Zkušenostní systém

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zkušenostní systém

Re: Zkušenostní systém

od Jerson » 11. 11. 2010, 15:33

Fery píše:Ještě se zeptám, dáváte zkušenosti otevřeně? Jako že když vezmu DrD+ ale platí to asi i obecně, jestli přesně vypisujete za co byla tohle a za to tamto. Tady to je za hraní postavy, za pomoc družině, za překonání překážek. Nebo prostě vyhodíte číslo a je hotovo?
Já jsem zkusil teď to rozepsat, abych motivoval lidi se zapojit, vylepšit tu kterou věc, protože si myslím, že mají navíc. Jak v hraní postavy tak ve využívání schopností. No a setkal jsem se u jednoho hráče s negativní reakcí, kdy mi bylo vyčítáno co všechno jako dělal a proč za to teda nedostal. Tak mě zajímá jiný názor.
Když jsem je psal, tak jsem je psal jen pro sebe, ale hráči věděli, že za každou akci dávám jednu zkušenost, za dobrou akci dvě a za skvělou tři, takže v tom nebyl problém. Teď si hráči zkušenost fakticky přidělují sami, takže je veřejná natolik, na kolik to ostatní chtějí sledovat (jako že je to moc nezajímáú.

A úplně nejlepší podle mě je, když si zkušensoti dávají hráči navzájem - čtyřem lidem se líbí akce pátého hráče, tak mu každý přidělí jednu zkušenost. Když se budu líbit jen jednomu hráči, tak dotyčný dostane jednu zkušenost. PJ je hráč jako každý jiný, taky buď za akci dá, nebo nedá zkušenost. Případně pokud dají zkušensot dva hráči z pěti, a třetímu se akce taky líbila, ale ocenil by ji tak na dvě zkušenosti, další už nepřiděluje.

Což vede k tomu, že jsou odměňováni hráči, kteří dělají něco pro ostatní, ať in game pro postavy, nebo metagamově pro zábavu háčů. To co dělá hráč tajně, nebo to co chce udělat, ale nikde se to neprojeví není hodnoceno (protože to taky nevytváří žádnou zábavu pro ostatní)

Re: Zkušenostní systém

od Fery » 11. 11. 2010, 12:34

Tak šlo o postřehy, protože občas když si čtu pravidla pro PJ i pro povolaní, tak prostě narazím na věci, které chápu špatně nebo prostě jinak. A sdílení zkušeností s jiným PJ by se fakt hodilo. Jako všechno okecáš, jen mě mrzí že nevyužiji potenciál pravidel.

Ještě se zeptám, dáváte zkušenosti otevřeně? Jako že když vezmu DrD+ ale platí to asi i obecně, jestli přesně vypisujete za co byla tohle a za to tamto. Tady to je za hraní postavy, za pomoc družině, za překonání překážek. Nebo prostě vyhodíte číslo a je hotovo?
Já jsem zkusil teď to rozepsat, abych motivoval lidi se zapojit, vylepšit tu kterou věc, protože si myslím, že mají navíc. Jak v hraní postavy tak ve využívání schopností. No a setkal jsem se u jednoho hráče s negativní reakcí, kdy mi bylo vyčítáno co všechno jako dělal a proč za to teda nedostal. Tak mě zajímá jiný názor.

Re: Zkušenostní systém

od Dron » 11. 11. 2010, 11:20

Fery píše: Jsou tam i veřejné informace? Další zdroj by se hodil :)
Pokud tím myslíš, zda jsou ta dobrodružství a příběhy veřejné, tak spíš ne. Není to ve stavu oficiálních příruček k dobrodružství, i když se o to leckdy snažím. Je to prostě podle toho, jak jsem měl čas něco udělat detailněji, něco ne, takže je to ve výsledku takovej mix, kterej prostě není určen pro "veřejnost"...

Navíc - přišlo by mi dost nesmyslené sdílet své PJovské tvorby do Inetu (celého světa), ale přitom to chránit před vlastními hráči... ;)

Re: Zkušenostní systém

od Fery » 11. 11. 2010, 07:37

Dobře, navrhnu to svým hráčům aby si to poznačovali. Já mám spíš totiž opačný problém. A to, že někteří hráči velmi málo nebo fakt nedostatečně využívají svých schopností a pak nevědí co si zvednout.
Dron píše:Se systémem ti ale asi moc nepomohu, protože já si na informace o DrD+ (příběhy, popisy postav, dobrodružství, svět, poznámky, připomínky atd.) zprovoznil celou Wikipedii a do ní si vše píšu... :wink:
Jsou tam i veřejné informace? Další zdroj by se hodil :)

Re: Zkušenostní systém

od Jerson » 10. 11. 2010, 23:46

Fery píše:A vedli si to tak sami? Velice zajímavý nápad. Bych se o to nemusel starat, az teda na ranga. A sami vy viděli jak na tom jsou. Velice zajímavé.
Nemusel by ses starat ani o rangera. To že hráč neví, v čem se může zlepšit a musí to sledovat GM mi přijde neskutečně pitomé (čti "zbytečně složité bez odpovídajícího zisku").
Shako píše:Nevede to k reakcim typu "A ted jeste musim nekde pouzit tudle schopnost, protoze si ji chci vylepsit."
Ani jednou se mi to nestalo. Dokonce se hráči přestali ptát na to, kolik mají u mě zkušeností (protože ty jsem přiděloval nezávisle na tom a v o něco větším počtu.) Takže se spíše zeptali "Mám tu šest použití, můžu si zvednou boj z pětky na šestku?" Já škrtnul hráči šest zkušestí u sebe (téměř vždycky jich měli dostatek) a odsouhlasil to. Když měl někdo o jedno použití méně než potřeboval, škrtnul jsem mu o jednu zkušenost víc a povolil mu to taky, ale to se stalo snad jen dvakrát.

Teď už nevedu žádné zkušenosti ani počet použití, hráči si evidují obojí a co si zvýší je prakticky jen na nich. Funguje to ještě snáze a velmi jednoduše. A dobře.

Re: Zkušenostní systém

od Dron » 10. 11. 2010, 21:31

Fery píše:Vedete si nějak jakýsi záznam toho co postavy dělali během sezení? Jako jaké schopnosti či finty. Nebo alespoň početně? Hledám nějaký pěkný systém jak to vést, abych si pak dovedl vzpomenout co postavy dělali a mohl jich podle toho odměnit. Třeba pro Hraničáře je to docela důležité ale i pro ostatní. Nemá někdo z přítomných PJ nějaký systém takových záznamů? Přeci jenom pak se jednoduše dávají jak zkušenosti tak i je snadnější postup.
U nás si záznamy vedeme. Většinou nejen já, jako PJ, ale i někteří hráči si píšou určitý deníček - historii své postavy.
Já si to vedu z několika důvodů, kde mezi hlavní patří právě snazší přidělování zkušeností po sezení a rozdělování schopností. Ale také abych si sám lépe udržel "nit" příběhu, protože většinou hrajeme celý víkend, ale zato třeba jen jednou za čtvrt roku...

Se systémem ti ale asi moc nepomohu, protože já si na informace o DrD+ (příběhy, popisy postav, dobrodružství, svět, poznámky, připomínky atd.) zprovoznil celou Wikipedii a do ní si vše píšu... :wink:

Re: Zkušenostní systém

od Shako » 10. 11. 2010, 18:26

Jerson píše:...když si hráči u každé použité schopnosti udělali čárku. Jedním pohledem bylo jasné, co použili, co méně a co vůbec. A podle počtu čárek se dalo snadno zjistit, co by si měli či mohli zvýšit.
Nevede to k reakcim typu. A ted jeste musim nekde pouzit tudle schopnost, protoze si ji chci vylepsit. :think:

Re: Zkušenostní systém

od Fery » 10. 11. 2010, 18:17

A vedli si to tak sami? Velice zajímavý nápad. Bych se o to nemusel starat, az teda na ranga. A sami vy viděli jak na tom jsou. Velice zajímavé.

Re: Zkušenostní systém

od Jerson » 10. 11. 2010, 17:50

Fery píše:Vedete si nějak jakýsi záznam toho co postavy dělali během sezení? Jako jaké schopnosti či finty. Nebo alespoň početně? Hledám nějaký pěkný systém jak to vést, abych si pak dovedl vzpomenout co postavy dělali a mohl jich podle toho odměnit. Třeba pro Hraničáře je to docela důležité ale i pro ostatní. Nemá někdo z přítomných PJ nějaký systém takových záznamů? Přeci jenom pak se jednoduše dávají jak zkušenosti tak i je snadnější postup.
Sice nehraju DrD+, ale velmi se mi osvědčilo pro vylepšování postav, když si hráči u každé použité schopnosti udělali čárku. Jedním pohledem bylo jasné, co použili, co méně a co vůbec. A podle počtu čárek se dalo snadno zjistit, co by si měli či mohli zvýšit.

Re: Zkušenostní systém

od Shako » 10. 11. 2010, 11:30

Vetsinu veci jsme resili primo po sezeni. A vzpomenout, co se tak udalo za poslednich par sezeni nebyval problem. Jinak se to da resit i opacne. Kdyz si chces zvysit nejakou vlastnost/dovednost, tak navrhi, kde si ji pouzil z posledni lvl, ze si ji chces zvysovat. Vznikali pak z toho takove pozoruhodne veci, ze se muj sermir na druhem lvl naucil teologii jakozto jedinou psychickou dovednost, se kterou se v posledni dobe setkal. ;-)

Re: Zkušenostní systém

od Fery » 10. 11. 2010, 10:56

Vedete si nějak jakýsi záznam toho co postavy dělali během sezení? Jako jaké schopnosti či finty. Nebo alespoň početně? Hledám nějaký pěkný systém jak to vést, abych si pak dovedl vzpomenout co postavy dělali a mohl jich podle toho odměnit. Třeba pro Hraničáře je to docela důležité ale i pro ostatní. Nemá někdo z přítomných PJ nějaký systém takových záznamů? Přeci jenom pak se jednoduše dávají jak zkušenosti tak i je snadnější postup.

Re: Zkušenostní systém

od Shortymort » 4. 7. 2009, 11:08

Ještě k tomu umírání...podle mě je třeba rozdíl jako postava umřela.Pokud to bylo z čiré hlouposti a hráč si to zasloužil jako "potrestání" za to, že hru dlouhodobě kazil a teď ještě herní situaci fakt nevychytal, tak to bude rozdíl o proti smrti, která nastane během zápletky nějakým nečekaným zvratem. Můžu dát příklad z vlastního hraní. Měl jsem bojovníka na nižší úrovni a protože jsme se zapletli do čeho jsme neměli, nepřátelé si na nás počíhali a došlo ke kruté bitce. PJ nás samozřejmě nechtěl zabít - postavy pak byly prodány do otroctví. Jenže ouha, můj bojovník byl bijec, takže po vyčerpání 3. řádku zůstal ležet na zemi a nebyl po ruce nikdo, kdo by ho vzkřísil.Dostal jsem novou postavu se stejnými zkušenostmi, která se přichomýtla a zajali ji hned v zápětí :-P ale to už je jiná historka...

Re: Zkušenostní systém

od Klimbing » 13. 2. 2009, 16:16

No my jsme na tom stejně. Zkušenosti dáváme taky tak od oka, přičemž jejich množství je djov až trojnásobné oproti pravidlům. Taky jedno naše sezení trvá déle. Hrajeme alespoň jednou týdně a zatím nejdýl u nás žije theurg, který teďka dosáhl úctihodné dvacáté úrovně za dobu hraní asi rok a tři čtvrtě. Naprosto nám to vyhovuje. Za jedno naše sezení se přidělené zkušenosti pohybují obvykle okolo asi 22. :)

Re: Zkušenostní systém

od Dajen » 13. 2. 2009, 10:22

Byť je tohle téma už delší dobu neaktivní, taky se vyjádřím. Nám systém přidělování zkušeností v DrD+ moc nevyhovoval, tak ho více méně ignorujeme a přidělujeme zkušenosti tak nějak přiměřeně od oka.
Problém je totiž v tom, že autorský systém počítá se stylem pravidelného hraní po relativně krátkých sezeních. Jenže my hráváme průměrně tak 5-6x do roka vždy nárazově třeba celý prodloužený víkend - vždy jedno (nebo i dvě) ucelené dobrodružství, která na sebe sice občas volně navazují, ale netvoří ucelené tažení (vzhledem k tomu, že se střídáme v Pjování).
Takže podle odehrané doby (třeba paříme až 8 v kuse :) ) přidělíme přiměřený počet zkušeností, který odpovídá počtu jakoby "sezení" (s tím, že za jedno "sezení" počítáme cca 3 hodiny hraní). No a docela nám to funguje a postupujeme po úrovních přiměřeně rychle, což jsme chtěli. :)

od Gonzáles » 16. 2. 2008, 17:17

Áve!
Pokud se chcete podívat jak jsem na základě této diskuse vyřešil onen systém zkušeností já, tak se můžete kouknout na
http://www.deniksilenehopj.wz.cz/zkus.html

Případně vyjádřit nějaké názory na to jak jsem předělal...
vale Gonzáles

Nahoru