Povolání Čaroděj

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Povolání Čaroděj

Re: Povolání Čaroděj

od Grunt » 17. 4. 2018, 08:36

Díky moc.

Re: Povolání Čaroděj

od Tronar » 13. 4. 2018, 22:13

Ano, jedná se o prostorové ochranné kouzlo. Všimni si, že oproti podobným ochranám z časoprostorové magie je toto kouzlo silnější. A dále ještě Náročnost stoupá o 3, ale Ochrana o 6. Tedy statičnost této bariéry je asi na místě.

Re: Povolání Čaroděj

od Grunt » 13. 4. 2018, 10:35

Zdravím pánové,
mám dotaz na kouzlo "Pojďte do bezpečí". Toto kouzlo vytvoří kupoli o poloměru +6 (2m) okolo čaroděje. Hýbe se tato kupole s čarodějem, nebo zůstává staticky na místě. Což znamená, že pokud čaroděj chce opustit prostor chráněný touto kupolí a nepřehodí past na sílu (docela velkou) tak se vlastně na 10 minut uvězní na místě?

Díky za odpověď.

Re: Povolání Čaroděj

od kostrivec » 22. 11. 2017, 10:55

Elziar píše: 11. 6. 2012, 19:39 Už v předchozích příspěvcích bylo uvedeno, že čaroděj má při napadení v průběhu sesílání kouzla OČ = 0. K tomu, pokud se nemýlím (pravidla nemám teď u ruky), si nepřičítá obvyklých 2k6+.
Kromě běžné ztráty životů se pak u čaroděje testuje, zda udržel koncentraci pro sesílání kouzla.
Použitou vlastností na hod bude samozřejmě Vol.
Ale jakým způsobem stanovit v tomto případě obtížnost?

Podle mého názoru by měla být obtížnost přímo úměrná výši zranění, které čaroděj utrpí.
(Když by výsledkem útoku nebylo zranění, tj. útočník čaroděje vůbec nezasáhl, pak není důvod pro ztrátu koncentrace.
Pokud by výsledkem útoku mělo být zranění ve výši 18 životů, čaroděj by měl zbroj s KZ 4, přišel by o 14 životů. Kdyby měl ve stejné situaci vykouzleno brnění +9, přišel by "pouze" o 5 životů. Ve druhé situaci by měl mít podle mě nižší past na udržení koncentrace, protože ho zásah rozhodil mnohem méně.)

Pro stanovení obtížnosti by se místo počtu ztracených životů také dal použít jim odpovídající bonus z tabulky životů. Nebo by se dala stanovit obtížnost podle velikosti zranění, tj. lehké/střední/těžké.

Stanovení obtížnosti ve výši ztracených životů mi přišlo slabé (viz. příklady níže), používám proto:
obtížnost = ztracené životy + 6.
Ale nevím, jestli to není moc tvrdé.

Při úvahách používám tyto dva příklady:
Čaroděj na 1. úrovni má Vol = 3, pak po připočtení hodu 2k6+ (průměr 6,5) překoná přibližně v 50% případů obtížnost 9.
Stejný čaroděj bude mít na 10. úrovni (při zvyšování Vol jednou za dvě úrovně) Vol = 7 nebo 8. Po připočtení hodu 2k6+ překoná přibližně v 50% případů obtížnost 13 nebo 14.

Základní otázkou, kterou je nutné si zodpovědět je:
Při jak velké ztrátě životů by měl mít čaroděj 50% šanci, že udrži koncentraci? Na 1. , 10. nebo 20. úrovni?
Mělo by to odpovídat zhruba čtvrtině řádku mřížky zranění? Nebo polovině?
Měla by se zohlednit celková výše životů, které čaroděj má? Tj. když ztratí 5 z 10 životů je to jiné než když ztratí 5 z 50 životů? Nebo je to jedno a záleží pouze na jeho vůli?

Co si o tom myslíte?
Tvůj způdob mi přijde dobrý. Ty úvahy, zda to má být podle absolutního počtu ztracených životů, nebo relativně podle odolnosti čaroděje (elfí pápěrka to dostala za 10 životů, to je celý řádek, má se složit? krollí šaman to dosane za 10 životů, má se podrbat?) přináší složitosti, do kterých bych se raději nepouštěl, a držel bych se nejsnazší verze - tedy mám číslo, a to zranění, a to je past.

On totiž ten kroll je sice zraněný méně, ale taky bude mít asi měnší vůli. Řešit krajní situace je pro právníky.-)

Navíc by se do toho měla započítávat úroveň - vůle je fajn, ale moc obecná, životy jsou fajn, ale moc obecné - jak moc se naučil čaroděj zvládat kouzlení během boje? Kolikrát už zažil ránu do žaludku, když prostě musel kouzlem zachránit kamaráda? Radši bych zůstal u pasti ze zranění.

Ještě tak by mi jako hráči nevadilo, kdyby to byla past vlastně "na bolest". Třeba past 10 / 20 / 30 ... podle ztracených půlřádků životů. Například když dostanu ránu za celý řádek, což jsou dva půlřádky, tak je to past na vůli 20. Ale jednodušší, a hezčí je pořád to s těmi životy.

Re: Povolání Čaroděj

od Bouchi » 17. 10. 2017, 11:02

Přímý útok na čaroděje je bezpochyby ohrožení života, takže od toho bych začal, a třeba takové zranění za víc než jeden řádek už bych viděl někde na úrovni mučení. Zbytek se rozprostře mezi tím.

Re: Povolání Čaroděj

od Grunt » 17. 10. 2017, 10:01

Díky moc za reakci.
Ano, tam je psáno že se hází vol+2k6 a konkrétní čísla obtížnosti zná PJ.
V ppj (str. 30) je pouze tabulka v závislosti co se děje v okolí postavy (nebo s postavou), která se chce (musí) na něco soustředit.
Nikoli velikost obtížnosti v případě zranění.

Re: Povolání Čaroděj

od Bouchi » 17. 10. 2017, 08:42

Soustředění za extrémních podmínek, PPH str. 69.

Re: Povolání Čaroděj

od Grunt » 17. 10. 2017, 07:37

Ahoj,
můžu mít prosím dotaz k DRD +, nikde v pravidlech ani na foru jsem to nenašel.
Jedná se mi o přerušení kouzla sesílaného čarodějem po tom co je na něj úspěšně veden útok.
V pravidlech pro čaroděje je psáno, že se musí celou dobu soustředit a že to je blíže popsané v pph, tam jsem ale konkrétní pravidlo nenašel.

Postup souboje při boji čaroděje třeba s válečníkem je tedy následující.
1 - oba zahlásí co budou dělat. Čaroděj kouzlit, Bojovník utočit na čaroděje.
2 - Hod na BČ - vyhraje bojovník
3 - Bojovník zaútočí a čaroděj se rozhodne zda bude stát jak solný sloup (obrana 0), nebo zda přeruší kouzlo, magenergie přijde nazmar a on se bude moct bránit zbraní, ale potom stejně už nic neudělá. Rozhodne se stát jak solný sloup.
4 - Bojovník se trefí do Čaroděje a zraní ho. Zde mi chybí informace jak vyhodnotit zda se kouzlo přerušilo, nebo ne. Je to automatické? I zranění za 1 život automaticky přeruší kouzlo?


Díky za odpověď.

Re: Povolání Čaroděj

od Valor » 4. 8. 2012, 17:55

Bohuzel na tuto otazku neexistuje jednoznacna odpoved. Kazdym oborem se da vyhrat. Kazdy je dobry na neco a horsi na neco jineho. Hlavne musis byt chytrejsi nez souper :wink:

Re: Povolání Čaroděj

od Jirka » 4. 8. 2012, 14:03

Ahoj,
Mám na vás dotaz který bor magie je podle vás nejsilnější na souboj?
Díky :D

Re: Povolání Čaroděj

od Elziar » 11. 6. 2012, 19:39

Už v předchozích příspěvcích bylo uvedeno, že čaroděj má při napadení v průběhu sesílání kouzla OČ = 0. K tomu, pokud se nemýlím (pravidla nemám teď u ruky), si nepřičítá obvyklých 2k6+.
Kromě běžné ztráty životů se pak u čaroděje testuje, zda udržel koncentraci pro sesílání kouzla.
Použitou vlastností na hod bude samozřejmě Vol.
Ale jakým způsobem stanovit v tomto případě obtížnost?

Podle mého názoru by měla být obtížnost přímo úměrná výši zranění, které čaroděj utrpí.
(Když by výsledkem útoku nebylo zranění, tj. útočník čaroděje vůbec nezasáhl, pak není důvod pro ztrátu koncentrace.
Pokud by výsledkem útoku mělo být zranění ve výši 18 životů, čaroděj by měl zbroj s KZ 4, přišel by o 14 životů. Kdyby měl ve stejné situaci vykouzleno brnění +9, přišel by "pouze" o 5 životů. Ve druhé situaci by měl mít podle mě nižší past na udržení koncentrace, protože ho zásah rozhodil mnohem méně.)

Pro stanovení obtížnosti by se místo počtu ztracených životů také dal použít jim odpovídající bonus z tabulky životů. Nebo by se dala stanovit obtížnost podle velikosti zranění, tj. lehké/střední/těžké.

Stanovení obtížnosti ve výši ztracených životů mi přišlo slabé (viz. příklady níže), používám proto:
obtížnost = ztracené životy + 6.
Ale nevím, jestli to není moc tvrdé.

Při úvahách používám tyto dva příklady:
Čaroděj na 1. úrovni má Vol = 3, pak po připočtení hodu 2k6+ (průměr 6,5) překoná přibližně v 50% případů obtížnost 9.
Stejný čaroděj bude mít na 10. úrovni (při zvyšování Vol jednou za dvě úrovně) Vol = 7 nebo 8. Po připočtení hodu 2k6+ překoná přibližně v 50% případů obtížnost 13 nebo 14.

Základní otázkou, kterou je nutné si zodpovědět je:
Při jak velké ztrátě životů by měl mít čaroděj 50% šanci, že udrži koncentraci? Na 1. , 10. nebo 20. úrovni?
Mělo by to odpovídat zhruba čtvrtině řádku mřížky zranění? Nebo polovině?
Měla by se zohlednit celková výše životů, které čaroděj má? Tj. když ztratí 5 z 10 životů je to jiné než když ztratí 5 z 50 životů? Nebo je to jedno a záleží pouze na jeho vůli?

Co si o tom myslíte?

Re: Povolání Čaroděj

od Shako » 1. 4. 2012, 20:10

Souhlas. Zlodej je hodne silny v boji na to, ze umi spoustu dalsich veci. Ale v edice A to proste bylo az prilis... Edice B to byl krok spravnym smerem. ;-)

Re: Povolání Čaroděj

od Tadeas » 1. 4. 2012, 19:38

Shako píše: Tak od ceho by pak byl v druzine bojovnik (a obcas i nektera dalsi povolani), kdyz by zlodej zvladnul vsechno? Zlodej by mel byt schopen se bojovnikovi vyhnout pred bojem, prepadnout ho, utect... ale rozhodne by nemel mit sanci v prime souboji ve vyrovnanych podminkach.
dle meho je i v edici B dost silny na to aby mu mohl slusne konkurovat a porad se mi to moc nelibi ;)

Re: Povolání Čaroděj

od Shako » 1. 4. 2012, 13:57

Benedikt píše: Hráč zloděje dost brblal a rozčiloval se, že takhle bude strašně zranitelnej a že nebude mít šanci například proti bojovníkovi.
Tak od ceho by pak byl v druzine bojovnik (a obcas i nektera dalsi povolani), kdyz by zlodej zvladnul vsechno? Zlodej by mel byt schopen se bojovnikovi vyhnout pred bojem, prepadnout ho, utect... ale rozhodne by nemel mit sanci v prime souboji ve vyrovnanych podminkach.

Re: Povolání Čaroděj

od Benedikt » 31. 3. 2012, 12:10

To zní dobře, přeci jen je ten zloděj dost silnej. Díky za radu a ochotu :)

Hráč zloděje dost brblal a rozčiloval se, že takhle bude strašně zranitelnej a že nebude mít šanci například proti bojovníkovi. Nikomu se nechce přijít o moc :lol:
Nakonec ale podlehl a adl se přesvědčit. $::)

Nahoru