od ShadoWWW » 4. 10. 2012, 16:31
Příběhy impéria byla trefa do černého. E^2 umí psát velmi pěkné atmosferické texty plné inspirace. Výhodou PI bylo i to, že systémový základ tvoří prověřený Fate. U příběhů iméria mají u mě tvůrci za 1 a těším se na rozšíření.
Když to srovnám s DrD2 - tam byly taky pěkné atmosferické texty (fluff), ale bohužel systémové jádro bylo (je) velmi slabým místem. Zde si však s odstupem doby myslím, že to nebyla úplně chyba tvůrců. Zaprvé nevím, nakolik to bylo dáno spíše zadáním ALTARu, a pak si taky myslím, že v Česku prostě nemůže vzniknout odladěný mainstreamový (mechanický) systém. Souvisí to nejspíš hlavně s tím, že tu není kupní síla, která by zaplatila profi designéry a vývojáře a pak si zdejší malý trh ani nemůže dovolit velké množství (stovky, tisíce) betatesterů, jako velké hry ve světě. (Proto jsou první verze českých her vždy spíše betatesty.)
Myslím, že systém, který použily Příběhy impéria - tedy vzít ověřený mechanický základ zahraniční hry a naroubovat na něj svůj fluff - je ideální cesta pro úspěšné české RPG.
Příběhy impéria byla trefa do černého. E^2 umí psát velmi pěkné atmosferické texty plné inspirace. Výhodou PI bylo i to, že systémový základ tvoří prověřený Fate. U příběhů iméria mají u mě tvůrci za 1 a těším se na rozšíření.
Když to srovnám s DrD2 - tam byly taky pěkné atmosferické texty (fluff), ale bohužel systémové jádro bylo (je) velmi slabým místem. Zde si však s odstupem doby myslím, že to nebyla úplně chyba tvůrců. Zaprvé nevím, nakolik to bylo dáno spíše zadáním ALTARu, a pak si taky myslím, že v Česku prostě nemůže vzniknout odladěný mainstreamový (mechanický) systém. Souvisí to nejspíš hlavně s tím, že tu není kupní síla, která by zaplatila profi designéry a vývojáře a pak si zdejší malý trh ani nemůže dovolit velké množství (stovky, tisíce) betatesterů, jako velké hry ve světě. (Proto jsou první verze českých her vždy spíše betatesty.)
Myslím, že systém, který použily Příběhy impéria - tedy vzít ověřený mechanický základ zahraniční hry a naroubovat na něj svůj fluff - je ideální cesta pro úspěšné české RPG.