od kostrivec » 22. 11. 2017, 10:55
Elziar píše: ↑11. 6. 2012, 19:39
Už v předchozích příspěvcích bylo uvedeno, že čaroděj má při napadení v průběhu sesílání kouzla OČ = 0. K tomu, pokud se nemýlím (pravidla nemám teď u ruky), si nepřičítá obvyklých 2k6+.
Kromě běžné ztráty životů se pak u čaroděje testuje, zda udržel koncentraci pro sesílání kouzla.
Použitou vlastností na hod bude samozřejmě Vol.
Ale jakým způsobem stanovit v tomto případě obtížnost?
Podle mého názoru by měla být obtížnost přímo úměrná výši zranění, které čaroděj utrpí.
(Když by výsledkem útoku nebylo zranění, tj. útočník čaroděje vůbec nezasáhl, pak není důvod pro ztrátu koncentrace.
Pokud by výsledkem útoku mělo být zranění ve výši 18 životů, čaroděj by měl zbroj s KZ 4, přišel by o 14 životů. Kdyby měl ve stejné situaci vykouzleno brnění +9, přišel by "pouze" o 5 životů. Ve druhé situaci by měl mít podle mě nižší past na udržení koncentrace, protože ho zásah rozhodil mnohem méně.)
Pro stanovení obtížnosti by se místo počtu ztracených životů také dal použít jim odpovídající bonus z tabulky životů. Nebo by se dala stanovit obtížnost podle velikosti zranění, tj. lehké/střední/těžké.
Stanovení obtížnosti ve výši ztracených životů mi přišlo slabé (viz. příklady níže), používám proto:
obtížnost = ztracené životy + 6.
Ale nevím, jestli to není moc tvrdé.
Při úvahách používám tyto dva příklady:
Čaroděj na 1. úrovni má Vol = 3, pak po připočtení hodu 2k6+ (průměr 6,5) překoná přibližně v 50% případů obtížnost 9.
Stejný čaroděj bude mít na 10. úrovni (při zvyšování Vol jednou za dvě úrovně) Vol = 7 nebo 8. Po připočtení hodu 2k6+ překoná přibližně v 50% případů obtížnost 13 nebo 14.
Základní otázkou, kterou je nutné si zodpovědět je:
Při jak velké ztrátě životů by měl mít čaroděj 50% šanci, že udrži koncentraci? Na 1. , 10. nebo 20. úrovni?
Mělo by to odpovídat zhruba čtvrtině řádku mřížky zranění? Nebo polovině?
Měla by se zohlednit celková výše životů, které čaroděj má? Tj. když ztratí 5 z 10 životů je to jiné než když ztratí 5 z 50 životů? Nebo je to jedno a záleží pouze na jeho vůli?
Co si o tom myslíte?
Tvůj způdob mi přijde dobrý. Ty úvahy, zda to má být podle absolutního počtu ztracených životů, nebo relativně podle odolnosti čaroděje (elfí pápěrka to dostala za 10 životů, to je celý řádek, má se složit? krollí šaman to dosane za 10 životů, má se podrbat?) přináší složitosti, do kterých bych se raději nepouštěl, a držel bych se nejsnazší verze - tedy mám číslo, a to zranění, a to je past.
On totiž ten kroll je sice zraněný méně, ale taky bude mít asi měnší vůli. Řešit krajní situace je pro právníky.-)
Navíc by se do toho měla započítávat úroveň - vůle je fajn, ale moc obecná, životy jsou fajn, ale moc obecné - jak moc se naučil čaroděj zvládat kouzlení během boje? Kolikrát už zažil ránu do žaludku, když
prostě musel kouzlem zachránit kamaráda? Radši bych zůstal u pasti ze zranění.
Ještě tak by mi jako hráči nevadilo, kdyby to byla past vlastně "na bolest". Třeba past 10 / 20 / 30 ... podle ztracených půlřádků životů. Například když dostanu ránu za celý řádek, což jsou dva půlřádky, tak je to past na vůli 20. Ale jednodušší, a hezčí je pořád to s těmi životy.
[quote=Elziar post_id=349139 time=1339436379 user_id=3491]
Už v předchozích příspěvcích bylo uvedeno, že čaroděj má při napadení v průběhu sesílání kouzla OČ = 0. K tomu, pokud se nemýlím (pravidla nemám teď u ruky), si nepřičítá obvyklých 2k6+.
Kromě běžné ztráty životů se pak u čaroděje testuje, zda udržel koncentraci pro sesílání kouzla.
Použitou vlastností na hod bude samozřejmě Vol.
Ale jakým způsobem stanovit v tomto případě obtížnost?
Podle mého názoru by měla být obtížnost přímo úměrná výši zranění, které čaroděj utrpí.
(Když by výsledkem útoku nebylo zranění, tj. útočník čaroděje vůbec nezasáhl, pak není důvod pro ztrátu koncentrace.
Pokud by výsledkem útoku mělo být zranění ve výši 18 životů, čaroděj by měl zbroj s KZ 4, přišel by o 14 životů. Kdyby měl ve stejné situaci vykouzleno brnění +9, přišel by "pouze" o 5 životů. Ve druhé situaci by měl mít podle mě nižší past na udržení koncentrace, protože ho zásah rozhodil mnohem méně.)
Pro stanovení obtížnosti by se místo počtu ztracených životů také dal použít jim odpovídající bonus z tabulky životů. Nebo by se dala stanovit obtížnost podle velikosti zranění, tj. lehké/střední/těžké.
Stanovení obtížnosti ve výši ztracených životů mi přišlo slabé (viz. příklady níže), používám proto:
obtížnost = ztracené životy + 6.
Ale nevím, jestli to není moc tvrdé.
Při úvahách používám tyto dva příklady:
Čaroděj na 1. úrovni má Vol = 3, pak po připočtení hodu 2k6+ (průměr 6,5) překoná přibližně v 50% případů obtížnost 9.
Stejný čaroděj bude mít na 10. úrovni (při zvyšování Vol jednou za dvě úrovně) Vol = 7 nebo 8. Po připočtení hodu 2k6+ překoná přibližně v 50% případů obtížnost 13 nebo 14.
Základní otázkou, kterou je nutné si zodpovědět je:
Při jak velké ztrátě životů by měl mít čaroděj 50% šanci, že udrži koncentraci? Na 1. , 10. nebo 20. úrovni?
Mělo by to odpovídat zhruba čtvrtině řádku mřížky zranění? Nebo polovině?
Měla by se zohlednit celková výše životů, které čaroděj má? Tj. když ztratí 5 z 10 životů je to jiné než když ztratí 5 z 50 životů? Nebo je to jedno a záleží pouze na jeho vůli?
Co si o tom myslíte?
[/quote]
Tvůj způdob mi přijde dobrý. Ty úvahy, zda to má být podle absolutního počtu ztracených životů, nebo relativně podle odolnosti čaroděje (elfí pápěrka to dostala za 10 životů, to je celý řádek, má se složit? krollí šaman to dosane za 10 životů, má se podrbat?) přináší složitosti, do kterých bych se raději nepouštěl, a držel bych se nejsnazší verze - tedy mám číslo, a to zranění, a to je past.
On totiž ten kroll je sice zraněný méně, ale taky bude mít asi měnší vůli. Řešit krajní situace je pro právníky.-)
Navíc by se do toho měla započítávat úroveň - vůle je fajn, ale moc obecná, životy jsou fajn, ale moc obecné - jak moc se naučil čaroděj zvládat kouzlení během boje? Kolikrát už zažil ránu do žaludku, když [b]prostě[/b] musel kouzlem zachránit kamaráda? Radši bych zůstal u pasti ze zranění.
Ještě tak by mi jako hráči nevadilo, kdyby to byla past vlastně "na bolest". Třeba past 10 / 20 / 30 ... podle ztracených půlřádků životů. Například když dostanu ránu za celý řádek, což jsou dva půlřádky, tak je to past na vůli 20. Ale jednodušší, a hezčí je pořád to s těmi životy.