protivníky v londýnských uličkách, v setmělém Curychu nebo v berlínské opeře. Plány, atentáty, špionáž. Ohromné prostory představují bitvy v oblacích (rytířská zápolení proti anonymitě smrti v davu dole na zemi, vítězství, prohry, boje proti balónům, zepelínům a nepřátelským esům) nebo na mořích (pirátské výpravy německých křižníků, ponorky, poslední rozhodující hladinové bitvy bitevních lodí)... možností je nepočítaně...
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/At_close_grips2.jpg[/img]
Za sebe (jde ale samozřejmě o jjelenův projekt, takže to opravdu berte jen jako názor) vnímáme Velkou válku jako takový mezník konce Impéria a Příběhů takových, jaké jsme je nastínili v knize. Země nedokáže vpít tolik krve, která byla prolita a magie se z ní vytrácí, Sídhe odchází a brány do Férie se zavírají, většina skřetů a trolů jako levný kanonenfutr našla smrt v zákopech války a tajemství a magie se vytrácejí. Třicátá léta už jsou spíše světem, jaký známe (kde se elfové a skřítci objeví jen občas a skřeti a další podivné bytosti se schovávají zrakům lidí). Je to takový soumrak světa kouzel v apokalypse strašlivé války a smrti...
Každopádně je to ale perfektní prostředí pro hraní. Musí se nicméně dobře volit témata ke hraní. Bavili jsme se o tom už [url=http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=88&t=6968]tady[/url], že důvodem, proč se natáčí tak málo filmů z první světové války (přičemž film je vždy dobrou inspirací, prorotže se na komprimovaném prostoru snaží představit všechny zajímavé vlastnosti prostředí... což je princip shodný s RPG) je:
[quote="Ecthelion"]Hlavní problém ale spíše je v tom, že neexistují hrdinové a vítězné bitvy, které by se daly glorifikovat... jen smrt, anonymní masakr a zvířecká krutost. Rytířské souboje letců na tom byly vždy lépe, ale i tak je lepší k filmovému zobrazení třeba Bitva o Británii, která končila vítězstvím. V první světové válce žádné vítězství nebylo.[/quote]
Je tak třeba dobře vybírat - zkusit jako hlavní zápletku hrát příběh několika vojáků na frontě je sice nápad zajímavý, bohužel ale velice krátký. Během chvíle budou vojáci s nasazenými bodáky pochodovat vpřed zemí nikoho, zatímco v nepřirozeném tichu budou znít skotské dudy... načež se rozpoutá peklo a všichni skončí mrtví v blátě (ten okamžik děsivého ticha, kdy pokračují k nepřátelkým liniím, aniž by na ně někdo střílel, si vybavovali všichni veteráni - je daný tím, že obránci využívající principu boční palby čekali, až se útočníci dostanou blíže zákopům). I život frontového vojáka se dá ale samozřejmě velmi dobře ztvárnit - může jít o východní frontu, kde boje nesklouzly do pozičních bojů (jako fanda legií sem nemůžu nedat [url=http://www.pamatnik.valka.cz/novy/cz/clanky.php]tento odkaz[/url], kde jsou popsané bitvy legií, které vám dají představu o bojišti a způsobu válčení), boje v Africe nebo koloniích, může jít o nějaký dynamičtejší boj o důležitou oblast (příkladem může být třeba skvělá bitva legionářů na západní frontě [url=http://www.pamatnik.valka.cz/novy/cz/cl_terron.php]o Vouziers a Terron[/url]) nebo třeba o skupinku Stoßtruppen, nebo jde o přepadový oddíl složený ze zvlášť odolných jedinců (pancéřovaný automaton, vlkodlak, kterého běžné kulky neskolí a podobně) určený ke zvláštním úkolům (zastavit nebezpečného čaroděje, ulovit démona, který byl probuzen vražděním)... ale každopádně je podle mě důležité, aby postavy měly možnost dosáhnout nějakého (byť malého a lokálního) vítězství. Jinak by jejich snažení postrádalo smyslu.
Úžasným materiálem pro dobrodružství jsou samozřejmě bitva agentů na dvorech různých monarchií, v zázemí, přestřelky mezi jednotlivými protivníky v londýnských uličkách, v setmělém Curychu nebo v berlínské opeře. Plány, atentáty, špionáž. Ohromné prostory představují bitvy v oblacích (rytířská zápolení proti anonymitě smrti v davu dole na zemi, vítězství, prohry, boje proti balónům, zepelínům a nepřátelským esům) nebo na mořích (pirátské výpravy německých křižníků, ponorky, poslední rozhodující hladinové bitvy bitevních lodí)... možností je nepočítaně...