Veřejné testování DrD+ 2.0

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Veřejné testování DrD+ 2.0

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Adys » 13. 10. 2019, 15:17

Ahoj.
V rámci zjednodušení orientace v souborech jsme museli pozměnit jejich názvy.
Přidávám také adaptaci pravidel pro čaroděje. Najdete na první stránce.
Znovu podotýkám, že vycházíme z původní příručky. Jakmile budeme mít jednotlivá povolání hotová, příručku a adaptaci sjednotíme.
Pro jistotu ještě přikládám dotazník pro rychlý start, který se v prvním příspěvku neobjevuje.
DrD+2_Dotazník pro rychlý start_v2.pdf
(18.99 KiB) Staženo 87 x

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Tronar » 7. 9. 2019, 01:11

Jerson píše: 5. 9. 2019, 23:25 No jo, ale kdo má ještě původní příručku DrD+? Já ty svoje prodal, když jsem nemohl sehnat nikoho, kdo by je se mnou alespoň zkusil.
https://pph.drdplus.info
kostrivec píše: 6. 9. 2019, 12:24
Adys píše: 5. 9. 2019, 21:31 Odebrali jsme tabulku pro zjištění ZZ.

Velikost zranění: (Síla postavy + Zranění zbraně)/2
Přijde mi to dobré, rozhodně lepší než pátrání v tabulce ZZ, která beztak dává +- stejná čísla.
mas pravdu, pokud jsou sila postavy a zraneni zbrane podobne, jinak jsou vysledky docela rozdilne. Rana pesti je hezky priklad.
Sila postavy:
a) 2
b) 6
c) 10
d) 16
zraneni pesti: -2

Vysledne ZZ podle tabulky ZZ vs podle vyse uvedeneho vzorce
a) 1 versus 0
b) 4 versus 2
c) 7 versus 4
d) 12 versus 7

PS: v pdfku pisou pro zbrane +2 ZZ oproti klasicke tabulce, asi se tim mysli +2 k zraneni zbrane v tabulce z DrD+ 1.0 (protoze ZZ neni v tabulkach uvedeno). Pak se to meni nasledovne:
zraneni pesti: +0
a) 1 versus 1
b) 4 versus 3
c) 7 versus 5
d) 12 versus 8

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od kostrivec » 6. 9. 2019, 12:24

Adys píše: 5. 9. 2019, 21:31 Odebrali jsme tabulku pro zjištění ZZ.

Velikost zranění: (Síla postavy + Zranění zbraně)/2
Přijde mi to dobré, rozhodně lepší než pátrání v tabulce ZZ, která beztak dává +- stejná čísla.

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od kostrivec » 6. 9. 2019, 12:02

Adys píše: 5. 9. 2019, 21:31 2.3 Zranění
Odebrali jsme tabulku pro zjištění ZZ.
Počítáte tedy s tím, že pro (vzácné) sčítání bonusů Tabulka ZZ zůstane?
Cituji z pravidel:
Poznámka: Tabulku pro výpočet ZZ je též možné použít k určení výsledného bonusu v případech, kdy je potřeba použít součet hodnot, representovaných bonusy. A to tak, že do Tabulky pro výpočet ZZ dosadíme původní bonusy a k výsledku, který dostaneme, přičteme 5 (protože Tabulka pro výpočet ZZ je vlastně tabulka pro sčítání bonusů, ale snížená o pět).

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Jerson » 5. 9. 2019, 23:25

No jo, ale kdo má ještě původní příručku DrD+? Já ty svoje prodal, když jsem nemohl sehnat nikoho, kdo by je se mnou alespoň zkusil.

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Adys » 5. 9. 2019, 21:31

Ahoj.
Přikládám upravenou verzi pravidel DrD+2.1
Znovu připomínám, že je potřeba pracovat i s původní příručkou.

Ještě ke zranění:

2.3 Zranění
Odebrali jsme tabulku pro zjištění ZZ.

Velikost zranění: (Síla postavy + Zranění zbra-
ně)/2

Tento hod určuje kolik životů ztratí nepřítel při
úspěšném zásahu.
K této hodnotě se přihazuje jednou šestistěnnou
kostkou (1k6).
Výsledek je pak potřeba porovnat s tabulkou
životů a zranění. Následně odečíst Kvalitu zbroje
(KZ), která je dána typem zbroje.

Děkuju všem za nápady a připomínky.

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Klimbing » 15. 8. 2019, 19:33

kostrivec píše: 15. 8. 2019, 15:51 Kopie drdplus.info je vám k dispozici, (pokud to budete chtít vydat nakonec papírově, tak můžeme na kopii prozatím zveřejňovat průběžný stav pro testery a pak kopii s DrD+2 zavřít).
Abych nebyl špatně pochopen: Měl jsem na mysli přepsání úprav, které jsou v prvním příspěvku této diskuse, nikoliv sepsání celých upravených pravidel (to je zatím IMHO předčasné a není to zatím třeba).

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od kostrivec » 15. 8. 2019, 15:51

Adys píše: 15. 8. 2019, 11:45
Klimbing píše: 15. 8. 2019, 14:31 Myslím, že dokonce takovéto přepsání pravidel do jednoznačné podoby je předpokladem pro efektivní další veřejné komentování (testování). Bez toho se budeme plácat v nedorozumění.
Kopie drdplus.info je vám k dispozici, (pokud to budete chtít vydat nakonec papírově, tak můžeme na kopii prozatím zveřejňovat průběžný stav pro testery a pak kopii s DrD+2 zavřít).

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Klimbing » 15. 8. 2019, 14:31

Díky za podrobné rozepsání. Spousta částí se tím pro mě vyjasnila (a dává větší smysl). Přimlouvám se tedy ještě jednou za to, aby další verze pravidel byla mnohem pečlivěji rozepsaná. Z pohledu autora je to sice asi jasné, nicméně jako čtenář nevím, kde předpokládáte zachování původních pravidel a kde je upravujete. Např.: u výpočtu BČ není uvedená délka zbraně, takže můj prvotní odhad byl, že dlouhé zbraně budou (díky vyššímu potřebnému BČ u fint) výrazně znevýhodněné. Obzvlášť doporučuji označit, kde se výsledná hodnota převádí v tabulce a kde nikoliv (např. dle uvedeného příkladu výpočet délky mřížky zranění je převedený v tabulce jako v původních pravidlech, ale udělené zranění se v tabulce nepřevádí...to bych bez příkladu neuhodl).

Myslím, že dokonce takovéto přepsání pravidel do jednoznačné podoby je předpokladem pro efektivní další veřejné komentování (testování). Bez toho se budeme plácat v nedorozumění.

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Adys » 15. 8. 2019, 11:45

Ahoj.
Děkuju za upozornění a dotazy.

Ano. Vozembouch potřebuje hodit 10. (Tedy překonat obranu sněhuláka o 5, což je aspoň 6 :-) Najmu si nového účetního šotka a toho původního nechám při večeři bez jahod. Aby si to příště pamatoval.

Tvorba postavy: Zatím máme pravidla bez jednotlivých povolání. Adaptace povolání budeme postupně přidávat. PPH jsou však základ. Nicméně máš pravdu. Vozemboucha jsem střelil od oka.

Vytvoření Vozemboucha můžeme udělat následovně:
Je to člověk. Všechny vlastnosti v základu 0.
Dáme mu výjimečné vlastnosti: přidělím mu +3 síly, +3 do obratnosti a + 3 do vůle. (Bez házení kostkou)


Pak tu máme zázemí (5bodů):

Původ: 1. Sirotek

Dovednosti: za 3 body do této sekce dostanu 9 bodů dovedností.
Vozembouch do teď pracoval v lese a se dřevem. Dáme mu Truhlářství na 3.stupeň.
Naučil se kvalitně zacházet s mečem (nebudu teď řešit jak se to stalo): Boj s mečem 3. stupeň.
Zbývají mu 3 body dovedností:
1 bod dáme do vzpěračství: +1 síla
2 body do ohebnosti: +2 obratnost.

Majetek: Za jeden bod do majetku si pořídí obstojné vybavení: Široký meč. Kvalitní zimní oblečení KZ: 1. Obvyklou výbavu na cesty.

Jáký je číselný výsledek?

Sil.:4, Obr.:6, Zrč.:0, Vol.:3, Int.:0, Chr.:0, Životy: 4+6 =>10 na řádek, dle tabulky.

Vozembouch je tedy statný junák který toho moc nechápe, ale ženské na něj asi poletí.

BČ.: V případě boje z blízka je to celá obratnost. Bez započtení zbraně 6, mečem 8.
Pokud by chtěl střílet: Obr/2 + Zřč/2 = 3 ( Vždy je základem polovina obratnosti)
UČ.: Obr/2 = 3 ( s mečem pak 5. Řekněme že jeho meč je nevyvážený -1 do UČ, aby náš příklad seděl.) UČ s mečem = 4
OČ.: Obr/2 + 5 = 8 (široký meč má mít kryt 4 ale tímhle se špatně kryje, bude mít kryt jen 3) Kryt mečem = 11
ZZ.: Sil./2 + ZZ/2 = 4 (Podle oprav by to měl mít široký meč ZZ 5. Tenhle je meč je navíc trochu tupý ZZ 4)

Povalení by vyhlásit mohl:
Sil 4 + 2 váha meče vs.: Sil 0 + 2 za štít + 5 (Přesné parametry, nechci říct Olafa, řešit jako PJ nebudu. Je to příšera na jedno použití.)
Tady je téměř jisté, že Sněhuláka povalí.

Rychlý útok je zajímavá záležitost: Jde o rozšiřující akci. Pokud je tedy vyhlášen rychlý útok, ovlivňuje celé kolo postavy, která ho provádí. Pokud nevýjde, postava získala bonus +3BČ "zdarma" a vyhodnocuje se obyčejný útok. Sněhulák by se tak mohl krýt zbraní, ale už né štítem. V případě metly by si pohoršil.

Kryt zbraní -6 BČ
Kryt štítem -3 BČ

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od kostrivec » 14. 8. 2019, 15:34

Adys píše: 13. 8. 2019, 20:19 Náš dobrodruh se vydá na výpravu a potká se s očarovaným sněhulákem, co má rád vřelá obětí. Který je vyzbrojený metlou, štítem a hloupým výrazem.
Jestli vám humor vydrží i nadále a citlivě ho zakomponujete i do pravidel, tak máte z půlky (z té menší) vyhráno :clap:

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Klimbing » 14. 8. 2019, 11:32

Díky za ilustraci. Pomohla k pochopení části soubojového systému.
Měl bych pár dotazů:
1) Proč by Vozembouch potřeboval na úspěch finty hodit 11? Obrana sněhuláka je 8 i se štítem, takže na odkrytí 6 potřebuje 8+6=14, na což by mu stačil hod 10. Je to tak správně?
2) Mohl bych požádat o doplnění ilustrace o tvorbu postavy? Vytvořit postavu bojovníka Vozemboucha s uvedenými charakteristikami se mi nedaří. Jistě, to nebylo předmětem této ilustrace, takže asi ani není možné, ale stejně v tom dost plavu (např. tajuplná "druhá vlastnost" při výpočtu BČ není moc jasná).
3) Mohl Vozembouch nahlásit zároveň s útokem "povalení"? Pokud ano (a dle pravidel to na to vypadá), jak by vypadal příslušný hod? Něco jako: SilVozemboucha + BonusZaVáhuMeče + 2k6+ vs. SilSněhuláka + 5 + OmezeníSněhulákovaŠtítu ?
4) Kdyby uměl sněhulák rychlý útok a použil ho, jak by to vypadalo? Mohl by se pak krýt třeba zbraní? A musel by k tomu uspět s rychlým útokem, nebo ne?

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Adys » 13. 8. 2019, 20:19

Ahoj všichni.
Pro ilustraci.

Vezmeme to od začátku:
Mám postavu bojovníka. (BČ:8, UČ:4, ZZ4, 10 životů na řádek, OČ:8 s mečem 11, kryt mečem stojí 6 BČ) Umí to s mečem a umí fintu "Silový útok" (Náročnost 7BČ, bonus +3ZZ)
Budeme mu říkat Vozembouch.
Náš dobrodruh se vydá na výpravu a potká se s očarovaným sněhulákem, co má rád vřelá obětí. Který je vyzbrojený metlou, štítem a hloupým výrazem. (BČ:4, UČ:3, ZZ:0, OČ:5 se štítem 8, 12 životů celkově, kryt štítem stojí 3 BČ)
Chvilku na sebe koukají. Vozembouch se ho nakonec, pro jistotu, rozhodne rozetnout mečem a pak se ptát.
Boj:
Vozembouch chce raději dát do první rány všechno, jelikož ho tento (rozhodně né Olaf) Sněhulák dost vystrašil.
Vyhlásí fintu Silový útok a odečte si 7 BČ. Zbyde mu 1 a to je jeho BČ pro toto kolo.
Sněhulák má BČ 4, takže pojede jako první.
Rozhodne se do Vozemboucha šťouchnout metlou a případně se krýt štítem.
PJ za Sněhuláka hodí kostkami. Hodí 8. Což mu bohatě stačí na zásah. Na zranění si hodí 4. To je pro Vozemboucha bolestivé drcnutí a modřina. Tlumené zimním oblečením.
Zapíše si 4 body lehkého zranění.
Pak přichází na řadu Vozembouch.
Na útok si hodil 6: Aby mu finta vyšla, musel by hodit 11. Vyjde mu tedy jen obyčejný útok. Na kostce mu padlo 4, dohromady tedy 8 zranění.
Sněhulák (který by klidně mohl být Olaf) je skoto přepůlený a téměř neschopný dalšího boje.

Kdyby Vozembouch zvolil na začátku kola rovnou obyčejný útok, mohl by se bránit zbraní a neschytal by od sněhuláka nic. Přitom by ho stejně setnul.
Pro další boj si použití finty lépe rozmyslí.

Další příště.

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od ShadoWWW » 12. 8. 2019, 18:36

Bouchi píše:To má být rafinovaný pokus o demotivaci?
Cože?!

Při tvorbě nové edice staré hry máš dva problémy:

1) Jak oslovit co nejvíc stávajících hráčů té hry a jak oslovit co nejvíc potenciálních nových hráčů té hry.
Na Lopuchu se ve své době diskutovalo o DrD+ hojně. Po přechodu na RPG F aktivita komunity DrD+ustávala a dnes je téměř neznatelná. Těžko říct, kolik % komunity DrD+ tu můžeš oslovit.

2) Jak interpretovat výsledky feedbacku.
Toto je kardinálně důležité. Těžko můžeš očekávat, že když tu vystavíš playtest pravidel, že ti tu k tomu aktivně bude postovat své názory víc než pár jedinců, a často ani ti ve výsledku nebudou cílovkou té hry (čti: nebudou o tvou hru znát, protože mají jinou, pro ně lepší). Paizo i WotC jasně mluví o tom, že když chceš použitelný feedback, musíš udělat strukturovaný dotazník. Jít pravidlo po pravidle, schopnost po schopnosti, povolání po povolání a u každého se ptát, jak se danému playtesterovi daný herní prvek líbí, řekněme na škále od 1 do 5.

To má tu výhodu, že takový dotazník ti nakliká kde kdo. Statistika říká, že zhruba 10x tolik, než kolik by aktivně vyplnilo slovní feedback. Taky se dá každý prvek jasně kvantifikovat, jak moc se cílovce líbí.

Těžká práce přichází poté - jak interpretovat ty "špatné" výsledky - jestli to pravidlo upravit, nebo ho celé zahodit a udělat to jinak. V obou případech je pak otázkou, jak. To je na designu to nejtěžší.

Pokud si myslíš, že ideální pravidla se dají "vypočítat" podle nějaké šablony, tak to je mimo. Ve skutečnosti ty úspěšné systémy se od těch neúspěšných liší tím, že jejich designéři dokázali lépe interpretovat preference cílovky. RPGčka jsou pozoruhodná tím, že jsou čistě o preferencích. Co jeden hráč může milovat, druhý může nenávidět. A pravdu mají oba.

Re: Veřejné testování DrD+ 2.0

od Adys » 12. 8. 2019, 18:08

Ahoj.
Perfektní.
Moc děkuju za všecha vyjádření.
Přesně tohle je důvod, proč jsem se s Bouchim domluvil na veřejném testování.

Nahoru