Ahoj.
Děkuju za upozornění a dotazy.
Ano. Vozembouch potřebuje hodit 10. (Tedy překonat obranu sněhuláka o 5, což je aspoň 6
Najmu si nového účetního šotka a toho původního nechám při večeři bez jahod. Aby si to příště pamatoval.
Tvorba postavy: Zatím máme pravidla bez jednotlivých povolání. Adaptace povolání budeme postupně přidávat. PPH jsou však základ. Nicméně máš pravdu. Vozemboucha jsem střelil od oka.
Vytvoření Vozemboucha můžeme udělat následovně:
Je to člověk. Všechny vlastnosti v základu 0.
Dáme mu výjimečné vlastnosti: přidělím mu +3 síly, +3 do obratnosti a + 3 do vůle. (Bez házení kostkou)
Pak tu máme zázemí (5bodů):
Původ: 1. Sirotek
Dovednosti: za 3 body do této sekce dostanu 9 bodů dovedností.
Vozembouch do teď pracoval v lese a se dřevem. Dáme mu Truhlářství na 3.stupeň.
Naučil se kvalitně zacházet s mečem (nebudu teď řešit jak se to stalo): Boj s mečem 3. stupeň.
Zbývají mu 3 body dovedností:
1 bod dáme do vzpěračství: +1 síla
2 body do ohebnosti: +2 obratnost.
Majetek: Za jeden bod do majetku si pořídí obstojné vybavení: Široký meč. Kvalitní zimní oblečení KZ: 1. Obvyklou výbavu na cesty.
Jáký je číselný výsledek?
Sil.:4, Obr.:6, Zrč.:0, Vol.:3, Int.:0, Chr.:0, Životy: 4+6 =>10 na řádek, dle tabulky.
Vozembouch je tedy statný junák který toho moc nechápe, ale ženské na něj asi poletí.
BČ.: V případě boje z blízka je to celá obratnost. Bez započtení zbraně 6, mečem 8.
Pokud by chtěl střílet: Obr/2 + Zřč/2 = 3 ( Vždy je základem polovina obratnosti)
UČ.: Obr/2 = 3 ( s mečem pak 5. Řekněme že jeho meč je nevyvážený -1 do UČ, aby náš příklad seděl.) UČ s mečem = 4
OČ.: Obr/2 + 5 = 8 (široký meč má mít kryt 4 ale tímhle se špatně kryje, bude mít kryt jen 3) Kryt mečem = 11
ZZ.: Sil./2 + ZZ/2 = 4 (Podle oprav by to měl mít široký meč ZZ 5. Tenhle je meč je navíc trochu tupý ZZ 4)
Povalení by vyhlásit mohl:
Sil 4 + 2 váha meče vs.: Sil 0 + 2 za štít + 5 (Přesné parametry, nechci říct Olafa, řešit jako PJ nebudu. Je to příšera na jedno použití.)
Tady je téměř jisté, že Sněhuláka povalí.
Rychlý útok je zajímavá záležitost: Jde o rozšiřující akci. Pokud je tedy vyhlášen rychlý útok, ovlivňuje celé kolo postavy, která ho provádí. Pokud nevýjde, postava získala bonus +3BČ "zdarma" a vyhodnocuje se obyčejný útok. Sněhulák by se tak mohl krýt zbraní, ale už né štítem. V případě metly by si pohoršil.
Kryt zbraní -6 BČ
Kryt štítem -3 BČ
Ahoj.
Děkuju za upozornění a dotazy.
Ano. Vozembouch potřebuje hodit 10. (Tedy překonat obranu sněhuláka o 5, což je aspoň 6 :-) Najmu si nového účetního šotka a toho původního nechám při večeři bez jahod. Aby si to příště pamatoval.
Tvorba postavy: Zatím máme pravidla bez jednotlivých povolání. Adaptace povolání budeme postupně přidávat. PPH jsou však základ. Nicméně máš pravdu. Vozemboucha jsem střelil od oka.
Vytvoření Vozemboucha můžeme udělat následovně:
Je to člověk. Všechny vlastnosti v základu 0.
Dáme mu výjimečné vlastnosti: přidělím mu +3 síly, +3 do obratnosti a + 3 do vůle. (Bez házení kostkou)
Pak tu máme zázemí (5bodů):
[u]Původ: [/u]1. Sirotek
[u]Dovednosti: [/u]za 3 body do této sekce dostanu 9 bodů dovedností.
Vozembouch do teď pracoval v lese a se dřevem. Dáme mu Truhlářství na 3.stupeň.
Naučil se kvalitně zacházet s mečem (nebudu teď řešit jak se to stalo): Boj s mečem 3. stupeň.
Zbývají mu 3 body dovedností:
1 bod dáme do vzpěračství: +1 síla
2 body do ohebnosti: +2 obratnost.
[u]Majetek:[/u] Za jeden bod do majetku si pořídí obstojné vybavení: Široký meč. Kvalitní zimní oblečení KZ: 1. Obvyklou výbavu na cesty.
Jáký je číselný výsledek?
Sil.:4, Obr.:6, Zrč.:0, Vol.:3, Int.:0, Chr.:0, Životy: 4+6 =>10 na řádek, dle tabulky.
Vozembouch je tedy statný junák který toho moc nechápe, ale ženské na něj asi poletí.
BČ.: V případě boje z blízka je to celá obratnost. Bez započtení zbraně 6, mečem 8.
Pokud by chtěl střílet: Obr/2 + Zřč/2 = 3 ( Vždy je základem polovina obratnosti)
UČ.: Obr/2 = 3 ( s mečem pak 5. Řekněme že jeho meč je nevyvážený -1 do UČ, aby náš příklad seděl.) UČ s mečem = 4
OČ.: Obr/2 + 5 = 8 (široký meč má mít kryt 4 ale tímhle se špatně kryje, bude mít kryt jen 3) Kryt mečem = 11
ZZ.: Sil./2 + ZZ/2 = 4 (Podle oprav by to měl mít široký meč ZZ 5. Tenhle je meč je navíc trochu tupý ZZ 4)
Povalení by vyhlásit mohl:
Sil 4 + 2 váha meče vs.: Sil 0 + 2 za štít + 5 (Přesné parametry, nechci říct Olafa, řešit jako PJ nebudu. Je to příšera na jedno použití.)
Tady je téměř jisté, že Sněhuláka povalí.
Rychlý útok je zajímavá záležitost: Jde o rozšiřující akci. Pokud je tedy vyhlášen rychlý útok, ovlivňuje celé kolo postavy, která ho provádí. Pokud nevýjde, postava získala bonus +3BČ "zdarma" a vyhodnocuje se obyčejný útok. Sněhulák by se tak mohl krýt zbraní, ale už né štítem. V případě metly by si pohoršil.
Kryt zbraní -6 BČ
Kryt štítem -3 BČ