Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Bouchi » 8. 3. 2010, 17:56

Nya-chan Production píše:na čem, o čem ty teď víš, se v současnosti pracuje? Pokud vím, tak je to Alchymista a Paladin, ale mohu se mýlit nebo mohou být informace staré.
Jeste tusim Druid a Mnich. Ale nemam predstavu o fazich rozpracovanosti. (Taky se sveho casu pracovalo na Bardovi.)
Nya-chan Production píše:- jak velké musí být povolání, aby vyšlo tiskem? Klasických cca. 60 stran (vč. ilustrací) jako mají současná?
Asi tak nejak, min by to byt nemelo.

Jinak Altar samozrejme muze ruzne fanmade projekty zastitit (dodat jim punc "oficiality"), at uz pujde o zverejnovani elektronicky ci o otisteni v Dechu draka. Ostatne v tom smyslu jsem uz rade potencialnich autoru odpovidal. Jina vec je samostatne tistene vydani, tam proste nejsou prostredky na ufinancovani vic nez dvou titulu rocne (pricemz jeden z nich je obvykle rezervovan pro Asterion) - takze pokud prijde autor s myslenkou rozsahleho sveta, musela by to byt fakt pecka, aby se dalo o tistenem vydani uvazovat.

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od PetrH » 8. 3. 2010, 11:13

ja mam pocit, ze tady by bylo i docela dost fan made, znam mnoho ambicioznich projektu (nektere i znam osobne, jeden je muj) a dost se jich ukoncilo(nebo jsou ve stavu klinicke smrti) na dvou faktech:
* kazdy cekal, ze altar hned jim vse vyda
* mnoho lidi precenilo svoje sily a chtelo hned mit kompletni nekolika svazkovou historii sveta o 20 dejstvich, mnoha desitkach zemi, vse dopodrobna popsano a kazdy objekt jedinecny...
znam par fanouskovskych projektu co nevysly altarem a stoji za to: vukogvazd, errinal.
ostatni budto nezaujmou, nebo jsou nedotazene, nebo jsou podbone jinym...

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od ShadoWWW » 8. 3. 2010, 11:03

Fanmade doplňků je hodně i pro současné DnD. Akorát je posvěcené vydavatelem. Do časopisu Dragon i Dungeon píšou jak profíci, tak fanoušci.

Dodnes WotC fanoušky DnD nabádá: Napište nám článek, a když se nám bude líbit, tak ho otiskneme a dáme vám odměnu a možná vám nabídneme i dlouhodobější spolupráci.

Takto začínalo mnoho autorů DnD.

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Nya-chan Production » 7. 3. 2010, 03:41

Thanathos píše: a) Uspěchané vydání - DrD+ jsem si zakoupil (chyba) a zjistil že je plné chyb v nevyváženosti povolání
Chyby v betatestingu, o kterých se ví, ale už se to vrátit nedá...
Thanathos píše:b) Náslédné erraty - vydávání errat a následných errat na erraty a pak další erraty k erratám errat (šílenost)
Jen upozorním, že jsou "ta errata" :+) Jinak to souvisí s prvním bodem, to se jinak prostě řešit nedá, naopak opravy do edice B byly provedeny jak nejlépe šlo, pokud vím (porovnával jsem svoje A s B jednoho známého).
Thanathos píše:c) Přílišná časová náročnost - pokud má DrD+ sloužit pokročilým hráčům (jak tu kdosi napsal) je třeba si uvědomit, že tito hráči již mohou být (a bývají) zaneprázdnění otcové a matky, kteří nemají příliš mnoho času se scházet k dlouhým sezením (jako dítka školou povinná), takže představa družiny složené z bojovníka, zloděja a hraničáře je dost děsivá jelikož hraničáři (a knězi) musí Pj věnovat spoustu času vzhledem k jejich povoláníma to znamená, že ostatní se mohou začít nudit (mne by nebavilo hrát bojovníka, kdy za 4 hodinové sezení pronesu 10 vět a provedu 1 souboj a ten "ťuňťa" hraničář tam pak zbytek herního času popisuje přehýbání stébel trávy a způsobu našlapování s prolnutím tělních pohybů aby dostal nějakou "extra" schopnost.
Kdepak, záleží na hráčích. V současnosti třeba hraju družinu s bojovníkem, hraničářem a theurgem, a bojovník je jasně nejvýřečnější, každou akci a útok popisuje, stále vymýšlí jak se zlepšit, zatímco hraničář (popisem mírumilovný léčitel) se projevuje jen když je třeba pomoct nebo někoho vyléčit, občas sbírá bylinky. Takže na systému to až tak není, i když to k němu svádí, samozřejmě - vždy to je ale na PJ jak si zorganizuje hraní jednotlivých typů classů.
Thanathos píše:d) Těžká výměna PJ - Herní mechanismy obsahují spoustu "super tajných" vědomostí, dovedností a jiných -ostí na jedno použití, tj. jakmile hráč zjistí, že jsou, je sice potěšen (nemůže totiž dle pravidel dostat všechny) ale nikdy asi nebude moc dělat PJ protože by se tím zbavil překvapení ze hry a zisku těchto "tajných dovedností na jednou použití" kdyby se o nich dozvěděl jako PJ.
S tím se dá sice částečně souhlasit, na druhou stranu kdokoliv, kdo je schopný hrát a zvládnout PJ by měl být naprosto stejně schopen zvládnou oddělit získané znalosti od svých vlastních.
Thanathos píše:e) Sešňěrovaná povolání - povolání bojovníka a čaroděje nenabízejí takovou možnost dodatečného upravování a dodávání "zajímavých věcí" jako zbytek povolání - tam kde zloději můžu připravit nové sady dovedností a zasadit je do provázeného stromu, theurgovi dávat nové možnosti vazeb, démonů a konstrukce kouzel tak u bojovníka a čaroděje jsem dost omezen (jakoby to mělo končit tím klasickým - tady máš fintu a zbraň, tady máš fintu a zbraň případně tady máš nové kouzlo, tady máš nové kouzlo)
Bohužel není nikdo, kdo by vymyslel nové archetypy, nová kouzla - a to ve větším měřítku, aby se to vydalo. Vymyslet jedno kouzlo není pro většinu hráčů problém, třicet stran už ano.
Thanathos píše:f) Přílišné rozpitvání některých mechanismů - zejména pro potřeby theurga (cenóza a spol) mi to přišlo vše až zbytečně těžkopádné a jaksi kostrbaté, schávlně se podívejte do příručky PJ kolik které povolání zabírá místa a jak se s těmi povolánímí doporučuje zacházet a myslím, že mne pochopíte.
Je to ale nutné k pochopení systému, a dovloím si říct, že i velmi přínosné.
Thanathos píše:No a po té co jsem se tu "vyslintal" můj závěrečný verdikt: Zavrhl jsem je! A jako herní skupina jsme je také uložili k ledu! Prostě to nehrajem. Nesedlo nám to a nelíbilo se nám to.
A tak to má být - hrát by se mělo co se líbí :+)

Hodně štěstí v dalším hraní.

Bouchi: Vím, že se na to lidi ptali už mnohokrát na Lopuchu i tady (ale snad ne v tomhle threadu, alespoň jsem to tu nikde nezahlédl a to jsem ho prošel celý), ale dovolím se ještě jednou zeptat:

- na čem, o čem ty teď víš, se v současnosti pracuje? Pokud vím, tak je to Alchymista a Paladin, ale mohu se mýlit nebo mohou být informace staré.

- jak velké musí být povolání, aby vyšlo tiskem? Klasických cca. 60 stran (vč. ilustrací) jako mají současná?


A závěrem jeden malý poznatek (vše je In My Humble Opinion):

Menší podpora DrD+ ze strany hráčů souvisí s větší komplexností. To, že je systém plně komplexní jej činí na jednu stranu výborným, na druhou stranu je do něj náročné něco včlenit.
Presumpce: Hráč je tvor od přírody líný.
Máme tady DrDo. Chci vymyslet lektvar/kouzlo/potvoru. Okej, vezmu něco, co existuje, zkopíruju to, pozměním, trochu upravím čísla a nazev. Případně (to už jsem hodně kreativní) vytvořím nějaký zajímavý herní mechanismus a lá artefakt.
Co když budu něco vymýšlet v DrD+? Musím si přečíst celá pravidla(! - už jen toto vyřazuje spoustu hráčů) a pochopit mechanismy (sic!), jinak se to na ně nebude vázat (a bude to zavrženo). Čísla jsou na mírně menší škále, takže posuny budou více znát a musí se více vyvažovat. V neposlední řadě pak některé klasické mechanismy chybí (např. lektvary, což si ale myslím je jen dobře), a tudíž se musí odhadovat, což je také dost nevděčná práce.

DrDo totiž (IMHO!) nebylo geniální svojí jednoduchostí, ale možností zakomponovat cokoliv za krátkou dobu. Dokonce bych si troufl říci, že DrDo má za srovnatelnou dobu existence (tedy Drdo 10 let od edice 1.0 ve srovnání s jejím vzorem, ať už DnD či ADnD, po 10 letech) více fanmade doplňků/hráče, ale to je opravdu jen divoký odhad.

Nějak se to natáhlo, raději už psaní zanechám - a doufám v další vydávání (a vývoj) dalších věcí Altarem.

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Thanathos » 9. 10. 2009, 14:03

Je tu mnoho zajímavých názorů a tak i já přihodím svůj vlastní kus masa do mlýnku 8)

1) Co mne potěšilo na DrD+
a) inovativní přístup k povoláním - míněno zejména na kněze a hraničáře jež jsou založeny na principech mezilidských vztahů a dále pak jakýsi "strom" propletených vlastností u Theurga a zloděje
b) Velice dobré pro lidi "odkojené" DrD - DrD+ jim nabízí možnost hry "na vyšší" úrovni tak jak je ve světě trendem, tj neomezovat se na hromadu pravidel a tabulek, ale vše omezit na minimum a přitom zaujmout ty, kteří mají rádi svůj klasický levelový systém se spoustou tabulek :D (takový mini-max)
c)Pěkně rozvedená příručka pro PJ a dodatečně vydaný zajímavý bestiář
d) Příběh který propojuje jednotlivá povolání
e) Systém tvorby postavy na základě priorit (že by někdo kopíroval Shadowrun?)

2) Co mne zarmoutilo
a) Uspěchané vydání - DrD+ jsem si zakoupil (chyba) a zjistil že je plné chyb v nevyváženosti povolání
b) Náslédné erraty - vydávání errat a následných errat na erraty a pak další erraty k erratám errat (šílenost)
c) Přílišná časová náročnost - pokud má DrD+ sloužit pokročilým hráčům (jak tu kdosi napsal) je třeba si uvědomit, že tito hráči již mohou být (a bývají) zaneprázdnění otcové a matky, kteří nemají příliš mnoho času se scházet k dlouhým sezením (jako dítka školou povinná), takže představa družiny složené z bojovníka, zloděja a hraničáře je dost děsivá jelikož hraničáři (a knězi) musí Pj věnovat spoustu času vzhledem k jejich povoláníma to znamená, že ostatní se mohou začít nudit (mne by nebavilo hrát bojovníka, kdy za 4 hodinové sezení pronesu 10 vět a provedu 1 souboj a ten "ťuňťa" hraničář tam pak zbytek herního času popisuje přehýbání stébel trávy a způsobu našlapování s prolnutím tělních pohybů aby dostal nějakou "extra" schopnost.
d) Těžká výměna PJ - Herní mechanismy obsahují spoustu "super tajných" vědomostí, dovedností a jiných -ostí na jedno použití, tj. jakmile hráč zjistí, že jsou, je sice potěšen (nemůže totiž dle pravidel dostat všechny) ale nikdy asi nebude moc dělat PJ protože by se tím zbavil překvapení ze hry a zisku těchto "tajných dovedností na jednou použití" kdyby se o nich dozvěděl jako PJ.
e) Sešňěrovaná povolání - povolání bojovníka a čaroděje nenabízejí takovou možnost dodatečného upravování a dodávání "zajímavých věcí" jako zbytek povolání - tam kde zloději můžu připravit nové sady dovedností a zasadit je do provázeného stromu, theurgovi dávat nové možnosti vazeb, démonů a konstrukce kouzel tak u bojovníka a čaroděje jsem dost omezen (jakoby to mělo končit tím klasickým - tady máš fintu a zbraň, tady máš fintu a zbraň případně tady máš nové kouzlo, tady máš nové kouzlo)
f) Přílišné rozpitvání některých mechanismů - zejména pro potřeby theurga (cenóza a spol) mi to přišlo vše až zbytečně těžkopádné a jaksi kostrbaté, schávlně se podívejte do příručky PJ kolik které povolání zabírá místa a jak se s těmi povolánímí doporučuje zacházet a myslím, že mne pochopíte.

No a po té co jsem se tu "vyslintal" můj závěrečný verdikt: Zavrhl jsem je! A jako herní skupina jsme je také uložili k ledu! Prostě to nehrajem. Nesedlo nám to a nelíbilo se nám to.

No a na konec si můžu (alespoň doufám) :clap:

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Stanley » 27. 7. 2009, 13:52

Tak jsem to taky myslel ;)

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Jerson » 27. 7. 2009, 13:14

Někdy stačí jen samotný fakt, že pravidla mají 1000 stránek a nedají se přečíst na počkání.

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Stanley » 27. 7. 2009, 13:03

Nevšiml sem si nějaké přílišné složitosti pluska, třeba theurg mi přišel poměrně jednoduchý na pochopení. Jen třeba kněz nebo hraničář se mi jen tak pod kůži nedostane, protože je to o vztahu PJ-hráč a náš PJ je poměrně často nedostupný. Jinak skutečně člověk, který na počkání přečte 1000 stránek pravidel a pochopí je natolik, že dokáže říct, že jsou špatná, je hodný obdivu! :)

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Tadeas » 11. 7. 2009, 03:09

Markus píše: Otázka je, jestli tohle je dobře, nebo špatně. :P

Je možné, že tady většina lidí nepochopila DrD+ nebo si nevšimla, že odpoveď na jejich otázku existuje někde mezi stovkami stran textu. O čem to vypovídá? O tom, že jsou ti lidi ignoranti, nebo že je ta hra chaoticky napsaná? Třeba já osobně bych hru, kterou pro pochopení musím číst 3krát, automaticky zmačkal a zahodil.

EDIT: Předem říkám, že tohle je spíš jenom námět na diskuzi a řečnická otázka, protože DrD+ neznám.

EDIT2: Omlouvám se za svou nezdvořilost a vítám tě u nás na Fóru! Doufám, že tě zdejší diskuze a vášnivé polemiky budou bavit.
nenene Markusi ja jsem byl na tomto foru relativne dlouho, ale az tenhle "topic" me prinutil se zaregistrovat a napsat nazor. jiste bych nerad komkoliv bral jeho subektivni vztah k temto pravidlum, nemusi se kazdemu libit, to pochopim. ale potiz je prave v tom ze nekteri to jen letmo prolistuji a uz jdou soudit...

jinak ja jsem se nikdy nepovazoval za zkusene hrace, ba naopak. proto mi neprislo ani trochu divne kdyz jsem musel 3x cist prirucku PJ, ba pojem "Cenoza" pro me byl zcela neznamy. tak je jasne ze proste velke mnozstvi informaci proste na jeden krat nemuzu vstrebat. az se nekdy divim, kdyz kouknu do svych prirucek ze kolik let v kuse uz to hrajeme, porad si pamatuju jaka jsem byval lama. ale na druhou stranu, velkou vetsinu tech informaci jsem pro rideni postav na nizkych urovnich ve skutecnosti nikdy nepotreboval. stacil jakysi zaklad, ktery se postupne rozsiroval a ja jako PJ [vzhledem k DrDo a AD&D prumerne zbehly] jsem taky postupne ziskaval nove utrzky a nahledy na komplexnost pravidel. dnes uz muzu rict minimalne to ze i kdyz to neni ve vsem dokonale, tak neznam cloveka co by si utvoril relevantni nazor v case kratsim nez kolik zabere podrobne precteni prirucek a zhruba 5 zkusebnich her k tomu. jinak si myslim puvodni, a tedy to ze DrD+ je proste pro stare odchovance DrDo kteri prahnou po rozsirene moznosti RP a ucelenem systemu. ja se za takovy modelovy priklad zakaznika nepocitam. pravda DrDo je prvni system s kterym jsem prisel do kontaktu, asi jako vetsina z nas, ale okusil jsem alespon zevrubne i jine pravidla [ale ne dost abych je relevantne hodnotil]. nakonec jsem se precejen uchylil k DrD+ i kdyz to nebyla nutnost, proste jen me druzine i me, nejvice vyhovovala. tim padem i chapu jak je mozne ze DrD+ nikdy neziska tak sirokou hracskou zakladnu jakou by si zaslouzila oproti puvodnimu DrD.

ps: omlouvam se za gramatiku, prisel jsem ted z hospody :P

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Markus » 11. 7. 2009, 00:01

Tadeas píše:kuprikladu me kdyz se do ruky dostala PPJ musel jsem si ji procist 3x, nektere pasaze i vic krat nez mi docvakli vsechny zakonitosti.
Otázka je, jestli tohle je dobře, nebo špatně. :P

Je možné, že tady většina lidí nepochopila DrD+ nebo si nevšimla, že odpoveď na jejich otázku existuje někde mezi stovkami stran textu. O čem to vypovídá? O tom, že jsou ti lidi ignoranti, nebo že je ta hra chaoticky napsaná? Třeba já osobně bych hru, kterou pro pochopení musím číst 3krát, automaticky zmačkal a zahodil.

EDIT: Předem říkám, že tohle je spíš jenom námět na diskuzi a řečnická otázka, protože DrD+ neznám.

EDIT2: Omlouvám se za svou nezdvořilost a vítám tě u nás na Fóru! Doufám, že tě zdejší diskuze a vášnivé polemiky budou bavit.

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Tadeas » 10. 7. 2009, 19:56

na DrD+ se mi nelibi predevsim jeho kritika:)
dal jsem si tu snahu a precetl vsech 27 stranek diskuze a dospel k zaveru ze z velke casti zde kritizuji lidi kteri prirucky meli sotva v ruce, prinejlepsim si je jen prolistovali a nepochopili nic.

kuprikladu me kdyz se do ruky dostala PPJ musel jsem si ji procist 3x, nektere pasaze i vic krat nez mi docvakli vsechny zakonitosti. nechybi mi dostatecne sebevedomi abych se nepovazoval za uplneho idiota, ba bych rekl ze jsem vcelku inteligentni clovek... ale presto nedokazu pochopit tu genialitu lidi keri to vemou do ruky, bechem 15ti minut projdou a dokazou o tom rict ze je to spatne, misto toho aby priznali ze to holt nepochopili.

nekdy mam az pocit ze kdyz lide reknou: "ma to par mechanismu ktere se mi libi", tak ve skutecnosti mysli: "ma to par mechanismu ktere jsem hned pochopil" :)

dokonaly priklad tohoto pristupu je shadoWWW a jeho:
ShadoWWW píše:A jsou mechaniky naprosto špatné: složitost pravidel theurga, nevyváženost povolání (!)
predne si musi ale uvedomit ze nektere veci opravdu na poprve nepochopi, a i kdyby jo, tak je dost mozna musi zazit nekolik krat v ostre hre aby si je osvojil. to je jako s tabulkami, nekteri lide tvrdi ze je jich hrozne moc, a pritom je jen jedna O.o jedine co se meni jsou veliciny nebo posunute hodnoty .

prirucka Theurga zavadi velke mnozstvi nove terminologie a mechanizmu ktere cloveku na prvni pohled nic nereknou. jako PJ jsem se toho povolani OPRAVDU bal kdyz jsme pred lety s hranim DrD+ zacinali, protoze jsem nevedel jak jej uchopit. nastesti takovy theurg na prvni urovni je zcela jednoduchy a prakticky nevi temer nic. tech par schopnosti s teryma zpocatku manipuluje si osvoji hrac i PJ velmi rychle a dalsi proste plynule nabaluji jak postava roste v urovnich a zdokonaluje se.

ze je to sice hezke, ale stejne je zbytecna slozitost na obtiz a ztezi pritahne nove hrace? je nutno si uvedomit ze DrD+ prece neni pro zacatecniky, je to pro zkusene hrace vetsinou odchovane puvodnim DrD. a verte mi ze kdyz nekdo zvladne chotickou mechaniku vysokych urovni z DrD, tak dokaze pojmout a zabavit se i u ucelene a jednoznacne mechaniky DrD+.

v kazdem pripade jsou postavy nevyvazene. a samozrejme to zadnemu hraci touzicimu po kvalitnim RP vubec nevadi. me tedy urcite ne i kdyz je mi znamo ze Knez je mnohem mocnejsi postava nez [kuprikladu] muj carodej nebo bojovnik. on dokaze ovladat davy, sesilat zazraky, hrat se s pocity i city lidi a jako bonus ma mocnou schopnost jasnozrivosti a transu... a co dokaze udelat muj carodej? hmm dokaze proste prijit a toho kneze jednou ranou dekapitovat:)

jiste povolani jsou desne nevyvazene, ale aspon davaji prostor k utvoreni akcne bojovych i ryze RP druzin. kuprikladu moje druzina absolvuje nejaky souboj zhruba jednou za 2 dobrodruzstvi. vetsinou se bavime resenim detektivek, odlehcenyma humornyma zapletkama nebo je trochu postrasim v temnych ulickach.
z toho duvodu se i nam zdaji RP povolani prilis mocna oproti tem bojovym [ktere maji ale taky pevne misto v nasi druzine, precejen kdyz prijde na boj, neni nad ne] ale dokazu si klidne predstavit ze v akcni hre kde vetsinu casu zpolkne serie 3-4 souboju hraji prim uplne jine povolani a ti "kecalkove", "ministranti", "magicove" a obecne postavy letajici vetsinu casu duchem mimo [dusevni svet] jen sedi na batohu a trpelive cekaji az pred ne PJ postavi zase nekoho s kym by si mohli pokecat:) tedy i nevyvazenost povolani je podle me plne subektivni a tudiz to neni chyba autoru a ani systemu. dokonce bych mohl tvrdit ze v edici B jsou povolani nzajeme tak ruznoroda ze kazde by se dalo z nejakeho uhlu pohledu oznacit na prilis slabe nebo prilis silne [treba Kroll knez se schopnosti v tranzu na sebe seslat Zurivost rozhodne neni jen kecalek a je mocnejsi nez bojovnik. to se od nej ale ceka protoze ma sve schopnosti primo od boha a navic maji jen velice omezenou pouzitelnost].

nerikam ze DrD+ je uplne svate a kazdy kritik je hned zly, ale ja osobne bych si neodvazil kritizovat neco cemu nerozumim a jenom protoze to neni tak jak by mi vyhovovalo. nektere pripominky ktere zde padly byli vcelku zajimave a taky jsem byl zvedavy jak Bouchi zareaguje, a zase jine byli pouze vykriky do tmy.

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od XXX » 2. 7. 2009, 10:10

Davec: jo kdyby tu slo "naklikavat" tak bych dal 1000 bodu

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od XXX » 2. 7. 2009, 10:08

Me nevadi ze tu neni vyvoj ani podpora. Uz jsem se smiril s tim, ze nic takoveho tu nikdy nebude. Snad se pletu - uvidime za rok :-(

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od sultán » 28. 6. 2009, 19:04

vrátím se k oficiálnímu obsahu témata. DRD+ se mi líbí a líbí se mi i nevyváženost povolání, stejně jak různorodost konceptů různých povolání(archetypové, Role-Playingové). Nelíbí se mi pouze jediná věc: NEDOSTATEČNÝ VÝVOJ A PODPORA TOHOTO HERNÍHO SYSTÉMU

Re: Ku kritice: DrD+, DrD, Altar...

od Cenis » 27. 6. 2009, 16:16

Klimbing píše: Myslím, že problém bude právě v tom vyladění. Ono udělat nějaké povolání tak, aby dosahovalo kvality těch současných není vůbec jednoduché a když vezmeme v úvahu kolik jsou ty současné kritizované, tak to odradí zcela. Já jsem nějaké nové povolání sestavoval a sepisoval, ale když si představím, co všechno by mi na něm bylo (a taky že bylo) vytčeno, tak mě opouští chuť sestavovat oficiální příručku. Jenom dohodnout se na změně jediného pravidla je obtížné...natož na celém povolání. Tak to zkrátka IMHo je.
to nepopiram, to je ten rozdil mezi fandovskou a "profi" tvorbou. Kdyz si neco delas sam pro sebe, staci to jen nacrtnout, zbytek mas v hlave, nebo resis za chodu. Pokud to ale ma jit do tisku a byt oficialni, musi to byt tip top.

Nahoru