Teoretizování ohledně remake DrD+

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Teoretizování ohledně remake DrD+

Re: Odp: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Jerson » 29. 10. 2018, 16:06

Vito píše:
29. 10. 2018, 14:42
To zda si je schopen hráč popsat, a zda i popíše je přece otázka na toho konkrétního hráče. Klidně může povědět "má to za 3 dmg". To o čem píšu já, je že mu pravidla k tomu můžou dát nástroje, mechaniky, oporu... a původní DrD+ to prostě neumělo. Ono předpokládalo neomylnost PJ a všechno mu to naložila na záda.
Chci tím říct, že dokud bude souboj obsahovat deset kol a víc se třemi a více hody v jednom kole od každého hráče, a jen některé hody budou mít popisný význam, tak z hráčů nedostaneš nic víc než "útočím za tři". To bych nezvládl popisovat ani já. Prostě hody na každou kravinu, každý útok atd jsou v protikladu k imerzi a popisům ve hře.
Ano. V astrálních sférách by to mohlo být zajímavé. V duševním světě tak jak je popsán v DrD+ nikoliv. A věř mi, že zabít hlavního záporáka kampaně způsobem, že theurg solidní ůrovně chytí lžičku, kterou kdysi ten záporák použil u jídla, přes ni s ním vyvolá mentální souboj, hodinu a půl si něco mumlá s PJ a hází si kostkou, pak padne vyčerpán s oroseným čelem a prohlásí "dobře kluci, vyřídil jsem ho", prostě není dobré.
Však tohle podle původní myšlenky DrD+ ani jít nemá. To jen pravidla jsou tak pitomá, že se z nich podobný efekt dá vydojit i bez popisů. Reálně by lžičku s takovou vazbou nemohly postavy najít jinde než v těsné blízkosti záporáka, a ten souboj by rozhodně nebyl snadný. A tedy potřeboval by fyzickou podporu skupiny, aby tu lžičku vůbec dostal. A pak i podporu v duševním světě (který se od astrálu neliší).

Re: Odp: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Vito » 29. 10. 2018, 14:42

Jerson píše:
29. 10. 2018, 13:10
Vito píše:
27. 10. 2018, 13:56
Hráč, který si hodí na útok a zjistí jak zhruba byl úspěšný, pak si hodí na zranění a ví za kolik udělal, by si imho měl být schopen výsledek své akce popsat ve fikci
Mezi "měl by být schopen popsat" a "popíše" je obrovská propast, kterou nelze přehlížet. V DrD(+) hráč nemá žádnou motivaci převést číselný výsledek do slov, navíc při velkém opakování takových čísel by to ani nebylo možné, protože by se tím totálně vyčerpal a popisy by sklouzly k naprostému zjednodušení, takže by se prakticky nelišily od čísel.
Není mi úplně jasné co se snažíš říct. Jsme tu v tématu "Teoretizování ohledně remake DrD+". To zda si je schopen hráč popsat, a zda i popíše je přece otázka na toho konkrétního hráče. Klidně může povědět "má to za 3 dmg". To o čem píšu já, je že mu pravidla k tomu můžou dát nástroje, mechaniky, oporu... a původní DrD+ to prostě neumělo. Ono předpokládalo neomylnost PJ a všechno mu to naložila na záda.

Jerson píše:
29. 10. 2018, 13:10
V astrálním světě se dají hrát skvělé scény a zápletky, zvlášť pokud do něj theurg může vtáhnout celou skupinu a ukázat jim, že v něm platí úplně jiná pravidla (nemyslím mechaniky, ale třeba to jakým způsobem se postavy pohybují). I s těmi vazbami by se dalo krásně pracovat. Zcela spolehlivě to ale zabíjí pravidla - svého času v Shadowrunu, v DrD, v DrD+ už úplně. Změnit to na princip, "PJ, vybli bibli" se dá, ale je to asi stejný rozdíl jako místo návštěvy Legolandu zadat do googlu heslo "návštěva Legolandu".
Ano. V astrálních sférách by to mohlo být zajímavé. V duševním světě tak jak je popsán v DrD+ nikoliv. A věř mi, že zabít hlavního záporáka kampaně způsobem, že theurg solidní ůrovně chytí lžičku, kterou kdysi ten záporák použil u jídla, přes ni s ním vyvolá mentální souboj, hodinu a půl si něco mumlá s PJ a hází si kostkou, pak padne vyčerpán s oroseným čelem a prohlásí "dobře kluci, vyřídil jsem ho", prostě není dobré.

Re: Odp: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Jerson » 29. 10. 2018, 13:10

Gonzáles píše:
26. 10. 2018, 23:33
Podle mých zjištění dneska odrazuje všechny všechno od všeho (nadsázka). Pro ty, kdož čtou knihy, to zpravidla nepředstavuje problém (nota bene, Plusko byly dlouhá léta jediné knihy, které jeden z mých kamarádů přečetl), pro ty ostatní, kteří žijí "dnešním rychlým způsobem života" bývá zpravidla problém přijít i na kafe (nebo jinou neherní aktivitu).
Právě naopak. Ty holky velmi často hodně čtou, ale odmítají číst desítky nebo dokonce stovky stránek pravidel pro to, aby mohly hrát RPG.
Za léta vedení DrD+ se mnou hrálo osm holek. ...
Pokud si vzpomínám, tak žádná neměla problém s tím, že by pravidla byla moc složitá nebo jich bylo moc - spíše měly jinou představu o trávení večera (někdo prostě raději tráví večery v hospodě, lenoší u filmu osamotě nebo se setká s jedním, dvěma jinýma lidma, ale ne se šesti).
//a netvrďte mi, že jsem vyčerpal zbylých 80 %
Zaprvé, kolik z těch holek znalo pravidla a kolik z nich jen popsalo situaci s tím, že jim někdo řekl, na co mají házet a jak?
A zadruhé - usuzuješ ze selektivního výběru. Holky, které s vámi DrD+ hrály zcela pochopitelně musely alespoň nějak zvládat pravidla. Ty, které pravidla odradily totiž vůbec nezačaly hrát, případně to vzdaly po první hře. (Což neplatí jen o holkách, ale o hráčích RPG obecně). Poměřovat přístupnost pravidel na hráčích, kteří vydrželi je jako poměřovat schopnosti horolezectví podle lidí, kteří se dostali na vršek skály. Někteří řeknou, že to bylo těžké, jiní že to bylo snadné - ale ti co to nezvládli stojí dole nebo leží dole.
Tím chci říci, že jakákoliv pravidla, která mají rozvíjet možnosti nebo postihnout výjimky (aby se hráči zbytečně nehádali) budou složitější a to tím více, čím více textu budou obsahovat.
Příliš obecná pravidla vedou k nejasnostem a rozmanitosti výkladů, úzká komplexní pravidla k bobtnání textu. Příliš volná pravidla vedou k preferenci jednoho až dvou typů jednoduchých řešení, příliš úzká zase řešení omezují.
Tohle by byl dobrý argument, kdyby neexistovala pravidla, která podobné oblasti řeší mnohem jednodušeji, elegantněji a bez výjimek.
Průměrná hodnota vlastnosti běžného (průměrného) obyvatele
Počkejte, vy jste to někdy potřebovali vědět?
Já ne, ale hráči DrD+ ano, a poměrně často. Bagatelizováním této otázky vůbec nic nevyřešíš. Opět - jiné hry používající číselné parametry vlastností mají průměrné hodnoty definovány. Mělo je i staré DrD.
PJjové potřebují vědět, jakou inteligenci nebo vůli mají dát městskému strážnému nebo pradleně, aby moc nevyčnívala a aby jejich tvorba netrvala déle než pár sekund. V reálném světě potkávám hromady průměrných lidí a sám jim v mnoha směrech jsem.
Log 1=0 píše:
16. 10. 2018, 21:38
Pro srovnání
DnD Starter 46 stran, + Předpřipravené dobrodružství s radami pro PJ 57 stran + deníky s předpřipravenými postavami.
Pro srovnání - "pravidla" pro tisícovky dnešních RPG hráčů na netu představuje cca 15 řádek textu a dvě stránky vysvětlivek. Číst stovku stran, aby člověk mohl hrát roleplayingovou hru, ve které se dá větší část vyřešit mluvením a mechaniky se používají jen v případě nejasností, je pro většinu zájemců o hraní zbytečné plýtvání časem. Navíc si člověk má pravidla zapamatovat a ne jimi pořád listovat, aby nebyl vytrhován od hry. Nemluvě o tom, když PJ složitější pravidla přestává počítat a začíná je odhadovat, což se i u DrD stávalo naprosto běžně.

Jinak zcela souhlasím s tím co píše Log 1=0, při složitých pravidlech už hráči nehrajou RPG, protože na roleplaying jim nezbývá čas ani mentální kapacita, ale jen kostkovo-tabulkově počítací taktiky.
Vito píše:
27. 10. 2018, 13:56
Hráč, který si hodí na útok a zjistí jak zhruba byl úspěšný, pak si hodí na zranění a ví za kolik udělal, by si imho měl být schopen výsledek své akce popsat ve fikci
Mezi "měl by být schopen popsat" a "popíše" je obrovská propast, kterou nelze přehlížet. V DrD(+) hráč nemá žádnou motivaci převést číselný výsledek do slov, navíc při velkém opakování takových čísel by to ani nebylo možné, protože by se tím totálně vyčerpal a popisy by sklouzly k naprostému zjednodušení, takže by se prakticky nelišily od čísel.
Vito píše:
28. 10. 2018, 17:29
Ostatně duševní svět... vazby... theurg v družině... jedno velké zlo. Celé by jsem to vyškrtnul. Je to mezihra pro jednoho hráče, ostatní se nudí a PJ si musí dělat přípravu takřka mamutí, ideálně s grafem, obrázky a nevím čím vším. Já by jsem byl za to, aby se jednou hodilo a to číslo s bonusy by řeklo kolik má theurg bodů pátrání v duševním světě. Za ty by si pak mohl nakoupit informace od PJ z kategorií indície za 3 body, stopa za 6 bodů, důkaz za 9 bodů a vyvrácení lži za 12 bodů (například vymyslel jsem to během jedné cigarety). PJ by mu pak dal nakoupené informace a nemusel by řešit obrazy, vazby a zda je silnější vazba od nože ke kuchařce která s ním denně pracuje, k majiteli hospody, který jej koupil, nebo vrahem, který jím vraždil...
V astrálním světě se dají hrát skvělé scény a zápletky, zvlášť pokud do něj theurg může vtáhnout celou skupinu a ukázat jim, že v něm platí úplně jiná pravidla (nemyslím mechaniky, ale třeba to jakým způsobem se postavy pohybují). I s těmi vazbami by se dalo krásně pracovat. Zcela spolehlivě to ale zabíjí pravidla - svého času v Shadowrunu, v DrD, v DrD+ už úplně. Změnit to na princip, "PJ, vybli bibli" se dá, ale je to asi stejný rozdíl jako místo návštěvy Legolandu zadat do googlu heslo "návštěva Legolandu".

Re: Odp: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Vito » 28. 10. 2018, 17:29

Gonzáles píše:
27. 10. 2018, 22:33

Jak jsem se ale na vlastní kůži přesvědčil v DrD2, stejně nakonec hráči sklouznou k jednomu až dvěma popisu fikce při výsledku svého snažení, které občas střídají, nebo na to rezignují úplně. Takže je hezké, že to pravidla umožňují či podporují, ale nevím, jak velkou to může mít odezvu u hráčů u dlouhodobé pravidelné hry (páč se to všechno bude opakovat dostatečně často, aby i zajímavé popisy začaly nudit). //jenom teď si nejsem jist, zda mluvím o tomtéž
Jde hlavně o to aby PJ některým věcem nemusel věnovat pozornost, protože si to hráči můžou vyhodnotit a okecat sami. V DrD2 ty nástroje na to jsou, například je tam jasně řečeno, že si bonus za dovednost můžeš, anebo nemusíš započítat. Aspoň myslím... Ale prostě to pak tlačí do toho aby si to pamatoval hráč a ne PJ. Ten má dost práce už s protivníky, npc, dějem i příběhem a vším možným. Prostě tam kde to jde by jsem mu ušetřil co nejvíce práce protože v DrD+ toho má až nad hlavu. A to ještě tam někde vzadu v mozku musí držet informace o sférách, duševním světě a cenózách.

Ostatně duševní svět... vazby... theurg v družině... jedno velké zlo. Celé by jsem to vyškrtnul. Je to mezihra pro jednoho hráče, ostatní se nudí a PJ si musí dělat přípravu takřka mamutí, ideálně s grafem, obrázky a nevím čím vším. Já by jsem byl za to, aby se jednou hodilo a to číslo s bonusy by řeklo kolik má theurg bodů pátrání v duševním světě. Za ty by si pak mohl nakoupit informace od PJ z kategorií indície za 3 body, stopa za 6 bodů, důkaz za 9 bodů a vyvrácení lži za 12 bodů (například vymyslel jsem to během jedné cigarety). PJ by mu pak dal nakoupené informace a nemusel by řešit obrazy, vazby a zda je silnější vazba od nože ke kuchařce která s ním denně pracuje, k majiteli hospody, který jej koupil, nebo vrahem, který jím vraždil...

Odp: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Gonzáles » 27. 10. 2018, 22:33

Vito píše:
27. 10. 2018, 13:56
To je samozřejmě dost o lidech. Ale i o tom co ti pravidla dovolují. Hráč, který si hodí na útok a zjistí jak zhruba byl úspěšný, pak si hodí na zranění a ví za kolik udělal, by si imho měl být schopen výsledek své akce popsat ve fikci. ... Cítíš v tom ten rozdíl a ušetření pozornosti pro PJ, nebo ne? Najednou to nehlídá PJ, ale může si to hlídat hráč. Dokonce na bázi "můžeš, ale nemusíš", takže ve výsledku si to nemusí pamatovat ani ten hráč. Je to plně v jeho kompetenci.
Ano, rozdíl v tom cítím a souhlasím.

Jak jsem se ale na vlastní kůži přesvědčil v DrD2, stejně nakonec hráči sklouznou k jednomu až dvěma popisu fikce při výsledku svého snažení, které občas střídají, nebo na to rezignují úplně. Takže je hezké, že to pravidla umožňují či podporují, ale nevím, jak velkou to může mít odezvu u hráčů u dlouhodobé pravidelné hry (páč se to všechno bude opakovat dostatečně často, aby i zajímavé popisy začaly nudit). //jenom teď si nejsem jist, zda mluvím o tomtéž
kostrivec píše:
27. 10. 2018, 20:36
U nás v partě máme borce, kterej tohle splňuje beze zbytku. Prostě číselně z toho vymlátí maximum a protože je bystřejší než my ostatní, tak nás i ukecá, že to všechno spočítal správně a my se kvůli složitosti DrD+ nechceme zdržovat ověřováním. Takže v naší partě tím trpíme.
Jo, tohle dělam občas taky, ale u mě alespoň ostatní vědí, že nepodvádim (protože to nemam zapotřebí a navíc jsou příliš pohodlní, aby to ověřovali), ale v podstatě tak činím jen ve chvíli, kdy jde postavám fakt vo krk (což se stává zřídka kdy) - jindy mi to totiž nepřijde dostatečně zajímavé nebo účelné (nechat občas postavu nenechat dosáhnout svého je nepoměrně zajímavější).

Re: Teoretizování ohledně remake DrD+

od kostrivec » 27. 10. 2018, 20:36

Paul píše:
27. 10. 2018, 19:50
Složitá pravidla vytrhávají hráče z postav, vedou k těžce gamistickým scénám a přemýšlení mimo fikci.
Prubovals to někdy?
U nás v partě máme borce, kterej tohle splňuje beze zbytku. Prostě číselně z toho vymlátí maximum a protože je bystřejší než my ostatní, tak nás i ukecá, že to všechno spočítal správně a my se kvůli složitosti DrD+ nechceme zdržovat ověřováním. Takže v naší partě tím trpíme.

Ale dovolil bych si úzkoprse podotknout, že není složitost jako složitost, třeba mariáš není úplně jednoduchý, ale pravidla jsou jasná, kdežto původní DrD+ nejsou úplně jednoduchá a zároveň nejsou jasná.
Což tady na RPG fóru dost často lidé zaměňují, byť spousta jejich rad je cenných tak jako tak.

Re: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Paul » 27. 10. 2018, 19:50

Složitá pravidla vytrhávají hráče z postav, vedou k těžce gamistickým scénám a přemýšlení mimo fikci.
Prubovals to někdy?

Re: Odp: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Vito » 27. 10. 2018, 13:56

Pouze teleraficky vypíchnu alespoň tohle.
Gonzáles píše:
26. 10. 2018, 23:33
Vito 16. 10.
cituji: 2) jak se dá přenést z kompetence PJ do kompetence hráčů./cituji
Mí hráči se mi neustále snaží podsunout dojem, že jsou zcela nekompetentní. Navíc se vykazjí poměrně vysokou rezistenci k předávání kompetencí.
To je samozřejmě dost o lidech. Ale i o tom co ti pravidla dovolují. Hráč, který si hodí na útok a zjistí jak zhruba byl úspěšný, pak si hodí na zranění a ví za kolik udělal, by si imho měl být schopen výsledek své akce popsat ve fikci. Zde ale k tomu musí mít oporu v pravidlech. PJ by mu podle mě neměl skočit do řeči jako čertík z krabičky a tvrdit z paměti: "nemůžeš mu udělit postižení, protože jsi mu nesebral tolik a tolik z řádku zranění do kterého ty nevidíš". Oproti tomu mu můžou být oporou pravidla, která by tvrdila: "Při útoku za 12 a víc zranění si hráč může popsat jedno, nebo více postižení o celkové závažnosti XY". Cítíš v tom ten rozdíl a ušetření pozornosti pro PJ, nebo ne? Najednou to nehlídá PJ, ale může si to hlídat hráč. Dokonce na bázi "můžeš, ale nemusíš", takže ve výsledku si to nemusí pamatovat ani ten hráč. Je to plně v jeho kompetenci.

Re: Teoretizování ohledně remake DrD+

od eerieBaatezu » 27. 10. 2018, 11:52

Problém je v tom, o čem to má být. Má to být mechanicky podobné Pluskám nebo fluffově? Jestli mechanicky, tak to asi stejně budete muset hodně upravit a sestříhat a jestli fluffově, tak budete ty věci stejně roubovat na předělané nebo nové mechaniky.

Re: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Log 1=0 » 27. 10. 2018, 10:04

Protože složitá pravidla obvykle mají spoustu bonusů, postihů a podobně, a hráč začne plánovat své akce ne podle toho, jak dávají smysl ve fikci, ale jaké bonusy a postihy dostane.
Lze samozřejmě namítnout, že ty bonusy a postihy zachycují fikci, ale není to moc pravda. I ten nejsložitější systém zachycuje jen zlomek možných faktorů, a právě existence těch masivních výčtů svádí k tomu ty nezmíněné ignorovat.
Samozřejmě, naříkám, že to tak je u každé družiny.

Odp: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Gonzáles » 27. 10. 2018, 09:44

Logu, to byla nadsázka zvýrazněná právě tím Člověče, nezlob se. Samozřejmě, že se to nedá takto srovnávat.
Poslední dobou ve mě totiž převažuje dojem z mého okolí (i zpráv na internetu), že myšlení (sic!) je výhradní doménou jistě vyšinutých jedinců, ale ne jednotlivců v populaci.

Ale mám otázku: Proč by měla složivá pravidla vést k těžce gamistickým scénám a přemýšlení mimo fikci?
Jasně, složitá pravidla zpravidla vytrhávají hráče z postav i plynutí příběhu, ale nevidim důvod proč by měly vést k přemýšlení mimo fikci?

Re: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Log 1=0 » 27. 10. 2018, 00:02

Upřímně, když chci jednoduchá pravidla bez přemýšlení, zahraju si Člověče, nezlob se, ale ne RPG.
Takhle: Je vaše svaté a nezadatelné právo hrát si, co chcete.
Ale mně tahle úvaha připadá jedním slovem šílená.
Složitá pravidla vytrhávají hráče z postav, vedou k těžce gamistickým scénám a přemýšlení mimo fikci.
Samozřejmě, jsou li dobře udělaná, přinesou do hry něco jiného, co je taky zdrojem zábavy.
Ale přirovnání jednoduché hry k něčemu, kde absentuje jejich hlavní benefit oproti hrám složitým (možnost soustředit se primárně na postavy, příběh a fikci) ve mně vzbuzuje představu úvahy, míjející jádro věci. Obloukem.
Kdyby tam místo člověče bylo třeba "improvizované divadlo" tak by to byla klasika, jednomu holky, druhému vdolky. Ale takhle...
Ovšem jak už jsem psal, hrajte si, jak vás to baví.

Odp: Teoretizování ohledně remake DrD+

od Gonzáles » 26. 10. 2018, 23:33

Já bych se také s dovolením přidal do diskuse :-).

Kostřivec 10. 10.:
cituji: Holky do týmu teď budu shánět, ... Slibuju si od toho, že ženské cítění by minimálně DrD+ posunulo do citlivější, méně neurvalé roviny./konec citace
Tady jsem se musel opravdu zasmát. Vzpomněl jsem si totiž na hráčky v mé družině. Už si nepamatuji hru, kterou bych vedl, aby tam nebyla alespoň jedna hráčka a řeknu vám, že to "ženské cítění posouvající hru do citlivější roviny" dost závisí na osobnosti dotčené a vzájemných vztazích ve skupině, protože to může být i dost naopak.

Jerson 11. 10.
cituji: Podle mých zjištění 50% holek odradí komplikovaná pravidla a 40% přílišné zaměření na boj. O holkách hrajících DrD+ jsem slyšel, ale vždy stylem "Řeknu, co moje postava dělá, PJ mi řkene, na co si mám hodit a pak ten můj hod podle pravidel vyhodnotí, protože to neumím/odmítám dělat."/konec citace
Podle mých zjištění dneska odrazuje všechny všechno od všeho (nadsázka). Pro ty, kdož čtou knihy, to zpravidla nepředstavuje problém (nota bene, Plusko byly dlouhá léta jediné knihy, které jeden z mých kamarádů přečetl), pro ty ostatní, kteří žijí "dnešním rychlým způsobem života" bývá zpravidla problém přijít i na kafe (nebo jinou neherní aktivitu).
Za léta vedení DrD+ se mnou hrálo osm holek. Jedna tvrdila, že jí tyhle hry nebaví (pak zase tvrdila, že jen chtěla chodit brzy spát, ale asi nás jen bylo moc a ona nebyla středem pozornosti jako jindy), druhá zjevně měla problém s tím, že se potkáváme pravidelně každý týden. Třetí odešla, protože odešly ty dvě. U čtvrté se domluvil zbytek skupiny, že její přítomnost bez jakékoliv snahy o herní i neherní interakce nemá smysl a byla tedy "vypuzena" rozhodnutím skupiny a pátá a šestá odešly protože dokončily studium a vrátily se domů. Dvě stále hrají. Pokud si vzpomínám, tak žádná neměla problém s tím, že by pravidla byla moc složitá nebo jich bylo moc - spíše měly jinou představu o trávení večera (někdo prostě raději tráví večery v hospodě, lenoší u filmu osamotě nebo se setká s jedním, dvěma jinýma lidma, ale ne se šesti).
//a netvrďte mi, že jsem vyčerpal zbylých 80 %

Vito 11. 10.
cituji: tím pádem ani hráči nemůžu dát do ruky 170 stránkovou základní příručku a říct mu: "Tohle si do víkendu nastuduj aby jsme mohli hrát"./konec citace
Ano, to nemůžeš - experimentálně ověřeno, většinou nemůžeš ani poslat mejlem (nebo dát při hře k přečtení) dvě A4. Ani toto málo v dnešní zrychlené době moc nefunguje (stejně jako obyčejná slušnost a jiné, dříve, řekl bych, běžné činnosti a zvyklosti).

Složitost pravidel
Upřímně, když chci jednoduchá pravidla bez přemýšlení, zahraju si Člověče, nezlob se, ale ne RPG.
Tím chci říci, že jakákoliv pravidla, která mají rozvíjet možnosti nebo postihnout výjimky (aby se hráči zbytečně nehádali) budou složitější a to tím více, čím více textu budou obsahovat. Z toho plyne následující drobnost: čím úžeji vymezíme popsané schopnosti, vlastnosti, role nebo kdo ví co jiného/dalšího, tím více jich bude, tím pádem více bude textu ke čtení, a tím složitější pravidla budou (nebo se tak alespoň budou jevit). Jinými slovy je to do jisté míry subjektivní.
Příliš obecná pravidla vedou k nejasnostem a rozmanitosti výkladů, úzká komplexní pravidla k bobtnání textu. Příliš volná pravidla vedou k preferenci jednoho až dvou typů jednoduchých řešení, příliš úzká zase řešení omezují. Nechávat většínu věcí na úvaze hráčů také není všespásné řešení (určitě ne u začínajících hráčů a vypravěčů/PJ/DM).
A těď babo raď.
(Jasně určitou možnost krásně popsal Shadowww - jádro + dobrovolná rozšíření, ale stejně, část lidí se stejně bude cítit podvedená, že nemá všechno v jednom balíčku ~a vice versa, kdyby to dostali v jednom balíčku, budou se cítit ublíženi, že je toho moc... Navíc to neříká nic o tom, jak bude obsah strukturovaný - viz výše)


Průměrná hodnota vlastnosti běžného (průměrného) obyvatele
Jerson 12. 10.
cituji: Mně by třeba zajímalo, zda jsi nastavil průměrnou vlastnost průměrného týpka, což byla věc, která několik let po vydání trápila mnoho hráčů, stále ji opakovali na Lopuchu a stále dostávali neužitečnou odpověď typu "to si musí určit PJ pro svůj svět"./konec citace
Počkejte, vy jste to někdy potřebovali vědět?
Pokud ano, tak už z tvorby postavy bylo zřejmé, že to nebudou nuly (pro lidi) a navíc to pro každou rasu bude trochu jiné. Docela chápu, že tam při tvorbě pravidel nenapsali přesný údaj, páč to bude dost záležet od civilizační úrovně dané rasy/země = světa. Nota bene, i kdyby tam napsali, plácnu, průměrná úroveň je 3 a vlastnosti jsou v průměru vyšší o Sil+3 Obr +1 Zrč +2 Vol +1 Int +1 Chr +2 pro lidi, tak k tomu po fórech bude zase hromada komentářů, že je to blbost apod. Protože v každém světě a zemi a rase to bude (by mělo) být trochu jinak.
Zase na druhou stranu, nějaké metodické vedení v PPJ by ohledně tohoto opravdu nebylo na škodu (alespoň by se předešlo té zbytečně dlouhé diskusi).
A abych se vrátil k původní otázce "Počkejte, vy jste to někdy potřebovali vědět?", k čemu by vám to vlastně bylo dobré, když se postavy stejně nesetkávají s průměrným obyvatelem, nýbrž se strážným, s pradlenou, obchodníkem nebo lapkou? Kteříšto, jistě mi dáte za pravdu, budou mít jiné vlastnosti, než průměrný obyvatel.
A abych tomu dodal trošku nádech absurdity - jak často ve svém reálném životě potkáváte průměrné obyvatele ČR (či jiné země)? A jak vypadají? A jak je odliším od těch neprůměrných?

Vito 16. 10.
cituji: 2) jak se dá přenést z kompetence PJ do kompetence hráčů./cituji
Mí hráči se mi neustále snaží podsunout dojem, že jsou zcela nekompetentní. Navíc se vykazjí poměrně vysokou rezistenci k předávání kompetencí.

Re: Teoretizování ohledně remake DrD+

od kostrivec » 17. 10. 2018, 10:33

Log 1=0 píše:
16. 10. 2018, 21:38
To já jen tak, aby byla představa, jak se to dělá jinde.
Díky

Re: Teoretizování ohledně remake DrD+

od kostrivec » 17. 10. 2018, 10:31

Vito píše:
16. 10. 2018, 20:50
Já spíš myslel jako soustředit se aby mezi "zamáváním pravidlama" a samotnou hrou uběhlo co nejmíň času.
Tak to jsem myslel úplně to samé.
Vito píše:
16. 10. 2018, 20:50
Nad každým jedním konkrétním pravidlem by jsem se osobně zamyslel dvěma směry:
1) jak se dá jeho použití ve hře co nejvíc oddálit, a
2) jak se dá přenést z kompetence PJ do kompetence hráčů. (Protože opět boj družiny proti jiné CP družině kde každý má jiné zbraně by mělo být osvěžením a ne trestem a účetníctvím).
Nad tímhle rozdělením přemýšlím už delší dobu, tys to ale pěkně shrnul. Ovšem přemýšlet cíleně nad tím, aby toho co nejvíc prováděli hráči namísto Pána jeskyně, k tomu jsem ještě nedorostl, díky za myšlenku! Jdu si jí zasadit do makovice, přihrnout úrodnou prsť nápadů a zavlažovat přemýšlením nad ní.

Nahoru